26 Kasım 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

26 Kasım 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

Ata Sözleri Bazı ata sözlerinin bugünkü hüdiselere ne kadar uygun ol duğunn düşüsüyorum. Şanları hatırlıyorum; Zenginta çenesini yorar, Zirsat bankasındaki buğday staklarımın, bizim belediyenin Ülinden düşmediği gibi. . mali, — züğürdün *Vardukça :o.ııır,. Bizlm u0, ekmek — mes'elesi gibi.. «Devrilen ı.rıbıyı. yöl gös- teren çok olur” İnebolu faclasında olduğu gibi .. “Balıklar kavağa çıkınca,, Dünya buhranından eser kal- mıyucağı da muhakkaktır. . *Üzüm üzüme bakarak ka Tarir,, Kadınların dalma - biribirine buka » baka hareket — ettikleri gibi.. . * Gözden irak olan — gönül den de ırak olar,, Bizim İzmir'in bakımsız ke nar mahalleleri gibi .. “ Davalan sesi azaktan hoş gelir,, Alün — çıkırtisımıin — İnsanın kendi cebinde iken yaptığı te- sir kadar.. « Tüfla peynir gemlel yü- rümez.* « Zorlu, süngü ile medeniyet telkin edilemiyeceği gibi.,, Çimdık —- — ölçü Işleri Isparta Şarbayı Ba- kanlıkça Takdir Edildi Teparta — çarbayının — ölçüler işindeki İlgi ve kınavımın ve gurub ayar İşlerinin de verimli çalışmasının Ekonomi bakan- hıkca- takdir edildiği haber alınmıştır. Bu yerinde olan harekettet dolayı İsparta şarbayını kutla: larız. Mülkiye Müfettişleri Mölkiye müfettişi Hikmet; teftiş için Aydın'a gitmiştir. Osman Nuri; Muğlanın Dadya kazamındaki — teftişinden — dön- müştür. Arsıulusal Kongre Armularal Tecim Odası kon- greleri ba ayın 29 nada İstan- bul'da toplanacaktır. - Kongre için İzmir'den delege - olarak İstanbul'da Refi Celâl atan- mıştır, Ba akşamı Kemeraltında Şifa Karantınada Eşref, Kemerda Kumer, Alsancakta Ahmet Lütfi Eşrefpuşada — Eştefpaşa cczanc- leri açıktırlar. 151 TELEFON Mülkiyenin | Açılış Yıldönümü Halkevinde Törenle Kutlanacak. Mülkiye mektebinin açılma: Bının yıldönümü münusebetile 4 birinci kânvn çarşamba günü akşamı İzmir,le civar kazalarda bulanun — mülkiyeliler — Halke. vinde bir topluntı yapacaklar ve mülkiyenin yıldpnümünü katlıyacaklardır. Ba münssebet- le bir çay şöleni — verilecektir. Katlama töreni He Tibay Fazlı Güleç ve C. B. P. İzmir ilyön: kurül başkanı Yozgad — saylavı Avni Doğan yakından - ilgilem mektedirler. Mölkiyelilerin en — kıdemlisi Tire'li İsmall Hakkı İle en genci tarafından birer — söylev verilecek ve samimi — hasbihal lerde bulunulacaktır. Kongrelerde Halkın Uraydan Istediği, En Ziyade Çeşme ve Yoldur... C. H. P. Dolaplıkuyu kamuan çevresindeki ocak kongrelerine devam edilmektedir. Geçen ge ce de Dolaplıkayu ocağı topla- narak yeni yönkarul üyelerini seçmiş, halkın dileklerini sap- tamıştır. Dolaplıkuyu ocak köngreleri, yeni yapılan kamun parti ku- rağında toplanmaktadır. Bu mü nasebetle, kongreler — bittikten sonra, C H. P. Doleplikoyu kamanu himayesinde bulunan gösterit ve müsiki kolları tara- fından müsamereler verilmek- tedir. Gençlerin — gösterdikleri yüksek başarı, konflerans salo- nunu dolduran halk tarafından alkışlanmakta ve çok İyi saatler yaşanmaktadır. Dolaplıkayu kamununa bağlı bütün ocaklar gibi, Dolaplıku- yâ ocağının köngresl de çok Hgili olmuş, ocaklara yi yözlerce yurddaş kongrede ha- zır bulunmuştur. Ocak üyeleri arasında bulunan bayanlaer da seçime katılmışlar, mahallelerini ilgilendiren dilekler - üzerinde düşünçelerini, fikirlerini bil dirmişlerdir. Doktor — Hasan Kemal'la başkanlığında yapılan köngre gece geç vakte — kadar Bürmüş, semtin uraycı yapılma. vnı İstediği dllekler birer bi rer saptanmıştır. Halkın — İste- dikleri, ençok çeşme ve yoldur. Seçim yapılıp kongreye son ve- rildikten sonra muzik kolu gençleri tarafından güzel bir müsamere verilmiştir. Gençlerin gösterdikleri başarı — takdirlere layıktır. Tebrik ederlz. TAYYARE SINEMASI Varolun Yurddaşlar! Bu Yıl Daha Iyi ğ.alışılacak, Daha Çok Iş Yapılacak ! C. H.P. Merkez yardım ko mitesinin bir yıl içinde buşar- dığı çok değerli İşlerin ve ban- ların bilhassa soysal, sağlık ve çocaklarımızın bakımı — nokta- sadan yaptığı büyük tesirleri, geçenlerde toplanan kongrede açık olarak unlamıştık. To viz, düzgün bir bhesapla başarılı İş- lerini izah etmiş olan komite, önümüzdeki yıl içinde yapacağı işler İçin şimdiden hazırlıklara başlamış ve duyduğumuza göre, komitenin - faaliyetinin lstinad ettiği teberrönte toplamak İçin fasliyete bilegeçmiştir. Geçen yıl çalışma İntizamın- dan ve alıman neticenin vicdant ve içtimal asaletinden ve güzel- Hğinden zevk duyan — özveren b ll | vatandaşlarımız, faal komitenin müraecaatı karşısında, eekisinden daha fazla bir İlgi ve sevinç göstereren kendilerine düşeni yapmağa hazır bulundaklarını söylemişlerdir.. Bunun sebebini kıssca - tekrarlıyabiliriz: Geçen yıl İyi İşler yapılmış olması ve açıkça hesap verilmesi.. Vatandaı ızın kendi kan: larında ev vlcdanlarında tapı: dıkları yükseklik ve öz veren lik, bu soysal davanın, bu yıl daha genliş ölçüde başarılacağını ve belki de bu yıl sayısı daha fazla fakir, hasta, işçi; yetim ve talebeye yardım edilebilece- glal göstermektedir. Banu, in- sanlık duygüsnnun ve İzmir'in öğünülecek bir bareketi olarak kadediyoruz. ——— Bazı Yerlerde Kuduz Vak/'aları Artmıştır Ilbaylık Bu Münasebetle Ilgililere önemli Bir Bildirim Göndermiş, Tedbir Alınmasını Bildirmistir Son zamanda buzı — yerlerde küdüz vak'aları göze çarpacak derecede artmıştır. Bunu göz önüne ulan ilbay Fazlı Güleç bir bildirim hazır: lamış, alınacak tedbirleri dalre direktörlüklerine ve kuymakam: hıklara göndermiştir. Bütün bal, kı ilgilendiren ba - bildirimi yazıyoruz: “Kudoz köpekler tarafından isrılan — eşbasın sayısının gün: den güne çoğalmakta olduğu gazetelerde önemli bir enrotte göze çarpmaktadır. Bölgemiz deki çar, kasaba ve köylerde bağı - boş - köpeklerin çoklüğu tefilşler esnasında görülmekte dir. Bunlardan birleinin ku- durması İstanbul'da oldüğü gibl bütün köpek ve kedilerin da- Tsnmasını mücip olacağı gibi İasanların, bilhassa çocakların bayatlarını da tehlikeye koy- maktadır. Bu yüzden başı boş ve sahip- siz köpeklerin, kedilerin - öldü- rülmeleri genel sağlık yönünden zerori — görülmektedir. Sıraslle köy muhtarları, nahiye müdür. leri ve şarbaylar şimdiden sava- ça geçecek ve her hafta öldür. tecekleri köpek ve kedilerin sayılarını İlbaylığa - bildirecek- lerdir. Şardaki sahipli köpekler mar- Falı ve tasmalı olacak, başıboş Büyük Fransız edibi Alfona Dode'nin edebiyat âleminde inkılâp yapan ve dünya dille- rine çevrilen şaheser romanından iktibes edilen güzel filim aI SAFO HS Derin bit ek — H » Komedi Feransez tiyat- Oym’anıar' rosunun bötün artistleri Heyecanlı bir mevza Ayrıca: Enfes bir filim En son Foks jurnal “Türkçe Sözlü» Miki “Canlı resimler Fiatlerde zam yoktur. 30 m 40 m50 kuruştur. SEANSLAR: Hergün 15 :17 - 19- 21,15. Cumar- tesl 13-16 soanslarında talebelere tenallâtlı biler| verilir. Panar 11 130 -» 13 te İlâve seansı vardır.| -— - sokaklara saldırılmıyacaklardır. Aksi halde bualar da totolap bapsedilecek va sahipleri ceza- Tandırılacaklardır.» Ilbaylık Karaburun'a Eskisi Gibi Vapur Işletilmesini İstiyor.. Karabüran, (özel) — Kaza- mzı! İzmir'e. bağlıyan şosenin bilhassn Mordoğan - Karabarun arasının gayri muntazanm olması, yağmur meyalminde tehiikeli ve ayni zamanda otomobillerin fazla İşlemesine manl — olmak- tadır. Bu balin kaza ekono: mik vaziyetini de saremakta olduğunu nazarı — dikkate alan İlbaylık makamı, ceklel gibi ll- man İnhisarı tarafından bir va- poran işletilmesine Tüzüum gös- termiştir. Bu bhaber kaza ve eivar köyler halkını çok sevin: dirmiştir Şirket Kuruluyor.. Bargama ve Dikili dolayında yaban domuzlarının et ve de- rilerini satmak ve ihraç et- mek için bir şirket toşkil edil- mek üzeredir. Bunun için Tıl. kili de ilgilller tarafından bir miktar para — toplanmış ve şir- ketin resmen teşkili için ilbay- Lğa beş vurulmuştur. Fevkalâdeliğin fevkinde. 1001 harikalı üşün düklerim... Hayretler Asrı Peyaml Safe, geçenlerde çı: kan gözel blr fıkrasında, hâ- Dem“'youa" ÜZE-İgökelere bakarek yirminci sera rindek bayvanlar Bu Ynıdeıı Feci Ka. zalar Olması Muhtemel Son günlerde demiryolları” üzerinde tren ve otoraylerın hayvanlara çarpma — vak'aları artmıştır. İçbakanlıktan İlbay lığa gelen bir emirde otoray- ların nisbeten bafif olmaları basebile ba yözden günü bi- riade çok feel kazalar olması ibtimali bulunduğu ve dolayı- elle hayvan zaylatına meydan verilmemesi Iiçin hayvanların başı boş bırakılmamalarının köy: lölere tenbih edilmesi bildiril. miştir. Mükellef — Tutulanlar Ceza Görmezse.. Tarım Bakanlığın- dan Bunun İçin Emir Gelmiştir Yaban domuzlarının mesru- ata yaptıkları ziyandan çiftçi. nin de çektiği ıztırabı hepimiz biliriz. Buna rağmen tatbikinde tahınla olunan — zorluklar - be: hanesiyle bazı illerde domuz mükellefiyeti yapmıyanların ce- zalanmadıkları görülmüştür. Dün Tartım Bakanlığından Ilbaylığa gelen bir. bildirimde domuz ziyanını önlemek için her İle ibtiyaca göre her senoe ellâh, cephane ve para — gönderildiği, teşkilât yapılmakta olduğu bal de mükellefiyetini yapmıyan- lerın kunun dalresinde cezalan dırilmaması bir novl solletimal sayılarak alâkadarlar bakkında takibatı İcabettireceği — bildiril. miştir. Türkiye Yumur- taları ve Bulgar'lar. Şebrimiz Türkof lsine gelen malümata göre Almanya'ya h- Ffaç edilmek üzere Bulgaristen- Bergama ve Dikili'de dan transit olarak geçen Tür- kiye yumurtaları için Bulger bükğmeti son zamanlarda bay- rari şabadetname İstemekte İdi. Bandan sonra bu — şahadetna- meler İstenmiyecektir. Ancak ba istlanni müsmele Türkiye yumurtalarına yapılacağı — için yumurtaların Türkiye mahanlâ olduğunu gösteren menşe şaha- detnamesi aranacaktır. Hayvan ve Hayvan Maddeleri İlimizdeki hayvan, hayvan maddeleri ve hayvancılık İşleri bakkında bir İstatistik — bazır- lanması Tarım — bakanlığından Jlbaylığa bildirilmiştir. Di 'e eEmri vakiler garı* — demişti, Ben, bizlm asre sadece bir İsim verilmesine — taraftar — değilim. Ba asrın, seklz köşeli ve sekiz renkli bayram fenerleri — gihi duran mübtelif cephelerine ba karak, öna ayrı ayrı İelmler verilmesi daha isabetll olur sadıyorum. “Emri vakiler serı,, güzel ve Piyamice bir buluş.. Bu gekiz köşell mensorun bir cepheslae de ben yazıyorum: 3 Hayretler asrı.. Balkanlar, tarih boyunca kan, dinamit, harb ve şekavetin biri- biri ile kaynaştıkları bir kıt"- aydı. Milletler burada, — eivri tırnaklarını avuçlarının — içine saklıyarak — yaşarlardı. Şimdi orada elele vermiş yığınlar görüyozoz. Hayretl. Almanya Fransa, yözelli, ikl yüz yıldanberi hattâ diplamatik ve call en küçük bir nezaket bile göstermeden- hududda göz: göze,göğüs göğüse daran ikl düş- mandı. Onların elele vermesi gü- neşle ayın, yanyana dürarak, tabli aşıklarını muhafaza - ede- bilmeleri kadar — imkânsızdı. Halboki, şimdi iki tacihi düş- men, anlaşmak — Özeredirler. Hayret!.. Rusya, düne kadar böyük Iıuıılıi kitlesinin — tamamile teerld ettiği yeni bir. rejim diyarı idi, — Şimdi burjova nt zamı ona selâm durüayor. Hay- retl... Ondokuzancu asır. sonuna kedar dünyenın sırtında altın saplı kamçısını şaklatan İngil- tere İmparatorluğu, şimdi harb sonu İtalyası tarafından, tuça totuluyor ve İmparatorluk, ken- disini korumak — için bindiği atı (Dünyamızı), bir sağa, bir sola sıçratıyor. Hayretl... Bie Sever, bir Versay mun: hedesi vardı. 1914 galiblerinin kendilerince — mnkaddes — bir mabkümiyet kararı gibi imza- layıb, İmzalatıb kasaya koyduk- ları bu verakpareler, şimdi dosyalarda taribi kıymeti olmı. yan birer gölünç hatıra olarak kenara atılmışlardır. Hayrelt!.. Ve bekikaten, hayrete değer © kadar çok — değişiklikler — ve büdiseler var ki, İasan geyri ihtiyari, gene aynl şeyi - söy: Tüyor: Hayreti.. Orhan Rahmi Gökçe Millet Mektebleri Kültür direktörlüğü tarafın. dan Tepecik ve Eşrefpa'da açıl. mış olan Millet Mekteblerine birçok balk devam etmektedir. Ayrıca Partinin Bayraklı ocağı tarafında Bayraklı'da, Karşıya- ka'da, Soğukkuyu'da — birer Millet Mektebi açllmıştır. Partl Tilkilik nahliyesince de Tilki: likte bir Millet Mektebi açı: lacaktır. Adeta çılgınlık.. kılar filmi., MARAHUANA Amerika'nın en gözel yözlerce dansözü, gözleri kemaştıran bir gözellik ve zenginlik, emsalşiz ve orijinal musikli arasında geçen meraklı ve heyecanlı bir mevzu akşam 21, 15 Seansı ELHAMRA 1. MİLLİ KÜTÜPHANE SİNEMASINDA ——— ——— ——— -— —— —- ayrıca : PARAMUNT JURNAL'da en son dünya havadisleri.