10 Ekim 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 5

10 Ekim 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 5

uslar Kurumu Buğün 5 Kararını verecektir. :'bıılınıdın evvel, İtalya, ttan mes'elesini — tekrar *tmiş ve bundan doğan imun, çok nazik bir şekle ni söyledikten sonra, 14 |"'Iııı.._ üluslar kurumu pak: Sun 12 incl maddesloi — İhlil inden dolayı mahküm ud- Blinan İtalya aloyhiüö' sorlü Ü tirler alınmasınu rey .krlııı beyan — etmiştir. M: bundan sonra müstenkif Klmak istiyen devletler — dele- fle zorlu tedbirlere aleyh- Olanlarin söz söyliyebile- tinl anlatmıştır. Bunun k"ue evvelâ — Acusturya de- "lvıı s#öz almış ve İtalya ile Yüsturya arasında sıki bir bet olduğundan — dolayı tedbirler aleyhinde oldu- töylemiştir. Avasturya delegesinden son: Macar delegesi söz söylemiş © da aleyhtarlığını bildirerek, çaiT kuramunun, daha iyi tekil bolabileceğini beyan . Konsey başkanı M. N.I. konseyin, yarın — (bu: İa) sebah tekrar toplanarak :.!ııı delegesini dinliyeceğini qnınylemok İstiyenlerin, malarını söylemiş, As- e ver- öğleden sonra yapa: toplantıda kat'i ka: :" vereceğini ve İtalya aley. alınacak zecri tedbirlerin z.üı züsrkllne komacağı terb k,.:.dı' sonra bildirileceğini etmiştir. Yarınki (bogünkü) — toplan- Fi töz sözülyecek — otanlar, | ç:( mabsusa bu akşamdan ni kaydettirmişlerdir. #"u mehafili, İtalya'nın #ürette tozyık edileceği indedir. kt'ıııhııı. 9 (Özel) — Ulus: . Styetesi assamblesinin bu- ANADOLU LN el Günlük Siyasal Gazete Sahip ve Başyazgam Haydar Rüşdü ÖKTEM lı.I—ı neşriyat ve yazı işleri Müdürü: Hamdi Nüzhet — esi: İmir İkinci Beyler sokağı trlîıu; Partisi | binat içinde ı'::_.ı; İzmir » ANADOLU & 2776 — Posta kutusu 405 ABONE ŞERAİTİ: memleketler için senelik me ücreti 27 liradır. Horyerde 5 Kuruştur. - Böçmiş nüsbalar 25 kuruştur. AÂNADOLU MATBAASINDA BASILMIŞTIR S & Hansın mektubunda iki h Soksan, Hele bir pertevelz: yene ederseniz bunu va- x__ıdrünnıüı. .'l.,u" pertecsizi aldı ve K tedkik etmi, Ve hayretle: W Siz hakikaten fevkalâde *damsınız! Diye haykırdı. Herkesten hiçbir. farkım he Yülmz, meslekte İhtisasım K:'!huplını yazısına ba- “.ı hepsl de bir makineden Nı'.. Almanya harbiye neza: Nl kabul - ettiği bir kontl- Mmakinesi ile yazılmış. O — gönkü toplantısında neye karar | İzi protestosonda bilhassa şun- verildiği sabırsızlıkla bekleniyor. | Saat yirmiikide assamblenin kararı hakkında hâlâ bir — tel- graf alınamamıştır. Uluslar soe- yetesli paktının 16 1nci mad- desinin tatbiki mes'elesini mev- zuobahseden Fransıiz gazeteleri zecri tedbirler — mes'elesinde tereddüd - edildiği, Framsa'nın bunda mütereddid davrandığını, Tngiliz'lerin İse zecri tedbirlere her halde başvuralması icabet: tğine tarnftarlık gösterdikleri. ni yazıyorlar. İstanbal, 9 (Özel) — ma'dan haber veriliyor; Ro: Uluş- lar sosyetesi assamblesinin pak- tın 216 incı madderinde yazılı mecri tedbirler kararı ğginden İtalya gazeteleri endişe etmektedirler. Bu ondişe — giz- lenmektedir. İogiliz gazeteleri zecri — ted. birler kararı lehinde — neşriyat yaparak İtelya'ya bundan başka şekilde mukabele - edilmesinin doğru olmıyacağını — yazıyorlar. Roma basını; Fransa başba: kanı M. Lâval'ın anlaşma hu susundaki teşebbüslerini mem nuniyetle — karşılamaktadırlar. Fransa batını; durumu (Kurd, kuzu) masalına — benzetiyorlar. Gözeteler M. Laval'ın; Frausa: nin İtalya'ya karşı ekomomik darlık teminine matuaf zecri tedbirler yapmaması — lâzımgel: diği kannatinde olduğu da ilâve ediyorlar. verece- Konsey kararını - vermeden İtalyan murahhası ne dedi? Cenevre 9. (ALA) M. Aloizi konseyin dünkü toplan tmnda takib edilen — usülü protemo etmişlir. M, — Alolzi veziyeti Izah etmek üzere kon: seyin bugün öğleden toplanmasını İstememekte, — fa- kat yarın assamble önünde izahatta bnlumak hakkını mu: hafaza etmektedir. Baron Alo- sonra 10 Birinciteşrin 935 Bü makinelerden birisini dal- vemiz İçin estın aldım. Ne için olduğunu biliyor musun? — Şöyle, böyle! — Erna da bu makineyi kullanıyordu. — Zavallı kız! Birdenbire, elini alnıma gö tördü. Ve mektupları komisere vzattı : — Hele şanu okuyunuz! Ben diğer ikisini okuyuncıya kadar, siz bunu tedkik ediniz. Hansa yazılan mektup çu idi ; ları söylemektedir. Ülkem hakkında uluslar &05 yetesloin ilk defa olarak vn iptidsi mutad — wsüllerle — açık bir tezad teşkil eden metod lar kullanmış — olma — ötürü ölürü mütecesif im. — Şimdi de bütün ihılyati ileri sürmek İsterim, kayıtları Nüfus Siyasası Geçmişte ve gelecekte bü- tüa ülüsel ve soysnl İşlerin temeli nüfustur. Nüfus slyasası da ancak nüfasu tanımakla ku rulabilir. 20 İLKTEŞRİN PAZAR Genel Nüfus Sayımı Bıize Bu Siyasanın Gösterecektir. Başvekâlet İstatistik Umum Müdürlüğü Yolunu Türk - Yunan Tecim Anlaşması. Ankara, 8 (A.A) — Türkofla başkanlığından: 1 — Türkiye İle Yunanisten 30 İlkteşrin 1930 tarihli İkamet, ticaret ve seyri. sefain müukaveleslae zeyl olmak üzere 26 Eylâl 935 tarihinde Atina'ca İmzalanan Avenantin 1 İlkteşrin 935 taribinden h. baren muteberdir Italyan'lar Habeş- leri Füskürtmüş.. İstanbul, 9 (Özel) — Erlt. ro'den gelen haberlere göre İtalyanlar Eritre hadudlarından girmiş olan Habeşleri püskürt tüklerini bildiriyorlar. Fakat bazı yerde Habeş İleri hareketi devam etmektedir. “Azizim Hane, *Mektubu alır almaz bize havadis ve amcanız hakkında baber veriniz.,, Moriç — Balbauki ba adam diğer iki mektubu da imza etmiştir. Mektupların ikisi lse Von Stra: mer'e alddir. Hele şanu dinle- yiniz. Üç mektuptan en ceki tarihli olanıdır. Azixz dostum : Vadettiğiniz veçbhile — sizden halanız. ve hala zadeniz hak- kında malümat verecek bir mektup beklemekteyim. Ümid ederim ki halanız iyldir. Hala zadeniz madmazel de ameliyatı İyi geçirmiştir. Cevabınızı sür'at, le bekler ve hürmetlerimi su Darin, Moriç Bunua, Rokur'a doğru başını uzatarak : LA N ABOLEU | on SON DAKIKA Italya Sosyeteden Çekilirse!. Bulgaristan, Avusturya, Macaristan ve Polonya Da Sosyeteden Çekilecekler, Alman - Italya Ittifakı Doğacakmış.. İstanbal, 9 (Oıel) — Varşova'dan haber veriliyor : Cenevre'de uluslur soayetesinde verilen ka- — — rar İtalya'nın sosyeteden çekilmesini icsp ettirirse Bulgaristan, Avusturya, da sosyeteden çekileceklerdir. Bu takdirde Almanya ve İtalya lıtifakı ol Mucaristan ve Polonya ktr. Polonya siyasal çevenleri; İtalyan Habeş harbının tesirlerinla Avrupa'ya dayanacağı ve Avrupada harbın başlıyacağı — kanaatini izhar etmektedirler. Arsıulasal siyasanın değişeceği ve bu yüzden bilhassa Avrupa siyasal düurumunun sarsılacağı söyleniyor. Bugünkü Italyan Resmi Teb- liğinde Vuzuh Yok.. Fransız - İtalyan somalisinde Yapılan Taarruzdan Maksad Ne Imiş? İstanbal, 9 (Özel) — Azmara İtalyan karargâhından uşağıdaki resmi tebliğ neşredilmiştir : Aksum'an iİşgalinden Bonra Adaa yolanda tagkimat yapıyoruz. Tayyarelerimiz Makaleyi ve diğer bezı mevakil bombardıman ettiler. Yerli 23 üncü ulay, düşmanla çarpıştı. İkl kıt'anız Ihti yat tedbirleri aldı. Fransız ve İtalyan Somalisi aravında Musasli cephesinde yaptığımız taarruz, düşmanı şimalden çekmek maksadile ihtiyar edilmişlir. Ogadev cephesinde ve Usl Uslin şimali şarkisinde ilerliyoruz. Gerlekopi'de, Habeş çetelerini imha için tedbirler aldık, Italya'da Heyecan Vardır! Italyan'lar Soruyorlar: Şimdi, Aceba Ingiliz'ler Ne Yapacaklar? İstanbul, 9 (Özel) — Habeş hududlarının tecavüz edildiği günlerde, İtalya'nın payitaht ve büyük şehirlerinde büyük bir heyecan ve neş' 'e büküm Gsürmüş ve telsizle General Döbono At kerimiz bütün cehede İlerlemektedir.,, “Habeş şehirlerinde halk bizl sevinçle karşılayor.,, “Aske- rimizin manevi kuvveti yerindedir.,, gibi haberler vererek bu neş'e ve heyecanı artırmıştı. Bu neş'e ve heyecana rağmen, bütün İtalya'da bariz bir endişe de hüküm sürmüş ve Habeşli: lerin mukabil taarraz ve mükavemetleri ile bu endişe büsbütün artmıştır. İtalyan'lar İstemiyerek : — Şimdi İngiliz'ler ne yapacak? Sualini sormaktan kendilerini alamamaktadırlar.. Bua sual yalnız balk ağzında değil, en salâhiyettar siyasal mebhsfilde de tekrar odilmektedir. Habeşletan'da tahminin fovkiade çetin bir harba girişen İtalya bükümeti ve milleti, bir de İngi- liz'lerin muszsam kuvvetlerile uğraşmaktan esaslı surette korkmaktadırlar. Habeş Tayyareleri De Dün Cephelere Doğru Uçtular. * Habeş Tayyare Topları Epiyce Fazladır.. İstanbul, 9 (Özel) — Dört Habeş tayyaresi, Adlis Ababa'dan bugün de hareket etmişlerdir. Bu tayyareler, muhtelif cepbeler kumandanlarına mühimmat ve bazı emirler götürmektedir. Habeş hükümetinin 3 tayyare topu olduğu sanılmakta idi. Bu toplardan cepbelerde faaliyette bulananların miktarının bu tahminden çok fazla olduğu anlaşılmıştır. Habeş tayyare topları geçenlerde Adua'da bir İtalyan tayyaresini düşürmüşlerdi. Tayyarenin parçalandığı ve İçindekilerin de öldüğü tabakkuk etmiştir. Almanya'nın İItalya'ya Yardım Edeceği Söyleniyor.. İstanbul, 9 (Özel) — Sioyor Müassolini'nin Almanya'nın Roma sefiri Von Hosel ile yeptığı son mülâkatın mevzyu İtalya'ya karşı zecri tedbirler ittihaz edildiği takdirde Almanya'nın kömür, mühimmat, silâh ve iptidaf maddeler vermesidir. Alman'ların böyle bir ihtimalde İtalyan'lara yar- dim edecekleri sanılmaktadır. — İşte bir llsan ki bunu anlamak yalnız ve sadece ilâh. larca mümkündür. Belki tesa- düf ve yahud &izin bu- hasus teki — tecrübeleriniz - sayesinde bu mektupların manasını anlı: yabileceğiz. Haladan maksat hiç şüpbesiz maktul Erna'dır; hala zadeden makaat ta benim. Ame- liyat ta, benim yaşayanlar era- sından tay edilmemdir! Dedi. — Gün gibi aşikâr! — Hâdisenin seyrine göre bu birinci mektup cevaptız kal: mıştır. Ve Stramer hapse tıkıl- mış olduğuna göre, Moriç'ln de henüz.. Yüzbaşı Benun durdu ve aya- ga kulktı. Alman askeri asu- lânce bir selâm verdi ve : — ». Vaziyetten — huberdar değildir ve bu da Alman casus bürosu şefi General Kont Von Rugviç'ten başkası değildir. Bu mübtereni zat, çok telüş ve sa bıraızlık içindedir. Son mekta bu bunu mükemmel surette gösteriyor. Aziz dostum : Halamız ne oldu? Aziz has tamız ne helde? Azimetinizden beri hiçbir. haber alamamak beni cidden hayrete düşürüyor. Hala zadeniz ne âlemde? Bir ameliyata tahammül Edecek hal- de midir? Doktorun fikri ne- dir? Daha beklemek mi tavsiye ediyor. Beni merak ve endişe içinde bırakmayınız? Moriç — Herif cidden telâş içinde! — Meoktupta “Merak ve en- dişe içinde bırakmayınız,, cüm- | Tesi altında asabi bir kalemle iki çizgi çizilmiştir. Üçünü mek- tup ta Hansa'dır. Ondan ma: lümat istiyor. Kont cenapları merak buyürmasın, Elde ede- ceği haber kalmamıştır. Benim kansatimce birkaç göne kadar Parls'e en İyi ve müktedir adamlarından birlsini gönder: raek mecburiyetinde kalacaktır. — Şu halde, yüzbaşım, Mon Cemla sokağındakl 114 müker: rer numaralı evi sıkı bir ta- rassut altında — bulumdurmalı- yım. Buraya girecek şüpbeli adam bizce malâm olmalıdır. — Güzel bir tedbir! Fakat, Kont cenapları buraya mahir bir adamını gönderirse, bu adam senin 114 mükerrer numaralı evine herhalde kollarını sallıya: rak gelmiyecektir. Binbir çeşid bilelere ve giz. ilco vsüllerinden birisine beş vuracaktır. — Sonu var — Bd B AR Ğ bala üeüi —— M hat ü güğene ddd — A eee e Ka ee Te ae