11 Eylül 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

11 Eylül 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

HRA LK İN ak, HALKIN D Soıo 6 — No. 1835 ıtalya HATRIKIN Gö AĞI on Posta — ÇARŞAMBA — 11 EYLÜL 1935 GAĞ , ıılen telefona: İdaze işleri telefonu: 20203 Fiatı 5 kuraş Harp Gemileri Yunan Limanlarında Ne Arıyorlardı'? Yunan Hükümeti ıtalvayı Protesto Etti! Süvari Diyor Ki: “Fırtına Yüzünden Yunan Limanına Sığındım ,, (Atinadan Aldığımız En Yeni Haberler Altıncı Sayfadal| —————__—___—_Sı_.,.=_ ! C Bu sabah Yeşliköyden havalanan kahraman tapyarecilerimiz Tayyarelerimiz Bu Sabah Türkiye Hava Turuna Ankaradan KalanFmBuraya Geldi S SÜükiy mezdarından havala amadan “vvel Üç canlı görünüş Başladı Buradan Havala nan Filo Da İzmire Gitti Bu sabah saat altıdan itibaren Sllel tayyarelerimiz tarafından mem« leketimizde ilk defa olarak Tür- kiye turuna başlanmıştır. Kahraman tayyarelerimiz tara- fından başarılacak ve üç gün sü- recek olan bu tura, muhte'if kol: lardan başlanmıştır. Her filo beş ( Dıvıııı 6 ııcı yüzde ) Hükümet Akdeniz Kıyıların- daki Nüfusu Çoğaltacak Ankara, 11 (Özel) — Çok mevsuk — olarak — öğrendiğimize göre, Trakya mıntakası'da olduğu | gibl Akdeniz sahilleri için de bir | iskân plânı hazırlanacaktır. Yakın tarihlerde Fethiye, Kaş, Antalya, Kurkurtili, Alâiye, Silifke çevre- sinde 3,5 miyon nüfus barınır- ken, bugün burada İnsan sayısı- nın bu miktarın onda birine ka- dar düşmesi,. nüfus tekâslfü çok gerekli olan bu mmtakada tam ( Devamı 10 uaca yüzde ) Uçmaya hazırlık Mükâfatlı Hikâyeler Başladı “Son Posta,, bugünden — itiba- ren bir seri müsabakalı hikâye meşrine başlıyor. hikâyeler beheri 3, & gün sür- mek üzere 12 tanedir. Her hikâ- yevin sonunda © hikâyenla netioe- Bini karl tahınla edip yazacak ve 12 vini birden adres ile birlikte bize yellıyacaktır. Hikâyelerin ne- Hoeleri, 12 incisi — bittikten bir hafta sonra neşredilecek ve tahe minlerinde en çok isabet edenlere birer hediye verilecektir. Bu hedi. yeler yu anretle takdim edilecektir: Birinciye: Bir gümüş kol #saati. İkinciye 1 , ., — cep anati ( kadınsa çantası ). Üçüncüye: Birfotoğraf makinesi Onuncuya kadar birer masa saati onuncudan 20 inciye kadar birer mürekkepli kalem, — 20 nciden 01 ılııı mühtelif küçük hedi- “İlk Hikâye Bugün 10 uncu Sayfada Biz mışıl mıştl uyurken, şa gördüğünüz koca sebze halinde sabahlara kadar fıkır fıkır kuynaşan dinç bir hayat vardır. Gece Yaşayan İstanbul : 1 Sebze Halinde Yüzlerce İnsan ın Ayakta... Biz uyurken, onlar gece uykusuna hasret, meyva ve sebze küfelerinin peşinde hayat ve kazanç arıyorlar Kerestecilerde gece yarısı.. Saat 24. Sebze halindeki elma küfelerinin ve sabahcı esnaf kah- vesindeki mermer masaların Üzer- lerinde uyuyan hamallar, esneyip gerinerek doğruluyorlar: Çünkü sebze getiren İlk yelkenliyi çeken çatananın gürültüsü duyuluyor, Sebze halinin pehlivan yapılı hamalbaşısı anlatıyor: Halde tam yüzelli hamal vardır. Bu hamalların altmış tanesi sebzeleri, geriye kalanları meyva- ları taşırlar. Yazan : Naci Sadullah Buraya 24 saatte vasati 7500 kap sebze ve meyva gelir. Ve 150 hamal, 7500 kabın nakli için 150 lira alırlar. Bu hesapca, kapların beheri, yelkenlilerden halin içindeki yer- lerine kadar çok az bir para ile taşınıyor demektir. Halbuki meselâ gümrük ha malları, aynı mesafeye bir ufak valiz gölürmek için bu paranın yüz elli, iki yüz mislini alırlar. Fakat buradaki hamalların ( Devamı 9 uncu yüzde ) Altın Fışkıran Memleket: HABEŞİSTAN Bu, Bin Bir Esrar Ülkesini Size Tanıtıyoruz !Şlııılılı Bin bir esrar taşıyan Habeşlstanda böyle köyler de vardır Habeşistan denilen ülkenin nasıl bir yer olduğunu hepiniz merak edi- orsunuz. Yeni bir dünya harbine sebebiyet vermesi muhtemel bulunan ıı Ülkede kimler yaşar, hayat nasıldır? Habeşlerin âdetleri nelerdir?! Bu #srarengiz memleketi, sise, oranını baştan başa dolaşmış bir yabancının notlarile şu satırlarda bugünden itibaren tanıtıyoruz ni ğ zeen Adisababaya Doğru Hartam'dan mavi Nili,yukrıya. Habşistana doğru takip etmiştim. Habeşistan yaylasında kat kat tırmanarak, nihayet, imperatorlar İmparatorunun Ülkesinin batı ta- rafındakl — müntehasına — tesadüf eden plâtin bülgesine vardım. Buralarda bazı maden cevherleri araştırmağa memur edilmiştim. Bu vazifemi bitirmiş olduğum- dan, şimdi, birkaç yüz mil ötede bulunan Habeşistanın — paytahtı Adisababaya kadar seyahat etme- ge karar vermiştim. (Devamı 8 inci yüzde )