26 Kasım 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 8

26 Kasım 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 8

Yirmi beşinci yıl No. 6382 SALI $ 26 İkinciteşrin — 930 Yunan Kralı Dün Sabah Ayak Yunanistan'a Basti Uzak Şarkta Vaziyet Gittikçe Vahamet Kesbediyor.. Tiyen - Çin Şehrinde . örfi, Idare Ilân Edilmiştir. Çin'de Muhtariyet Tarafdarları Milli Çin Kuvvetlerine KarşıCephe Tuttular, İstanbal, 25 (özel) — Lon dradan - bildiriliyor: Uzak şark büdiselerinden — bahseden Mor- bing Porst — gazetesi Hopei eyaletinin — Çin'den ayrılarak mühtariyet İlân etmesini, Dey- yava eyaletinin de takibedece Rini yazmaktadır. Gazete, — Japonya'da — sskeri partinin kuvvetli olduğunu İlâ üe ettiklen sonra diyor ki: Halıhazır vaziyettekl ihillâr. lar şimali — Çin — vek'alarından ne gibl bâdiseler —çıkacağını benüz kat'i şekilde göstermek- tedir. Japonya - Çin — arasında cnl kııııık ve ıeuiı olan i | mes'elelerin arkerlerden ziyade diplimatlar — tarafından — balle- dilmesi İcabetmektedir. İstanbol 25 (özel) — Tiyen Çin'den bildiriliyar: Tiyen Çin şehri şimdi dahili barb tehlikesine maruz buluna- maktadır. Örfi idare ilân edil. miştir. Muhtariyet hükümetinin kuüvvetleri sokaklarda devriya dolaşmaktadır. Vaziyot çok ger- gin olmakla beraber, henüz hiçbir. büdise olmamıştır. Mühtariyet kuvvetleri şehir balkından süveri kıt'aları teşkil etmişlerdir. Bu kuvvetler ken dlleılnı tahsla ödilen mevzileri hiçbir manlaya maruz kelmadan İşgal — ötmişlerdir. Müahtariyet taraf'tarı eivll zabliler — otomo billerle şehrl dolaşmakta — ve rlenleler dağıtmaktadır. İstanbul, 26 (Özel) — Şang: hay'daki ecnebi mehafil! şimeli Gin — vaziyetini çok tehlikeli görmektedir. Şimali Çin muhtar ideresi, jsponya'nın — Mançorl — kıtantı erkânıbarbiyesinin kaptrolu altına girmiştir. Çin'in — Hanony . şimalinde toplanmakta — olan — küvvetleri çöğaelmıştır. japon — küvvetleri de 4 ııyyıu Çilosa ile birlikte Ingılız Donanması Âkdeniz- den çekilmiyecektir. Ingilizler, Bu Husustaki Teklitleri Din lemiyorlar. Yeni Gemiler Geliyor. İngı'lı': harb gemileri İstanbul, 25 (Özel) — Lon dra'den haber veriliyor: Görülme- miş Bir Sis.. Paris ve Şimali Fran- sa'da Hüküm Sürüyor Istanbal 25 (özel) — Parla ten bildiriliyor: Parle — ve mühitinde — görül. memiş bir l hüküm sürmek. tedir. 100 metreden hiçbir şey görünmemektedir. Bürce'de hava münakalâtı dormuştur. Bunun için — tayya reler Bove'den hareket — eftne- meoktedir. Amiral Celiko'nun cenaze merstlmine İştirak edecek olan Fransız murahbaslar, şimal ga: tından, bareke mecbar olmuş lardır. Londra bava postası ve İn giliz epor beyeti Bove'ye gel- İngiltere'nin Roma büyük elçisi M, Dromond'un, M. Mus- solini nezdindeki teşebbüslerin. den çıkafılan manalar mühte- Uftir. ç Deyli Telgenf gazetesi; zama- rin yerine anafiloden yentleri gelecektir. Brezilya'da Iki Vilâ. yette Isyan Çıktı İstanbul, 26 (özel) — En transljan gazetesinin - mahabi- rinla bildirdiğine göre Brezll. ya'da bir deyan çıkmıştır. İsyan Nelâl ve Pernambuk eyaletlerindedir. Hükümet şim dilik — veziyete bükimdir. ve Kayanın tenkili için aeket ve tayyare — küvvetleri — gönderll. miştir. Baya ve Heriyogrando barb sefineleri Isyan çıkan vilâyetler sahillerine hareket etmiştir. Portekiz Cumur Reisinin Senei Devriyesi İstanbul, 55 (Özel) Porteklz camur relel generel Kormono nun yıldönümü merasimi — Liz- bonda yapılmıştır. Bu münasebetle cumuar relsi amumt tebrikâtı kabal etmiştir. mı gelir gelmez, M. Doromondun. tekrar teşebbüs edeceğini ve müzakereler İçin emre âmade bu- landağanü yazıyor. Ayni gacete; İngiliz donan: masının Akdeniz'den çekilmesi hakkındaki görüşmelere davam edilemiyeceğini bildirmektedir. Lstanbal, 25 (Özel) — Tugl- liz donanmasının kayıd ve şart- #2 Akdeniz'de kalması ve bun- da Togiliz'lerin ssrar — ederek mühtelif teklifleri kabal etme meleri - Roma siyesal çevenle rinde İnflalle karşılanmaktadır. İstanbol 25 (özel) — Cebe: lüttarık'takf donanmadan — bir kısmını İagilizler İskenderiyeye Bir Ingiliz Şâir Italyan Tabiiyetine Giriyor. lstanbul 25 (özel) — Roma dan — bildirilmiştir: Repollo'da bulunmakta — olan İogiliz şâlri Dodeford, — İngilters'nin — zecri tedbirler siyasetloi protesto et. mek üzere İtalyan tabliyetine girmek İçin resmen müracaatta bulanmaştar. Küçük An- tant Toplantısı.. Lstanbal, 25 ( özel) — Ku: çük antant toplantısın Çekoslo- vakyayı temsll edecek olan ge. A aaT e Şan Ay Kusmy de toplanmak. tadır. Bo büdlesler Amerike, Rusya ve İogiliz siyastal meha Üllint — şiddetle alâkadar — et- mektedir. Tstanbul, 95 Çözel) — Tok. yo'da münteşir japon gazetoleri muhtariyet fikirlerinin bütün şimali Çin'i saremakta olduğunu r. Bu gazetelerin temin etliklerine göre muhterl yetl kabul eden yerler, — csas itibarile Pekla konferansında buna karar vermiş bulunuyot lardı. Şang Çong'dan bildirildiğine göre general Gernakang, muh- tariyeti « oğrüdan doğruya ilân otmiİş ve mohter mıntaka İda reslol beş generalden mürek kep? bir heyete tevdi etmiştir. Nankin bükümetinin bu ka- rara emrivakl karçısında ne yapacağı henüöz belli olmamak- la beraber, esaslı bir heyecan göze çarpinaktadır. Müuhtar idare, Çin ile olan japon rabıtasını kesmiş ve beş eyale- tin mukadderatından ancak ken dilerinie mes'ul olduğanu - bil dirmiştir. Istanbol 25 (Özel) — nevre'den bildiriliyor: Ce: Son Dakika: Habeş'lerin Harar Cephe- sinde Muvaffakıyetleri. ——— — — - Italyan'lardan Bir Kasabayı Geri Aldılar. Gorahai'nin geri alındığının teyid ve Tekzip Edilmemesi Manalıdır İstanbal, 5 (Özel) — Harar'dan bildiriliyor: Habeş kuvvetlefi; her cophede dürdurdükları İtal- yan Heri bareketinden sonra İtalyan küvvetleriâe — karşı taartora başlamışlardır. Sasaba'nın 25 odi uzağında Italyan'larla kanlı bir savaştan sonra | alyanların evvelce uyıeımlı oldukları Anama kasabasım Habeş'ler istirdad - etmişlerdir. İstanbul, 25 (Telefon) — Adis Ababâ'dan bildiriliyor: Habeş Hopei'den Sonra Diğer Eyaletlerde de Muhtarıyet Mlân Edılecek Mı9 askerleri Salâbiyettar mabafli, Japon. ya'nın Çin'e karşi aldığı teca- vüzkâr vaziyet karşısında Ulus- ler Sosyetesinin ne suretle ha- reket edeceğini tetkik etmek- tedir. kuvvetlerinin Corabal'yi Istirdad ettikleri hakkında Royter ajantının verdigi haber Adls-Ababa hükümetince ne teyid ve nede tek- zip edilmiştir. Deyli telgraf muhabirinin — verdiği diğer bir habere göre, Habeş İmparatoru; Ras Nasibu'ya İtalyan'ların Gorahalden İlerlemelerine mümanaat edilmemesi ve İlerleme İmkânının verilmesi, ondan sonra bu küvvetlere taarroz olunması için emir vermiştir. Italyan'lar , Makalle'de Tahkimat Yapıyorlar Ras Seyyum, Biran Evvel Hücum Edilmesi Fikrinde Bulunuyor Lstanbal, 26 [Oııl) — İtalyan'lar, Makalle cephesinde tahkt. mat yapmakla meşgol bulunuyorlar. İtalya'dan verilen haberlere göre; Tasadeya —mevkilnde İtal- yanlarla Habeşler arasında bir çarpışma olmuş ve Habeşler rüc'at ederken ölü ve cephane terkeylemiştir. Aynli kaynaklardan gelen haberlere göre Ras Kassa ile Ras Seyyum arasında İhtilâf çıkmıştır. (Ras Seyam) un taarroz taraftarı olmasına rağmen Ras Kassa tedrici surette ve scele etmiyerek harekâta devam eylemek fik- rini tekib eylemektedir. Yurdun Birçok Yerlerin- de Soğuklar Başladı İstanbul 25 (özel) — Yurdün birçok yerlerinde şiddetli v0 guklar hıılınıını Erzorum, Elüziz, Iılııyı ve Sıvas'a kar Fransız Altınları Ingiltereye Mi Taşındı?.. Latanbul 20 Çözel) — Parlı- ten haber veriliyor: “Bank Dö Frans,, yeni ted- birler almış ve falz mikdarını yeniden çoğaltarak yüzde heş-: tev yüzde 6 ya iblâğ eylemiştir. falz Avans için de yözde 6 den 7 ye yükseltilmiştir. Söylendiğine göre, Fransa: dan diş memleketlere — çok al. tın kaçmış ve bunun en çoğu İngiltere'ye geçmiştir. Avusturya'daki Amele Kulübü.. İstanbul 25- (özel) — Viya: nadın — bildiriliyor; Avusturya başbakan muavini Preos Sta- renberg bir — söylev — vermiş, amole kulübünün cenaf teşkl-