24 Kasım 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

24 Kasım 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

HMNHU Tktmciteşrin 24 SEHİR HABERLERİ Ucuz Ekmek' ve Ucuz Un Belediyece Ekonomi Bakan- lığına Cev&b Verildi. Belediyenin ziraat bankasınca satışa çıkarılan — buğdaylardan bir kaamını satın alarak Un fabrikasında —üğüttükten sonra acuz un ve ekmek - temin et- metl iİçin giriştiği teşebbüs mü- nasebetlle Ekanoml! Bakanlığı belediyeden bazı malümat İate- mişti. Dün toplanan belediye dalmi encümeni; bu — mes'ele üözerinde görüşmüş ve Bakan hğa verilecek cevabı tesbit et. miştir. Bu cevabtae; Un'an kaç nevi üözerinden — çıkarılacağı, ekmeğin bangi paçallardan ya- pılacağı hakkında vzan — mmlü- imat yardır. 14 Milyon Kiloyu Geçti. Tütün Piyasası Çok Hararetlidir. Tütün piyasası çok haeraretli ve İyi Flatlerle devam etmek- tedir. Ödemiş'te tütün piyasasn çok — hararetlenmiştir. — Birinci nevi tütünler tamamen satıldığı halde ikinci ve üçüncü nevi tötünler de birinci nevi tütün Fiatine satılmaktadır. Bazı mın: takalarda hiç tütün kalmamış gibidir. Şimdiye kadar satılan tölün miktarı 14 milyonu geç: miştir. üzüm Fiatleri Düşüyor Kurumun Piyasadan Mübayeata Başlaması Bekleniyor Üzüm piyasasında üç gün denberi göze çarpacak nlsbette düşüklük görülmektedir. Üzüm kürüumunun bu vaziyet karşı sında piyasadan üzüm —müba- yensına başlaması bekleniyor. Şimdiye kadar özüm ku Tumu tarafından piyasadan üç milyon kiloya yakın üzüm tatın alınmıştır. Bu mikdar pek mühim — olmamaıkla — beraber plyasadak! flat yüksekliğini de Tutamıyacaktı, Kurum Pazartesi Bünü piyasadan mübaycaya baş hyacaktır. Dr. C. Fuad Kızılay kurumu başkanı : Dr. Cevdet Foad yarın ekepresle Ankara'ya gidecektir. Yüksek tıhhat şörası bo ay İçinde top: Tanacağından şüra üyesl olan Kurum beşkanı bu toplantılarda “hazır bulanacaktır. ” KestelliîCaddesi Cinayeti Son Safhadadır. Avukatı; Şükrü'nün Kendisini Mü- dafaa Ettiğ'ni ve Tabancasını Kul- lanarak Kurtulduğunu Söyledi. a— — — Kestelli — caddesinde - derici Ali'ylE öldürmek maksadile ta. banca kurşunlle yaralıyan be- lediye et takib memuru Şük rünün mubakemesine dün ağır ceza hak yerinde devam edil. miştir. Bu celsede suçlunun avukatı müdafaasını yapmış ve üç İlra alacak yöğünden Şükrü He Ali arasında münakaşa çık- tığını, Ali'nin kasaturaya ben siyon bir tahua parçasile Şük rünün başına mütecaddId defalar varduğunu ve evine girinceye kadar bu şekilde döğdüğünü söyliyerek demiştir ki: — Müekkilim başına müte- addid defslar vurularak döğül- Memlekete Uygunsuz öl- çüler Getirilmiyecek Bunun İçin Bir Bildirim Geldi. Tak- simetre, Havagazı, Elektirik Saatleri Ölçüler hakkında Ekonom! Bakanlığından İlbaylığa bir bil dirim gelmiştir. İç ülkede yapılarak kullanı lacak veya diş ülkelerden ge- tirilerek, piyasaya dökülecek olan "Türk - ölçüleri ve ölçü birerleri; boy, yapılış maddesi, biçim ve bölümleri bakkında ölçüler kanun ve nizamname #İne göre su, havagazı ve elek: tirik ssat ve ölçü parçalarının ve takelmetrelern tip ve sistem leri Ekonoml Bakanlığınca ka bul edilmiştir. Bu ölçülerden birçoğa iç ülkede yapıldığı ve bnrada ya pılmıyaaların diş — ülkelerden getirilmetinde hiçbir güçlük ol madığı balde bu alanda başı boş iş yepan ve ölçü İnkılâ bıinin mabasını sezmiyen bir takim passif düşünceli ve sapa Eldişli kişi ve kurumların ka nuni İcablarından — kaçınmak yollarını arayarak ve amloz bahaneler uydurarak uygun 5l çüler getirmemek - suretile Av- rapa plyasalarında — beğenilme yip arta kalan uygunsuz, ba yağı malların İç ülkeye girme: sine yol açmağa çalıştıkları an- Taşılmıştır. Devlet idare ve kurumlarile devletten yardım gören buşkaca kurumlar, belediyeler ve şirket- TAYYARE SINEMASI TELEFON 8151 müştür. Başına vurmanin çok fena tesirleri vardır. Avukat; burada kanunundan uzun uzadıya bah setmiş ve netlcede Şükrü'nün takib memuru olmak - itibarile yanında bulunan tabancayı çe kerek kendişini müdafaa için ateş ettiğlei ve All'yi yaraladı. Bini söylemiş, cezasının, bu soktanın bazarı dikkate alına: rak tayinini İstemiştir. Mahkemece yapılan tetkikte şebir Tevfik ve Hüseyinin tek. rar celbedilerek diolenmelerine karar verilmiş ve duruşmanın başka güne - birakıl Roma ceza devamı lerco Batın alınacak hertürlü ölçülerin çartnamelerinde bun- ların -ölçüler kananu vizam ve talimatnamelerine göre muayene edilerek damgalanmış ve — hele elektirik, havagazı ve su aaat- leri İle ölçü parçalarının tip ve sistemlerinin — bakanlıkça onaylanmış bulunmalarının şart koşulması bildirilmiştir. ikoy Büdeelerin: den Aylık'Alanlar —.. .—— Bu gibilerden kazanç, buhran ve muvazene vergileri kesileeek Köy bütçelerinden aylık alan: lardan kazanç, buhran ve mü: vaz:ne vergisi kesllecektir. Bu. na dalr Finans Bakanlığından gelen bir bildirim köy büra- sunca bastırılarak bütün köy lere gönderilmiştir. Banda ka- zanç verglsl tatbiketinda köy bütçelerinin busust bütçe sayı: lacağı ve bir nevi belediye de mek olduğa bildirilmektedir. Onun için köy bütçeleri kad. rolarından ücret alan köy muh tar, İmam, bekçi, koruca ve kâtiplerine yapılacak tediyeler- den nlspetlerine göre kanun datresinde kazanç, müvazene ve buhran vergileri — kesllecek. tir. Bu ver iHlerin oaml kesile- ceğl ve Maliye dajrelerine ya tırılacağı hakkında — bildirimde uzün İzabhat vardır. Sahtekârlık! Çek Kimin Namına Doldurulmuş İş bankası hesabi. cârl me moru Sudhi ile metresi HBür müöz hakkında ihtilâs — ve zim metten adliyece yapılmakta olun tahkiketa devxm - edilmektedir. Tahkiketa göre namına 2400 Hrahık cçek kesilmiş olan tüc tar Akbisarlı zadeo Mehmed değli, Kâzın Kırkağaçlı — oğla dar, Gene tahkikatla meydana çıkarıldığına göre bu — tüccara banka tarafından — gönderilen çek defteribin bir yaprağı me- mür Saphi tarafından — aşırıl- mıştır. Bâdise böyle olmuştur. KLEOPATRA kadar Gelecek hafta elnemacılık dünyasında şimdiye görülmemiş bir Iokılâb yaratacaktır. Büyük Fransız edibi Alfons Dode'nin edebiyat âleminde inkılâp yapan ve dünya dille- tine çevrilen şabeser romanından iktibas edilen güzel filim a| SAFO HAS Derin bit aşk Heyecanlı bir mevzu Enfes bir filim nwmmmm Çiyanonun Aldığı Kur- şun, Dumdum İmiş İstanbul, 23 (Telefon) — Homsdan — bildiriliyori Habeş'lerln İtalyan kuvvetlerine karşı dumdüm kurşunu knllanmaları burada fnfialle kayçılanmıştır. Hattâ andıkları Ciyanonun elindekl ku-şun ya şünile olduğu solaşılmıştır. Darmara' kurşandan onunun dumdüm ol- eepbaneler arasında yirmi beş duğa anlaşılmıştır, İtalyan'ların tayyare kralı diye imın da dümdüm kür: Babeş'lerden glınmış olan Adis Ababa'dan gelen bir haberde Habeş'ler kat'iyen dumdum kurşanu kollanmadıklarını bildiriyorlar, Inebolu Faciası Raporu Celâl Bayar'a Verildi İstanbul, 23 (Özel) — Taebolu feclası hakkında deniz İşletme idaresinin tanzim eylediği repor, bugun Ekonomi bakanı Reporda, faclanın — havalesiz. yüklenmeden Bayar'a verilmiştir. ileri geldiği yazılıdır. Colâl ——— . ea 50 Italyan Uçagı Geri Çağırıldı, Iki Bin Gönüllü Cepheye Giltti İstanbal, 23 (özel) — Romadan bildiriliyor; lardan İtalya'ya gelen İki bia siyah gömlekli, Hariçte - oturan: general Graçyani kuvvetlerine iltihak eylemek üzere bügün Napoli'den Piyemanti yapuru İle Afrika'ya hareket etmiştir. Magadiso'ya gönderilmiş olan 60 İtalyan uçağı gerl — çağı- nlmıştır. Dikili'de Bir Cinayet Oldu. Cinayetin Sebebi-Zey- tin Aırsızlığıdır Dikili kazasının Uzunbaran köyünde bir vak'a olmuştur. All oğla Mehmed zeytinliğini beklerken Dikili Taşköyünden Haydar oğla Arif ve ar e- ları Hasan — oğlu — Hüseyin ile Kadri zeytin çalmağa gelmişler. dir. Bunların korkup kaçmaları için Mehmed silâh atmış ve bundan Arif yaralansrak üç esaat sonra ölmüştür. Adliyece katil Mehmedle hırsızlık için zeytinliğe gelmiş”'olan Hüseyin ve Kadrl tutulmuşlardır. Tah- kikata devam edilmektedir. Defterdar Tef tişte Defterdar İbsan; maliye İşle rini teftiş için Dikili kazasına gitmiştir. Inebolu Faciası İacbolü vapuru faclası tah kikatı için tetkikat yapmakta olan ehlivokuf dün de tetkik lerlne ait raporu müddelomu miliğe verememİşlerdir. Memurin Kooperatiti Yakında Toplanıyor İzmir memurları tstihlâk ko- operatifi genel toplantısı ya kında Halkevinde toplanacak, köoperatifin — nizamnameslode yapılacak değişiklikler hakkın- da görüşmeler yapılacaktır. İlbay Fazlı Güleç terafından teşkil edlilen bir heyet; nizam: neme Üzerinde yapılacak deği giklikleri şimdiden tesbite baş- Tamıştır. Bursa Dağ- cılık Kulübü. Bursa dağcılık kolübü bu yıl geniş mikyasta fanliyete geçmek için şimdiden bazırlanmaktadır. Barsa parti başkanlığından l bay Fazlı Güleç'e gelen bir telgrafta kulüb için 100 batta: niye alınacağı — bildirilmiştir. Tibay; şehrimladeki bazı mües. seselerin imal ettikleri battant. gönder: yelerden — numuneler miştir. Postanede Yangın Merkez postaneainde kömür deposundan — mangala kömür konurken bir kıvılcım sçramış ve bir müddet sonra bundan yangın çıkmışta da yetişen at falye tarafından — söndürülmüş- tör, Yangına sebebiyet araştırılmaktadır. Sonbahar At Yarışları Bugün Sonbaher at yarışları Kızılçolla koşu alanında yapı- lacaktır. Cezalandırılanlar Şehirde — otomobillerini bızlı süren Üç şoför ve sinemalarda slgara içen iki kişi belediyece cezalandırılmıştır. —.. —— Italya Battaniye Alıyor İstanbul, 23 ( Telefon ) — Roma'dan — bildiriliyor: — İtalya hükümeti yeni bir anlaşma ile 6000 — battaciye ısmarlamıştır. Yeni bazı anlaşmalarda yapıl- mak üzeredir. veren Fevkalâdeliğin fevkinde... Adeta çılgınlık.. 1001 harikalı... Dans ve şarkılar filmi.. MARAHUANA Amerika'nın en gözel yözlerce dansözü, gözleri kemaştıran bir güzellik ve zenginlik, emsalsir ve orijinal musiki arasında geçen meraklı ve heyecanlı bir mevzu akşam I vansından ilibaren knmodl Feransez tiyat- b Lı son Foks jurael “Türkçe Oy nıy GÜLÜ BO barün ararld Ayrlca— Sözlü: Miki “Canlı resimler Fiatlerde zam yoktur. 30 me 40 we 50 kuruştur. ANSLAR: Hergün 1511 - 19 tesl 13 - 10 semnslarında talebelere tenzilâth bileri verilir. Pazar 11,30 - 18 te İlâve seansı vardır.| ELHAMRA İ. MİLLİ KÜTÜPNANE SİNEMASINDA —— PARAMUNT JURNAL'da — en son dünya havadisleri. ayrıca :