20 Şubat 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

20 Şubat 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

KA ———0 -— ĞU 59. s0DAT DÜ eee L eee M ödemiş Şehir Meclisi Kf“'f Günün Şar duyumları iyyen İstifa Elmif_efîk' | türtlr — — VKok Fiatlerinde İhtikâr Birirci Tera ime[_n;_B;led_ı)e Duı;;î;. Eudımeui!'l:urkiye”)'e Yapanlara Üzan Dü Dairesi Dardır.. üyes'nden B. Muharrem'in Mektubu! Seyyah İzmir birinci icra dalresinin | çok dar oldoğu, halkın ve avu: katların İşlerini takip edeme aaenım j Ödemiş belediye dalmi on. tümeni üyesinden Bay Mubar rem Baran'dan dün mektubu aldık: Yeni Asır gazetesinin 19 -2 935 tarih, 8868 sayılı nüsha aşağıdakl tında Ödemiş belediyesine temas | tden yazılarını hayret ve tesa türle okudam, Temiz ve asil ruhla Ödemiş | orta tahslililer dururken bugün rak döct sene müddetle bakkı- | mızda gösterdikleri bu kıymetli | balkının iümedına mazbar ola ne şekilde İâ hürmetle mu- teveccühlerine Timsa o şekilde kabele etmeyi azmeden bizler, #evimli seçmenlerimizin ıııîuı Ingilterede Büyük Bir Kömür Şirketi Londra 18 (A-A) — Assoclated Colllerles ile Poksel Duffrio Tesmcol şirketlerinin birleşmesile teşekkül İngiltere'nin en him kömür mücssesesi olacaktır. Adı geçen bü İki şirketin yıllık kömür sürümü — 11 milyon tondan ve gene yıllık kömür istihanl — kâbiliyeti tondun fazladır. tıkları kömür larda kullanılmaktadır. 24 Saatte Hava Durumu 24 Saat Içinde Nere- lere Yağmur Yağdı? Ankara, 18 (A.Aâ) — Zirant Vekâleti enetitü #ünden alınan vücüda — gelecek 20 mlilyon Bunların — sat hassaten vapur metcoroloji malümsta göre *00 24 saat içinde cenup Ana- dolusu Anadola'nun Konya çevresi ve doğu Avado İu'nun Erzürum çevresi yağışlı Beçmiştir. Yağış cenap Anadolu'sunda Yağımur diğer yerlerde kar çek lndedir. En fazla yağmır. Si Yerekte 83 milimetre ölçülmüş tür, Diğer yerlerde yağış mik- farı Tolla 13 milimetre ara- tındadır. Trakya ve Ege mıntakala tile ile orta cenup Anadolusunda ve Karadeniz kıyılarında en düşük tühünet dereceleri gece sıfirin kaydedilmiştir. En düşük suhu- het sıfırın altında olmak üzere Ats'ta 13, Afyon'da Tum'da 5 derecedir. En yüktek Hecaklık Antalya, Adina ve Dörtyol'da aıfırın — östünde 16 derece kaydedilmiştir. Ankara'da bogün saat 14 de hava aıcaklığı #fırın - östünda 4 derece kaydedilmiştir Aİmaııya ve « İngıllere’dc Londra 18 (A.A) tatilinde lagiltere'de detli bir fırtına olmuştur. Rüz Bir bazı yerlerde TMilden fazla bir sür'atte e- Miştir. Fırtına İle fanı andıran TMişter, Bafta beraber tu. yoğmurlar — yağ- aŞ Bazı ovaları su basınış - Yağmur ve fırtına denizde Ve karada zararlara — sebeb ol: Muştar, Aıı.ı.ıxudıııı. 18 ( AA ) — | ettiği | arkada | dir, Oelah | | zın nizamatına hemşerllerime 9, Ço: | Şidaerli pek şld- | sBaatte 7T0 larımıza yükledikleri memleket (şlerini bütün müşkülâtları ik- | tham ederek seve seve başara | cağız. Belediyo — üyeliğine 24 mell 24 yedek aza arkadaş- | lar 17,000 —küsur Beş on şabın. müstesna - arkadaşlardır. seçilen | nüfasan arsu sevimli (Memlekette birçok yüksek ve | aralarında relş olacak İlyakatte | tahsli sahibi olmıyan - belediya | azalsrıdın toptan fstifa edeceği) | gibi asli esası olmuyan şaylaları halkın pek yerinde | mozhar | üyesi | çıkarmak teveccüâhüne len - belediye olarak olurak rıma ve dolayıslle onu seçen Ödemiş halkına bir târiz bir hakaretiir. Bunu bir belediye ü eei sifatile — kendi | hesabıma reddediyorum. | Ödemiş belediye üyeleri ara- sında bugünün icablarile hare ket edocek — küdret ve kabtli yette birçok tahsil görmüş te | miz arkadaşlar vardır. Binsen mü- | âleyh Ödemliş belediye kat'iyyen İstifa etmiyecek ve gene kat'iyyen — hariçirn ken dilerine bir başkan — aramıya: caktır. Günü gelince — firka ve onun yük- sek buyrüğuna - bilâkaydüşart bağlı olarak kendi Içinden bir arkadaşı başkan seçe üyeleri olarak cektir. Zaten bu hak onundar. HBariçte örzülen vatandaşlarıma, müsterih olma larını tavsiye ve rica ederim, Ödemiş belediye daimi evcümen üyesinden Muharrem Baran Kurultay Baş- kanı Bugün Izmir'e Geliyor.. ———t » 4.- —— — Bapı 1 incl yüzde — dan:, CEH.F. başkanı Yozgad saylavrı Bey Avni Doğan, şehri mizdeki saylavlar, belediye bay kanı doktor Bay Behçet Üz, daire müdürleri ve mubhtelif teşekküller mensupları tarafın dapb karşılanacaklardır. Evelce de gibi, General Kâzım Özalp buradan yazdığımız intihap daireleri olan Bahıkesi | çidzcekler ve orada da - birkaç Östünde | İle 8 derece arasında | gün kaldıktan sonra Ankara'ya döneceklerdir. Antalya 19 (A.A) — Büyük Ülus Kuroltayı başkanı General Kânım ÜÖzelp öç göünlük ko Buklaktan sonra kentimizden ayrılmışlır. Seyın - başkan hu duda kadar uğarlanmış, kent ten ayrılırken halk ve okullar tarafından selâmlanmıştır. e re aa bir fırtına birçok ka- zalara #ebeb olmuştur. Ölen 5 kişiden üçü boğulmuştur. Ay- ea birçok yaralı vardır. — Ge- miler Himanlarda kalmıştır. İki çan külesi yıkılmıştır. Berlin, 18 (A.A) — Otomo bil sergisinin kapısındaki 23 metrelik işıklı kule fırtınadan devrilmiştir. Yaralanan yoktur. Başka yerde yıkılan bir ev || ve bu, itfalye neferlerinden bir kişiyi öldürmüştür. Laypzig de birçok hbasarat olmuş ve bir elektirik direği sokağa düşmüştür. : kmek İçin... Bütün acun ulusları, ülkele- rine seyyahı çekebilmek için, eb lerinden geleni geri koymuyorlar. Bu uğurda durmadan çalışan ulum lar arasında çok zengin da vardır. Bunlar, zenginliklerine güvenerek, sayyah çekmek işlerini olanları aslâ ihmal etiniyorlar. ki, kendile engin eden — ke- beblerden biri de, ülkelerine akın eden seyyahlardır. Yurda seyyah çekebilmek içi K işler — bellidir heryerde birdir. Seyyah, herşeyden önce eğlenecek, Tahet edecek yar ister. Görülecek, tet. kik edilecek yerler ikinci dere. cede kalırlar, Aconda bir eşi bu Biliyorlar yapılı lanmayan gözel monzaralı, asan- âtikası zengin bir ülke görönüne getiriniz. Öyle bir ülke ki, herşeyi olmasına rağımen no — yatılacak bir öteli, ne eğlenccek — bir yeri var. Ru ülkenin sahibleri, istedik- yyah gelecek diye bekliyenler. Yamlıb da gelen olsa bile, bir kere gelir, bir daha gelmez. İşle, bunun içindir ki, seyyah çekmek istiyen ve bunda muvaf fak olan u herşeyden önce, istirahatini, kısası: seyyahların , daha Adamea yaşa- manın çartlarını gözününe getire rek © yolda hareket etmişler ve ne yapmak İâzimse hepsini yap- mışlardır. Bunlar yapıldıktan son. radır ki, seyyah beklenebilir. Yok. sa, plâjlara, kaplıcalara, asarıı eğlenen. kaya ve daha birçok ulosal var. lıklara güvezerek seyyab gelecek diye beklenilirse, hayal peşinde koşulmuş ol Türk ülke , yeryüzünün cem- metidir. Aconun biçbir yeriade, Türk ülküsü kadar güzel, Vâtif, şirin, bavası, suyu — mükemmel, || tabiatin bütün dJürüf lerina mazhur olmuş bir memleket yoktur. Ne aranırsa bizde vardır. Böyle bir ülke, (seyyah için ideal bir ge xiati ve tetkik yeridir. Bunu biz değil, yardumuzu ziyaret eden yabancılar söylüyorlar. O halde, biz, niçin yurdu. muza seyyah çekemiyelim? Tabi tin hertürlü zenginliklerine sahib olan bir ülkenin, acanan herye: rinden (fazla seyyah memleketi ol- masi ga siklerimizi biliyoruz. yatmasına elverişli oteller, eğlence yerleri ve saite lümmolduğu aşi- kârdır. Toring kulübden sonra, Türkoel is'in de bu mühim mem- leket işile meşgul olduğuna gö- rüyoruz, Bize kalırsa, belediyeler de boş durmamalıdırlar. Türing ku- lüb, Türkofis bu iş üzerinde ça- lışırlarkeo, belediyeler de kendk. lerine düşen vazifeleri yapımıya gayret etmelidirler, Kaldı ki, sey- diyelerin en başta gelen vazifelerinden biridir. Böyle el birliği edilirse, çok çekmeden Türkiye'yi en güzel bir seyyah memileketi haline koymuya yaffak oluruz. 4x me- N ö llli Dikili Suiistimali Tahkikatı Bitiyor Dikili Muhasebei sullstlmali hakkında üçüncü sorgu hakimliği fından yapılmakta olan hüsusiye şehrimiz tara tahki- Hesab. için — çalıştırıları tetkiklerini — bitir. Bir iki gün içinde raporlarını hazırlıyarak - sorgü hâkimliğine vereceklerdir. On: dan sonra bükimlikce suçta alâkaları bulunanların istlevab- larına başlanacaktır. kat yakında bitecektir. ların tetkiki vokuf ehli; mişlerdir. | tebmin te Top Ankara, 18 (A. A) — Öko. nomi bakanlığı İstanbul ve İz mir telgrafla birer tebliğ göndererek kok — fiatle- tinde ihtikâr yapıldığı hakkın da karşılaştığı — şikâyetler rine yaptırdığı tahkikat netice sinde yerll kokların — fabrika teslimi toptan valilerine üze boçuk ve perakenda 18 buçük va mubyyen evsafı hulz Alman koklarımın da İstanbul antrepo teslimi tonu 21 buçok İiradan | fazlaya sutulmaması, beş ton ve daba yukarı alış verişlerin töp tan ve daha uşağının porakende sayılması lüzümunu ve memur- lar kooperetif inde — İstanbul'du Alman koklarının flate satmağa başladığını bil dirmiştir. yakarıdeki Ökonomi liğde aksi Bakanlığı bu teb tona azam! 16 | | kömürü Bakanlığın Emri üzerine Dün Tür- antı Yapıldı. cekler hakkında 1913 numa ralı kanunun cezat hükümlerini tatbik kok — özerine mevzu himayenin kaldırılaca ğini da İlâve etmektedir. ve yerli Ökonomi Bakanlığından vi lâyete gelen yukarıdaki emir dün — öğleden müdürlöğünde — vali Köziem Dirik'in boş kanlığında toplantı yapılmıştır. Toplantıda — şebrimizdeki kok satan tacirler de ba Tanmuştur. Yerli kok kömürü fimleri özerinde ibtikâr yapılıp yapıl hakkında ve toplantı İki s Kok madığını yetçe cektir. üzerine Türkoflla General tonDra madığı görüşülmüş t Bürmüşlür, tacirler; ihtikâr ol söylemişlerdir. Vilâ tetkikata ten İzmir Asaı-ıat—ikâ"hrl_ı_ı_lıib ler Kurumu Kongresi.. Kongre İçin Hazırlanan Raporda 5 Balk Korkudan Yılda Yapılan Işler Anlatılıyor.. İzmir ve bavalisi âsarıatiko mohipleri cemlyeti kongresi ya kında Kongre için cemiyetin beş yıllık toraatı hakkında bir rapor hazırlanmak tadır. Beş yıllık plânçoya göre cemiyet beş yılda (9958) liralık gelir temin etmiş ve ülkü uğ ronda bu paranın 9760 İlrası barcanmıştır. Şimdiye kadar Ege mintakasındaki cski cser- lere ve barabelere dalr bastı toplanacaktır. | rlan eserlerin miktarı 21 dir. Buonlar Türkçe (İzmir müzesl rehberi, Efezös Ayasuluğ rehberi, Bergama tarihi ve rehberi, küçük Asya'da şebirler, İzmir hakkında tetkikat, Sard harabeleri ve Halikarnas , Bodrum “, İzmir müzeslsin yevi Tehberi, Trava barabeleri, Akalar, Hitit İmpa ratorluğu konferansı, İzmiz reh berl 00 Suhife ve 180 re simli,, , yeni Efes rehberi, Ber gama rehberi, İzmir panoreması, Navlohon), Fraaaızça olarak da (İzmir müzesi rehberi, Efee rebberi, yeni rehberi, Bergama rehberi, | İzmir panoraması, İzmir rehberi) | kında büyük bir alâka göster ve İngilizce olmak üzere (Ber. gama rehberi, Efea zehberi adın- | daki eserlerdir. Bu kitablar her tarafta bü- yük buğlantı uyandırmış, bütün büyüklerimize, — müzelerimize, diş — memleketlerdeki — Turlist müesseselerine gönderilmiş — ve faldeleri neticelerinden olmak üzere şehrimize toplu halde seyyalı çelmiye başlamıştır. Bu yıl daha çok seyyah . geleceği edilmektedir. Maarif Bakanlığı eserlerin basımında böyük yardımlarda bulunmuş ve bunlardan — birçoğunu satın almıştır. Cemiyetin elinde bugün 5765 lira değerinde 21298 cild ki. tab vardır. Raporda İzmir — müzesinin | yeni İzmir müzesinin | mükemmel bir dözene girdiği Namuzgühtaki bafriyatın genlş letilerek çok aengin bir hara benin meydana çıktığı, Berga ma'da cemiyetin de teşebbüelle gözel ve modera bir. müze binası — yaptırıldığı, — hertürlü konförü ihtiva eden bir de “İlimevi* Ioşa edilmekte ol doğu, — Bergama — akropolüne giden şosenin İnşasındar sonra Bergama şehrinin pekçok - sey. yabı çekeceği / bildirllmekte, cemiyetin mekteblerdeki fakir talebeye yardımlarda bulunmak ta olduğu, kendi parasile — iki talebeyi yüksek İki mektebde okutmakta bulunduğu da ilâve edilmektedir. Kongrede; Dizam pamede zamsna değişiklikler ber alınmıştır. Akdeniz uygun yapılacağı da ba Mes'elesi İçin Ne Diyorlar? Göze hak Madrid 18 (A.A) teler Akdeniz meş'elesi mekte devam ediyorlar, A, B, C. gazetesinde bay Perez Ka ballero efkârı — nmumiyeden İspanya, — İogiltere, İtalya — ve Fransa orasında samlmi bir salaşmanın — lüzumuna İnanen diplomasinin — gayretletini — teş vik etmesini İstemektedir. Abora gazetesli bugünkü va- ziyet ile diğer —milletlerin de- Diz küvvetlerini gölgede bıra- kacak çalışmanın saçma olaca ni söylemektedir. El Debate İspanya'nın yap moğa çalışması icab eden deniz programını gösteriyor, Bu ga zete İspanya'ınn üssübahrilerini takviye etmesi ve ikinci derecede üsler yapması lâzım geldiğini bildiriyor. Ba programın tat. biki büdeenin yüzde 4 üne muadildir. devem edile- | bazı | | sinde reylerin dikleri bildiriliyor ve lera dal reslnin daha müşsit bir binaya kaldırılması İsteniyor, Câmbu riyet Müddelumumiliğinin bu İşle meşgül olacağı — tablldir. ——— .00 — Hazine Roma nya Ha- zineyi Alıyor... Bükreş, 19 (ALA ) — 1917 seneslinde Avusturya — Macar kavvetleri İlerlerken Rusya'da saklanmış olan Romanya hazi: vesinin iadesl için Sovyetlerle | yapılan müzakera Romanya'yı | Mmemnun edectek gurette netlce- lenmiştir. Bu hazibe Romanya Ulural bankasının içinde sitin 1000 aded sandıkla birkaç büyük silenin elmasları, bulunan | meşbür. detadlara - sid tablolar, kıymetli evrak ve vesikalardan ibarettir. Sövyet Rusya bondan başka Çarlar tarafından — yaptırılmış olan Bökreş — kilisesini de Ro: bırakmaktadır. Dini meraslm orada Romen Heanile manya'ya | yapılacaktır, Zelzele Kırlara Çıktı. Sofya, 18 (AA) — Bu ve- bah Anat 5,46 de merkezi Sof ya'ya 220 kilometre uzaklıkta bir zelzele hissedilmiştir. Zelze: le cenup — Bülgarletan'daki Ro- doplan mıntakasında daha kuv- vetli hissedilmiştir. Selânik, 18 (A.A) — Bu sa- bah Halkidik şibiceziresinde 12 saviye süren şiddetli bir zelze: le olmuş İki ev yıkılmıştır. İn: sabca zaylat olduğuna defr bir haber yoktar. Halk 1932 de olduğu gibi evlerin yıkılmıatın- dan korkarak — kırlarda maktadır. Portekiz'de Cümhur Reisliği Seçim ve Netice.. Lizbon, 18 (A,A) — Reyle: otur | rin yüzde dokssnı — zennedli?i. fine göre, General Karmot aye İatihab emirnsme tsanifi için biz aylık bir mühlet vardır. Fakat verilen malümat — yukarıdak' netlceyi teyid etmektedir. General verilmiştir. Karmana &8 cümbür relsliğinden tekrar 7 senelik bir devre İçin seçilmiş bulunmaktadır. ŞUBAT Kaaa | Z() ca 105 28 Arabi Rumi 1350 15 Zilkade 7 Şubat sepe Ezani 1,04 Vasati 6,54 6,41 12,28 9,38 15,25 12 17,47 1,31 19,17 11,26 6,12