23 Kasım 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

23 Kasım 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

areilya inyelî : Yugoslavya Kralı Nasıl öldürülmüştü? Kahvehanede Bir Topl:nlı, Bir Bavul Silâh ve Mühimmat, Meçhule Karışan Kadın ve Erkek.. Yogoslavya kralı Aloksandı ile Fran sa diş İşleri baka- mnına — Marsilya'da yepılan — sulkasdın mühakemesi — Mar. tilya'da başlamıştır. Bu arada Puaris Solr gazetesi vak'a hakkında çok önem. H bir röportaj neş: retmektedir. Bunda deniliyor ki: 1934 senesi teş rini evyelinin e- kizlade, — akşamın saat'sekizine doğru Eksen Provena şeh- rinin kahvelerinden birisine üç yabancı birleşmiş ko nuşuyorlardı. Bunlardan birisi Negrkost ikial de ötel modernde oturmakta İdi. Bu üç adam, tarihin usırda bir olarak ascak kaydeniği mühim bir sulkast üzerine mü zakere ve münakaşa ediyorlar. dı, Bunlardan — birisi Liyona, diğerl Parlso gidecekti, ve ba üç adam, kralın öç katili idi, Kvateraik — relsi, Veliçko ve Krali de dora vasıtası İdiler. Peşte'den hareket — etmişler, Viyana'dan İsviçre'ye geçmişler, ve İsviçre'de Büş'den, Leman gölünü, sadece şen ve mew'nd adamlara mabaus aanılan şık ve beyaz vaporcukla Fransz hu: dutlarını aşmışlardır. Zürih'de bunlara bir adam yaklaşmış ve , Ba mektuba tİize gösterecek adamın emirle rini hiç itiras etmeden yerine getiriniz* parolasını — vermiştir. Bu emirde Poğlavnik Imzan vardı ki bu Hırvat — dilinde « Yüksek şef,, demektir. Bu üç kişi, bu üç kişiyi sevk ve İdare edenler, sulkaad için Fransa'yı en müsald bul muşlardı. Burası, — hürriyet memleketi olduğa için Fran *a'yı einayetlerde de hürriyet bahşeden ble memleket mi san mışlar?. Bunu kat'i bilen yok! Bu üç salkastçının pasaport. ları çok mükemmeldi; yavaş, yavaş Genuba doğra - İomeğe başlamışlardır. Yugoslavya Kralı Aleksandır 9 teşrinlevvelde — Marsilya'ya vasıl olacaktı. Salkasdçılar 6 da Avinyona ve 7 de Marsllya'ya vardılar. Bir çehir plünı ala rak mükemmel sürette — tetkik ettiler. Böyle #İyasi ziyaretlerde polisin otellere — gelenleri sıkı bir tarassüd altında bulundu- racağını bildikleri için clvarda Eksen Provenso yerleştiler. İşte, 8 teştinlevyelde bu ka sabanın kahvehanesinde bu sn retle yerleşen — bu getenin 15 gündenberi relsi Kvoternik idi, Va arkadaşlarını, — Ben gidiyorum, biliyor sunuz ki keal yarın geliyor, ve siz de Marsilya'ya giderek kralı öldüreceksinlel.. Dedi, Dördüncü bir cani, —esrar engiz Potar bu Iki adama silâb ve mühimmat tederik etti. 9 Teşrinlevvelde, bu eğrar engiz |ve bakkında biçbir ma- lümat elde edilemediği İçin men'i mühakemesinede karar verilen) Petar iki — sulkasdcıyı Negr Kost otelinde kabul etu; “oda kapısının anabtar deliklerini Saoldan sağa Paspisil, Ratiş ve Kruli bile tıkadıktan sonro, katillere bir baval dolusu silâh ve mü- himmat verdi. Ve: — Sast 13 de Marellya'ya bir otobüs gidecek, bunu ka- çırmayı Earini verdi. Ve, Petarın arkadaşı — Vüd- rasek adlı. kız de, henüz — ya- takta İdi ve; — Hayırlı kardeşler! dedi. mavaf fakıyetler Bundan ıı. .ııııııı sonra, Mersliya'da Kral — Aleksandr, Fransa Dışbakanı Barta öldü.- rüldü; General Jorj ağır surette yaralandı. Halk arasından ya ralanonlar ve Öölenler oldu! Vehiçko cinayet yerinde öl dürüldü, Krali firar etmiş fa kat yaralanmak üzre idi, Vehiçko, Raytik, Krali, Po: veliçi Kvaternik, — Pospaçli, Perşeviç ve kim oldukları bölü meçhul Petör ve karısı — Vud. resek Fransa'ya nereden gel- mişler, kim tarafından gönde- rilmişlerdi?. Malüm — olan şey — bünlerin bepsinin de Hırvat olmaları idi. Ve hepsi de “İhtllâl,, de mek - olan — “Ustaşi,, gizli ve tethiş cemiyetine mensub idiler, Banların relsi, bâlen Torino'da mevkuf bulunan doktor Ante Paveliç'tir. Bu tethiş cemiyetinin mak. sadı, hırvatları yabancı boyun duruğundan kurtarmaktır. Bu maksada — vusul İçin en ziyade başvurulan - yollar. kanlı tethiş yollarıdır. Bü cemlyet erkânının çoğa Mucarlstan'a iltica etmişler, bir kısm da kral Aleksandr tara- fından mahkemelere verilmiş ve mahküm olmuşlardı. Doktor. Paveliç, kral Alek sandr'ı relal olduğu cemiyetla öldürtmediğini iddia etmektedir. Fakat Fransa'da halen muhake- mesl görülmekte olan sulkasd maznunlarıdın hepsi de Ustaşi cemiyetine mensupturlar. Muhakemenin birçok tedhiş safhalarını moydana çıkaracağı umulmakta ve belki bundan sonra, doktor Paveliç'i de İtalya adliyesi, Fronsz adllyesine ve. recektir. |(Mısı “da Duyunu Umumiye Davası İstanbal, 22 (özel) — Mısır döyünü umuümiye davası, İs kenperiye mahkemesinde 25 Teşrinisenlde görülecek ve çok mühim olacaktır. Davanın ay- larca süreceğl tahmin edilmek- tedir. Ingiliz Fabrikası, Demir ve Maden En- düstrimiz İçin Teklitatta Bulundu.. Fabrika Mümessilleri, Fabrikalarının Tesisatını Gös- teren Film Bugün Seyredildi.. zi a ğ . Avkara 22 (özel) — Kurlı İagiliz fabrikamı, bütün demir madeni endüstrimizi yapmık — için, bükümetimize müracastta bulunmuştur. Fabrika mümeeslileri, kendi fabrikalarının tesisatına alt bir filmi, bugüo Başbakanımızla Ekonomi Bakanına ve bakanlık rücsasına gösterdi. Şirketin uzon vadell tediyat mukabilinde yapacağı tesisat arasında demir, çelik, benzin, sulfat ve kok gibi işlerler de vardır ki, ba tesisat, senede 100 bin ton istihsalât İyapabilecektir. Ital'yanların 52 Numa- | İngiltere'yi ralı Tebliği Çıktı Roma, 22 (A.A) — 02 sumaralı resmiğ tebliğ: Doğa Tembien iade hsrekât devam ediyor, Eritre müfrezele- rinden mürekkep bir İtalyan kolu Makalle'nin batı güneyinde Amba cıvarında düşman graplarına tesadâf ve bunları mağlüp etmiştir. Düşman birkaç ölü bırakmıştlır. Kayyareler Antale vo Buja bölgeleri üzerinde uzun yamlı bir uçaş yapmışlardır. ve de: Ispanya Fabrikalarında Amele Saatları Kısaltıldı — —— —— — — İstanbal, 22 ( Özel) — Ispanya'da Italya aleyhine tatbik olu- nan zecri tedbirler münasebetile fabrikalardaki amelenin mesal saatları kısaltılmıştır. Hindistan fabrikaları, zocrt kaybediyorlar. Italyan gazeteleri; zecri devam ediyorlar. tedbirlerden 35 milyon Sterlin tedbirler aleyhine neştiyat yap <akta , Türkofis,Zecri Tedbirler Için Talimat Gönderiyor. M. Eden Temsil Edecek İstanbal 22 (Özel) — 29 ikincl teşrinde toplanacak olen oönsekizler komitesinde İngilte re'yi M. Eden'in temsil ermesi muhtemeldir. Fransa, Somaliye asker gönderecek İstanbul 22 (özel) — Bir: çok yerli kadınlar Fransız &0 malisinden Habaşlere geçmek: todirler. Fransızların Somali'ye yeniden anker göndereceği söy- lenliyor. Laval Çeruti Hle Görüşmüş Istanbal 22 (Özel) — Fran sız Başbakanı M. Laval, İtal: ya'mın sefiri Çeroti'yi kabal etmiş ve uzun müddet konuş- muştur. Gerek - Togiltere ve gerekse Fransa'nın cevabi no taları matbuata - verilmiştir. Ankara, 22 ( Özel * — Türkofla, zecri tedbirler bakkında (yazete Sahifeleri gümrüklerle alâkoder makamala telimat göndermeğe başlamıştır. : Bu tallmata nazaran, şimdiki halde İtalya'ya demirle, kurun Tahdld Oıunuyor_ madeni göndermiyeceğiz. Kömür de zecri tedbirlere dahil oldoğu takdirde sarar edeceğimle kaydolunuyor. Ingiltere'nin Notası İtalya El- çisine Verildi. İstanbul, 22 (özel) — — İtal- ya'nın Londra sefiri Grandi, bugün İngiliz başbakanı Bald vin'le konuşmuştur. Baldvin'in nezdinden — ayrıldıktan — sonra dışişleri bakanı Sir Samnsl Ho- arı ziyaret eden — İtalya sefiri, Togiltere'nin cevab notasımı da altaıştır. Rusyadaki Tale- Karade- nizde Fırtına Devam Ediyor.. İstanbul, 22 (Özel) — Sibop tan bildiriliyor: Şiddetli fırtına devam etmek- tedir. Karadeniz, Üsküdar, Sami ve Yılmaz vapurları Hlınsnımıza uğramadan geçmişlerdir. Karadenizin yolcuları Istan- bul postasını yapacak vapura aktarma edilecektir. Alman Casusu bemiz çalışıyorlar Dagurda Lstanbul, 22 (özel) — Mos kova'da tahsilde bulanan 74 talebemiz mazarl derseleri mu- vaf fakıyetle bitirmişlerdir. Bun: lar şimdi Sovyet — müessesele: rinde ameli tatbikata başlamış: lardır. Faşistler lane Topluyor. İstanbul 22 (özel) — İtal ya'da faşlat partlsi balktan İane toplamağa — başlamıştır. -Pom . pei patriki şahsi mücevberatını vermiştir. -Amerika'daki İal yanlar da iane — gönderiyorlar- mış. Parti Başkanımız C H. P. İlyönkural başkanı Yozgad saylavı Avni Doğan önümüzdeki pazartesi günü An- kara'ya gidecektir. Muhakeme Edilecek İstanbal, 22 (özel) — Lon drada yakalanan ve casuslukla fibam edilen Alman Dagurun mühakemesine yakında Malta"- da başlanacaktır. |Adana’da Ekme İşleri Adana 22 (AA) — Çukur. ovanın her tarafında ekme İşleri hararetle devam — ediyor. Ba yıl yağmurların erken biş laması ekme İşlerini de — biraz geriye vurduğandan çiftçileri miz bunu telâfi İçin açık ba valardan azemi İetifade etmek tedir. Havalar bir haftadır açık ve yağmursazdar. — Fakat düna ak. şam hava — tekrar — yağmura döndü. İstanbul, 22 (Özel) — Gazete sahifelerinin tahdidi hakkındaki kabnn lâyihası, İç İşleri bakan: Lğınca hazırlanıyor. Lâyihanın yekında kamutaya gelmesi bek- leniyor. Pehlivanlarımız Mısır'a Gidiyorlar|241 inci Alay da Doğu Ankara, 22 (Özel) — Pehli. vanlarımız, bir maç yapmak özere Mısır'a gitmeğe karar vermişlerdir. Çin'e Giden İltal- yan Heyeti Döndü İstanbul 22 (özel) — Garbi Tibete giderek hafriyat yapan İtalyan heyeti dönmüştür. Ba heyet, 3400 metre — yüksekli. ğindeki dağlara keder çıksrak tetkikat yapmış ve iki bin kilo- metre sabada — araştırmalarda bulunmuştuar. Inebolu'ya Yeni Bugday Tohumu Gönderiliyor İaebolu, 22 (A.A) — Yız mevsiminin rltı ey kurak git mesi bu cıvar ürünlerini tama- men mahvettiğinden köylülerin yiyeceğini ve tobumluğunu te twin için Ziraat bankası 1300 ton buğday — getirmiştir. Bu yükü getiren — vapur SI nop'ta — firtmanın — dürmasını bekliyor. Mal çıktığında tevzlat beşlıyacaktır. Bankanın ba ha. yırlı İşi köylüyü çok - sevin dirmiştir, İkinciteşrin23 H Habeş'ler Taarruza Geçmiyecekler lımhlm — Habet | Toparatorunun cepheyi — teftlşi | münasebetile Habeş taarruzunun | başlıyacağı bakkındaki şaylalar | yalanlanmaktadır. Çâokü Habet kamandanları İtalyanları çete | harbi ile yıpratmak niyetinde- dirler. j Italyan'lar Habeş'lerden Katır Almışlar. İstanbul, 22 (özel) — İtal- ya'dan gelen haberlere — göre, İtalyan askerleri, Havza have: Hainde Habeş kervanlarile bir müsademe yapmış ve birçok katırları zabdeylemiştir. Şimal Deniz'nde Bir Alman Vapuru Battı. İstanbal 22 ( Telefon ) — Alman bandıralı Eanso vapu: vu şimal denizinde blr Norveç vapura İle müsademe etmiş ve | batmiştır. İki tayıfadan boşka vapurun mürettebatı — kurtarıl- mıştır, Italyan'lar Mezun ve hasta efradi silâh altına çağırıyorlar İstanbal, 22 (özel) — Roma: dan baber verlliyor: İtalya sü — bakanlığı, mezaniyet ve hasta: lıklarına binsen süel vazifeleri- nin başında bulunamıyan efradı allâh altına davet ediyor. İtalya baricinde bulunan efrat bu çağrılıştan müetesnadır. Fransız Meclisleri Toplantısı İstacbul, 22 (özel) — Fran- sız meclisleri önümüzdeki Per- — şembe toplanacak ve kararna- | meler, büdce — müzakeresine başlıyacaktır. Fransız kabinesl, büdcenin kabulü Yesaslarını bazırlamakla meşguldür. Afrikasına Gidiyor.. Istanbul 22 (özel) — Ro- ma'dan haber veriliyor: Yarım (bugün) gönüllülerin 241 incl alayı Doğu Afrikasına bareket ediyor. Vellahdın karısı gönül- lâleri ziyaret etmiştir. Doğu Afrikasından Italya'ya 1060 amele dönmüştür. Belediye Memurlarının Teka- ütlükleri Mes'elesi Belediye memurlarının teks: ütlükleri bakkında hazırlanmıt olan kanun ğ bığa — gönderilmiştir. — Yakında kamuataya verilerek müzakere- tine başlanacaktır. Bu lâyihs Gümrük ve İnhisarlar memur larının tâbi olduğu tekaâd ka: ; nununa benziyen esasları ihtiva etmektedir. bütçelesrinden — koslleccek — mlik: tarlar — belediye tekaüd marşlarıda esne olacak ıf Küçük Işçinin Kolu Kırıldi Halkapınar'da yön mensucst fabrikasında işçilik elen onbet — yaşında Ziya adında bir çocuk kolunu makineye kaptırmış V" yaralanmıştır. — Ziya'nın kolü kırılmışur. 4 iyihası Başbakan: — Yüzde ö memur' — lsrdan ve yüzde 5 belediyeler — temarlarımın —