1 Aralık 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 8

1 Aralık 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 8

Yirmi beşinci yıl No. 6387 TPAZAR — Ki Kahire, 30 (Radyo) — Vafd Şarkası dün akşam umumi bir ç- rereleleree eee t Mussolini'nin yeğ ni gidiyor: J Roma, 30 (Özel)- _l. Müseolini'nin F. yeğul ve Milânoda münteşir — Popolo ( D'ltalya — gazetesl- nin direktörü M. $ Vitto Mussolini * Afrika'ya gönüllü " olarak gitmek mü- Ç saadesini Düçeden | iatemiçtir. : Komu, 30 (Rad- .yo) — Gazeteler, lıre—l Badegllo- " gün yeni barb plâ Wonı, tabiyevi büyük değişiklikler gös tereceğini yazmak aa tadırlar. m £ Yeni plâna göre tmskeri bareketler, gayet büyük Ebir sür'atle yapılacaktır. Ba su- K wetle Habeş hükümetine vaziye tio bakiki şekli gösterilecektir. V Mareşal ve gazeteciler: Ü Asmara, 30 (A.A) — Mare Feal Badogllo temsll ettikleri el Üyasi (Çikirleri nazarı — itibara Valmaksızın doğu Afrika'sında lan bütün gezetecilere İtal m'nin en büyük koluylıkları lereceğini eöylemiştir. Bazı gezetecilerin verdiği ma- mata göre Mareşal Badoglio İtre'den gönderilecek haber: sıkı bir tarzda kontrol et k - arzusundadır. Asmara 30 (A,A) — Royter jansı bildiriyor: Mareşal Badogllo dün gaze- leri kabol ettiği vaklı, ge- lerin meşriyatından — aytar: mes'al tütülacağını — söy- kten sonre demiştir ki; Şüveyş'te .İııgilı & donanması Italyan Hare Başkumandan Mareşal Ba- r doglio Cebheye Gitti. 'Gazetecilerle Konuştu. Bir Nevi Sansör Koyduğunu ve Vaziyeti Inkişaf Ellırmege Çalışacağmı Söyledı. | İçtima yapmıştır. | Bu İçtimada el yasi vaziyet terkik | olanmuş ve firka Ş nn tottuğüa yolda 4 devam ederek 1923 kanonu esmsisinin | Yatirdadı İçin ça hışılmasına — karar vermiştir. | Vuafdin yeni bir nümayiş bazırla dığıda rivayet edil mektedir. Kahlre, 30 (Rad. yo) — Mımr'deki İogiliz aleyhdarlı ğt devam — etmek tedir. Aleyhtarlık avakat, muallim ve salr münevvearlere de sirayet Ğ Habeş askerleri.. — Bu ihtiyacın nadir vâki olacağını ümld ediyorum. Düş mabin malümat almasına müni olmak İiçin bilbassa kttaların hareketi hekkındaki — haberleri gıkı bir savsöre tâbi tutacağım, Kumandan isimlerinin, banim femlen de dabil olduğa halde telgraflarınızda — bildirilmesine müsaade etmiyeceğim. Selefim bana çok güzel bir duraum bi raktı, Onnnla ceki - ellâh arka daşıyıs. Ve ordünün — bütün ağırlığı ikimizin sırtına yüklen mektedir. Hiç bir şey değişmi. yecektir. Fakat bulduğam va- ziyeli tekemmül ettirmeğe ve İtalya'nın arzu ettiği yekle erlş trmeğe çalışacağım. Mareşal cepheye harehet etti: Asmara, 30 (AA) — İtal- ya'nın doğu — Afrikası yüksek komlseri Mareşal Badogllo dün buradan bhareket olmiş ve ae keri bareketlerin idaresini de- Misir kralı Fuad etmektedir. Umumi efkür İa giltere'nla Miszir İşlerine karış ruhte etmek özere umumi ka rergâbha - gilmlştir. İtalyan tebliği: Roma, 30 (A.A) — Neşro lunan resmiğ birtebliğ; İtalyan hava küvvetlerinta Dağgaboura bombardıman ederek — cephane depolarını tahrib ettiklerini te yid etmektedir. Eritre cephesinde bir İtalyan bölüğü Abara yakınında bir Habeş bölüğünü mağlüb et miİştir. İkinel — kolorduya — mensab yerli kıtalarla - İtalyan kıtaları Malcanetta — mevklinde Habeş kıtalarını bozgüna — uğratarak birçok esle almışlardır. Azmura, 30 (Radyo) — Ma- reşal Badoğli, bütün ecnebi ga- zetelerinin — aytarlarını —kabul etmiş ve vazifelerini — koluylaş: tırmak için elinden gelen her şeyi yapacağını — bildirdikten mamasını İştemektedir. Alimler ve şeyhler de bu aleyhdarlıkta yer — almaktadır. Bunların 1930 da olduğu gibi milletla İulhadını — teleb İçin bir. beyanname Deşredecekleri söylenmektedir. Landra, 30 (özel) — Tay miİs gezetesinin Keahireden al- dıği haberlere — göre, Mitir'da veziyet normaldir. Bugünlerde Misir efkârı ümümiyesinde da ha fezla bir sükün hasule göleceği — anlaşılmaktadır. | Aynl gezete M, Samuel Ho arın nutkunuün Misir'da verdiği sakteslila avamkamarasında yebi bir beyanat ile — tamir edilece- ğini yazmaktadır. Kabhire 29 (A A) — Royter ejansından: İtalya hükümeti, Mısır tara fından zecri - tedbirlerin tatbik edilmesi dolayısiyle Kahire'deki elçisini geri çağırmıştır. Öğrenildiğine göre — İtalya, Mısır'ın hareketinden çok mün- fell olmaştar. Bünun — sebebi bilhassa şudur: Misir. Milletler cemiyeti âza- sından değildir. Ve İtalyan ef kâür umumiyesine nazaran Ro ma hükümetine karşı pok dos tane olmiyan bu harekette bu- lanmaktan içtinab - edebilirdi. Kabire, 30 (Radyo) — Ta- lebelerin — yeni toplantılarına meydan vermemek için üniver site direktkrlüğü talebe kulüb lerinin gelecek birinel kânunun altısına kadar kapalı bulundu. Tulmasını muvaflık - görmüştür. Italya, Mısıra Karşı Derin Bir Infial Duymaktadır. M. Samuel Hoar'ın Miısir. İçin Yenı Bir Söylev Vermesi Bekleniyor.. Mısır hududlarında takviye vaziyetinin teftişi Kab'r:; 80 (R.dyo) — İn giltere hükümeti; Mısır'a yeni den yardımcı kuvretler gönder miştir. Asvandaki benzin hazl. ne ve depolarını tayyare hü cumlarına karşı korumak — için muhafaza tedbirleri ulınmakta ve buraya tayyare topları yer leştirilmektedir. Kehire, 30 (Radyo) — Baş bakan Nesimi — Paşa; Misir'ın zecri tedbirlere iştirak etmesine uluslar sosyetesinin bir üyesl olmak — itbarile — değil, fakat sotyetenin paktındakl bir mad: deye göre üye olmayan devlet. lerin de bu tedbirlere — Iştirak edebilecekleri için karar ver: miş olduğaunu bildirmiştir. Ne- simi paşa; bu bareketin; Mar rin İtalya'ya karşı olan taah bütlerini bozmiyacağını ve İtal ya İle Misir arasında ticari bir mukavele İmza edilmek üzere görüşmelere — başlandığını söy- lemiştir. Son Dakika: LÜMT SD EEEEAR AA Yunan Kabinesini, Bitaraflardan Kos- K tantin Demirci Teşkil Etti. gea — Kehlire 30 (Radyo) — Roy ter Ajansı mubabirl Libya çö. dünden Mısır'a doğru İtalyanlar tarafından yapılması muhtemel bir taarrora karşı Kahire hü kümet erkâmı biç eboemmiyet vermemektedir. Bunun sebebi böyle bir barekete kelkışacak olan Ttalyan ordusunun kargı- I şacağı — rosolalardır. — İtalyan ordusunun üçyüz millik bir çölü geçmesi Tâzımdır. Burada cosur ve müsellâh — Arab'lar vardır. ltalyan küvvetleri - bu llğhlbı Arab'ler terafından hır- palanacak ve ondan sonra — İn- giliz ve Mısır küvvetlerile kar. gılaşacaktır. Daba - geride - tel. örgülerle örülmüş mükemmel siperler vardır. Lopdra, 30 (Radyo) — İtalya bükümetinin — Mısır'dakl — orta elçisinla geri çağırılması İhil. mallfaden babsediliyor. Bunun sebebi; Mısir'in. zecri tedbirler kararına İştirakldir. ltalyan Cebhe Haberlerinde Neler Var Roma 30 (Radyo) — Öğleden sonra Italya Habeç savaşı hakkında alınan haberlere göre — Mald: goöra cıyarında İtalyan ve Habeş küvvetleri arasında bir çarpışma olmuştur. Saatlerce süren bu çarpışma sonunda Habeş - çeteleri değitilmiş ve bir kisnı — esir edilmiştir. Makalle'den — Roma'ya bi'dirildiğine göre Ras Seyyam kuvvotlerinden bir miktarı da İtalyan kuvvetlerile bir çorpışmadan sonra geri çekilmişlerdir. Moyadoga ayaletinde vukun gelen bir. çarpışmada İtalyan kuvvetleri Habeş'leri geri çekilmeye mecbar etmişlerdir. Dün olduğu gibi büugün de İtalyan uçakları denub cebbesinde — Dagaburu gHddetle bombardıman etmişlerdir. Evvelâ beş tayyareden mürekkeb bir filo Dagabar - üözerine gelmiş, bombardıman etmiş ve dört dakika fasıla İle üç tayyareden mürekkeb bir filo daha gelerek şehrin üzerine ve etrafına bomba yağdırmış ve mitralyöz ateşi açmıştır, Habeş ordusu Roma 30 (A.A) — Erltre'nin eski ilbayı Corrado Zoli'nin tahminine göre Habeş - ordusunun mevcuda yarıtı Tigre ve yarıstı da Somali de olmak üzere 220 bin kişidir. 4 Roma 30 (özel) — Asmara'dan - bildiriliyor: Tigre cebhesinden gelen haberlere göra, tayyare keşifleri yapılmış ve Habeş'lerin — Debradabor, Gondar, Sokota, Ambalagi, Kuarram — hattında toplandıkları — anlaşılmıştır. Ras Kassa ve — oğlu Gondar Sokota hattımı müdafas — edecektir. Leh Parlamentosu Varşova, 30 (Rudyo) — Cum hur Başkanı parlamentoya top- lantıya çağırmıştır. sonra demiştir. ki: — Ben, Seleflim mareşal De Bono'nun battı hareketini takip ediyorum. Selefim, dalma ga zetecilerle dost keçinmekliğimi tavsiyo etti ve bana bu sıhada mükemmel bir zemin terkelti. Havas ojansı aytarı, bütün cop helerdekf ecnebi — gazeteciler edina generale teşekkör etmiştir. Ağır Ağır Harbe Doğru Parls, 30 (Radyo) — Habeş » İtalyan barbının Uluslararası durümu çok mazik bir safha gösteriyor. Jura — gazetesi; — petrol ambargosu mes'elesinden İngiltere ve İtalya arasındaki gerginlik- ten bahsederken diyor ki: “İngiltere; petrol ambargosu İle İtalya'yı — fazla tazyik etmek saretile savaşa biran evvel bihayet vermeğe çalışıyor. Ba hareket; #ğır eğir bir barba gitmek demektir. Petrol ambargosunu kabul etmemekte Fransa'nın biçbir. menfastl yoktur. — İtalya'nın son aldığı düuramlardan Fransa'nın; İngiltere İle sıkı bir şekilde teş rikimesal etmesi lâzımgelmektedir. , Jarnal gazetesi de güç vaziyet münasebetile mantıkia İtalyanın inadına gülebe çalacağını yazmaktadır. Bu gezete bir yazı da laglltere'nin son vaziyet münasebetile Almanya ile de konuşmak için Fransa'nın mütalcasını almağa lüzum gördüğünü kaydediyor.