November 3, 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 5

November 3, 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 5

Imparatöriçe Taytu "Habeş Kadın Alayları İle Italyan- lar Nasıl Çarpışmıştı? Menelik; — Ve sen, ey kadın, baba- karımızın sana verdiği vazifeleri #nottun mu? Habeşlstan'da bir kadının işl erkekler — arasında fakat Ççocukları — arasın: Dedi. Kadın cevab verdi: — Bana Taytu derler, Taytu he «Bahadir., demektir. Ben de damarlarımda büyük — ve | tengâver relsleri — kanı — taşı | Taktayım. Ecdadimın - kanları | ta memleketi heryerini — bol, bol sulamıştır. | Habeş kadım vatanını her Otakıt sevmiş ve — tarihte de "Ikıc defalar müdafan etmiştir. — şimdi — İtalyan'lara — karşı hıku edemiyorsunuz. — Silâh. nızı bise, kadınlara veriniz ** çocuklarımıza bakınak — için haremlere geçinle. Hem merak Mmeyiniz, bu halle, yakın bir Rlde yabancılar buruya kadar Blecek, — bepinizin — boynuna Maret — boyunduruğunu — taka: 'tıu. Bunun için, bizi, ka ları serbest bırakımız, — düş- L nasl kovulur hem size, de cihana gösterelim!. “Güzel Habeş kadınının bu M tabt salonundaki erkek- hepsivl de saoki mütbiş elektirik çereyanına tâbi İmparator — tahttan K L u tar Ç — Bu kadının ağrından dö M bu sözler, blr hakikattır " Ç damarlarımızdaki kanı kay- . Hlaydi kahramatılarım, İşÜyali. Baba ve dedelerimizin | SSearla: düşman — çizmeleri [; iünda bırakmamak - için kı unuızı bir deba çekelim! Diye bağırdı. Necafi'nin bu sert ve Yüksek derini, salondaki rehslerin: — Admna'ya.. — Adnana'ya.. Sahip ve Başyazganı Haydar Rüşdü ÖKTEM Ünüumi neşriyat ve yazı işleri müdürü: Hamdi Nüzhet uııd: ir İkinci Beylöt tökü & Helk Partiei Binan ı'dntıdu plelgraf; İzmir - ANADOLU Mon: 2776 « Posta kutusu 405 — ABÖNE ŞERAİTİ: h 1200, Altı aylığı 700, Ü; aylığı 500 ku’r:.;ıu. Z bancı memleketler için senelik abone ücreti 27 liradır. ANADOLU MATBAASINDA BASILMIŞTIR. K ÇAİ ge KURD LCasus Romanı: No. 35 © Hattâçikinci, üçüncü gö- |ükimyagerin de aklına gelebilir.? de ba kartlar hiçbir kim. Ü bir mana ifade etmerler! için. bunları cüzdamı- * kartvizit olarak bulundu- : Banların süreti İstimali?. Çok kolay. Bunlardan S0 yakacak ve küllerini & belledeceksinlel.. Bundan sonra mektubu: bu. mürekkeple yazacak- Ç Değll oi? S Yok! Azirim.: Yok! Sizin idüğünüz herhaogi bir LAR KENDİ ARALA — Düşmanları denize — dd kelim!. Saybaları takib etti. Ve pekaz sonra, bu saybalar sarayın Önündeki Habeş'lilerin, biraz sonra da Adls-Ababa'daki bütün erkeklerin ağasına geç- Taytu Habeş kanı birdenbire kay- nemış, Habeş — vatanperverliği szami bir şiddetle — kendini göstermişti. Evet.. bir kadın, imparatoriçe Tayta Habeş vledamıinı ayan- dırmıştı. " İuıpırııodç; 7['ıyıu'nıın ha. yatı esasen dalmi bir heyecan ve bâdiseler İçinde geçmiştir. Göocam Rusi Bodigma'nın — kızı olan Bu kudin, asir — Hubeş kız ve kadınlarına hiç benze- mezdi. Tayta benüz küçük babasının bir barpte esir lerek kafasının kesildiğinl gör- müştü. Âym zamanda İkl er. kek kardeşinin de gözünün İken edi. önünde hadım edilerek mür- lüman hükümdarlarından biri. nin sarayına -ellerinde demir kelepçe olduğu halde- gönde- rildiğini de görmüştü. Bo — zavallı. — kardeşlerinin ömürle.inla sonuna kadar müs- lâüman- hükümdarın sarayının odalık ve ceriyelerine bekçilik edeceğini © gamandan — bili yorda. Taytu, on küçük yaşta - en büyük — folâketleri görmüştü. Fakat.... Herçeyin — değişmesi mukadder 'olduğu gibi Toytu. nun düu talli dönmüştü. Kuader, Taytu'ya âlle ocağını söndüren- lerin felâketini de — göster. Çi Banun için|başka bir çare dü- şündüm: — Nosil bir ameliyat lüzum?, — Sadece birlaci ameliyatı tekrarlamuk! — Yani yakmak, değli mi? — Evet! Yaktığıdız. kartın külünü erlittiniz, bu mahlülü bir papyebuvar üzerine döke- cek ve bu papyebuarı da yaka- caksınız. Bunun külünü suda hallodince emsalsiz ve gizli bir mürekkep elde etmiş olacak- sınız! RINDA j 2 İkinciteşrin 935 Kültür Işleri Hikmet Türk Yakında Ankara'ya Dönüyor Şehrimiz kültör (maarif ) İş lezi için kültür bakanlığı tara fından şehrimize — gönderilen Eğitim kurulu üyesinden Hik. met Türk; Tilkilik ortamektebi binası mes'elesile meşgul olmak - tadır. Binanın sabibi; önce ta- lebe yurdu olarak kirslanan bu binanın mektep İttihaz edil mesinden ötürü (azle para İs temekte ve zararından bahset- mektedir. Bu mes'ele de kota- rıldıktan sonra Hikmet Türk Ankara'ya dönecektir. Bu Yıl Yunanistan Ne Kadar Yaş üzüm İIhrç Btti. Pire tcaret odasının verdiği malâmata göre bu sene Yunan yaş üzüm Iihracatı - 3,128,080 kilo olmak üz re 431 — vagon olmuştur. İhracat geçen seneye ülsbetle beşte bir noksandır, Yuanan yaş üzümlerinin ho men hepsl de merkeszit Avrü paya ihreç edilmiş ve ba yekü nun 231 vagonunu — Almanya almıştır. İsviçre ye 7 ve Londraya da sacak 5 vagon sevkiyat yapıla- bllmiştir. Londra'da üzümleri Ne Haldedir? Yunan — ticari mebaflilinin verdiği baberlere göre, Londra piyasasında Yunan çekirdeksiz üzümleri üzerine hararetli mu- amele olmakta ve bilhassa Girlt içekirdeksizleri çok — aranmak- tadır. İyi eloslere rağbet ve taleb daha fazladır. Korent üzümleri vaziyetide Londra'da düzelmiştir. Babasını mağlüb eden Kasıa idi ve üçüncü Teodor İlsmlle Habeş İmparatoru — olmuştu. Bu adam çok mağrur ve mü tekebbir idi. Her zaman: — Allahın gökyüzünde me- lek — Mikâll'in kumandasında ordusu ve yeryüzünde de Ne: gaşi Teodor'an İkinel bir or. dusu - vardır. Der, dururdu. Bu azamet ve kibir ile bir gün, siyasi bir mes'ele dolayı- #ile İngiliz sefirini zındana artırmıştı. Böyle bir hakarete İvgiltere'nin tahammül edemi- yeceği pek tabli Idi. Bunun için general Napiyor kumanda: sanda kuyyetli bir İngiliz or- dusü İogiliz Somallelnden Ne- cuşl Özerine yürüdü. — Cidden mükemmel! — Evet. Mütebassıslarımız bu neticeyi elde etmek için rylardanberi çalışmakta — idiler. Miralay bu mürekkebi ikinel derecede ajanlara verecekti, ben mani oldum ve <Bu mürekkep ajanlarımızın en ustalarına has- redilmelidir!» Dedim. Bu mürekkebin — ikinel bir iyliği de berhangi cins bir kâ ğıd üzerinde de kullanılabilme- eldir! Aynl zamanda da bü mü: rekkeple yazılan yazıların mey dana çıkması da - çok karışık kimyevi muamelelere mühtaçtır. Şimdi, bizimle birleşecek olan gezete başmubarriri ile de nasıl anlaştınıs? Aolemek İsterlm. — Her üç günde bir makale veya reportaj! — Manmafih banların., Bi Denizli ve - Bayram İntibaları Yukarıda Akhisar, aşağıda Desnizli, (özel) Büyük bayram burada çok parlak ol. da. Yağmar kesilmişti. Hava çok güzeldi. Şehir donatılmıştı. Büyük bir geçid töreni yapıldı. İlbay Kerim Erten, sekerin, halkın, mekteblilerin bayramla- zını kutluladı. Halkevi başkanı Esad Kaymakçı, llse öğretmen- lerinden Kemal, lik okul öğ- retmenlerinden — Nazire — birer söylev verdiler. Gece partl ta ( rafındaa feneralaylart, ilbaylık tarafından balo verildi. Halke- vinde de “Kabraman,, piyesi oynandı. Akbisar, (özel) — —Cümurl- yet bayramı büyük tezahüratla geçti. Cumoriyet meydanında İlçebay Cavid Kınay ve mekerlik başkanı Avni, büyük kalabalı, ğın bayramlarını tebrik ettiler. İngiliz ordusunda, Hindis. tan'dan getirilmiş harp - flileri vardı, Bunlar — sayesinde — sarp Habeş dağlarını kolayca aşmış lardı. İngiliz'ler İki ay içinde HBabeş imparatoru üçüncü Teo- dor'a Iyi bir dere vermişlerdi. Bu adamın istibdad ve zalmün- den bizar olan Habeş — rasları- nın pekçoğa adamlarile birlikte İngilizler tarafına — geçmişlerdi. Bu vaztyet üzerine Necaşi Magdala'ya kapanmış ve orada İngilizleri — moğlüb edeceğini sanmıştı. Buradaki mukuvemet uncak iki gün devam edebilmiş ve İngiliz bayrası Magdala bure larına dikilmişti. Necaşi üçüncü Teodor bu vaziyeti görünce belindeki kab Akhisar'da Denizli bayram intibaları İlçebay ile parti namına — dok- tor Ziya Ali, bir öğretmen ve bir genç söylev verdiler, Alkış- landılar, Urayın — tertib — ettiği balo gözel geçti. Bayramın ikinci günü Kara- sonyu köyünün okulu — törenle açıldı. Tek gözlüler kalmadı: Denizli, — (özel) İlimiz çevresinde 29 birinci teşrin gü- mnünden itibaren peştemal, —üz lük, çarşaf tarihe gömülmüş, bütün kadınlarımız medeat kı- yafetle görülmeğe başlamıştır. Artık sokaklarda tek — gözlü kıyafetliler görülmüyor. Bir terfi: İllmiz — ömniyet — memuru Şükrü Güngar birinel sınıf em- Biyet memurluğuna terfi et miştir. Kotlularız. zası gümüşten tabancayı — çek- miş ve ağzınm İçine ateş ede- rek bayatına ve saltanatına nihayet vermişti., Genç ve güzel Taytu — bu hâdiseyi büyük bir — sevinçle öğrenmişti. Fakat o arda Mag- dala burclarındaki İngiliz bay- rağı gözüne ilişmiş, sevinci birden derin bir sstıraba ta- havvül etmişti. Çünkü, düşman ve yabancı bir bayrak, Habe- şistan'ın üzerinde dalgalanmakta idi, . .. Senelerdenberi en korkunç bir fakirlik ve en çirkin bir hal içinde yaşıyan Tayta'nun artık tallt açılmıştı. Üçüncü Teodor'un ölümü üzerine Ha beş tahtına göz diken bir sürü Devlet Demiryolları ——— .— Genel Direktörlüğe Nazit Getiriliyor Ankera, 2 (Özel) — Devlet demiryolları — genel direktörlüa: günden İstifa etmiş olan İbra- him Kemal'in yerine posta ve telgraf genel direktörü Nazifla getirilmesi muhtemeldir. Evkafda 60 Memur Açıkta Kalacak Ankarı, 2 (Özel) — Yeal ev kaf teşkilân kanunu tatbike buşlanınca 60 memur açıkta kalacaktır. Genel Grev Mi? Ingiliz Kömür Amelesi Büyük Bir Heyecan Içinde.. Lataabol 2 (Öz-1) — Son ih vilâat Degilik — kömür amelsinta blr grev ilâaı İhtümalleri yenidan çoğal mıştır. Kömür amelesi federasyonu fera komitesi, patron müdcer eülleri ile müzakereden imtlba göstermişlerdir. Ba komite, yarım milyon İşçiyi temsll etmektedir Pirinç Istihsalâtımız Ankara, 2 (Özel) — — Yıllık pirinç İstihsalâtımızın 30 mll- yon kiloyu baldoğa — anlağıl. mıştır. Özerine umumi Havalar: Havalar dündenberi dağlara yağan karlardan birdenbire çok soğumuş, evlerde soba; mangal yakılmağa başlanmıştır. . Denteli Hişesi 'İıgüheı öğret: menliğine Meoliha atanmış ve şebrimize gelerek ödevine baş. lamıştır. Ruslar, her çeyden zesgin ve büyük olan Goçam — eyaletinin tabli varlal Tayta'ya bir türlü ihmal edemiyorlar, bunun için de bu genç kadını — -çünkü çoktanberi kız olmaktan — çık: mıştı- paylaşamıyorlardı. Ayni zamanda balk arasında kendisine büyük bir teveccüh ve muhabbet görüyorda. Ba. nun özerine hayatında ilk dela olarak halkın ve Rasların kaen. disine olan ba — tevcccühünü kendi lehine kullanmak fikriae kapılmıştı. Bu suretle düne kadar elem ve ıstırabdan başka birşey bi miyen bu kadın, artık ne yap: mak İstediğini bilen, kendisine ble hedef tayin etmiş, bir siyaset kadını olmuştu. ter kopyesl elde olmasıdır. — Yüzbaşım, bu İşi de Noel Yapacaktır. Maamefib yapacak işlerimiz çok. Çünkü plânımız çok geniştir! — Sizden zaton azami hiz met beklemek bakkımdır. 'Size basiret tavsiyesinden bir daha sarfınazar edemiyeceğim! — Büyük teşebbüsün günü değişmemiştir, değil mi? — Hayır! Bunun bilhassa bir cumartesi günü öğleden sonra olması lâmımdır. Çünkü ceneral ancak bu sıralarda Jüboratua rında yalmız Çolarak bulunmak. tadır. Hem de işinizin saat on sekizden sonra olması çok İyl. dir. Çünkü işi bitirince, 21,30 da Berlin-Parle sür'at katarına atlar ve soluğu Parle'te alıraı- nız! Nasıl, Noel rolünüzü bili- yor musunuz? —— YERALN — Mükymmel surette, — Siz, Rokur?. — Tamamile - üzbaşım. Şu hülde, ben yalnız gideceğim! — Bu daha baslı ve kolay değli mi?., Manmafih ben sizin plânınızı pek te muvafık olu- cuğa benzetemiyorum! — Maamafibh, fazla bir gay- ret ve dikkat,.. Fazlaca talihi. — Bu İşlerde talihe — fezla bel bağlamak doğru mudur?. Fareza, tasavvarunuz — veçbile ceneralin — kasasının — kilidinin şeklini elde edebildiniz. Bundan Yetifade için bir anahtar yep tırmak zarüretindesiniz. Bunun fçin bir anahtarcıya mı müra osat edeceksinle?. Böyle birşey çok fena neticeler verebilir. Sonra, ceneralin İş dalresine ve daha sonra İâborataazına girmek İçia eize İki anabtar daha lâzim olacak! Komiser, kendine emin bir tavırla: — Yüzbaşım. Siz bu hasuşta temamen müsterih olunuz. Bou orada bizzat tetkikat yaptım. Muvaflfak olacağımı çok ümld ediyorum! Dedi. — Derdimi sizl anlatamıyo- rüm; en az bir muvaflakıyet Ihtimali karşısında en büyük tehlikeler Ihtimalleri altında ça lışmak?. Ne kadar güç ve ma masız birşey. Mes'elo sizin ser. besti ve hayatınız üzerindedir, sonra karışmam hal. Sizi çok sevdiğime herikiniz de eminel niz, saDıyorum! — Hakkınız var, yüzbaşım! Sizin sözlerinizin benim için kıymeti çok büyüktür; bunları — Sonu Var —