12 Eylül 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

12 Eylül 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

ae Ö HAÂBKIN Ç HAL K TN HLA TERIRN Sene 6 — No, 1836 İdaze işleri telefonu: 20203 Fiah 5 kuruş Komite Zecri Tedbir istedi Gece Yaşayan İstanbul : 2 Türkiye hava turuna çıkan kahraman tapyarecilerimizden Eskişehirden havalanıp dün Tstanbüla gelen fitomun kumandanı ve sübazları (Tafsilât altıncı sayfada) Bütün Londra Gazeteleri Dış Bakanı Tasvip Ettiler İki İhtimal : Ya İtalya Ric'at Edecek, Ya Cenevre 12 (A.A.) — Beşler Komitesi bu dakikaya kadar iki ftarafı uzlaştırmıya muvaffak ola- Mmadığından, Konseyin tasvibine Wrzedilmek Üzere bir rapor hayırla- yacaktır.Eğer taraflardan biri ÜUluslar Kurumunun kararına uymaz da girişirse — nizamnamenin 16mcı maddesinde derpiş edilen iktısadi ve mall sahada zecri tedbirleri kendiliğinden harekete getirmiş olacaktır. Cenevre, 12 (A.A.) — Dünkü günün hâdisesi (Sir Samuel Hoa- re) ın söylediği nutuk olmuştur ve denilebilir ki bu nutuk Uluslar Kurumunun nizamnamesine riayet #sası Üzerinden gerçek mesaiyl içmıştır. Uluslar kurumunun kurul duğu on beş yıldanberi bir Ingiliz mürahhası, beynelmilel teahhütlere rlayeti temla için memleketinin Üzerine aldığı taahhütleri hiçbir zâman bu derece sarih olarak ıiılılmııııııtı. Londra, 12 (A.A.) — Sir Sa- musl Hoare'in Cenevrede söyle- Harp Olacak Jtalya ordusunun son harp mansvralarından bir görünüş dibi nutuk İngiliz kamuyunun dı siyasetine ait fikri hakkında beklenebileceği derecede — vazıh bir anlatış olarak — telâkki edil- mekte şiddele kat'1 hareket İsti- yen — İngiliz efkârı umumiyesl tatmin etmekte, Ingilterenin Ulus- lar Kurumu nizamnamesinin tat- bikında el birliğine kayıtsız şart- sız olarak hazır olduğunu gör- Mali Kanunlar Üzerindeki İncelemeler Bitirildi Hayvan Vergisinin Indi- rilmesine Karar Verildi Koyundan 26 Ve Keçiden 20 Kuruş Alınacak Ankara, 12 (Özel) — Finans Bakanlığının kanunlar üzerindeki tetkikleri tamamen bitmiştir. En önemli bir kanun olup memleke- tin büyük servetlerinden biri o'an İlıyvancılığıımı Üzerinde büyük Tolü olan sayım vergisinin azal- tılması neticesine varıldığını yürt« daşlara müjdeleye biliriz, Bursa, Balıkesir, Karadeniz #ahillerile Orta Anadoluda tetkis kat yapan maliye mutahassısları- Hiyetle bu kanaate . varmiş- lardır. Bilhassa ecnebi- mutahas- sıslar Türk — köylüsünün verim kabiliyetini göz önünde bulundura- rak sayım — vergisinin muhakkak Indiri:mesine taraftar olmuşlardır. 935 bütçesinde sayım verçisi- nin bütçemize temn ettiği gelir on milyan 650 bin liradır. Finans Bakanlığı, Türk köylü- sönün hayvan yetiştirme işinin ulusal bir dava olduğunu ve he- ( Devamı 3 ü < Altın Fışkıran Memleket Habeşistan Bugün Sekizinci Sayfada Okuyacaksınız termektedir. Cenevre, 12 ( Özel) — Son vaziyete göre İki ihtimal var dır: Ya flılyı ric'at edecek, yahut da harp olacaktır, Bir Ingiliz- İtalyan — çarpışması — karşısında kalınması ihtimali bile vardır. Dikkat İngiliz Bakasının bu telgraflarda adı geçen söylev? altinc: sayfamızdadır. Müsabakalı Hikâyeler “ Son Posla ,, dünden — itiba- rTen bir seri müsabakalı hikâye neşrine başladı. Bu hikâyeler, beheri 3, 4 gün sür- mek üzere 12 tanedir. Her hikâ- yenin sonunda o hikâyenia netice- sini karl tahmim edip yazacak ve 12 sini birden adres - İle birlikte bize yollıyacaktır. Hikâyelerin ne- Hiceleri, 12 ncisi — bittikten bir hafta sonra neşredilecek ve tah- minlerinde en çok İsabet edenlere birer hediye verilecektir. Bu hedi. yeler şu suretle takdim edilecektir: Birinciye: Bir gümüş kol saati. İkinciyot » » — cep enati ( kadınsa çantası ). Üçüncüye: Bir fotoğraf makincsl Onuneuya kadar birer masa — saati onuncudan 20 neiye kadar birer mürekkepli — kalem, — 20 naiden #onrakilere muhtelif küçük hedi. yeler.r Lütfen Onuncu Say- fayı Açınız! x İstanbul, Sevda Kadar Derin Bir Uykuda.. Halicin mıl— ;uîarı üzerinde hareket ve ses gittikçe çoğalıyor ve çatana gürültüleri perde perde eriyor Muharririmis yazısına dün şöy. başlamıştı: Kerestecilerde, sebze Halinde gece yarısn... Biz mışıl mişil üyürken orada yüzlerce kişi ayaktadır. Bun- lar binlerce meyva ve sebze küle- leri arkasında hayat ve kazanç arıyorlar. Küfeleri #sayıyorlar, del- terlere yazıyorlar, — tartıyorlar ve satıyorlar. Bugün de devam ediyoti Onları seyrederken muhata- bımdan, sebrzelerin ve meyvaların Istanbula — nerelerden — geldiğini öğrenmek İstedim': — bstanbula, dedi, sebze ve meyva — denizden ve karadan gelir. Sebre ve meyva gönderen yerler mevsime göre değişir, Meselâ Şubatta, turfanda mey- valar ve sebreler gelmiye baş- lar, İlk gönderen yerler, Adana Morsin, ve Tarsustur. Sonra İzmir gelir. — Sebzenin ve meyvanın en bol tolduğu ay haziran, ve en azaldığı ay teşrinevveldir. Çünkü teşrinevvelde - kırağı, sebzeleri, meyvaları bozar. Sahilden göaderenler, Kartal, Pendik, Tuzla, Yakacık, Gebze, Darıca, Izmit, Mudanya, Bandır- ma, Bursa, Silivri, Yalova, Çınar- cık, Kocadere, Beykor, Anadolu, Rumelihisarları, Boğaziçi — feneri Poyraz, Biga, Şatror, ve Celâli- edir. " Burada, dalma onbir. motör vardır. Bu yerlere giderler, ve Ölen Bir Kadın Teneşirde Yıka- Vağon : Naci Sadullat Gece yarısında İstanbul! müstahsillerin mallarını yükleyip getirir ler. Kap başma 10, 9, 8/ kuraş alırlar, Fakat asalarında rekabe' olduğu için, bu fiat 8, 7, G kuru- şa kadar düşer. Karadan gönderen yerler, Ye- dikule, Topkapı dışarıları, Alibey köyü, Kemerburgaz, Şişli cıvarı, Ortaköy ve Beşiktaştır. Bu yor- lerin bahçıvanları mallarını kendi arabalarile getirirler... Gelen sebzeler, patlıcan, fasul» ye, bamya, domates, kabâk, nane pazı, biberdir. ( Devamı 9 uncu yüzde ) nırken Dirildi Fakat Çok Yaşayamadı, Yine Oldü ——————| Geçende T0 bin, ddân de 3500 lira kazanen bektiyar ortuklar (Yazısı 9 uncu sayfada) Alanya, ( Özel) — Buranın Hisariçi mahallesinde, dedikodu- ları gün geçtikçe kızışan çok ga- rip bir hâdise oldu. Geçen gün ortalığa, kara bir haber yayıldı: Epeydir hasta bulunan kazanın en ihtiyar kadını Ayşe, ikindi vak- ti son nefesini vermiş. Yapılan muayene neticesinde icap eden defin ruhsatiyesi de ve- (D 8 üncü Tayyare Piyangosu Kazanan Numaraları 1l /ai Sayfada Bulacahnsınız. i *