1 Ekim 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

1 Ekim 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

Birinciteşrin 1 Akdeniz'deki İngiliz Ge- mileri ve İtalyanlar! TTTTRTTTÜTR E—'Günün Şar haberleri Yusuf Riza Mektebi Dün Gezginci Satıcılar Cadde- Törenle Açıldı. de Satış Yapacaklar.. Bu Eski, Veriml"i_lr_fân—î uvası Dün Şarbaylık Yanlı; Tatbik Edilen Güzel Saatler Yaşadı. Emri Düzeltmiştir.. T uzanan | lerdir. Yalaız | Bir Gazete; Eski Yıllarda Beraberce Akıtılan Kanları Ortaya Sürüyor! satış sırasında 21 eylül 1935 tarihli Gior. | le d'İtalla Roma'dan : Deliy Telegraph gazetesi İn Biltere'nin İtalya'ya karşı aldığı *dbirlerin İtalyan matbuatının ö hücomlarına bir cevabı İayağünü — yazmaktadır. - Bütün Siliz matbustı, İagiltere'nin hareketinin İtalya'ya karşı İt tehdir tedbiri - olduğunu Üdetmektedir. — Bazı — İngiliz Üiteteleri —İtalya'ya karşı bir Âep olecağındun şüphe edilmi. l’:“ğlııl yazmakta, bazıları da Ayan sahillerinin İngiliz filo k'"lıı taarruzlarına karşı mü- edemiyeceklerini kaydet- '*ktedirler. Biz Avrupa barışına ve has Nn İngiltere menefline karşı Çblr — tehditte bulunmadan; *b tabirlerini kullanmadan; ©kü harbın vahim neticele | Ayi biliriz. İtalyan ulusu Tümi harbde altıyöz bin a8 kez feda etmiş ve onun bu :“-hıııg. İngiltere'ye — zaferl “dandırmış — ve — İmparatorlu- Btnn büyütmesine sebeb ol. ür, İtalya'nın İngiltere'ye karşı her zaman — gösterdiği ve sadık dostluğu İyi nnlamak için, Sir Grey'in ve Lord Cohr- ebil'in hatıralarını okamalıdır. Bu vazifeyi Akdenizde tekâ samimi gemllerine — bırakmak — süretile istiyen — İngiltere'ye — mensup gtuplar şu noktayı — mülâhaza etmelidirler: Eğer İtalya 1014 de İngil tere ve Fransa'nın tarahinı İl lam etmiyerek Almanya'ı raftarı — olmuş olsaydı, — scaba | Togiltere'nin ve onun muazzam donanmasının mukadderati ne olvrda? İngiltere'nin taarraz edecegi | İtalyan — sahillerinde kedınlar | ve çocuklar vardır. Bunların çoğu umumi barpte İvgiliz aa kerlerile beraber ölen İtalyan askerlerinin çocaklarıdır. İngiltere'nla yirmi sene evel harp müttefiki olan İtalyı kargı hürekete geçeceğime İnan mak İstemiyoruz. Bir Müneccim M. Musso- lini'ye Ne Yazdı? Dikkat Ediniz, 935 - 936 Senesi Sizin Çin Uğursuzdur, Hata Etmiyorum! ü Perle — mecmmalarından birl. l:: dikkate şayan bir yazı t Ük. Bü yazı hem mühar: ve hem de Parls'te Eyfel ::ıoııı müdürü M. Moris Prl- larafından yazılmıştır. Orls Privat, garbin en ma: u’ Müneccimlerinden birisidir. _:f-nı müharriri, M. Museoli- an dizaamesini istediği za B” L0 Morls Privat evvelâ Üü Mektub müsveddesi oku: Wtur, Münocotmo olmamak veya mü h_:î”'"z. İnanmamak herkesin “dir; fakat arz kadar ceki __: terar İle alâkadar olma- İçin Pümkün değildir. Bunun Privat'ın — mektubile &aa h':':'ıılnl tercüme ve neşredi- l:'“':lıııı! “Serinizin bayranlarındanım, ON İçin sizl bir tehlikeden _ı,:dll' etmekten kendimi ala- tum! Dwııuı e Andre Tardiyö'ye ve ür relel Pol Dumer'in 1932 AY ayında sulkaste uğra: ::: haber verdiğim zaman u'ğ'ıl birinci Aleksandır'a feci '*tİnİ evyelden bildirmiştim. Lül Barta uezdinde teçeb. büsatta bulunmuş ve eski müna- sebetim olan bu zatı 5-16 teş- rinlevvel günlerinde çok sıkı ve ihtiyati — tedbirler almağa sevketmiştim. Çünkü, bir eai kaste oğraması çok muhtemel idi. Aldanmış mıydim?.. Neazarı dikkatinizi sizin için oğursuz olan 1935 1936 tine celbedersem — biç hata et miş olmam! Doğum tenel devriyeniz es nasında 30 temmüz günü &İ zin güneşiniz — utaridiniz üze rinde bulunmuş, çok fena ol. muş ve Merih ve temasa geçmiştir. En basit bir münecelm size bunun ne kadar kurkunç ve meş'am olduğunu — söyliyebilir. Bu vaziyotin semavi sene Uranas ile sveyri, ay sonunda çok mühlik olacaktır. 1903 senesl kânunusanisinle | 21 inel gününün sizin için ne olduğunu bilmeyorum; - çünkü elimde makbul bir tercümel ha- Hoiz yok. Ba sebeble 11 veya 13 temmnz 1922 günlerinin de ne olduğundan haberdar deği- Hm. Zühal burcunu gösterdiği için Roma üzerine yürüyüşü: süf eden Büyük Britanya harp | İtalyayı mağdur, mağlüb görmek nüz günleri ol el Yusuf Riza mektebinla sçım töreni dün akşam parlak bir şekilde yapıldı. Törende ilbay Fazlı Güleç, müstahkem mevki komutanı korgeneral Keramed din Kocaman, İzmir parti baş kanı Yozgad saylavrı Avni Do ğan ve şarbay doktor Behçet Uz He birçok zevat bulundu. Mektebin rırnızla girlş yesi boyrakla çok güzel bir şekilde sözlenmişti. — Kupıdan — girince otuz. bin İiraye — yaptırılımş olan modern ve kübik mekteb binası görülüyor ve çağrılılarda takdir duygusa uyandırıyorda. Açım töreninde aymıca birçok doktor, avuakat ve bayanları da bulunmuşlardır. Süel muzika güzel bavalar çabıyordu. Saat 17,30 da mektebin ar ka taraftaki kapısının önünde Yusuf Rıza mektebi direktörü ve sahibi Adnan; açım törenine gelenlere teşek mektebin ye gençlerden genel kör etti, sonra tiştirdiği uzun bir söylev verdi. Hasan Yusuf Rıza'nın meş'am İşgale İzmirden başka Ödemiş, Sa Uhli, — Alaşehir. ve birer Darülirfan açarak nasıl çalıştığını, — cehalete nasil — nurlandırdığını anlattı ve ezcümle dedi ki: — Yosuf Rize; korarken — ulus kablı zulmü altında ioliyorüa. Ulusa armağan kaynağımı — yaşatacaklar; —Ulu Atatürk'ün kurduğu — feyyaz camuriyet rejiminde yürüyecek. lerdir. Ey Ulu Atatörk! Sana kalbimin deribliklerin. den gelen tebelli anlatmak İçin Poyraz'da karşı bü yerleri otokraslefnin deyim bulamıyorum, Son — her | haogi bir kelime İle — unlatıla- bilmekten çok yüksşeksin, Seni anlatabilecek yalmız bir deyim biliyorum. O da: Atatürk! Alkışlanan bu söylevden sonra kurdelâyı kesmesl için kendi. sine verilen makası alap İlbay Fazlı Güleç kısaca çu — söylevi verdi anı çok müh- temel görüyorum. Ve pek yakın bir âtinin buna mümasil esas ve mübhim bir tarih daha olacağını anlayorum. Halihazırda — elemanlarınızla harekete geçmek çok endişe verlel — bir Hem sizin, hem de bu kadar emekle bir ruh verdiğiniz bü- yük İtalyan milleti için endişe verlei olacaktır; bu — bususta azami dikkat sizin en müstacel hedef ve gayeniz olmalıdı. Fır- tına tehdide başlarken bir mel- ca aramak ve bulmak tabli de- BİL midir? Hücum ve taarruzlarınızın neticelerini, uğrıyacağınız aki betleri size evelden bildirmek için emrinize amadeyim. Bu ciheti Brüksel ve Parit selir- lerinize de haber verdim. Çok yüksek tazlmatımın kabulünü rica ederim, ekselâns! Moris Privat Mu mektub — müubarririnin İtalya hakkıudak! İstihraçlarının son — kıtim — yarınkı nusba- mızdadır. kadar | mektebini | ettiği bu nur | bareket olacaktır. | eLE LA İlbayın Şöylevi: Sayın Bayanlar, Baylar; Yalnız İzmir değli, eyni sa mavda İzmir çevresinde yıllarca nur saçan Darülirfen yerine onun kurucusunun namına ku- ralan binanın kapısını açmakla kıvanç düyüyorum. Dilerim ki bu müessesenin memlekete ya pacağı işler; yaptıklarının daha Gtesine geçşin Türk yıllar yaşmsın!. Alkışlanan bu söylevden son- ra İlbay makasla kurdelâyı kosti ve İçeri girildi. Çağrılılara şekerlemeler - dağıtıldı. mektep gerlldi, ana ve İlk - kısmi ayrı ayrı ve çok güzel olan mektep önemli bir İhtiyaç — verecektir. Yanan yapıyı bu güzel ve eşsdiz ve bin mücesese Mektebin yeni yapısı bir hale getirenleri kutlularız, Çöünkü — Darül'irfan, İzmir'in irfan bayatında ağır başlılığı, verimliliği, terbiye ve disipli: ninin güzelliği ve İsabetlle ta- nınmış bir müessesedir. Birçok değerli şahslyetler, vaktile bu Çatı altında okumuş, yetişmiş lerdir, Dayrelerde Ça- lışma Saatleri.. İlbaylık, dayrelerdeğ çalışma saatlerini değiştirmiştir. Bugün. den itibaren memurlar saat dokazdan onikiye — ve bir sast yemek — tatili yaparak onüçten ©n yediye kudar çalışacaklardır. Liselere Gi- vecek Olanlar.. Költür Bakanlığı, buyıl 1 selere baş vüranlardan — İlseye girmek — için gereken şartları halz olanların Imtihansız olarak Hselere kabal edilmelerini il. baylığa bildirmiştir. Iş Kanunn Için Bir Toplantı Şehrimiz endüstri — (Sanayi) birliği yönetim kurala (İdare heyeti) dün birlik yapısında bazı endüstricilerin İştirakile bir toplantı yapmış ve kamutayda bulunan İş kanunu hakkında bazı görüşmelerde bulunmuştur. Istanbul Teletonları İstanbal — telefon — sosyeteşi (Şirketi) hükümetçe satın alın: mıştıi. Ba mücssese posta, - tel: graf ve telefon genel direktör löğünün bir şübesi halinde idare edileceklir. milletile beraber uzun Güzelyalıya — kadar tramvay caddesinde gezginci aa tıcıların satışlarımın yasak edil mesl doğru olmıyan bir hare tin sarbay doktor Behçet Uzun yeni bir emrile önüne geçtidi. duydük. yanlış memuunlyetle olan — emrin ginl Verilmiş tatbik edilerek ba semtte- otu ran halkın müşkül duramda bırakıldıklarını yazmış ve ba bun düzeltilmesini — İstemlştik. İki göndenberi gezgincl esnaf; gene eskisi gibi tramvay cad destinde zerzevat, yoğurt vesaİr şeyleri — satımı | bırakmaları | edilmek suretile satıcıların hayvanlarını ceddede | veya yaya kaldırımları üzerinde yasaktır. Hayvan- larını caddeula mühtelif yerle: rlade bulanan küçük sokaklara sokarak satış — yapacaklar — ve ana caddeyi İşgal etmiyecekler. dir. Ödevi halka hizmet etmek ve — koluylık urayın bir emrin yaplış tatbik halkı müşkül dorümda bırakanlara yeni tall- cidden çok ye göstermek — olan mat vermesini devam etmiş | rladedir. ve takdire değer. Sandallar Kalkacak Mı? Ilbaylık Bazı Teşbbüslerde İîhınuyor Llmanımıza gelip giden vapurlardan yolcaların kayık tedari- kine ve kayık pürası vermeğe mecbor balmadan çıkıp girmoeleri için İlbaylık bir teşebbüste bulunmuştar. 'Kayık mecburiyetini kaldırmak İçin yolcular için oygun görülmüştür. vapurla Tıhtım llmana gelen yolcu arasada Fkat öğrendiğimize aöre gümrük baş direk vaparlarına gat — mralıyarak bir nevi yol yapılması törlüğü bonu bazı sebeblerden oygun görmemiştir İlbaylık bu mes'ele bakkında yüksek bazı makamlara başvu- rarek teşebbüsünün müsbet şekilde sonuclanması İçla çalışacaktır. Nüfus Sayım Memurları Yakında Konferanslar Verilecektir.. 20 İlkteşrinde yapılacak olan genel nüfas sayımı hazırlıkla Tıba İlbaylıkta önemle devam edilmektedir. Mahtelif dayralar- dan ayrılan yirmibeş memur hergün bazırlık İçin çalışıyor. | Sayım günü çalışacak olan 2500 memordan (1050) sine dün ih barnameleri tebliğ edilmiştir. Bugün ve yarın yapılacak tebli- gatta o gün Ödev ulacak bütün memur ve kontrolörlere ödev lerl bildirilmiş olacaktır. Öbür | günden itibaren de bu memur- lar Ylbaylık sayım bürosu şef- liğine başvuracaklar ve ödevleri bakkında izshat aklardır. Üç gün sayım bürosu şefi hukuk İşleri direktörü Dilâver Argun tarafından Halkevi salo- nunda sayım memura ve kon- tröler atanmış olanlı konfe: ——RNL<—<— Şarbay pazarlarda Şarbay doktor Behçet Uz evvelki gün şebrin mühtelif yerlerinde kurulan — pasarları gezmiş ve pazarlara köylerden getirilen muhtelif gıda madde- lerini tedkik etmiştir. ranalar verilecektir. Bu konle- | ransların tarihleri benöz tesbit edilmemiştir. Belediye Dün Memur- lara Aylık Verdi. Resmi datreler memurları bu- gün İlkteşrin aylıklarını —ala- caklardır. Defterdarlık bunun için gereken tedbirleri alnıştır. Uray ( Belediye ) memurlarına dün Eylül aylıkları verilmiştir. Günün Küçük Haberleri Ziyaret Defterdar İhsan; dün çehri mizdeki muhtelif bankalar ve mücaseseler direktörlerini ziya- ret etmiştir. Uray encümeni: Bugün uray (Belediye) dalmi encümeni şarbaylıkta toplanacak biriken İşler üzerinde görü: şeeektir. Yere tükürenler Yerlere tüküren dört kişl uraycu (Belediyece) cezalandı. rılmıştir. 13 ELHAMRA —'lı.;:îı.:ı İdaresinde Millt Kütüphane sineması Gönül Acısı Şub ve çok gözel bir kızın İç gicıklayıcı aşkı, hayatını fosanlığa, bizmete vakfetmiş bir genç doktora vazifesini uvutturabilir. mi? BAŞ ROLLERDE lark Gable, Myrna Loy, Elizabeth Allan PARAMUNT JURNAL DA Habeş Imparatoru meratlmi ve son haberler. Salba doa ediyor, Bel. çika kraliçesinin cenaze Seane seatleri : Hergün : 15—17—19—21,15. Cumartesi 13,30, 1ö te talebe matinesi. Pazar 13 do başlar. Akşam elnemadan sonra her tarafa otobüs ve ttamvay vardır.