23 Ekim 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

23 Ekim 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

Yirmi beşinci yıl No. 6849 Çarşamba 23 Birincitetrin 1935 İzmir'dö hergün sabahları çıkar, siyasal gazetedir. Telefon: 2716 Istanbul'da Dün Sabah Şiddetli Bir Yer Sarsıntısı Olmuştur Suikasdçılara Lânet / Yağıyor Asıl Harb Şimdi Başlıyacaktır Italyan'lar Zehirli Gaz ve Dumdum Kurşunu Kullanıyorlar. (45) Bin Habeş Askerı Somalı 'ye Geçtı. Italyan'lar, somali hâdisesini tek- | zib ediyorlar. Eski imparator baş- ka bir zindana kaldırıldı. R. Sey- yum kuvveti 300 bine çıkmış! * Eritre'de İtalyan nakliyatı Habeş imparatoru cepheye gidiyor mu? İstanbal, 22 (Özel) — Deyli Tolgraf gazetcel Ras Seyam | kumandasındaki Habeş kuavvet lerinin 300,000- olduğana ve Pek yakında İmparatorun bu tepheye gideceğini ve Adua'ya karşı büyük bir taarraz hare- ketine başlıyacağını yazmaktadır. Somalide İngiliz uçakları: Londra 21 (A.A) — Berbe Taban bildiriliyor: Togiliz - somulisinpekt deve tüvarilerinin emrine üç uçak Vverilmiştir. Ba uçaklar istikşaf Uçuşları yaparak huduadan bi taraflığını temin edeceklerdir. İmparator cebheye gidiyor: Adis-Ababa 21 (A.A) — Roy: ter ajansının oğrendiğine göre, İmparator - yakında — otomobil İle kükümet —merkezinden ay- Tılarak — Habeş — kuvvetlerinin Başlıcr tahaşşad merkezi olan Desale'ye gidecektir. Ba mevki Ba mevki — Adis-Ababa'nın 50 kilometre kudar şimalinde ve Makalle'nin de 300 kilometre kadar cenubundadır. İmpara torün eşyalarını taşıyan İkl yüz katır daha çimdiden yola çık Toştır. Ve birçok yeni kam Yonlarda harekete hazır bulur- Maktadır. Harbın, İmparator tebheye gitmedikçe başlıyacağı- Ba pekâz ihtimal veriliyor. Dumdüm Kur: Sunu ve Zehirli Gaz Londra, 22 (A.âÂ) — Habe- Ystan elçiliği İtalyan kuvvetle- tİnin ne zebirli gazve de dam- düm — kurşünü — kullanmadık: larma dair Romanın iddialarına karşı bir. cevab neşretmiştir. Elçilik bu fevkalâde medeoi harb usüllerlaln Babeşçistandaki yabancı mhbiye heyeti üyele rinden biri tarafından — tesbit edildiğini söyliyor. Şayet bu usüllere devam edilecek olursa Babeş bükümetl kendi asker lerinin de İtalyanlara karşı ayni vasıtaları kullanmalarına mani olmıyacaktır. Habeş Tahşidatı: Asmara, 22 (A.A) — Tigre cephesinde sükünet vardır. İşçi ve Talhkâm bölükleri kervan geçitlerini araba ve otomobll yoluna çeyirmekte ve yakında yapılacak ileri hareketin esasla zını hazırlamaktadırlar, Temblen'den gelen İtalyan yerli askerleri o bölgede çok önemli düşmen küvvetlerinin bolunmakta - olduklarını haber vermişlerdir. 45,000. Habeş'in Somaliye girdiklerive delr Adis Ababa'dan verllen haberler yalandır. Bunun yalan olduğuna en gözel delii, Dageregi'nin zaptedilmiş olma sıdır. Habeşler harbı. kazanacaklar: Berlin, 22 (A.A) — Adlı Ababa'dan Berliner — Tageblat gazetesinin öğrendiğine göre, HBabeş'istan'a konan ellâh ve mühimmat ambargosonun kal dırılması üzerine Habei © kadar harb malzemcel akma ga başlamıştır ki, — selâhiyettar bir askerin — söylediği gibi, bu akın daha bir müddet devam ederre Habeşlstan biç değilse çete harbında artık yenilemez bir kavvet olacaktır. Şimdiye kadar ancak sübayların emrine verilen mitralyöz sekerlere de dağıtılmağa batlanmıştır. İm karatorun aekeri — müşavirleri Habeş hükümdarının İtalyan'lara teslim olan damadı Ras Goksa, yeni kıyafeti ile ve Mareşal Debono ile bir arada: (Ki şimdiye kadar oldukça bet bin bulanayarlardı.) Artık Ha beşlatan'ın kazanacağına lilmat- ları vardır. Maddi — tesirinden başka #mbargonun - kaldırilmiş olması maneviyatı da yükseli. mtştir- Eski imparator kaldırıldı; Asmara, 92 ( A.A) — Dün ekşam dolaşan bir şaylaya göre Negüs tarafından 1916 danberi kare LA AAA AA AA AAA AAA AAA LA Harar civarında mahpus tutu imparator Ligyasa harp alamadan daha uazak bir yere naklolunmuştur. Ambeslaği bölgesinde 50,000 kadar Hubeş askeri birikmiştir. Fakat İaşenin müşkülâtı dola: yısile Heri bareketi ancak bir- kaç bafta sonra bekleniyor. Yarı resmiğ raekamlara göre — Sonu 6 incı yüzde — TESEESTETETE Ankara, 22 (Özel) — Ata | türk'e yapılmak İstenen sulkasd mübasebetile bazı yenl tevkilat olduğu hakkında şaylalar vardır. Geç vakit tahkikatı yapan Ankara müddelamümisi Raha'yı görerek malümat istedim, birşey töyliyemiyeceğini, yalnız — teh: kikatın tabli seyrinde — ceryan etmekte oldoğunu söyledi, Mel'an teşeBbüs münasebe tile Önce tevkif edilmiş olan Suikasd Etrafında Yeni Tevkifat Şayiası Çıktı. Ankara Genel Savamanı Ile Ali Sai- bin Ailesi Aylarımıza Neler Söyledi. Üzeyirin Urfa saylavı Ali Sa: İble münasebeli derecesini an- lamak için All Salbin refika sını gördüm ve melümat İste: dim.- Bana şunları söyledi: — Azir; mütareke yillarında AlF Salbin yanında çavuştu. Ali Salb milli kuvvetlere ilti. hak edince Aziz Maruş'da Fran- gızlar tarafında kaldı, — milli mücadeleye Iştirak etmedi. Ken: disl Sivasın Gürül nabiyesin- dı—ndlr Turkıye Bogazldrı 6 Sa- atte Kapatabilecek! Fransız Ğazeleleri; Bunun İçin Ter- tibat Aldığımızı Yazıyorlar. İstanbul, 22 (Telefon) — Fransz gazeteleri, son durum kar- pundaki Türkiye bakkında yaptıkları Deşriyatta, hükümetlmizin icabında Çanakkale ve Karadeniz boğazlarını 6 saat içinde kas * patabilmek üzere tertibat almış bulunduğunu yazıyorlar. Haraare a AAA A AAA AA AA A eee AA A AAA AAA AAA İngiltere'de Siyasi Mücadele Başladı Bakanlar Ikiye Ayrıldılar M. Eden ve Başpiskopos Şıddet Taraftarıdır. İngiliz Parlâmentosu önemli Günler Yaşıyor ——— Fransız Notası Nesredılmıyecekur. Italyan G emileri, Ingiliz ve Mısır Limanlarında Yirmidört Saattan Fazla Duramıyacaklardır İstanbul 22 (Özel) — Eko Dö parl gazetesinin — Londra mubabirinin — verdiği — habere göre Londra - Paris - Roma ka:- bineleri arasında hummalı bir müzakere cereyan etmektedir. Bugünler de siyasi faaliyet, bharb sahaları faaliyetinden da ha mühim bir vaziyet almıştır. Londra mahafili bu müza keratın sezaketibi iraf etmek tedirler, Bu mabafile göre müzakera- tın Üzerine en ziyade nafız olan M. Baldvinin natku ve İngilterenla Roma sefirl Sir Erin Drumand'ın Romaya ver. | diği teminatlır. Yunanlstana nazaran, İngil- tere İtalyaya düşman olduğunu bildirmiş İtalyada — uluslat sos- yetesinden — çekilmemeği kabul etmiştir. Şimdiki halde Londra'da iki noktal nazar — çarpışmaktadır. Kanturburl başpeskoposunun ve M. Eden'in İtalya aleyhtarlığı, ve ikinci noktal nazar da M. M. Baldvin Baldvin ile Sir Samuel Hoar'ın | Bu noktal oazarlardan - birlel | burpten tevekki eiyasetidir. Sir Samuel Hoar mühim bir nutük İrad edecektir. Parlâ mento toplantırı. dört gün de vam edecek, ve bundan sonra meclis feshedilecek ve hemen yeni intihabat hazırlıkları baş hıyacak, yeni meclls! 14 Teş rinisanlde — toplanmış caktır. Bügün (Dün) Sir Samuel över, Ö meclise — hükümetin hetti hareketini ve beynelmilel münascilerini — izah — edecek, Fransız notasına #özü — nakle derek notanın — neşredilmiyece- ginl söylüyecek fakat bu no tanın ulüslar sösyetesine — bağ Llığını teyid ettiğini izah eyli yecektir. Habeşlistan'daki vaziyetin Av rupadaki siyasete tesir lera et- tiğini de ilâve edecektir. Notkun una hatlarına — dalr malümat veren mebafil Tagil tere'nin — Bahrisefitteki — zırblı miktarını azaltacağını da Iddla etmektedir. bulona- | Ba nutukta İngiltere'nin Ro- ma sefirinin Massolini ile olan mülâkatından da — bahsoluna: S M. Eden caktır. Bu mülâkatta Mussoli ni'ye Cenevre kararları ve La bay 1904 mukavelesi mucibin ve İtalyan barb sefinelerinin İngiliz Umanlarında 24 sast — Şonu 4 ncü yüzde — e- z — ae aÜC V VA TÜ MALELEL YOT LT ü SAA İ ŞUĞ