12 Eylül 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

12 Eylül 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

Cezair Peynir Alıyor Cezairin süt ve sütten mamul Bi BURCAr tiyacı büyüktür ve ket iyi bir | yapılan bütün çar müşteridir i:îulırn nğmçın bu memleket kendi kendine bu ihtiyacını giderememekte ve dr tarıdan idhalâtta bulunmaktadır. Son dört y.l içinde Cezairin dr- Şarıdan satın aldığı peynir mik- tarı şudur: 1932 yılında 50.360 kentel ilğa < e0 üi ağaiyağilare e 5 eg eee Bu durüm, peynir ihracatçı- Tarını Cezair pazariyle ilgili bu- lunmıya sevketmektedir. * Belgrat, (Özel) — Yugoslavya kırallığı ihracatçı- ları birilği merke- zinde önemli bir toplantı yapılmış- lıkları tır. Bu toplantıya Yuıoslıvyının Belgrat, Nalievo, Bracko gibi mühim meyva ihraç Morkezlerile diğer — mıntakalara tit birçok murahhaslar bu konfe- Tansa İştirak etmişlerdir. Naticede Yugoslavyanın yaş Mmeyvadan ziyade kuru meyva ih- Tacatına önem vermesi kararlaş- tırılmış ve bilhassa kuru eriklerin Almanyaya ihracı hakkında uzun Mukarrorat elde edilmiştir. * Beyrut (Özel) — Surye ve Lübnan gümrük- lerinde bazı de- nan gümrük | < CLlikler olmuş- tarifesinde | tur, Birçok mad- değişiklik | delerden — alınan gümrük — resimleri — indirilmiştir. yeni karardan istifade eden Mmaddeler arasında bilhassa Tür- kiye ihracatını alâkadar etmeleri tibarile (peynirler, makarnalar, azı meyvalar, kersteler ve sa- bunlar) da bulunmaktadır. Yoğuslavya- da meyva ih- Pacatı harır- ürye ve Li- OSMANLI BANKASI TÜRK ANONİM ŞİRKETI TESİS TARİHİ: 1868 nayesi: 10,000,000 İngiliz liram Türkiyenin başlıca çehirlerile Paris, Marsilya, Nis,Londra ve Mançester'de Minr, Kıbru, İrak, İtan, Filistin ve Yünanistan'da Şabeleri, Yugoslavya, Ramanya, Buriye ve Yunanistan'da Filyalleri vardır. #r türlü banka muameleleri Salon Posta Bürün ürkevi HERGÜN DOLAŞIR maddelere olan İh- Hitler, bir gösteri Askerlik: SON POSTA snasında Alman ordusundan bir müfrezeyl teftiş odiyor Hitlerin Kurduğu Alman Ordusu: 550 Bin Kişilik On iki Kolordudur Orduda Motör Kuvveti Gittikçe Artıyor Veresay muahedesinin Alman- yaya yüklediği taahhütlerin askeri fasılları 16 mart 1935 tarihinde Almanya tarafından kaldırılınca Alman ordusunun asl! mahiyeti de değişmiş oldu. En son Prusya Harbiye Nazırı olan Reinhardt'ın bulduğu bir tabir üzerine 1919 da tesin olunan Alman ordusuna “Relehsweher,, İsmi — vorilmişti. Bu ordunun zabit kadrosu 4000, efrat kadrosu 96,000 idi ve onikl senelik bir gönüllülük taahhüdüne istinat ediyordu. Bu ordunun ağır topçusu, tankları ve harp tayya- releri yoktu. 16 mart 1935 kara- riyle Almanya mecburl! askerlike hizmeti esasını kabul etti. Ordu- nun kadrosunu, 36 fırkaya ayrıl- mış ve 550,000 kişiden mürekkep 12 kolordu olarak tespit etti. Bu ordu, bugünkü şeraltin icap ettiği bütün silâhlarla techiz edik- miş ve edilmekte bulunmuştur. Alman ordusunda askerlik 18 ya- şında başlar. Ancak 45 yaşında askerlikten ihraç olunulabilir. Bu yaşı geçtikten sonra dahi harp esnasında silâh altına çağırılabi- lir. Çünkü bu hususa ait olan kanun, erkek, kadın her Alma- nin, yalnız askerlik için değil, diğer vatan vazifeleri için de hizmete çağınlabileceğini kabul eder. 35 Yaşına kadar ihtiyatlık vardır. 35 den 45 yaşıma kadar müştahfaz denilen Landveher s- nıfına naklonulur. O yaştan son- ra ise Landsturm için davet vaki olabilir. Almanya'da yeni şeklile as- kerlik hizmetinin müddeti tahdit edilmemiştir. Bu cihet Hitler'in reyine bırakılmıştır. O da, şimdi- lik bu müddetl bir sone olmak Üzere tayin etmişlir. Harp esna- sında bir takım sınıfların doğum- larında eksiklik olduğu için, bu müddetin mütakkat olması tabilt- dir. Bundan başka — devlet polisi denilen bir polis kuvveti vardır ki o da orduya bağlıdır. Bu | po'lsin gayrı askerl mıntakalarda bulunan parçaları sureta ordu ile alâkadar değildir. 12 Kolordudan mürekkep olan Alman orduları üç grup esasına göre taksim edilmiştir. Bu ordu- ların merkezleri Berlin, Kassol ve | Dresdendir. Ordunun başkuman- | danı, aynı zamanda Harbiye Na- | zırıdır., Önün Üstünde orduya | nezaret ve emir vermek nokta- sından yalnız bir tek şahsiyet vardır: O da Hitlerdir. Burdan başka “bir yüksek askerl şüra tesisi de karar altına alınmış ise de henlz bu şüraya bir isim verilmiş değildir. Alman ordusu yenl - şeklini son zamanda iktisap ettiği İçin elindeki malzeme ve silâh nevileri hakkında kesin malümat yermek zordur. — Bilhassa —ağır toplar (21 liklerle 15 ton ve ondan yu- karı tanklar hakkında benüz bir karar verilmişe benzemiyor). Çün- ki Almanya bu ağır silâhların kaldırılmasına taraftardır ve bel- ki, bu hususta, bir müzakere kapısı açılacaktır. Bavyerada ya- pilan ve resimleri neşredilen manevralarda Alman ordusunun 6 ve sekiz tonluk hafif tanklaar sahip olduğu görülmektedir. Alman ordusu ve onun şefle- rinin bugünkü büyük meyilleri, or- duyu — motörleştirmek — etrafında temerküz ediyor. Buna mukabil suvarl kuvvetleri yavaş — yavaş azaltılıyor. Suvari kuvvetlerinin yeri de - motosikletli kuvvetlere veriliyor. Her motosiklet, — bir tanesi de (Sidecar) da olmak Üzere Üüç kişi taşımaktadır ve" beraberlerinde hafif bir mitrale yozları vardır. Pek yakında Alman ordusun: da bütün vasıtaarı motörleşmiş Atoş movzlinde bir dağ topu l ! | F KA € D Ş | ; 1 .-»rglin biraz daha makineleşen Alman| ordusundan bir köşe yalnız fırkalar değil, kolordular dabi görülebilecektir. Bu hususta, bilhassa Nazi fırkası büyük alâ- ka göstermektedir. Çünkü motosikletlerin kullan- mak hususi bir spor terbiyesine va- beste olduğu için Nazi fırkası, 500,000 #porcu azasının hepsini- de, bu hususta ordu ile sıkı te- masta bulundurmaktadır. Ayrica Alman otomobil sanayil, arızalı arazide kölaylıkla hareket edebilir bir otomobil tipini aramıya me-« mur edilmiştir. Ayrıca vücuda getirilen asfalt * yollar, icabında birkaç cephede harbetmek mec- buriyetinde — bulunabilecek olan Almanyanın kuvvetlerini, sür'atle bir — taraftan — öbür — tarafa nakletmek — için — yapılmaktadır. Bütün bunların haricinde Şarki Prusyada, Lehistana karşı Oderde ve şimdi de Çekoslovakyaya karşı yapılan tahklmat, Alman ordu- sunun yeni yeni hazırlıkları cüm- lesindendir. Hava Filosu Alman hava kuvvetleri, her biri Üç grupa ayrılan - alaylara îı’kıîm edilmiştir, Her alayın Üç tane ayrıca ye- dek uçağı vardır. Eütün A'man arazisi 6 hava mıntakasına ayrı- mışlır. Fu mıntakaların merkezleri Köniksberg, Berlin, Dresden, Müns: ter, Münih ve Kildr. Kil daha ziyade — sabil — mukafaza İstas- | Okuyucularımıza ||Cevaplarımız | bulamadık. Mazur görünüz. | seçileceklerdir. Bir Okuyucumu- zun Konya Nüfu- sundan Ricası Muallim biri yazıyor : — Soyadı pın kaydı için ni- fusa müracaat ettim. Usul icabı Galata Nüfus memurluğu 3937 numara ve 14-6-935 tarihli bir mektupla Kaenya Nüfus Müdür-« lüğüne yazdı. Bir ay cevap gel- mediği için yeniden bir te'kit yazmak — me;buriyetinde kaldı. Bu hususta Konya Nüfus Müdü- rünÜn nazarıdikkatini celbederim, Tephane Eaki Salıpanarı yokuş No, 19 de Mustafa okuyucularımızdan Samsunda seyyar satıcı Muhiddine: — Belediye nizamnameleri sa- rihtir. Halkın geçeceği yolları bo- gu boşuna iİşgal eden kimseler hakkında bu nizamname tatbik edilir. Yapacağınız şey bu nizam- nameye uymaktır. * Antepli Yundıdula : — Rus köpeği için Beyoğlun« da bir mülessese vardır. Yüzünüz- deki kırışıklıklar ve dans öğren- mek için de yine Beyoğlundaki kadın berberlerine ve dans mek- teplerine müracaat ediniz. - * Beşiktaş Yıllız caddesinde Halil Zakire: — Yazınız güzeldir. Fakat uzun olduğu İçin neşrine imkân * Gebzede Mustafa oğlu İsmaller — Leyli meccani imtihanlar Eylülde başlar, liselerde, lise bu- lunmıyan - yerlerdeki Maarif mü- dürlüklerinde — yapıkr. Oğlunuz imtihanı kazanırsa yine ayni sınıfa girebilir. Daha. fazla malümat almak isterseniz, 11 Temmuz ta- rihli gazetemizi buldurunuz. * Keskinde H. A. Rye; Çocuk bakıcı mektebi Anka- radadır. Yaşı 18 ile 25 arasında olan llk mektep mezunları alınır. Mektebin tahaili ikl senedir. Ta- lebe ders saatlerinden sonra ko- guşlarda tatbikatla meşgul olur. Mektep leyli ve parasızdır. Mu- vaffakf olarak diploma alanların hastahanelere bakıcı, mücsse ve allelere iyi aylıkla çocuk bakıcı olarak girerler. Bulunduğunuz ye- rin Himayel Etfal cemiyetl vası- tasile müracaat edebilirsiniz. yonudur. ve Alman deniz tay- releri burada bulunmaktadırlar. Her mıntakanın başında bir ge- neral vardır. Hava kuvyetleri de bir yarbayın emri altındadır. Sayısı yediyi bulan - ticaret hava pilotları mektpleri askeri- leştirilmişlerdir.. Bundan — böyle Lu'thansa — hatlarında or- duda hizmet —görmüş — pilot- larıa — çalışarılmaları — mecburi olacaklır. Yeni Alman hava teş- kilât esasatna göre umumiyetle hava ordusu mensupları, uçucu- luğa alışmış ve uzun müddet bu sporu yapmış sivil halk arasından da Kara ordu ve hava ordusuna seçilen zabitler, bazı memleket- lerde olduğu gibikonkur.arla de- ğgi, hususi bazı Teslöle ayırt ecilip kabul olunmaktadır ar,