16 Temmuz 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

16 Temmuz 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

b ) PUNADOAAARAAAOaAmddmddamummmmm Sakarya Ma- — nisa Şampiyonu. n Ç — ülsa — Müdafensının kirildiği ba akından N ——— ... .—— Yıldırımspor Oyunu 3-1 Sayı Ile Kaybetti. Manisa (Özel) — Dün Ikin €l devre lik maçlarına devam edildi. 934 - 935 senesi şam Piyonunu — çıkaracak olan Sa karya - Yıldırım #por takımla —O Tinin karşılaşmasını bütün Ma abalisi Seyirciler — kuülübünüu Kastamoni sayları — Abdarrahman — Sami » de vardı. Oyün tam sant 18 de İzmir'den getirilen Sabriala İdaresi altında başladı. Takım ler sahada yer aldıkları zaman Sakarya'nın en — kıymetli oyuncusu oölen orta haf Şeref, orta müuhacim Şerif ve soliç Selâhiddin'den mabrumdua. Yıl — dirimspor. takımı İse en küv: “wetli kadroslle çıkmıştı. Oyan — Yılditimspor takım: - mın güzel fakat neticesiz. bir akmile başladı. #eyretmiştir. arasında rejsi sonra Sakarya'nın daha düz gün oynadığını ve daha lik dakikalardan — basım — kalesini fena vaziyete soktuğunu görüyo ruz. Öyunun onbeşinci dakika- sından sonra Sakarya — takımı tamamile hakimiyeti aldı. Yıl dırımspor müdafansı da yerinde Oynuyor ve gol çıkartınıyordu. 35 nci dakikada Sakarya takımının sol açığı Söleyman kaleye doğru uzaktan çektiği şotu müda( | el İle tutmak İs tedi ve Sakarya tfkımı lebine — âzminde — ele geçirdiği fırantlardan Sakarya verilen penaltıyı Kâmıran gole gevirdi. Oyunun birtncl kısmı — da bu eüretle O1 Sakarya — lehine bliti. - İkinci kısımda Yıldırımspor daha caplı ve atak oynıyordu. Her halde neticeyi — değiştirmek ve galib gelmek görünüyordu. Fakat kalecisinin İiyi yer tutmasile — detifade edemiyorda. Vaziyet bu — merkezde İken Sakarya takımı- — Bin sol içi geriden aldığı topu — edilmişti. Fakat n — gürültüsü açığa doğra verdi. Açık enfes bir ortalama ile Küâmuran'a F yolladı. Kâmıran durdurmadan — plâse bir vurüşla — takımına İklocl gölü bediye etti. İkinci | gölden soora daba iyi oynamağa — ve her halde gelibiyet ve ayni zamanda senenin — şampiyonlu gunu kazanmağa ahdetmiş olan — Sakarya'lılar canlı hücumlarile 40 ncı dakikuda gine Kâmı- — gan'ın ayağından 3 ncü sayıla- ommı yaptılar ve ba - süretle Sokarya sılıra karşı üç sayı İle K 5 tarafından — derahte Togllir, bu “Çeğlenceye karşı lâkayd. kalıyor O ve mütecesir — bir vaziyetle — kabarenin tavanlarımı - gözden — geçiriyordu. — Blir müddet sonra eğlentinin biraz dinmişti. İngiliz V — lordu G. / gordü: — — ÂAcaba Fulmen'nin we — olduğunu bilen kimse var mı? Lordün bu sualine karşı beş Sakarya | üç | — l1i — DER Kİ [liiSilet Yarışında i:iı ; 'Ankara'lı Talât Birinci! ÖĞ - vre Fakat Derece Almadı. Birinciliği ()enç Izmirspor'lu Kâzım Kazandı. Büyük bisiklet yarışı, Pazar günü sabah saat 9 da Kara- bağlardan başlıyarak To: gldib gelme olmuk üzre 72 kilvmetre üzerinden — yapılmış tır. Sast 8 de mıntaka — relsl Geberal Kâzım Dirik, gazete- eller ve bisiklet meraklıları ya- rış başlangıç yerine gelmişlerdi. İzmir'den Küzım, Süleyman, Sevket, Riri, Müustafa, Ani ra'dan Talât, Niyezi. Orhan, Fethiye'den de Osman, Hay dar yarışa giriyorlardı. Yarış bisiklet federasyon mü- messlli Cavid Cav'ın İşaretiyle başladı. Yarışı İlbay — General Kâzım Dirik'in ve daha üç hakem otomobili takibediyordu: Giderken 9 yarışcıdan — beşi öne geçerek hep beruber 36 mcı kilometreye kadar gittiler. Dönüşte 40 1ncı — kilometrede Kâzun düştü. Bisikletin teker- güü Yıldırımespoc takımı İle Salihli takımları arssında ikin- cilik için devrenin son müsa: bakası yapılacaktır. Manisa, (Özel) — Bugünkü müsabakada Sakarya takımında yer ulmıyan ortahaf Şeref, orta muhacim Şerif ve toliç Selâhid din'in oyundan bir çeyrek saat evvel kulüblerine yazı İle baş vorarak, kulübleri kendilerine nakdi yardımda bulunmadığı takdirde oyuna girmiyeceklerini bildirmişlerdir. Kulübün yöne- tim kurolu hemen - toplanarak bu — oyuncuların kayıdlarının silinmesini ve bunun bütün apor teşkilâtına bildirilmesini kararlaştırırıştır. — Doğru - İse, hayret! LDIYENLİ K»m e| A “ 16 temmuz 1935 görmedik. Acaba ne olda? — Bu kadın tagayyüb etmlş olsu gerek.. — Operayı terketil.. — Kimbilir. ne - oldu nerede bulunuyor? Bu von cevaba buşka bir gea mukabele: ğ — Belki ben bilirim!.. Bütün mazarlar bunu - söyle- yene dikilmişti. Ba — kadın Alblinta — isminde Fülmen'in samimi arkadaşlarından birlel idi. ve ——— galib geldi. Önümüzdeki Pazar Yarışa Başlanırken.. leği bozulda ve tekrar — bisik: letine binesiye kadar bir kilo: metreden fazla geri kaldı. Bana rağmen evvelâ Riri'yi geçti, daha sonra Orban'ı yaka: ladı. Bu sırada Orhan da düştü, kol ve bacaklarından — bereler aldı, yarışı terkett! Kâzım ra- kiplerini de — yakalamıştı. — İki Ankara'lı ve bir İzmir'li olmak üzere birbirini k ollayarak gidi yorlar. Sona yaklaşıldığı zaman en önde Küzum arkasında NI- yazi daha arkada da Talât gidiyorlar. Fioale 200 — metre kalmıştı ki arkada giden Telât bir hamle yeparak öne 'fırladı. Oaodan sonra Niyazi Hle Kâzım davranmak İstedilerse de ,Talât birlaciliği kazanmıştı. Rekor 72 kilometre 2 saat 24 dekika 40 saniye... İkinciliği birkaç metre farkla etki İzmir'li Niyazi, üçüncülü. gü de 10 metre farkla Kâzım aldılar, Riri 4 üncü, Fetiye'li Hay. dar da beşlaci olmuşlardı. Netlco — itibarile müsabaka barici giren Ankara ve Fet- hiye'li bisikletçiler yarışa bü yük bir önem vermişlerdir. - İzmir mıntakasına ald olan bu yarışın İzmir'den birinci- Hiği kazanan Küâzmm'a, ikinci Riri'ye, üçüncü Süleyman'a Al- sancak stadyomunda güreş mü- sabakalarından sonra medalye- ler verildi. Ankara ve Fethi- yeli bisikletçi konuklar bugün sabab Tire yolile Aydın'a gide- cek ve oradan- Denizli'ye ge- çeceklerdir. Denizli'de yapılacak bisiklet teşvik yarışınada girdikten sonra Lord teessür içindeydi: — Söyle —bakalım Plimte Fülmen hakkında — ne - bilk yorsun? — Lordum ben öyle zan- nediyoram ki, Folmen Aşıktır, hem öyle bir aşka tutuldu ki, sİzl terketmek derecesine kadar geldi. Hattâ yalaız elzl - değil, tiyatroyu, birl ve çok — sevdiği eğlenceyi bile terketti. Başka bir ses yükseoldi: — Acaba kiminle vevişti? Mubarrir Stefan — atıldı: — Onu ben biliyorum. Fal. men siyah eldivenli kadınla sıkı alâkası 0'an Arman Leon'la sevişiyor. Plimta söze karıştı: — Çok rica ederim efendiler tdiyah eldivenli kadının lamini yadetmeyiniz, çünkü bu isim ||Güreş Müsabakaların- dan Alnımız Temiz Çıktı. Cumartesi günü öğleden son- ra Alsancak stadyumunda kar- şılaşan Macar ve Türk - mühte- lit güceş takımları pazar günü İkinci güreş müsabakalarını da yaptılar. Stadyam - olsbeten ka- Tabalıktı. Matod olan seremoni den sonra 86 kiloda Dobo - Ke- nav srasında yapılan müsaba kayı Kenan, 21 saniye gibi kısa bir zamanda tuşla kazandı. 61 kiloda Pomileti ile Ömer güreştiler. Bu güreş epl uzun #ürdü ve Ömer basmını eplye hırpaladıktan sonra sayı hesabile galib geldi. 66 kiloya Parany Yele Yosuf Arslan çıktılar. Bu güreş çok ilgili ve arunç oldu. Birinel 100 dakika Yusaf Aslan'ın — östünlüğü ile — geçti. Diğer 10 dakikalık — parti için Davis Ku- pası Maçları. Prag, 15 ( A.LA ) — Tenls Davis kupası Avrapa — bölgesi maçlarının sonuçları şunlardır: Alman Von Kraon Çekos lovak Manzel'i 62, 64, 36, 57, 61 yenmiştir. Alman He- ukel Çekoslavak Gazka'yı 2 6, 7.5, 64, 60 yenmiştir. Bire karşı & sayı ile galib gelen Almanya, Amerika — böl. gesl ulneları - arasındaki turna vayı kazanan ekiple karşılaşa- caktır. Sofya'da Şokul Jimnastikleri İstanbal 165 (Özel) — Sof. ya'da yapılacak olan sokal jim- nastikleri İçin Yugoslavya'dan 60 bin genç gelmiştir. Yugor- lavya gençlerini, Çekoslovak. ya'dan gelen 600 kişi takiber. miştir. jlmnastiklerin çok he- yecanlı olacağı söyleniyor. Kobya'ya uğrıyacaklar ve ora- doki yarışı da yapsrak Ankara- ya geçeceklerdir. Yolları açık olsun! * ile İzmir'de yı; n bisiklet teş yik yarışına nezaret eden bisik. let federasyon mümeesili Cavid Cav'da — Denizli'de yapılacak yarışa yetişmek — üzere bugün Denizli'ye gitmiştir. oğursuzlak getiriyor! Ortalığı bir. süküt kaplar gibi oldu, fakat Stefan'ın — sesl bu süküta ihlâl etei. — Geçen senenin bugününde hepimiz — Falman tarafından davet — edilmiştik — hatırlıyor musunuz? Eğlencende yer alan — birlsi atıldı: — Evet «dedi- hâlâ altıddan kalbli Fulmen'i hatırlıyorum, Lord atıldı: — Tam manesile bir peri! Eğlencede yer alan Pozmu: sez namındaki kadın Fulmen hakkında — cereyan eden bu mükâlemelere — sinirlenmişti: — Eğer Fulmen hakkında bahsa devam — ederseniz. bizi gitmeğe mecbur edeceksinle. Müuharrir uldırmadı: güreşi ayakta kabul eden Yu- saf Aslan 14 dakika 12 sanl- yede tuşla gene üstün çıktı. 72 kiloda Poyo Agtas İle Yaşar güreşçiler. 4 dakika 5 saniyede Yaşar tuşla galib oldu. 79 kiloda Ördökle - Adaaa ,görüştüler. Sonuçta Adnsn pu van besabile üstün oldu. 87 kiloda yarı oğır siklet Toruk ile Mustala güreşecek- lerdi. Birlcik güreşçi Mustafa bu güreşi 23 — saniyede hasmının Bırlımı yere getirmek — saretile ütünlüğü meydana koydu. Ağır tiklette Çoban Mehmed ile Bodo güreştiler- Çoban. 8 dakika 44 — saniyede tuşla ka- zandı. Sırtları yere gelmiyen güreş çilerimizi kutlularız. Motör . « Cinayeti Davası Çamaltı Tüzlası — yakınında Hüdaverdi motorunda Cemal, Halil ve Receb kaptanı para- larına tamsederek — öldürmekle saçla Osman kaptanla tayfadan çipinoz Ahmed'in daruşmalarına dün — Ağırcezada — bakılmıştır. Suçlaların savga tanıkları (Mü dafaa şabidleri) Şökrü ve Ömer kaptan — gelmemişti. Hakyeri kurulu; tanıkların arastılıb bal: durulmasını — karar — vererek düruşmanın — devamnı — başka güne bırakmıştır. Hayırlı Evlâd(!) Babasını Vurdu Adamcık, Yazı Ile Hfadesini Verebildi Denizli (Özel) — Haytabey köyünde Kara Mustafa oğlu Mehmed, tarlaya — giderken ta- banca kurşunu İle — vuralmüş tur. Köylüler kendisini yaralı olarak görmüş, haber — vererek kuldırtmışlardır. Kurçün, — zavallı köylünün çenesini parçalamış ve ağıı oyııııııyor. Fakat yeni barflerle okuyab yazma öğrenmiş bulunduğu için yazı ile ifede verebilmiş; — Bevi kendi oğlum Mus- tafa ile kayın pederi - Battal vurdular, Demiştir.. Müastafa kaçmış, Battal yakalanmıştır. — Şu halde iyi batırlarsınız ki Folmen bizden fikir İste Mİşti. — Evet. Lord G. ile evlen: mek arzusunda — olduğandan ba bhusustaki fikrimizi sor- muştu. Bu sözler Özerine lordun yözü bembeyaz olmuştu: — Evet, hülâ ba kadınla evlenmeğe — amadeyim. — Fakat nerede olduğunu — bilmiyorum. İtalya'da oldoğunu söylüyorlar. Plimta ciddiyetle: — Bayır -dedi- Fulmen İtal. ya'da değli Parle'tedir. Lord derhal Plimta'nın ya: nına yakiaştı: — Madam, eğer Fulmen'in adresini — bildirirseniz — onbin frank emrinize amadedir. Lorda — kendini — kaptırmış Bilmem nedendir, gumdanberi yıkanmağı ve de hamamı sevmem. — H Arab'ca bir Jaf galiba ki ( Ubmam) diye bir de ( İstif babı) vardı. Humam şöyle hıma geliyor; Ceneviz'lilerden — ve R doğa Imparatorluğundan kal! olarak İstanbul'da varmış İstanbul'a — eline geçirince gurib bamamla karşılaşmış, girmiş, göbektaşı safasını renmiş, ben bu bizlm ha ları hiç sevemedim, gitdi. defa tekke ve hurafat devrli bamam ayıp bir. kelime telâkki — edilmeğe — başlaı Hamama gitmek kaba bir oluyorda, (Hamam) ın bl bakın; bir acube gibidir, İpopotam gibi, deniz aygırı bir vahşi hayvan kılığı Gözleri tepesinde; korkunç taş yığını, bir tahaf kubbeli pencereleri tepededir, hiç bir binaya benzemez. İçeriye girersiniz; sabun, * daha bilmem ne kokularile tubetli ercak bir hava sizi kef gılar. Kurnalar, kubbeler, vetler, — peştemallar, herşey bir başka alem, kapı kapanır, akisleri - bo boğuk kubbelerden - gelir, öksürük, sekiz öksürük © Bu seda vuruşları İnadına mılarını coşturur,her şarkı lemesini bilmiyenin orada açılı, herkes elbiselerinden yunduğa gibi mnaşeret rından da az çok soyunur, kakta, kahvede, berber kânında şarkı söylemiyen o Mededi çeker, el çırpmak o adam çağırmaktır, tası kul nanın kenarına vurarak bal bunun seslerile doldurmak risinl çağırmak olur, 1 Şu hamamı da İsmile berabif ortadan bir kaldırsak!.. Bu tübetli sıcak bavanın — fei yaptığı besbellidir. Bilmem 08 dendir, çocukluğumdanberi Y” kanmağı severim de sevmem. Banyo liğenle: fi hamamın görünüşü pek — kölü oluyor, bunu bilir, bunu 6öf lerim.. Atina'da Bir Tayyare Kazası. İstanbul — Kif€ faya ile Atf suslyo arasında uçuş yapan YO" nan tayyaresi sukut ederek pt lot Kolokotsanla - feci — süretif ölmüştür. Tayyare parça paref olmuştur. olan Roz Musez, lorda korkatt bir mnazar — firlattı. — Plimta'y? dedi ki: — Fülmen'in adresini — 1öy” lemok şartile lard size — onbit frank — vadetti. Fakat ben d? bu kadının adresini verirse? gözlerini çıkaracağımı bil. İkâ kadın kavgaya tutuşmak özere Idi ki, kapı açıldı, içeriy" bir hizmetçi girdi. Lorda: — Sizi bir madam İstiyor! Dedi. Hazır bülananlarda? birl atıldı: — Siyah olmasın? — Bu mrada Içeriye girerek yüzündeki siyab tülü — kaldıf” makla meşgul bir kadın cevib verdi: — Hayır -dedi- Fulmen!. — Sonu var eldivenli — kadıf j