28 Eylül 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

28 Eylül 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

t H Ce KA L ÇA EL AA Eylâi 28 Izmir'de 200,000 Liraya Spor Tesisatı Yapılacak. Parti, Sporumuzla Yakından İIlgilen- miştir. Kongre Pazara Toplanıyor. Evelki gece İzmir spor ku: lüplerinin salâhiyetli murahbas ları Halkevinde bir toplantıya Sağırılmış, ilbay Fazlı Güleç'le Parti başkanı Avni Doğan, bu Bönçlerle İzmir spor İşlerini Beliştirmek Işi üzerinde konuş- Muşlardı. Başkan dün bu bususta bize $8 izahatı vermiştir: —Parti; gençliğin sevk ve İda- Teti ve teşkilâtinin — tanzimini töon büyük kurultayda verdiği kararla üstüne almıştır. İzmirde lebarüz etmiş kuvvetli bir spor ! vardır. Biz bunu, teş Ortamektebler Talebe Velileri Mek- teblere Başvuracaklar. Karatas ve Tilkilik ortamek- Tebletinde talebe namzedi kay- olam — çocaklar bugön Velilerile birlikte bu mekteble- Te başvararak çocuklarının han- B mekteblere verilmiş olduğu- hu öğrenecek ve kendilerine Yetilecek kabal — kâğıtlarile alt *ldukları — mekteblere gönderi: İtceklerdir. o.utııııı okulundaki orta- Mekteb okul kısmına yazılmış *len namzetler de pezar günü Velilerile — mektebe — mürecaat *deceklerdir. Ehli Hayvan Sergisi 5 ve 6 İlk teşrinde Tepeköy- açılacak olan ehli hayvan için baytar direktörlüğü Tepeköyde aygır deposunda devam — edilmektedir. kadar 25 kasrak, 65 Vi ve 25 sığır kaydedilmiştir. bayvan — sergisine büyük bir ilgi — vardır. İyi de- Teceleri alacak bayvanların sa- hiblerine 2700 lira — dağıtıla- Saktır, Mezbahadan Ça- İman Peynirler. Yedi Tekerlek Ka- Sar Peyniri Çalmış. Mezbahada çalışan İstanköylü Abdallah oğlu Kâmil mezbaha Peyale deposundan yedi teker- lk Ve önbeş kilo kaşar pey- Çalarak İzmir'de Türkpa: Satında Şemuel'e satarken suç Tta tutulmuştur. Kâmll'in suç ynl yerde çalışan '*İ—ıılııAll olduğu anlaşıl- Ve tabkikata başlanmıştır. E!P el 2678 önül Şuh ml ve son baberler. ELHAMRA İdaresinde Milli Kötüphane sineması ve çok 1 bir kızın iç giciklayıcı aşkı, hayatını h—l'h.. ch':ıııs:e yakfetmiş bir !S“G !lııhnrı vııl’l:dıt BAŞ ROLLERDE 'ark Gable, Myrna Loy, Elizabeth Allan) PARAMUNT JURNAL DA lıal)eş Imparatoru ı Beatleri ; Hergün : 16 — 17—19—21,15. Cumartesi 3.30, 15 te talebe matinesi. Pazar 13 de başlar. Akşam sivemadan sonra her tarafa otobüs ve tramvay vardır. kilâtla yakından temas etmek suretile ilerletmek ve İzmir'deki spor varlığını daha kuvvetli bic hale getirmek İstiyoruz. Kulüpecülükten uzak ve sporu bir eğitim işi ve karekteri bü- töünleştirmeğe yarar ıbir — vasıta telâkki eden heyetler teşkilini döşündük. Bu hususta kulüp- lerin dikkat çektik, bir nevi yoklama yaptık, Ku- löplerin — selâbiyetli heyetlerile temas ettik. Görüş ve düşünüş- lerimizde tam bir isabet vardır ve bu heyetler pazar günü top lavacak kongrede, dediğim ev- safı halz beyetler seçmeğe ve kulüpcülükten ziyade gençlik için çalışmağa söz verdiler, Ken- dilerinden bazı — İsimler aldım. Biz de tetkikat yapacağız. Bu tetkikat bitiace kulüplerle ikinci bir defa temas edeceğim. Ve demin söylediğim gibi, İzmir spor — İşlerini, — kulüpçülükten ozak ve bakiki bir terbiye Işl olarak anlamış arkadaşlardan latifade edeceğiz. Mıntaka merkez heyeti İle âl- ger teknik heyetler, parti bina- sının üst kısmındaki — dairede çalışacaklardır. Bu suretle ken- Gileri ile daha sıkı bir çalışma disiplini başarmağa imkân bu- lacağız. İzmir'de spor sahası ve vası- taları noksanı vardır. Meselâ yüzme havuzları, kapalı - bir jlaonazyum, daha düzgün bir saba gibi... Bunları ikiyözbin Hralık bir İş olazak — tahmin ediyoroz. Bir — şirketle temas ederek takeitle ödenmek üzere bu tesisatı yaptırmak İsteyoruz va umarım ki - bü yıl İçinde laşaatı İhale edeceğiz. Gazi Enstitüsüne Gidecekler Ankara'da Gazl eğltim eneti- tüsüne girmek İstiyen talebe- lerin sınaçları dün öğleden önce Karataş'ta erkek öğretmen oku: la salonunda yapılmıştır. İmtihan evrakı Kültür Ba: kanlığınca tedkik edilecektir. Polise Rüşvet vermiş Gece yarısından sonra Tepe: cikte kapalı bulunan genel ev- lerden — birleine girmek için polise bir lira rüşvet veren Abdülkadir oğlu Şükrü genel savamanlığa — verilmiş ve hak- kında tahkikat yapılmak üzcre üçüncü mütantikliğe sevkedil. miştir. 'Tel, 2078 Sulba dua ediyor. Bel. çika kraliçesinin cenaze ünün Şar ha Askere Davet mış 330 doğumlu ve bu do gamlularla muamele görecek olan diğer doğamlu — ve her ne süretle — olursa olgüp şim- diye kadar askere - sevkedil memiş bu snıfa mensub 316 doğumundan 329 dogumana kadar dahil eratın birinci teşrin ayıcın 7 inci gününden itibaren müretteb oldukları maballe sevklerine başlanaca- ğindan — bu eratın - toplanma gününde — şube — merkezinde bulanmaları ve bulunmayan- Tarın kanunda yazılı cezalarla cozalandırılacağı, 2 — Banlardan bedel ve- nibayet — birinci teşrin ayının dördüncü günü akşamına kadar — bedellerini vermiş bulunmaları ve bu günden sonra bedel alınmıya cağı Hân olunur. receklerin Yeni Def- terdar Geldi. — — Kenan Yılmaz Da Dün Ankara'ya Gitti. Şehrimiz def terdarlığına atan: mış olan Finans Bakenlığı tet. kik bürosu direktörü hukuk fakültesi mezanlarından İhsan dün akşamki Afyon trenlle An- kara'dan gelmiş ve Basmahano Istaayonunda (inans dayra di zektörleri tarafında karşılan mıştır; bugün ödevine başlıya- Dün Kokluca'da Fişek Deposu İnfilâk Etti. N Yangın 7 Saat Sürdü. Zarar 50-60 Bin Lira Raddesindedir. Dün sabahba karşı saat 3,40 da İnbisarlar idaresinin Altın- dağ mevklindeki dinamit, barut ve mühtelif tabanca fişenkleri hava fişenkleri ve avcı malze mesi dola olan depolarından fiyenk deposu İnfilâk etmiş ve yanmağa başlamıştır. Yangının çıktığı depo iki böl: meden İbarettir. Yangının sağ bölmeden çıktığı oranlanmak- tadır. - (Tahmin edilmektedir) Çünkü klorlü ve yanmağa mü- salt olan maddıler bu bölme- dedir. Bua depolar önce barut fohlsarından — devir — alınmıştı. Altı, yedi yıldanberi müştell maddeler depoları olarak kulla- mlıyordu. Birbirinden yirmibe- çer metre aralıklı olan dört depoda dalmi iki bekçi vardı. Tnhlsarlar baş direktörlüğü bu radaki kuru otları da aama- Dında temizlettirmiİşti. İştialde zararın elli, altmış bin lira raddesinde — elduğu oranlanıyor. Yalaız fişek de posu İnfilâk etmeyipte — dina- mit vemire dolu olan diğer depolar infilâk etmiş olan idi bilhassa Altındağ köyü için büyük bir tehlike baş göste- recekti. Tahkikata göre yan- güda kasd . görülmemektedir. Yangının — bir. kıvilcim — veya caktır. İhsan; 'önce de İzmir'de Müuhasebat divanı —murakibli- ğinde uzun zaman bulunmuş, ödevinde muvaffak olmuş ve kondisini sevdirmiş bir zattır. Yeni ödevinde de muvaf fak olacağına kuşku edilemez, Atan ma emri do dün İHbaylığa gel- hmştir. Bakanlık varidat genel direk törlüğüne atanan caki def terdar Kenan Yılmaz döün sabahki Ankara ekepresile Ankara'ya gitmiş, Karşıyaka lstasyonunda ilbay Fazlı Güleç, varidat ta- bakkuk direktörü Akif Pura ve yöz kadar finans memuru tarafından uğurlanmıştır. öğretmen Ma- kam ücretleri.. Bunun Için Büdçe- de Tahsisat Var.. Dün bir gazetede öğretmenlerin makam ücretlerini alamadıkla- rından — çikâyet eden bir yazı vardı. Dün kültür direktörlü- günden mes'eleyi tahkik ettik. Makam ücreti almıyan — hiçbir öğretmen — bulunmadığını — öğ- rendik. İlbaylık yeni büdçesin: de de öğretmenlerin makam Ücretl tabslsatı zaten onenmış bulunmaktadır. Tahkir Mi Etmiş? Abdullah oğlu Sadık hakkın- da Bayındırlık bakanlığı 7 inci İşletme espektörlüğünü takkir etmek suçundan — genel sava manlıkça takibata başlanmıştır. Sadık bir arpa — mes'olesi - bak: kında 7 İncl işletme espektör- löğüne gönderdiği bir mektapta “Atpaları kapatma usülile sat. tınız. Bunlar bizce malümdur.) diye yazarak tahkir — etmiştir. Üçüncü müstantiklikçe tahkika- ta devam edilecektir. yanık bir sigara ateşinin depo- nun hava menfezinden girerek infilâka sebebiyet verdiği sanı- hyor, Çünkü zemin katı ile döşeme arasında — elli santim açıklığında bir boşluk vardır. Hava menfezlerinin ağızlarında tel veya parmaklık yoktu. Hal: bukf bunun yaptınlman — lâ zımdı. Hattâ tahkikata göre bu de- liklerden bazan fareler de giri yor ve fişenklerin mukavva kovanlarını yiyormuş bekçilerin alınan İadelerine göre İnfilâk âni olmuştar. Tafilâk sırasında yanan deponun İikiyüz metre genişliktekl çevresi kıpkızıl gö: rünüyordu. Mermliler patlıyor ve bir harp sabnesinde olduğu gibi mütemadiyen patlıyordu. Deponun çevresi patlıyan fişenk kovanlarile dolmuştu. İnfilâkın fişenk sandıklarından birinla konmuş olduğu yüksekçe bir yerden düşmesi yüzüuden oldu ğu da söyleniyor. Tahkikat he- nüz kesin bir sonuca varma dıştır. Yangını depo bekçisi — Fet tah aeri mezarlıktan — telefonla itfalyoye — bildirmiş — ve hfaiye beş dakika Bonra yangın yeri- ne yetişmiştir. Mermi yağmaru altında eğilerek ve mevzi ala rak ilerliyen İtfalye yavgını söndürmeğe — başlamış, — fakat yangın söndürme tertibatından olan biricik kuyunun suyu beş dakikada tükenince zorlak baş Tamıştır. Bundan sonra mezar hıktan getirilen kazma kürek- lerle yangının üzerine toprak ve kum atılarak söndürmeğe devam edilmekle bereber Itfa- iye merkezinden #a - tankları de getirtilmiş ve böylece su sağlanmıştır. Yedi sant fasılasız Depodan 15 20 bin kadar fişenk te kortarılmıştır. - İtfal. yenin yerlnde - tedbirlerile su sağlanmamış — olsaydı. yangın; bu depoya önbeş metre uzakta bulunan dinamit ve barut depolarına geçecek ve büyük bir felâket olacaktı. Bütün itfalye — memurları — canlarını tehlikeye atarak çalışmışlardır. Başlarında itfalye müdürü İb rahim Günay bulunmuş onlara cesarette, çalışmada ör- nek olmuştur. Şehrimizde bulunan İnhisar- lar genel direktörü Mitat yan- gn yerine kader giderek tet- kikat yapmıştır. Tahkikata devam ediliyor. ödemişte Kızıl Hastalığı Ödemiş'te kızıl — bastalığına karşı sağlık — tedbirleri — alın: mıştır. Şehrimiz sağlık ve sos yal yardım direktörlüğünden şimdiye kadan elli şişe — kızıl aşısı Ödemiş'e gönderilmiştir. ve üzüm, İncir ve Fındıkla- rımızın İstihlâki.. Çikolatalar Yerine Yerli ürünlerimi- zi Yimek Ulusal Bir ödevdir.. Üzüm, incir ve fındık — pibi Ihracat maddelerimizin İçpazar- larda — sarfiyatını — çoğaltmak süretile flatler Özerine feyizli tesirler sağlanması — kararlaştı- rılmıştır. İlbaylıklar sınırları içindeki uraylar, cemiyet, şirket ve em- sali teşekköllerle balk — tarafın. dan tercihen bu ürünlerimizin detihlâk edilmesi için ekonomi bakanlığından — llbaylığa — bir bildirim gelmiştir. Bu ihracat örünlerimiztn yi- mek süretile İstiblâkini sağla- mak bir yürd ödevlidir. Kültür direktörlüğü; bu bildirlmi ço- galtarak bütün mektepler direk. törlüklerine göndermiştir. Şehir ve kasabalarımızda çi kolata gibi şeyler yerine kısmen de olsa üzüm, İncir ve fındık İkamesi hem daha faydalı, bem de kârlh olacaktır. Üzüm ve Incir satış kooperatifleri dabilde sarfiyatı artırabilmek için fiyatları asgari bir hadde indirmişlerdir. Birer kiloluk sağlam, temiz ve şeffaf kâğıt torbalarda bir kilo üzüm 1112 kuraşa bir kilo in- cit 10 kuruşa verileceğine göre dabili sürümün artırılmasına evgel olacak bir hal kalma: mıştır. Bötün bunlar bildirimde izah edilmektedir. S lli | & berleri —- üzüm Satışı yi Gidiyor!. Üzüm kurutu dün de pliya- #adan Özüm satın almıştır. İkl — üçgün evvel özüm — fiatlerinin © düşmeğe dorumü görücvünce üzüm almağa başlamış ve fi. atlerin düşmesine engel olmuş- mütemayil tar Şimdi satış flatleri iyi git- © mektedir. Kurum namına şimdiye ka: dar 3000 çuval üzüm satın alınmıştır. Inhisarlar Ge- nel Direktörü AA Inhisarların üzüm Alımı İşini Tetkik Ediyor. , Şehrimizde bulunan İnhisar. Çar teşkilâtımı — teftiş etmekta olan İnbisarlar genel direktörü Mitat; dün öğleye kadar baş direktörlükte meşgul olmuş ve öğleden sonra borsaya giderek fobisarlar idaresi vamına satın alınan üzüm slımında — bulan: muüş, Alsancak'taki sıgara fab- rikasını gezmiş, teftiş etmiştir. Genel direktör; şırab fabrika: sını da teftiş eylemlştir. Günün Küçük Haberleri | Uray Encümeni Uray dealmi encümeni; dün « — şarbaylıkta toplanmış, biriken uray İşlerini çıkarmıştır. Ziyaret: İlbay Fazlı Güleç ve C. B. P. başkanı Yozged saylavı — Avnl Döğan; dün — öğleden evvel mustahkem mevki — kamutanı kurgeneral — Keramliddin Koca: man'ı ziyaret etmişlerdir. Cidenler: Bir müddettenberi şehrimlz: da bulunmakta olan — Manlsa saylavı şalr Kâzım Naemi Dara ile Van sayları Hakkı ve Ar: tivin saylavı Ali Riza dünkü eklepresle Ankeraya gitmişlerdir İstifa: İlbaylık genel — kurultayının Borgama — üyelerinden avukat Febmi Kural; 'Ankaraya nak- lettiğinden üyelikten İstifa et- Miştir. Yahudiler Münih Teşrin Bayra- mına İştirak edemi- yecekler. İstanbul 27 (Özel) — Mü Dİh şehrinde her sene yapılan *Teşrinlevel bayramı,, busene geçen yıllardan daha — mükem- mel sürette tes'it edilecektir. Bu bayramda bütün gün ve gece yinilir, içilir, oynanır; bu şene bu bayram Yuhudi unsu rana mensub olanların İştiraki kat'i sürette yasak edilmiştir. korum — borsadan —