14 Şubat 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

14 Şubat 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

Amerika Deniz Kuvvetlerine Tahsisat Ayırdı. —— .. .—— — Başı 1 inci sahifede — dırlık - büdçesi için konmuş olan 300 milyondan — #lımacak. tır. Fearlharbur'da cesim — ye sabih bir havazun İoşası için on milyon, Panama kanalı bav: zasında Yyapılacak tevzlat için 2 milyon ve harb gemllerinin y techizatı için 6,110,000 dolar — gtahsls edilecektir. Italya, Şiddetli — Protestolarda — Bulundu.. — .a — Başı 1 inel sahifede — mak teşebbüsünde asla bulun mamışlır. 25 tarihinde Cerlogabi ci ç ; varıtdaki hâdiselerden yana da Habeş tebliği şu melümatı ve- riyor: Yalnız tüfekle müsellâh 25 kişilik bie Habeş devriye kolu mitralyözlerle mücrhhez İtalyan K kıtaatının asarrazana — uğramış- tır. İmparatorun evvelce vermiş olduğu emre tamamen rlayet olunmuş ve herangi bir devriye | kolunun garnizon karargâhın | — dan üç kilometre öteye gitme. — Mesi emredilmiştir. Habeşistan'ın fikri Roma, 13 (A.A) — Habeşls: tan maşlahatgüzarı bay Afverk Roöyter ajansı — mubabirine de- mİştir ki: İtalya ile Hubeşistan arasında bir harb çıkacağına şahsen hti — * Mal yermiyorum. Bu mes'elenin müslibane bir tarzda balli müm- 'köün olmalıdır. Masmaf lti bay Alverk hükü metinin bilcömle aykırı meta t Hbi reddetmek #azminde bulun duğunu da söyledikten — sonra şu saretle sözüne devam etmiştir: — Vaziyot şudur. Eğer İtalya nlusal vak'asından ötürü bizden tazminat istemekte srar edecek w olarlarsa ki -Tarafımızdan — &e. | Bebiyet verilmiyen bu vak'a eenasında birçok Habeş telef olmuştur - ve eğer İtalya hükü meti ulusala kadar olan arazi nin kendi malı bulunduğanu iddin ederse bizim bu — esaslar üzerinde uzlaşmamıza İmkân olmyacaktır. Ve o zaman tek rar uluslar korumuna müracaat edeceğiz. Londrs, 13 (A.A) — Mus solini tarafındon Habeşistan'a 4 maddelik kat'i bir talebname - Verlilmiş olduğunu dair çıkan baberleri İtalya büyük elçiliği kat'iyen tekzip etmektedir. Bu şayinlar geçen ilk- kânunda Un Taal bâdiselerini müteakib ser. dedilen metalibin — mübalâğalı k'ıliılırlıdın başka birşey de gildir. İtalya'nın kendi bayrağının baş açık selâmlanmasını İste- diğine dair olan şaylaya gelince, csnsen bütün Habeş askeri ve kabile —belki baş açık gezer, © denlliyor. İtalyan tebaası yerli: | lerden 5 nmeferin hayatına mal - Olun son hüdiselerden ötürü — şüphesiz tazıninat istenileceğine dalr olan haberin sıhbati teyit edilmektedir. Muallim Bay Mitat tarafın: dan cömu günü ssat önbeşta Helkevinde ,lukılâb Taribi,, ı' Mevzou etrafında bir konafe- Tana verilecektir. Okurlarımıza bu çok değerli konferansı Kaçırmamalarını tevsiye ederiz. SAA Günün Telyazı 50 Bin Asker Topladılar Habes Hududundaki Hazırık HabeşF leri Korkutmak İIçin Yapılıyormuş Yoksa Italya'nın Büyük Harekete Kudreti Yokmuş İstanbul, 18 (Hususi) — Buraya gelen haberlere göre İtalya Habeş hududunda kuvretlerin toplanması devam etmektedir. Habeşistan hudatta 50 blv saker toplamıştır. İtalyan gazeteleri, İtalyanlar tarafından Habeş badudunda yapılan bazırlığın, Habeş'leri - kor- kutmak için olduğunu, parasızlık yözünden İtelya'nın büyök bir harekele girişecek olmudığını yazmaktadırlar. vezlyette ———j ».: 4-4 -. Güzmem—— —— Bir Eroin Fabrikası Bulundu. Tevkif Edilenler Arasın-Satr'a Gidiyormuş Bay Hitler Sar'da ökonomik da Mühim Kimseler Var.)Durum Fena Gidiyor İstanbal, 13 (Hususi) — Arnavut köyünde büyük bir eröln fabrikası keşfedilmiş ve bazı kimseler tevkif edilmiştir. Tutulan arasında mühim şabelyetler de vardır. se.— ——— ank-[ngili; Ticaret Müzakeresi İngiliz Sefiri Müzekere- ler Için Ankara'ya Gitti.. Ankara, 13 (Hususi) — Bir müddet için tehir edilen Türk: İngiliz Ticaret mushedesi müzakeresi için İngiliz sefiri Anka ra'ya gitmiştir. Afyon Kaçakcılığı Tahkikatı Devam Edi yor. Bir Suçlu, Kumusyoncunun Kaba- hati Olmadığını Söyledi. Almen bandıralı — Derince vapuraonda Havanaya — kaçak olarak sevkedilirken bademiçi sandıkları içinde — meydana çı- karılan 180 kilo kaçak afyonu hazırlıyanlar ve kaçırmak lsti Grip Salgını Ne Halde.. — Başı 1 inci yüzde — manyetik âmiller de vardır. Esasen balkın sağlık — bakı- mından alması gerek olan ted- birler tarafımızdan resmen ilân edilmiş olduğuna göre husust ve ilmi bir yazının bizim tav: şiye ettiğimiz tedbirleri tekzib veya vaka mahiyetinde olmıya- cağı ye esasen makalenin son cümlelerine nazaran da olma- dığı aşikârdır. Öğüdlere riayetle hastalıktan kaçınmıya savaş ve bunlara rağmen — hastalanınca hekimine müracaat en — doğra bir bareket olur. * Grib salgını .yuıüıdıı vilâ. yet sıhhat meclisi kararile bir, hlfta kapatılan İzmir'deki bü: yük ve küçük mektepler önü- müzdeki enmartesi günü açıla- cak vo derslere başlanacaktır. — Grib salgını yüzünden mek. teplerin bir müddet daha ka- pelı tataolması muvalık görüle- ceğl” hakkında bazı — çaylalar varen da yaptığımız tahkikata | —e göre bü şayla asılsızdır. Mekteblerin — açılmasından birgün önce her mektebte eaaslı temizlik — yapılması, — pençere ve kapıların açık bırakılarak dershanelerin iyice havalandı: rılmaş dershanelere — mazot yenlerin ihtitas sorgu bâkimli- gine — verildiklerini ve tevkif edildiklerini yazmıştık. — Afyon kaçakçıtı Jojef Pardu ile Leon Matalon ve David - Abalof ve kaçakçılık vak'asına — vasıtalık etimekle suçlu kumusyoncu bay Ozman Nuri ve tenekeci Bohor Frango dün tekrar İsticvab edil. mişlerdir. Hapishanede bulunan Jozef Pardo; sorga —hâkimi Bay Fa- zıl'a haber — göndermiş ve tek- rar İstlevab edilmesini İstemiş. tir. Tokrar — isticvab edilen af. yöon kaçakcısı; vak'ada kumus- yoncu Bay Osman” Nurl'ye lik defa suç atfettiğini halbukl bu nun doğru olmadığını söylemiş: — Şimdi hapisaneye düştüm, doğrusunu — söyliyeceğin. Bay Osman Nori'nin kabahatl yok. tor. Önün sandıklarda — afyon bulunduğundan baberi de yok. tu. Bunu ben yaptım. Demiştir. Saçluların — duruş. malorına yakında başlanacaktır. Bay Ziya Gitti Ökonoml Bakanlığına bağlı vilâyet karumlarının — teftişle: rinden bir. kışmı bitmiştir. Şehrimizdeki kurumları tetkik eden müflettiş bay Ziya da dün Afyon trenile Ankara'ya - git: miştle, lerin açılacağı cumartesi günü umumi bir yoklama yapılarak hastalık yüzünden gelmemiş olan çoçukların sayısının bildi- rilmesi masrif müdürlüğünden İzmir'deki büyük, küçük bütün mektebler müdürlüklerine bir Sarburk, 13 (A.A) — Alman cebhesi İdare mehafili Alman başbakanı bay Hitler birkaç gün kalmak üzere 7 marita Sarbruka geleceğini haber ver- mektedir. Hitler Sar bavzasımı ziyeret edecektir. Berlin, 13 (A.A) — Havas tovhabirinden Sarın Almanya: ya rücou mezkür — makamlara endişe veren birtakım ökono- mik mes'eleler uyandırmıştır. Alman ökonomik mebafiline hitaheden — bir beyannemede Alman ökonomi odası bakanı bay Evlit Haker, Sar sınaatının başlıca mahreçlerini kaybede- ceğini kaydetmekte ve tüccar- dan müstahellâtının satışını hi- maye etmelerini ve hasseten yerli sınsata vekabet edebilecek Alıman emtlasını Sar havzasına yağdırmalarını dilemektedir. uyu Tayyare Cemiyetinin Kuruluşu.. Ankara, 13 (Hüsusi) — On altı şubatta tayyare cemliyetinin kuruluşuncu yıldönümü tes'it edilecektir. Mekteb Kitabları Istılâhları.. İstanbal, 13 ( Hususi ) — Mekteb kitablarının ıstılâhları: nın öz Türkçeleştirilmesi için dil karümu, yedi yüz riyaziye, 283 ziraat, 909 tarih ıstılâbı bulmuştar. Vergi Tahsilâtı Şekli Ankara, 13 (Hasusi) — Vergi tahall şeklinde mübhim »slâhat yapılacaktır. G. Fahreddin Istanbul'a Geldi. İstanbul, 13 ( Hususi ) — İzan —İrak — hüdüd . ihtilâfım tetkik nden GCeneral Fahreddin bügün şehrimize gelmiştir. Bu hudud işine ald karar, Anka ra'da tesbit edilecektir, Gaz Maskesi Fab- rikası Yapılıyor. İstanbol, 18 — (Hususi) Hilâliahmer gaz maskesi fabri- kuasının İnşaatı İhale edilmiştir. Italyan'lar Çok Mikdar- da Balık İstiyorlar.. Kredi Açarlarsa, Körfezdeki Müca- dele De Temin Edilmiş Olacak.. Körfezdeki köpek balıklarile mücadele için "balıkçılar cemi: yeti Ökonomi bakanlığından avlanınıya yarıyacak motörler satın almak özere kredi temini istemişti. Bakanlık tetkiklerine devamdadır. İtalya sahillerinde balık az dir. Mühtelif yerlerdeki balık konserve fabrikaları; İsveç, Nor- veç ve Portekiz'den taze balık getirterek konserve yapmakta- dırlar, Fakat mesafenin ozaklığı yüzünden balıklar bayatlamak- tadırlar- Onun için İtalya'daki yedi konserve fabrikası namına Türkofisin Ankara merkezine müracat edilmiş ve İtalya'ya Şimal memleketlerinden daha yakın olan Türkiye'den taze balık ithal edilmek istediği bildirilmiştir. İtalya konserve fabrikatörleri bilbassa ton balığı ile trança, kaplumban ve köpek balığı is- temekte ve bünların — İtalyan vapurlarile naklini şart koş maktadırlar. Türkofle; — İzmir Balıkcılar cemiyetinin bu mü- him müracaate dikkat nazarını celbetmiştir. Cemiyet Idare he- yeti bu mes'eleyi tetkik etmiş, neticede — İstenildiği —miktarda taze balık ve kaplumbasnın temini muvafık — görülmüştür. yalnız bunün içln fabrikatör. lerden *İıdı:llı bir 650.00 M bankadan Mlraya kadar kredi temini ia: tenmesi kestirilmiştir. Bu teklifi Türkofis Ankara merkezine bildirmiştir. Bu tak- dirde körfezdeki köpek balık- larını da toplamak imkânları da bulunmuş olacaktır. Misafir Talebe- lerin Tedkikleri.. Dün Menemen ve Bergama'ya Gittiler.. Şehrimizde — misafir bulun- makta olan yüksek ökonomi fakültesi talebesinden 37 gene dün — sabah — ikl — otobüsle, başlarıada muallimleri Bay To- go bulunduğu halde Menemen ve Bergama'ya gitmişlerdir. Gencler, Menemen'deki men: kütaşa bir çelenk koymuşlardır. Bergama'ya giderlerken yolda ioşaatı İkl ay sonra biterek Dakil voştalarına ve yolcalara açılacak olan büyük — Gediz köprüsünü görmüşler ve Ber. gama'da da eski oserler' müze sini, barabelerini — ziyaret et Misafir gencler, ukşam özeri | gene şehrimize dönmüşlerdir. Bugün de şebrimizde bazı mü- eeseseleri gezecekler ve akşam üzeri denizyolları işletme idu- resinin —Ege vapuru ile İstan- || Eld öğ ım[!arıı' Izmir Saylavı B. H. Aksoy Geldi İzmir saylavı Bay Hamdi Ak: soy dün Deniz yolları İşletme idarestuin Karadeniz vapurlle İstanbal'dan — şehrimize gelmiş, vapurda birçok arkadaşları te> rafından karşılanmıştır. Mekteblilerin — Yardımları.. Buca Orta okulu kollar kü: rumu tarafıandan, Marmara ve huvalisi zelzele felâketzedelerin? | yardımı olmak üzere talebedeti toplanan 1672 buçuk kuraf Hilâliahmer gençlik derneğint yatırılmıştır. Genç mekteblilerit bu hareketini takdirle we kendilerini kutlularız. C.H.F. Esnaf Ve Işçiler Birlikleri 'Tek Çatı Altında —— Toplanmıya başladılaf C. H, F. esnaf ve işçi bir Jikleri İçin — Birinei Kordan'da Pasaport binası karşısında bür yük bir bina tatulmuştur. Bö' tün birliklerin bu binade ayft mayrı dalreleri bulunucak ve bi süretle birlikler tamamen bİf yerde toplanmış olacaktır. B namın alt katında bir ecsahant ile birde dispanser bulu caktır. İşçiler ve esnaflard veya alleleri halkından hastalı” nanlar bu dispanserde bakıl cak, sezahaneden hasta işçile! | ilâçları parasız, basta ilâçları da yarım — ücretle vi lecektir. Binaya bütün birlikler leştikten sonra davet zevata açılma merasimi caktır. Bay Ilmi Şehrimiz Nafın mücssese komlseri Bay İlmi; dün dın'a gitmiştir. Oradan D liye gidecektir. «Milliyet,, “MİLLİYET,, erkadaşımız © yaşına girmiştir. Çıktığı üt denberi yürd ve ulusa faydi? olmuıya çalışan değerli arkadii şımızi kutlülar, uzun ömi ıl dtleriz. | Bay Asım ğ Şehrimiz müddelumumisi 4 Asım'ın İstanbul müddelam?” miliğine tayin edildiğini İstanbt' gözetcleri yazmaktadırlar. Yı | tığımız taehkikata göre | nüz resmi bir bildirim memiştir. li Kİ aai İtizar ö Yazımızın çokluğundan (” giliz Casusları) tefrikamızı 8) yamadık, Özür dileriz.