27 Ekim 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

27 Ekim 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

Yirmi beşinel yıl No. 6358 PAZAR 27 Birincitesrle 193ö İzmir'de hergün sabahları çıkar, sİyasal gazetedir. Telefon: 2716 İ Yakalananların Çerkes Etem, Reşid ve Tevfik Ol- | dukları Sanılıyor. Esad (Paşa) Mel'unu Da Aranı- yor. Heryerden Tel'inler Yükseliyor. Üzerine Fransa hükümeti, Sa- riye'de bu işlerle yakından İlgi- lenmiye başlamıştır. Kudüs, 25 (A.A) — Türkiye camur başkanı Atatörk'e kargı tertib edilen salkasd teşebbüsü İle İlgili. olarak töhmet altında bulonanların en — başlıcanmı Ma veralşerin üyele rinden Esad (Paşa) Halil bıılı firar halinde bulunmaktadı! 1921 de Türk-Yanan lıırhı eenasında düşmana — kaçmış ve oradan Fillstin'e — geçmiş bulu- nan üç eski Osmanlı sübayı Huyfada tevkif olunmuşlardır. Ankara, 26 ( Telelan ) — | Ulus gözetesi Anadolu ajansı nn sulkasdçılar hakkında ver. diği baberi yazarken — şunları Hâve ediyor: Bu haberi galeyan — içinde bulunan Türk ulusunun derin bir. memuuniyetle — okuyacağı İugiltere'nin otoritesi altın- daki bir memlekette - Türkiye devlet relsinin çabama — karçı döstane bir hareket ibras odil- miş ve ona kasdetmiş olunlara karşı hekikf bir itioa gösterli. ııl.dı Atatürk'ün İzmir'i teşrifleri intibalarından. İstanbal, 27 (Özcl) — Ata- | manlı zabitinin, mabut bainler türk'e karşı walkast İşi İle slâ- | Çerkea Reşit e Etem ve Tev- | purlamentosü — azasından — Esad kodar olmak üzere Haylfa'da | (fik olmaları muhtemeldir. Paşa Hulll şiddetle aranmakta tevkif edilmiş olan eskl üç O - Ba işte rolâ olup firar/ ha: | dır. nnnıuıııııın WWÜ ea ererer.sLALALALALALALAALALALAALE AAA LA AAA AAA AAA “Paris -- Roma -- Londra Ârasında Sıkı : Müzakereler Geçmektedir. " Mussolini, Uluslar Sosyetesi Esaslarını Kabul Edi- , yor. İtalya, İngiltere Kuvvetlerini Çekeceklermiş. E Hertarafı Memnun Edecek Şekıl Aranıyor. Müzakere Gizli ( Geçmektedir. ba hatalara nihayet verecektir. Bununla beraber, benüz enbır ve basiret İhilyacı bülün şid- — Sonu 4 ncü Yözde — linde bulunan Maverayi Şeris M. Mussolini - İta'ya Kralı İ tila Birlüte. — — v — —— —a birçok hatalar İrtikâb edilmiştir. Koms, —ananevi — siyasetten vezgelmemiş, uluslar sosyetesla çde otoritesi davamında — İerar Cetmiştir. Fakat bugün devam Çeden diplomatik müzakereler M. Laval, Cenevre istasyonunda M. Benes'le birlikte. İstanbal, ( özel ) — Paris | abkâmı dahilinde tesviyesini gezeteleri uzlaşma teşebbüsleri | kabul etmiştir. Son Içtimada strafında neşriyala devam et. | bu müzakeratım cereyanı İçin mektedir. yapılacaktır. Lüsyen Vogel diyor ki: Viadınir Dormenzon da: “Son “M. Müassolini, İtalya - Ha- | ayların siyani bâdiseleri otra. | beş ihtilâfinın uluslar nıyuıd fında itiraf lâzımdır ki, berteraf İ İ Yeniç Arkadaşlarımız |M, Ayhan'la Falk Şemsiddin'in bazırladıkları ba büyük tarihi — tefrika, ya- kında ANADOLU sütunlarında başlıyacaktır. Tefrikamız, kısımlara ayrıl mıştur. Hlk Kısım “Kara Cehennem,,dir (İstanbol'un en karanlık gün leri.. Yeniçeriler ayakta.. Liva yışerif kalkıyor. Et meydanında idamlar — başladı. Bir — ihtiyar bağırıyor.. Bir genç kız sokak larda koşuyor | Bu tefrika, çok sürükleyleidir.. meraklı ve Sütunlarında.. Zelzele Kiğı'da Şiddetli Bir Sarsıntı Olmuş Birçok Evler Yıkılmıştır Tefrikanın Birinci Kısmı: —<— Kara Cehennem Yakında “ANADOLU,, eriler Bugün lkıncı F udbol Karşılaşması Var! Teniste Izmir Kaybetti. Türk Güreş- çileri Arasındaki Müsabakalar Çok Güzel Dost Sovyet — sporcularının şehrimlade yapacakları müsa- bakaların ikincisini tenis oyan- ları teşkil ediyordu. Dün ikinci Kordon'da İzmir tenle - kuülübünde — şabah saat 9 buçukta — müsabakalara — baş laodı. Seyirciler arasnında parti başkanı Avni Doğan'la birçok Türk ve ecnebi Müsyö ve Ma damlar ve Sovyet sporca ko: nuklar bulunuyordu. Bir gün evel yağan şiddetli yağmurdan tenle sahası birez — yaşça idi. Üik tek oyunu Ros Negrebeski Hle şehrimizin cski ve yeni en iyi tenleçisi C. Jiro yaptılar. Bugün rabatsız bulunun 60 yaşındaki Jiro 16 ve 26 İle oyana kaybetti. — Rus tenleçisi Geçmiştir. nin kuvvetli — servisleri müaş. bakayı kazanmasını — kolaylaj: tırdı. Hakem Calton Viteliidi. İkinci (ala) oyunu Ras'Mür. yuvan! ile Saad yaptılar. Midivan'in servislerine hazl- mam eden güszel çeviriş - ve kartarışları Saad'ın uncak iki sayı almasına İmkân bıraktı. ve neticede 2-0 ve 0-6 ile Midi. vani - kazandı. Hakem: Ögen Unç idi. Üçünecü oyun: çifi — olarak Ros Midivani ile Negraheski ve İzmir'den C. Jiro tle damadı Remo Alyoti arasında yapıldı. Tik panti çok heyecanlı geçti İzmir'li tenisciler sluya — karşı 4 sayı aldılar. İkincide altıya — Sonu 3 ncü ) Sis.e.a....r.r.r.LALAHALARALALALALALALAAAAMAMSLAAKALAA1A1010161010101 AAA