12 Şubat 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

12 Şubat 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

X Çocuklar | Insan Nasıl Zengin Olur? —. —ç SEldn e Bir hafta İçinde çocuklar evlerinden ayrılmıştı. Her biri bir “tarafa giderken elindeki (300) Kuruş kadar bir para İle Tİha İstanbul yolunu memle- ketlerinden — günlerce uzakta olan Tetmabol yolanü, tutmağa Elindeki para haydi haydi onu iki öç hafta İdare edecekti, Bili yorda amma, muşadına ermek, © olabilmek, bele anasına, gönderebilmek için ber işe girecekti. Gürbüz Yorulmak ta bil gitmişti. Banu biliyordu. Babasına —para dü, atılgandı. merzdi, Pacası bitince birçok evlere uğradı. Tahta sildi, cam sildi, Sa taşıdı, ocak temizledi. Hay- vanlara baktı. Bütün bu işlere kargılık — birkaç parça bir saman yüküne razı olduğu- nu söyledi. Hep böyle yolu Üstünde uğradığı şebir ve ka- #abalarda işlerine nazla resi olanlar sonradan onu o kadar sevdiler ki, aralarından ayrıldı- gini istemediler. İlban bu işlerle de kalmadı. Üstüne — başına — değirmedea, tertiple eskicilerin sokaklardan topladığını gördüğü eski paçav- raları, dökük demir parçalarını kıyı büacak araştırdı. Büyük etklel dükkânlarına getirip sat- meğa — başladı. Bu yoldan da birkaç para kazanıyordu. Kim: söye yalvyarmadan geçindiği, gibi ozan yola içinde lâzun olan parayı biriktiriyordu. Gündüzleri — böylece , çalışan Uhan, hiçbir akşam artık her yerde bulunan gece mekteblo: zinden kalmadı. Açık kafası ve İstekli gönlü sayesinde ax 24 manda çok şeyler öğrendi. Böylece seneler geçmişti. Bu küçük çocuk ta artık 16,, 17 çağlarında güzel sağlıklı bir delikanlı olmuştu. — İstanbul'a daha bayli yakınlamıştı. Bu uzun yıllar içinde ana- tına babasına her — vaklt için bulunduğu yetleri bildirmiİş na- &l çalışığımı da hep yazmıştı. Son zamanlarda artık — onlara da para yardımında bolanmıya başlamıştı. Gene ectkisi gibi paçayra top- İamaktan — yazgeçmemiş, - öteki işleri arasında bu İşini de bı- rakmamıştır. Şimdilik 15 göne yakın bir kurundan beri bir eskicinin yıkık damında gece- Hyordu. İlban'ın iyi temiz - kalbliliği yüzünden her konakladığı yer: de sevildiğini biliyorduk... Bir gece herkes rahat rahat uykusunda dinlecirken — İlhan oldukça yakından gelen bir yangın bağrışmalarile uyandı. Birdenbire yerinden sıçrıyarak seslerin — geldiği tarafa doğra koşmıya başladı. — Olur #, diye, düşünüyor: du;: Belki yangın yerinde bir İşe yararım. Bana lüzumu olan bulanur. Yangın yerine geldiği vakir evin hertarafını alev — sarmıştı. Dışarda İse bir zavallı yavru- cuğün ateşler İçinde kaldığını söyleşiyorlardı. Onu kurtarmak çarelerini de düşünürken mut- tasıl ağlaşıp duruyorlardı. İlhan bunu duyar duymaz küçücek bir yavranun yanabil. me acısı Jle gönülden titredi. Buna ünrıü Tazı oh-iı FRLAR para e bir ekmeğe; yatacak temiz Paris'te Rusya -Fransa Atletizm Müsabakaları Rus'lar, Büyük. Farklarla Müsaba- kaların$Çoğunu |Kazandılar.. Yüksek atlamadangigüzel bir estantane G Parle — Umumt harbden Sonra İlk defa olarak Parlı'i ziyaret eden Sovyet Rasya'nın atletleri Fransa şampiyonlarile yaptıkları karşılaşmalarda şaya- mı hayret — bir mevcudiyet gör- tererek Fransız'ları yenmişler. dir. vadü Moskova'nın meşbür at- letlerinden — Zasmeski — olduğu halde yedi kişiden ibarettir. Rus lar Parle'te Franmz Souyallıt. leri tarafından — bhararetli bir sürette — karşılanmışlardır. Rus- lar kazandıkları bu muvaffa- kıyetle ileride dünya şamplyo- nasında büyük bir rol oymıya- caklarım — güstermiş — bulunu: yorlar. Bazı Fransız gazeteleri, Rus- latın spor — kabiliyetlerini ve müsabakelar — osnasında göster- dikleri mevcudiyeti — takdirle Kimseye birşey demedi. Yalmız o tarafa doğru yürüdü. Açık gördüğü bir pençereden duman- lar içine atladı, Çocuğu matlak bulub kurtarmak latiyordu. İşte temiz yiğit kalbliliğine talih te yardım — etti. Odanın . boğüca dumanplarına — gözleri alışınca, oracıkda — yerda. serili - baygın yatan çocuğu gördü. Mini mini yavruyu kucağına kavradığı gibi geldiği yerden birez daha zor- lukla atladı. Koşa koşa, ağlama- #ından çocuğun annesi olduğunu anladığı kadına malını teslim ettk — Alınız, yavyrunuzu - getir. dim, Korkmayınız yalnız bay- gındır. Dedi ve geldiği gibi uyku: suna dönmek İçin, İçinde son: suz bir hafiflikle beraber üzük- Taşmak istedi. Fakat gözlerinde iri yaş damlalarile boynuna bir adamın sarıldığını gördü. Bu küçüğün babası olacaktı. Ona: — Oğlam bana dünyada en Büyük bir iyiliği yaptınız. Size bütün coşan sevgimle beraber uzattığım şu küçük armağanı tepmessiniz değil mi? Diyordu... İlhan'a beşar lira: hk iki kâğıd uzatmıştı. İlhan henüz fakirdi. Bu pa: raya belki çok — ihtiyacı vardı. Fakat bu teklif onu ağlatacak kadar üzdü... O bir Türk çocuğu Idi. Borç bildiği bir işi para mukabili yapmazdı... Gözleri dolmuştu. Setl titriyordu; Ras atlet kafilesi başla-; yazıyorlar, Mösabakalar Parlis'te mevcud ve bütün Sosyalistler tarafından takib edildiğinden sahada en büyük milli müsa. bakalarda tesadüf edilmiyen bir kalabalık göze çarpıyordu. Müa. sabakaların başından sonuna kadar dalma bâkim koşan Rus- lar — şiddetle alkışlanmışlardır. Müsabakaların en mühim! 5500 motre üzerinden olan zor ge- çimli yolun müsabakası Idi. Ba mühim müsabakayi Ruz atlet Zaamesk 20 -57-4,5 da kikada kolaylıkla bitirmiye mu: vaffak olmuşlardır. Müsabaka- nin İkinclel bu atletin karde- şidir ve 4 —metro farkla bitir: miştir. Üçüncülük ve dördüncülük gene Roslar tarafından — kaza- mılmıştır ve Fransa'nın en fazla fatinad ettiği ve Ayrupa'nın — Teşekkür ederim Bay, dedi, ben gerçi fakir bir ço- cuğum. Fakat... Bünu netil onaylayabilirim?.. — Yulvarırım size, bana yavramuzun kurtul- masının — verdiği vevinei çok görmeyiniz. Bugünün olcayını benden almayınız, diye inledi ve yüzü al al olduğu halde dö- nerek paraya bakmadı. Bu, Zonguldak'ta - oluyordu. O gün de maden memleketine İstanbal'an en büyük - ve zen- giv fabrikatörlerinden biri gel. mişti. Tesadüf yangın yerinde de bulunmuş, olub bitenleri gör. müştü. İlhanın tertemiz ve çok yeğlt olan gönülüne şaşmış he. le ne bulunmaz özlü, çocuk demişti. Zengin fıbrlkılör. içinden gelen bir sevgi ile İlhan'ı ta- mımadan onu bağlandığını duy- dü. Bü genc çocuğun kim ol düğünu ve hayatını öğrenmek istedi. — Orada bulunanlardan İlhan'ın eviüde oturduğu e- kici de vardı. O bu sütü temliz çocuğun —e yolda - çalıştığını ve bütün başından geçenleri anlattı. Fabrikatör İlhan'a yaklaştı: — Oğlam, dedi, küçük bir yazana (Kâtibe) ihtiyacım var. Benimle beraber çalışmak için İstanbul'a gelir misin? Şimdilik sana (50) Hra kadar bir aylık verir, İleride istediğim — gibi olursan, bunu çabacak - çoğal. tırım. İlhan'ın covab — veremediği Sporfl: İşlerı Bu- | gün Konueulacak — e— Bay Halid, Mevcud ihtilâfı Tetkik Edecek Bay Halid ŞBayezit Füdbol beyeti ile şehrimizde Httifaka — debil kulüblerin mu- rahhasları bogün Türkiye Idman cemiyetleri — htifakı ikincl — rvels Bay Halid'in toplanacaklardır. umumi merkezi Beyamıd saylavı huzuru İle lantıda konuşulacak mevzu, son zamanlarda İzmir kulüblerinden bazıları ile fadbol beyetl ara- ihtilâf tır. Temenni ederiz ki, buna çare bulunsun. Çünkü bu ihuilâr, İzmir'de gittikçe daha genliş ve daha düşündürücü bir ma- hiyet almıya başlamıştır. Ba top sında ortaya çıkan Z2 inci mevktini işgal eden Fransız Mariyel ancak beşin- eilik mevkilni —muhafaza ede- bilmiştir. Müsabakalardan sonra Fraosız erkânı bükümeti Rus- lar şerefine bir ziyafet vererek kazandıkları — muvaffakıyetten dolayı tebrikte bulunmuşlar ve ba gibi temusların dalma genç ler arasında yapılmasını temenni etmişlerdir. hülde sevinçten — parlıyan — yü- zönü görünce: — Kendine lâyık olan dirl: mi benlim yanımda daha çabuk bulursun, diye sırtım okçadı. İlhan hâlâ birşey - söylüyemi: yordu. Yalnız kendisine uza- man ellere sarıldı, İçinden ba kadar büyük bir iyiliği csirge- miyen bu adama Jâyik olmak için geceli gündüzlü çalışmıya, hiçbir şeyden yılmamağa and içti. İşte bugünkü hizmetinin en büyük karşılığını bulmuştu. En sonunda — İstanbul'a gide- bilmiş, hbem umduğundan çok iyi bir yere yerleşebilmişti. İlhan burada kasa bekçiliği- ni de üstüne almıştı. - Az za- manda tam bir inanç kazan. maştı. Artık anasına babasına her ay ve büyük sayılarda pa- ra gönderiyor, İşinden — uzun uzun yazıyor, her - yazısının sonunda da |Oğlunuzun kutlu- loğuna inanın ve - sevicin| di yordu. İlhan fabrikatör Bay Cemilin öz bir evlâdı gibi olmuştu. O kadar ki, onun her İşini ya- kından görmüş herşeyile — cun: dan bağlanmıştı. Bir gün kasayı soymak için içeri saldıran bir baydudü ya: kalamış, kendisi de — ölümler atlatmıştır. İlban'ın — geçirdiği -korkula günler onu Bay Cemlil'le daha çok — yaklaştırdı. Bay — Cemlil * Meğer bu çocuğu —ne kadar seviyormuşum! ,, Diye onun Uşak Ve Denizli'de Seçim Büyük Tezahüral Vesile Olmuştur Uşak Saylav Seçim Teftiş Heyeti Uşak, (Husnsti) — Saylav se- çimi büyük tezabürata — vesile oldu. şehir. bayraklarla süslen: mişti, Seçime 246 ikinel seçmen Aiştirek etti. Seçimden evel fırka başkanı Bay Remzi Güres bir röylev söyledi, netlcede temamen firka — namzedlerimiz — seçildi. Vilâyet umumi için yoklama — yapıldı. ve ekseriyet kazananlar — müttefikan — seçil diler. Saylavımız — fırka — genel kâtibi Boy Receb Peker'den gelen teşekkür telgrafi şiddetle alkışlandı. Umumi meclis aza- ları: Diş doktoru Bayan Sumiye Nâzım Alyanak, Bayan — Ayşe Süleyman, Bay Şükrü Katakaya, Bay İsmail Sunal, Bay Mustafa Bacak, Bay Halil Sağcan'dır.. Denizli, (Hususi) — Saylav ve umumi meclis üyesi seçim- leri münasebetile cuma ve cu- martesi günleri şehrimiz ve seçimin yapıldığı Halkevi baş: tan başa bayraklarla süslenmiş ve içten gelen inan ve kıvançla kadın ve erkek bütün ulusun iştirakile şenlik yapılmıştır. Vilâyet merkezinde ve kaza- larımızda C H. F. namzedleri başucunda çok — zamanlar dü- şündü, İlhan iyi oldu. Bay Cemil de Jik fırsatta onu ya- nına çağırdı; — İlhan'ım çocuğum, dedi. Benim öz evlâdım olmak İster- misin? Sana kızımı vermekle ben bu dileğime varırım, Sen kımma lâyık bir çocuksun, Onun da sana karşı duygusuz olmadığına —İnanıyorum. — Ne dersin? İlhan buna şaşmıştı. Nasıl uma bilirdi? Dilek'i ona vermek Astiyorlardı. — Dilek, — yanında kendisi ne idi? Henüz küçük bir servet bile yapmamıştı. Hal, buk! onu ne kadar . çok sev- mişti. Babamı gibi sevdiği — patro- nuna, Bay Cemil'e bütün dü- şüncelerini temiz kalble temiz kalpliliğiyle söyledi. Fabrikatör: onu, kucakladı. Alnından öperek güldü: — Ne ürküyorsun çocuğum dedi. Senin öyle zengin, öyle zengin bir yüreğin var ki, bu koskoca bir ağıdır. (hazine) İlban düğüne bütün allesini çağırmıştı. — Rize'den — gelenler evlâtlarının sevincine ortak ol. dular. Hele: gelinlerini pek sevdiler. Bu geçen geçen urun yıllar içinde de Türhan, memleketin bligili bir toprak kıralı olmuş, bütün Türkiye'de ün almıştı. Orhan ise büyük rütbeli bir Türk amiralı olmuştu. Maallim $. A Ülün mecllsi ve müstakil saylav general fik söz velol birliğile seçili lerdir. Umumi “meclis azaları minde Denizli C. H, P. Ni zedlerinden Bayan |Fant Köl makçı, Bay Fevzi Öylü, R Sürücü, Celâl Gerzileli, köy kazasından Süleymean Kadıköy'lü Hamdi, Acıp kazasından — Faik, Feyzi, med Ali, Hamza, Tavas ki sndan Hamza Türkmen, M& med Kemeli Şahal, Bayan F rihban - Nazmi, Emin Çobif Çivril kazasından Osman Çi bacı, Sadık Akgün, Çal ki sından Abdullah, Emin; Ab rahman, — (FaikiBayan Nü bu sefer müsavi rey alm dır. Kur'a çekeceklerdir.| B dan kazasından Tevfik GÜ Talât Tarakçı, Ahmed kazanmışlardır. Dün gece Halkevinde ikli seçmenler şerefine 200 kişli” bir ziyafet verilmiştir. , Al Akmansof Medeniyet İ Tehlikede — Başı 1 inel sahifede — müşkilât ehemmiyotsiz bir # kavgasından ibaret kalır, — — Pasifik — denizinin dünyati/ en tehlikeli noktası baline g€ metl için çok clddi sebe vardır. Ve bu işe japonya; S0? yet Rusya, Çin, Amerika, nada, —Avosturalya- — ve Zellanda — karışabilir. — Pasilf/ denizi — dünya — işlerinde ©f ulacak nokta — olmak İletid gösteriyor, Böyle bir Ihti önüne geçmek için - İagili ile Amerikanın beraber ç ması İâzımdır. Ayrüpa'ya - gi ce; Fransız'İngiliz bhava ması akim kalmıya mahkün Muvaffak olması için lanma ile beraber yapılı şarttır. Almanya silâh bor Bği hakkı tanınmalıdır. ve suretle uluslar kurumuna metl için çalışılmalıdır. Narlıdere Cinayetinin Mu- hakemesi Devamda» Narlıdere'de kasab M nın yolu özerinde pusu kaf” koendisini teammüden u’ mekle suçlu k.ıııuogıuııı/ Hasan ve oğlu İbrahim'in ı ruşmalarına dün ağırcezadi vam edilecekti.' Şahid bay san'ın — Denizli'de — büli anlaşıldığından İstinabe vv ifadesinin alınmasına karaf rildi. ve duruşma başka birakıldı.