11 Eylül 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

11 Eylül 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

K Sayfa 2 TETTE eeei Taşla (Olmaz) a da Teşekkür! İlbay Fazlı Güleç, ilbaylıkta özel bir Dayra açtı. Halka da bir bildiri ile dedi ki: — Ne işiniz varsa — sözle, yazı ile bu dayradaki işyar: in, anlatın. Bu iş n istediklerinizi, di lediklerinizi ilgili yerlere bil- direcekler, işinizi sonuna kadar yürütecekler, sonucunu da size ya ağızla ya da mektubla bildirecekler, İlbayın işini çok beğendik. Şundan - ötürü ki: Halk hükü met kapılarında, dayra önle- rinde sürüm sürüm yecek: Derdini yanacak, dile- &ini anlatacak bir yer bulacak, islteğine —az bir zoman içinde (Olur) veya (Olmaz) diye bir cevab alacak. Vaktile bir ilbaya halktan Biri bir arzuhal vermiş. İlbay arzuhali okuduktan sonra altına kocaman bir: sürünme- — Olmaz! Arzuhal sahibi bu ( Olmaz ) 1 görür görmez ilbaya teşekküre ve duaya başlamış. İlbay şaşırmış ve demiş ki: — Oğlum ben senin işinin olacağını söylemedim ki, bana teşekkür ve dua ediyarsun, Yanlış anladın galiba; senin istediğin olamaz! Arzuhal sahibi hemen cevab vermiş: — Aman bayım! ( Olmaz ) dediğinize teşekkür - ediyorum. Çünkü aylardır, bu işim için (Oldu), (Olacak), ( Bugün git ) ( Yarın gel ), (Bir arzu hal daha ver ) gibi sözlerle oya landırılıyordum. Siz ise bir ( Olmaz )la işi kökünden kes tirip — altınız. öylelikle hiç olmazsa gide gele pabuç eskit mekten beni kurtardınız. onun için teşekkür ediyorum. İşte Fazli Güleç bu işi yap- makla olacağa ( Olur ), olmu yacağa ( Olmaz ) diyecek bir ağız, — bir Yazmış. makam — meydana Betirmiş — oluyor ki, bundan, sade — isteklerine ( Olur ) ce vabını alanlar değil, ( Olmaz ) cevabını — alanlar da kıvanç duyacaktır. Oysa ki, bir vakitlerdenberi halkın — isteklerine ( Olacak ) veya — (Olmıyacak ) diyecek kimseyi yerinde ve işinin ba şında bulmak, (Şaşal ) suyunu (Edirne ) ye akıtmak kadar güç bir iş idi. — SAPAN — Budapeşte'de Bir Kongre.... Büudapeşte, 9 (A.A) — Tagar: lanın Londra, Kalo, Brüksel, Polonya, Frankfort, Earenberg, Lioz, Budapeşte, Belgrad, Sofya, Edirne, İstanbul, Otostrad yo lanun geçtiği uluslar arasında yarın borada bir kongre top lanmaktadır. Koogre Macar par: İamentosa binasında Macar te- elm bakanı tarafından — açıla caktır. Kızıl ealipler armulasal 308- yetesi İle araulusal turizm İtti. fakı da kongreye — İştirak et mektedir. — gezici ekmek - teşkilâtim — yeniden meydana çıkarmalı, fokat ziyan et. memek için .eğer ziyan ettikleri iddiannda iseler. belediye ile mu: tabik kalmak - suretile soyyar ek- meklere birer ikişer para zam mı yapılacak, yabud bu mevi ekmek- lerin biraz goksan yapılmasına mü- geade mi edilecek, ne yapılacıksa yapılarak halkı mkan bu münasız linde olacak ve günde vasatf bin lar baş göstermiştir. — Atlan"ı Ingiliz Komünistleri Işçi Partisine Gir- meğe Karar Verdiler İstrnbol, 10 ( Özel ) — İn- giliz komünletleri, yeni Iati babatta kuvvetli bir bükümet teşkil edilmesini sağlamak için ççi partleina — girmeğe basır oldaklarını bildirmişlerdir. Bu: nonla — beraber — komünistler Yeçi partlal içinde istiklâllerini İle olan beynelmilel mübhafaza — edecek. ve hariç temaslarını lerdir, Bir Kimyagerimiz Ateşi Tesirsiz Bıra- kacak Bir Su Keşfetti İstanbal, 10 (Özel) — Bir kimyagerimiz, yeni bir sa keş- fetmiştir. Bu sa, vücudün her- bangi — bir tarafına veyabud eşya üzerine sürüldükte wteş tesir - edememektedir. Bu va tayesinde yaogınların bir anda söndürülebileceği söyleniyor. Yahudi Düş- manlığı Almanya'da Gitgide Azalıyor mu? İstanbal, 10 (Özel) — Ber lin'de spor sarayında toplanan 165,000 — milise, relsleri Fon Yagövi — Bücum kiteati: Yahüdt lere hücum içim değil, cezri bir poletika'yı — osaslandırmak İçin kurulmuştar! Demiştir. Beyanat, Doktor Şaht'ın — Yahödt — aleytarlığına karşı irad ettiği nutukların eseri eddedilmektedir. Otomatik Telefon Zonguldak, 10 (A.A) — Dün Ankara İstanbul telefonu açıldı. Zongulduk — şarbayı — Ankara, l İstavbul, İzmir şarbaylerile ko nuşta. lı:lî kurtuluşunun dö- SüelTayyarelerimizin Uçuşu Yurdda üç Günlük Bir Tur Yapacak, Bomba ve Telsiz De Kullanacaklar.. Ankara 10 (Telefon) — Sücl tayyarelerimizin, bölüklerden mürekkep guruplar ballode Türkiye bir İzmir taru yapmaları tekarrür eylemiştir. Tar yarın başlıyacaktır. Bogüo; Ankara, Eskişehir Yeşilköy, İzmit, Antalya, Diyarıbekir ve Sevas meydanlarında hasır bir haldo bulanacak olan rupları, yarın sabah eaat 6 de uçuşa başlıyacaklardır. Uçuş, üç bin kilometrelik bir saha kilometre katedilecektir. Tayyarelerimiz, yalnız benzin almak için lüzum görecekleri yerlere İnebileceklerdir. Uçuş, üç gün devam edecek ve bu esnada tayyarelerimiz birbirini takib ederek uçecaktır. Tayyarelerimiz, çecekleri yerlerin fotoğraflarını elacaklar, telsiz va bomba kollanacaklardır. İstanbul topçu alanı, bombardıman içla ayrılmıştır. Tavyarolerimiz, geçerken ba alanı bombardıman edeceklerdir. Uçuş meydanlarında bezır bulunacak bakemler, tayyarelerin duramanu tesbit edeceklerdir. Uçuş bitam bulduktan sonra birinci ve ikioci gelenlere kupalar verilecektir. Yunanistan'da Vaziyet Yeni- den Karışmağa Başladı. Atina Muhafız Kolordu Komutanı Ya- ralandı, Çaldaris Beyanname Neşretti İstanbal, 10 (Özol) — Atiaa'dan alınan son haberlere göre, Yunanlıtan'da yeniden karışıklık- « yapılan bası taşkınlıkları durdurmak İstiyen birinci kolodu ku- mandanı general Panayutakos, arbedeciler tarafından yaralanmıştır. İstanbol, 10 (Özel) — Düân gece başbakan Çaldarls'ın başkanlığında toplanan nazırlar meclisine zorla giren kralcı saylavlardan 30 kişi, M. Çelerris'i krallık lehine vöz söylemeğe lobar ettiler. Camuriyet Taraftarı olan İçieşler bakanı Rells'la kabineden çekileceği söyleniyor: İstanbul 10 (Özel) — Yunun başbakanı M. Çaldarla, neşreylediği bir - beyanname İle — halkı sükünete davet etmiştir. Dorum, çok karışıktır. ——— -.. 4 9. ga— — Beşler Komitesi Kararı- nı Vermek üzeredir Habeşistan, Manda Kabul Etmedi- ğini Uluslar Sosyetesine Bildirdi İstanbol 10 (Özel) — İtalyan Habeş anlaşmazlığı için Cenev- rede teşekkül eden beşler komitesinin kararı bu gece olacaktır. Habeşlstan; hiçbir veçbile munda helelder edecek başka bir şekil kabul etmediğini bildirmiştir. ölçüler Için Tedbir Kötü Malların Memlekette Sürül- memesi İçin Tedbirler Alınacaktır sen— — koleksiyon herkese açık bulun. Ankara, 10 (A.A) — nomi Bakanlığından: Bagünün ekonomik ve tek: nik gerekliklerine uygun ol madıklarından veya dış ölke- lere çıkarılmak — ergeslle özen- siz vekontrolsuz yapılmış olma- ları yüzünden yapıldıkları ül kelerde satılmıyan aşağı malla- rın bundan böyle ülkemizde sürülmesinin önüne geçilmek üzere Ekonoml Bakanlığı ölçü- ler tözüğünün 30 uncu —mad: desine ve buna dayansrak res- miğ gezete İle de basılmış olan örneklere göce elektirik, bava- gn ve sa araçlerile ölçü »- raçlarının ve — takalmetrelerin Üp ve eistemlerinin — onaylan ması İşlerini önemli — bir İş olarak yürütmektedir. Ölçüler kananunun yükümsel olarak yeritilmeğe başlandığı 934 — yı Tındenberi birçok tantamış yard sever firmalar ekonoml bakan- hğına başvurarak Türkiye'de satmek — istedikleri sayaç ve araçların tip ve sistemlerini onaylamışlardır. Exonomi ba- konlığı ölçüler ve ayar direk- törlüğünde tip ve slstemi onay- lanmış ölcü ve araçlardan blı- ee Bemaktrei Bnulasına » tesbit edilmiş ab tayyare gu: dabi: ge belli veyahat — istiklâlini darulmaktadır. Bundan böyle tip ve sistem leri onaylanan sayaç ve — araç ların — İlstesi resmiğ gazete ile belirilecektir. Bunların listelerle erleri Ingiltere —. ; ..— Italya'ya Manda Vereceğini Bildirdi.. İstanbal 10 (Özel) — İn- giltere hükümeti, İtalya'ya ver diği bir. mohurada, Habeşli: tan'da manda verileceğini bil dirmiştir. İtalya hükümeti, bu- na henüz beraber cevap — vermemekle dürmadan — doğa AL rikasına asker göndermektedir. Ispanya'da J Gene Karışıklık m? İstanbul, 10 (Özel) — İa psoya böükümeti memleket da bilinde ve bilhassa - Madrid'de sıkı ve möbim tedbirler ittihaz etmiştir. Bu tedbirlerin yeni bir Soyan bhazırlavdığı bakkında elde edilen vesikalara İstioaden ittihas olandoğa ravılmaktadır. Vigo'da bir bomba patlamış, bir tanesi de şimendiler üzerinde bulunmuştar. M. Çaldaris Geneloya kat't Olarak Karar Verdi İstanbul, 10 (Özel) — Yunan başvekli M Çalderle, avdet için yola çıktığımı bildirirken, kabineye umumi üraya müra eaet İüzumuna şçiddetle keni olduğuna da bildirmiştir. Ba karar kraliyet mabaf |. linde büyük bir Ikisarı bayale tebeb olmuştur. Şarkspor Mağlüb Maolsa, 10 (Özel) — Yıl dırimapor — külübünün — davetl özerlce Manisa'ya gelen Şark- #por takımı, — Yıldırımspor'la yeptığı —ma ra karşı bir sayı ile mağlüb olmuştur. Finans Bakanı Ankara 10 (Telefon) — F- nens bakanı Foad Ağralı, yarın (bugüo) İstanbul'a glcecektir. Yunan Do- nanması .... Yeni Dört Muh- rip Ilâve Suretile Takviye Edilecektir. İstanbul, 15 (Özel) — Yanat hükümeti gördüğü — fevkalüde lözüm üzerine ccnebi deniz Joşsat tezgühlarına dört tarpldo mühribi ısmarlamağa karar ver istenllen — hertürlü aydınlatıcı bilgi ve belgeler Ankara'da ölçüler ve ayar direktörlüğün dea ve merkezleri İstenbul İzmir- Samsun va Mersin'de bulunan |kararile yeni bahriye programında bölge ölçüler ve ayar espekter Hklerinden alınabilir. Gümrük lerde güçlüklerle kargıleşmamak ve zarara uğramamak İçin dış ölkelerden elektirik, havagazı ve Sü Sayaç ve Ölçü sraçlarile takalmetre getirmek İstiyen sa tıcıların seyeç ve — araçlarının tip ve elstemlerini tüzük ve öğreneklerine göre önceden eko nomi bakanlığına onaylatmaları ve alıcılarım . siparişlerlade tip ve sistemleri onaylatılmış tayaç ve ölçü —araçları verilmesini şart koşmaları tavsiye olunmak tadır. Hammallar Taritesi Ankara 10 (Telefon) — Bil- amum hammalların — tarifeleri ve hammallar ra ayrılımısır. mişter. Bunlar 900— 1500 tonl- Mtolak ve ,, Kundüryotle,, sle- teminde olacaklardır. Yunan hükümeti, son bir Kealer - Foler'de vücüde getiri tezgühlar da yapılmasını Bir - defa için bu esastan — vezgeçilmiştir. Torplido muhripleri 3 senede Yanan hükümetine te'lim edi- leceklerdir. Venizelos Gene İsyan Hazırlıyormuş. İstanbol, 10 (Özel) — Yu nan bükümetl, Venizelor ile Plastiraa — tarafından — mübtelif larla Girid'e para ve silâh gönderildiğini bhaber almış ve ba mes'ele - üzerinde — şiddetli takibata başlamıştır. Kralcı gazetelerin neşriyatına göre, Yapan bükümeti bu hu — ya lecek esas İttihaz etmişti. US Yo . Eylât 1i ÜÇ 5 Günün Küçük Haberlc", Orman yangını: Değirmendere'nla Bncl". civarında orman yangını bütün gece devam ederek şaat ou birde söndürülmü Bir ağaç ve yanmışlır. miktar Bir atanma: Türkofls İstanbal şabetl rinci raportörü — Mastaf Hendekçi; Türkof le'in göbesi sekreter kommel gine atanmıştır. Nazif Ergin Posta, telgraf ve telefof direktörü — Nazif Ergin * gün Ankara'dan çşehrimlist miç ve düm posta, GÜREE telefon buşdirektörlüğünü * etmiştir. Burada ülrket kalacaktır. Tecim işleri Cumariyet Merkez yar genel direktörü Ha şehrimize gelmiştir. Yar £ dhektör; dün tecim — tecif endüstri odasını ziyaret bazı tecimerlerimizle k! vo klerink — makaveleleri * rinde görüşmeler — yapıııtt” Dilâver Argun: Şebrimiz hukak işleri törlüğüne etanan ve blf dettenberi İlbaylık — mekli luğu ödevini ma olarak Kuşadası İlçebayı dilâver bugün — Kuşadası'na ödevini yeni İlçebaya det” cektir. di Borsadâ Üzüm satışları — Ç. Abe K. $. 2101 Y, L Talât 1320 T. Debban 797 K. A. Kâz. 762 H.x. Ahmet 716 8. Süleyma. 693 Koo. Ittihadı 484 H. Alyotl 465 Inbisar Ida. 366 Alyoti bire. 239 Şerif Remzl 257 K. Arditi 212 Akosman z. 207 Mani. b. koo. 204 Vitel 79 Beşikçi x. 177 Şerif Riza 174 M. Mihalef 127 M. j. Teran. 10 110 B. 8. Alazra. 6 72 j. Tara. mah. 6 65 Akşehir ban. 6 58 Şınlak x. bira. 7 S1 İstiklâl şle, 8 2Ö 31 Albayrak — 8 75 27 D. Galemidi 7 50 15 Suphi Emin 9 75 12 8. Gömel 10 10 8 6 6 8 8 7T 7 8 7 7 7 6 6 9 8 K 6 Şerbetçi z. — T 95 J 7 Len Reciyo 14 50 * 9983 İncir satışlar! Ç. Alıcı K. $. 10009 Muhb. alıcı Zahire satışlaf Ç. Cinsi K. $& $ 372 Buğday 5 g136 4 323 Arpa 3 8196 $ 263 Tonarplı — 3115 135 * Beki 48148 9 88 Çadar 3 175 » 239 B. pamuk 46 960 | 109 ken. pala 200 ğ Havugazı Havagazı — sosyetesl tesisatlle onbeş .yı.ıııl' geçecektir. Ha | ideresi —için uray hazırlanan kadro — ve tasdik edilmek üzere ? B »