1 Ekim 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

1 Ekim 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Habeşistanda hazırlık başladı, 750bin kişi silâh altına çağırılacakmış. Sene 18 — No. 6090 — Fiatı her yerde 5 karaş Afyon Inhisarı yarından Itibaren afyon satın al- mağa başliyor. W. K SALI —1 Teşrinievvel 1935. Telefon:-24240 (idare) - 24249 (Tahrir) * 24248 (Matbas) «20113 (Klişe) Habeşistan heyecan içinde.. 300bin gaz maskesi. geldi, 750 bin as- ker silâh altına çağırılacakmış Adis Ababada yalnız muharebeden bahsediliyor, birçok Avrupalı ve Hindliler Habeşistandan ayrıldılar Londra 30 — Deyli Meylin Adisababa muhabiri ogazetesine gönderdiği bir telgrafnamede şu malümatı veriyor: Sudan tarikile şimali Habe- şistana üç yüz bin gaz maskesi getirildi, Bunlar Habeş ordusuna dağıtılacaktır. Üç günden beri yağmurlar ke- sildi ve Adisababa sokakları kurudu. Sokaklara dökülen halk yalnız harp üzerinde konuşuyor. Bir Habeş tayyaresi şehir üze- rinde uçtu, Habeşliler tayyareyi görerek sevindiler ve iftihar et- tiler. Fakat Habeşistanın kulla- nılabilecek ancak yedi tayyaresi ri imparatoru halkı silâh- landırmak için şimdiye kadar bir milyon İngiliz lirası sarfetmiş- tir. İmparatoriçe 205,000 kişiye baliğ olan nizamiye 2 ei iaşesini kendi üzerine aldı. a ecdadından kalan micevherstı memleketin harici- ne çıkarmağa lüzüm görmedi. Mil. YAJEMİNLER Edebt roman Yazan M. Uygaç. Yakında “Akşam,, sütunlarında okuyacaksınız yonlarca İngiliz lirası kıymetin- de olan bu hazine toprağa gö- mülerek muhafaza edilecektir. Adisababa 30 (A.A.) — Se ferberlik ilân edilince, bütün kuv- vetlerin az zamanda toplanacağı ve imparatorluğun 750 bin ne- fer çıkaracağı tahmin edilmek. tedir. Avusturyanın korkusu Londra 30 — Taymis gazete sinin Viyana muhabiri bildiriyor: Sinyor Mussolininin cezri ted- birlerin Avrupanın haritasını de- Ziştireceğine dair bir Fransiz ga- zetecisine söylediği sözler Viya- nada derin endişeler uyandırdı. | Bu sözlere Viyanada verilen mü- naya göre İtalya Habeşistana harp etmekten menedildiği tak- dirde M. Mussolini Almanya ta- rafına geçecektir. İtalya ile Almanyanın anlaşma» sı Avusturya üzerinde iki dev- letin uzlaşması demek olacağın- (Devarm 4 üncü sahifede) Istanbulda bulunan Rumen tayyarecileri dün sabah saat 8'18 de Ankaraya hareket etmişlerdir. Dost tayyarecileri Türk tayyareciler, İstanbul Hava kurumu başkanı ve birçok zevat uğurlamışlardır. Yukarıki resimde Rumen ve Türk tayyarecileri bir arada, Rumen tayyarecileri tayyarecilerimizin uçuşlarını tetkik ederlerken, Rumen tayyareciler haritayı gözden geçirirlerken ve hareketten evvel son hazırlıkları yaparken görünüyorlar. Kamutay bugün | Almanca hocasını yaralı- açılıyor -. . yan genç, talebe değil miş Başbakanın bir nutuk söylemesi ihtimali vardır | İki sene evvel Kabataş lisesinden Ankara 1 Ökşim) — Kamu tay bugün saat on beşte toplana- caktır, Bugün konuşulacak lâyi- halar sırasında (o maliye teşkilât kanun lâyihası ile zirai satış ko- operatifi hakkındaki kanun lâyi- hasi ve geçen devreden kalarak tefsir edilecek bazı işler vardır. tardedilecekken mektepten çıkmış Burhan isminde bir talebenin | sınıfta kalması yüzünden almanca hocası Ludneri yaraladığını dün yazmıştık, Elde ettiğimiz malüma- ta göre hâdise başka bir şekle gir- miştir. Burhan talebe değildir. İki | sene evvel Kabataş mektebinden tardedilmek üzere iken mektepten çıkmıştır. O zamandanberi mekte- be devam etmemektedir. Bir muharririmiz dün Beyoğlu (Devamı 4 üncü sahifede| Başbakan İsmet İnönünün do- ğu vilâyetlerde yaptığı seyahat ile hava kurumu için halkın göster- diği bütük rağbet etrafında bir söylev söylemesi ihtimali vardır. Hava tehlikesi 1 teşrinievvele kadar yapılan teberrüler Ankara 30 (A.A.) — Hava teh- likesine karşı Türk ulusunun gi- riştiği savaşın 1 ilkteşrindeki ve- rimini Türk Hava kurumu bütün Nasıl ölmek istiyorlar?, (No, 1) (Geçen yil (İdeal kadın. nasıl olmalıdır? ) mevzuu etrafında, karikatürle bir anket serisi neşretmiştik. Bu yıl da gene böyle bir dhiket serisine başlıyoruz. Tanılan edip, şair ve artistlerimizin nâsıl ölmek. istedikleri hakkındaki sorgumüuza gönderdikleri cevapları sıra ile basacağız!) Gg yuttaşlara (teşekkür ve iftiharla ilân eder; Hava tehlikesini bilen üye sayısı 29,413 üken tutarı 1,298,258 lira Yardımcı üye dayısı 198,058 Yüken tutarı 616,185 Tire Genel tutarı 1,914,443 lira İşyarların her ay verdikleri yüz de iki bu hesaba katılmamıştır. Yeni Halkevleri açılacak Ankara 30 (Akşam) — Hak kevi başkanlığı memleketin muh- telif yerlerinde Halkevleri açmak için tetkikat yapmaktadır, Kayseri fabrikasının malları rağbette Ankara 30 (Akşam) — Kay- seri fabrikasının mallarına karşı talepler günden güne çoğalmak- tadır. Bay Abidin Daverin cevabı!...