26 Kasım 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

26 Kasım 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

Yirmibeşinci Yıl No. 6382 SALI 26 İkinciteârin 1936 İzmir'de hergün sabahları çıkar, siyasal gazetedir. Telefon: 2776 LEETELEELAR LN Habeş'ler Dagabur Civarında Dört Italyan Tankını Daha. Ele Geçırmışlerdır.. Mareşal de Bono Bir Söylevinde, Asıl Sa- vaşın Bundan Sonra Başlıyacağmı, ? Uyumamak Lâzımgeldiğini Btanbol, 25 (özel) — —Adle- Ababa'dan ' veri len huberlere gö re, Ras Seyyum kıt'eları — Mukal le'nin güneylede öç İtalyan taba runu — hezimete öğretmişlir. Ltanbul, 25 (Cözel ) — Ha: beş'ler Dagabur moda — dört Ttalyan — tankını ele geçlemişerdir. İstanbul, 25 (özel) — As mara'dan bildiriliyor: Mareçal Döbono bugün Kont Ciyano'ya ve bazı kumandan- lara gümüş madalyalar — dağıt. mıştır. Ba arada kısa bir söz. cıYI Brerete LA LeLALALALA AA AA AAA AAA AAA AA AAA LALAALALALALALALEAALALALAI. Söyledi ! Fransız — gazeteleri televisyonla -Asmara'dan resim alıyorlar.. lev veren Mareşal Döbono de- miştir. ki: — “Şimdiye Çkadar — biçbir mukavemete maruz — kalmaksı zın Adüa ve Makalle'yi aldık. Fakat şimdi vaziyet büsbütün değişmiştir. Uyamamak — lâsım Cenup cephesinde Habeş askerleri ve karıları iştirahut ediyarlar. dır. Çünkü asıl savaş, şimdiden sonra başlıyacaktır.,, İstanbul 25 (özel) — Ma- savva'dan bildiriliyor: Mareşal Badogliyo'nun bu- gün Masavva İlmamına vasıl olması beklenmektedir. Mareşal, Musavva'da hiç dar: Yunan Kralı Ikinci Yorgi Dün Atina'ya Geldi.. M. Çaldaris; Kral Yeni Kabineyi Teşkile Beni Me- mur Eyliyecektir, Bundan Eminim Demiştir.. Atina müze meydanı T İstanbul 25 (Uzel) — - AM ıı'dıııhılwr veriliyor: — Yunan! kralı -ikinci £ Jorj'a taşıyan Kİi kravazörü ” sabah. leyin saat (9,30 Fulero'na gel. Miş ve kral tam esat 10,10 da karaya — basmıştır. Kral — Jorj kltıyı çıkınca Elli'den ve sahil bataryalarından — selüm - topları | Atılmıştır. Kralı İskelede gene- 1 Tal Kondille, kabine — Oyeleri, bütün şerbaylar, Atlua ve Pice kumandanları ve ecnebi devlet- ler elçileri tarafından karşılan Miştir. Kral Jorj, İskeleden otomo bile kadar yaya olarak yürü- Müy ve gekeri selâmlamıştır. | Atina kilisesinde yapılan büyük üyinde hazır bulonan kral mü- teakiben meçhül asker âbide- tine bir çelenk koymuş ve sa- raya dönmüştür. Kral, saraya gider gitmez halka hitaben bir beyanname neşreylemiştir. İstanbal 25 (Özel) — Gene- ral Kondilis beyanatta buluna rek demiştir. ki: — Genel olarak düşünül- döğüne göte, kral yeni seçim yapılmasını emrodecektir. Be. nim İstifa zamanım artık gel miştir. Eski başbakan M. Çaldarls'te beyanatında; — Kral, partimin kuvveti itibarile yeni kabineyi teşkile beni memur edecektir. Bunda eminim demiştir. İstanbul, 20 (Özel ) — Pat ran'tan bildiriliyor: Elli kruva. zörü Patrus'a gelmiş ve demir- lemiştir. Geminin kaptan köp rüsünden Kral Jorj; — rıltımda toplanan halkı selâmlamıştır. Eli, Korant kanalını geçer: | ken kanalın iki tarafı — ulusal | kiyafete girmiş balkla dolu idi. Korent kanalı köprüsü üzerin de de pek çok halk — vardı, halk; Kralı; — Zito! Seslerile karşılamıştır. İstanbul 25 (Özel) — Yanan krab, bugün bir beyanname neçrederek Yunanitan'a döndü- günü herkesin geçmişleri aonutmasınını — İstediğini halka bildirmiştir. moyacak ve hemen Asmara'ya gidecek, burada —müreşal De bono'dan başkumandanlık va: zifolerini alacaktır. Mureşal Badogliyo, general Guçan! refakatlle gelmektedir. Bu general Eritre- valisi —ola- caktır. Mareşalın İki oğla tay yöre zabiti Pavlo ve topçu sa- bit Mariyo da yanındadır. Tayyarelerin bombardımanı: Tstanbul 25 (Özel) — Ma kalle'den bildiriliyor: Birkeç gündenberi —Habeş kuvvetlerinin Ambalaği'de top landıkları görülmektedir. Bu mevki askeri moktal nazardan çok mühimdir; ve bütün yol- ların iltibak noktasıdır. Bu kuvvetlerin Ttalyan kuv: vetlerinin cenoba — doğru ileri hareketine karşı dürmak - için toplandıkları — anlaşılmaktadır. Bu toplanış hasebiyle Bruya Ambalaği yolları baştan başa kürvanlarla doludur. Bu ker- vanlar, İtalyan tayyareleri tara: fından şiddetle bombardıman edilmiş bir mühimmat deposu- nun İnfilâkına ve pek çok za: rarlar husüle gelmesine sebep olmuşlardır. Habeş — küvvetleri — İtalyan tayyarelerine şiddetli mitralyöz mteşi Saçmışlarca da, hiç bir tayyare düşürmeğe — muvaffak olamamışlardır. Makalle'nin cenubunda da Habeş — kuvvetlerinin — Ttalyan cephesine bir baskın — hazırla- dıkları görülmüş ve bu tasav- vuür da tayyareler bombardıma- Ponı İle akim bırakılınıştır. Bankalar İçin De Barem Usulü Tatbik Olunacak.. Ençok MaarşvĞ()—O—Lî:âı". Bankalarda Ça'ışanlar Fazla Maaş Alamıyacak.. Ankara, 25 (Özel) — İmtiyazlı ve içinde hükümet hissesi bu Tonan banka mücgseseleri yoni bir bareme tâbi tutulaceklar ve memurları szami 600 İira alacaklardır. Bu mücwceelerde çalışan memurlar fazla maaş alamıyacaklardır. Ras Seyyum Kuvvetleri, (3) ltalyan Taburu- nu Hezimete Uğrattı Atatürk'ün ve B.ışlıakauıu Te—ekürlerı Bayındırlık Bakanımız Tezahüratla Karşılandı ——— Atatürk; Bu Yeni “malfaknel Gü- ven ve Genliğimizi Artıracaktır,dedi İsmet İnönü Ali Ankarı, 24 (A.A) — Fevzl paşa - Diyarıbekir battımın açı lış töreninin yapılması dolayı tlle Ali Çetlakaya — tarafından çekilen telgrafa Cumur Başkünı Atatörk şu karşılığı vermiştir: Ali Çetinkaya Nafia Vekili — Fevzipaşa - Diyarıbekir hattının açılma töreni dolayısile vatandaşların samimiğ — tezahü ratımı ve sevgisini bildiren te Hnizi büyük sevinçle aldım. Yardamuzan — demir — ağlarla örülmesi sahasında kazenılan bu yeni muvaffakiyet güven ve v Si W $ Çetinkaya ile birlikte gevliğimizi artıracaktır. Bü yol: da başarıların devamını dilerim. Atatürk Başbakan İsmet İnönü de şu karşılığı göndermiştir: Ali Çetinkaya Nafıa Vekili — Yüksek başkanlığınız al tında yapılan açılma — törenile gözel düygülarınızı — bildiren telgrafınıza — candan - teşekkür eder, daha çok — başarılar di: lerim. Başvekil İsmet İnönü Sonu 2inci yüzde — Izmir Şarbayı Dönüyor Kültür Parkının Yeni Plânları Geliyor Dost Sovyet Rusya, Izmire de özel Şekılde İlgi Gösterdi. Moskova'da Kızıl meydan Moskoya, 24 (A,A)— Izmir şarbayı Behçet Uz bogün Le- nlogra'da gitmiştir. Orada bir — Sonu 2 inci yüzde —