7 Aralık 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

7 Aralık 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

MNN Birincikânun? Iki Mes'ele Bizim — muhabir arkadaşlar, üşenmeden yazıp düruyorlar! Bolediye, elesinde şöyle yapacakmış, böy yapacakmış.. — Flatler cekmiş vesalra.. ekmek, n moea le ine Kolleksiyonlar tünde. Açıp karıştırıyorum ve görüyoram ki; masanın Üz Tam bir ay evel ayni şeyi, ayni şekilde yazmışız: Değlşen hiçbir şey yoktur, eski hamam, seki tas., Rir muzip arkadaş Ankara dan bana yazdığı mektubunda Kadının mahut, yağmur hikâ- yesi gibi soruyor: —Beo buraya geleli, bir ayı geçt. İzmir'in âdetini bilirim Ne oldu, sizla ekinek mes'elesi hâlâ devam ediyor mu? Cevab verdim ve dedim ki: — İaşaallâh — gelecek — sene balledilirde ben de yüzüne vu rurum!? Sabır olurmuş.. Menzlli maksuda, aheste gi denler erişirmiş.. İle, korük — helya İşla temizi, uğır çıkarmış.. Bütün bunlar, belki doğru şeylerdir, fakat ekmek mes elesinde koraktan — helva ya panlar İzmir halkı değli başka larıdır. Bize kalan İse haraç verip durmaktır. .. Bizlm — gazete, doküz aylül pabayırının tahta kapaklarının çirkinliğini anlatıyor da; Müustafa bey caddesini kova: larla katran dökerek boyayan. lar, biraz bu kapaklara da boya sürüp göz önündeki çir. kinliğini Izale edemezler mi? Diye — sorüyor. — Amenna, yerden göğe kadar haklı bir fiklel, — Boyasıza kiymet verll miyor artık.. Elin fakir kızları bile avuç avaç boyanıp du rürken; Tnsan - oğullarından birçoğu- nun manevi yüzleri adamakıllı boya Wle givanirkev, şu tahta kepeklara nöden boya vurulmaz? Boya, şimdi — herşeydir, Iptl: lâdır, İçtiyaçtır, modedır, vası- tadır, küyvettir, silâhtır!. Evet, bu tabta kapakları da boyamalıdır! Çimdik | rektörlüğüne SEHİR HABERLERİ *îlzmirde Bir;Otelde 1700 Lirayı Çalan Hır- sızlar Yakalanmıştır. Mülkiye'liler ———ı:—_ Ubay Fazli Güleç'e Teşekkür BEttiler.. Mülkiye'nin 59 unca yıldö | nümü mübasebetiyle şebtlmizde yapılan — Mülkiye'liler hakkında Mülkiye mektebi di kutlama telgrafı töreni çekilmişil. İstanbul'daki namıda Mülkiye törü Malkiye âllesi okulu direk Fazlı Güleç'e gü telzraf gelmiştir: tarafından — İlbay Okulumuzun 59 uncu yıldâ nümüönde, boşta İzmi:'in değerli THibayı olduğu halde arkadaş larımızın kendi okulları ve İa tanbul'dak! arkedaşlurı hakkın da sevgiye şekkürlerimizi sunarız. gösterdikler te n Sofra Tuzu Nişile Fabrikası Çamsltı tuzletinda kuralacak olan sofra tüzü - fabrikasının törenl önümüzdeki hafta yapılacaktır. Fabrika İlk. baharda İşlemeğe başlıyacak ve günde 60 ton sofra tuzu İstih Bal edecektir. Sofra tuzları ya. rımşar ve birer kiloluk umba fajlar içinde piyasaya - çıkarıla caktır. Artırma ve Yerli Malı Haftası Artırma ve yerli malı haftası İçin şebrimiz urtırma ve yerli İdare heyetl ta: program — hazır. temelatma malı kurumu rafından — bir İsamıştır. Ba programa göre ayın 12 sinde cumurlyet ala mında Atatörk'ün beykeli önün. de — toplanılacak, büyük tören yapılaçak, söylevler verilecek. tr. Bötün mektepler telebesl törene — İştirak — edeceklerdir. Hafta içinde mekteplerde mü. samere konferanslar veri lecektir. Oda ve borsa büdceleri Şehrimiz ticaret odası yenl yıl büdcest 40 bin lira olarak hazırlanmıştır. — Yakında — oda idare — heyetl toplanacak — ve büdece üzerinde görüyecektir. | kim oldağonu & Borsa büdcesi d. hazırlanmak üzeredir. TAYYARE SINEMASI B151 TELEFON Bugün çok sevimli Macar yıldın F 8151 ravziska Gall .- Paranın Bin Lirası Bulunmuştur. Hırsızlar İzmir'e Getirilecektir. Bundan on beş gün ka- dar evvol, Tz mirdeki otel lerden birin de önemli bir harazlık ol muştu. Fakat zabıtamızın tahkikatını aksatmamak için “şimdiye kadar yazma miştik, — Hir- direktörü szlık, ayol İsmail Küntay zamanda dedi kodulu bir ma- biyette vukubulmuştu. Zabıtamız, nihayet hırsızlığın fallini meydana yakalamağa muraffak olmuştar. Emniyet yar çıkarmış ve Hâdise, geceolmuştur. Otelin bir odasında misafir bulunan Sarayköylü kereste tüccarı Emin oğlu Şevketin yasdığının altın dan yeleği İle beraber 1700 Hrası çalınmıştır. O gece, aynl odada - bir genç yatıyormuş. Şevket, ken- disl Hle konuşmakla — beraber rib sormu mağşlur. — Parasının aolayınca derhal oötel İdaresine eya baş vürmüş — ve emniyet direktör — veklli bulu: nan yar direktör İsmall Küna- tey derbal — mes'eleye önem vermiş ve tahkikata Başlamıştır. Aranan — gencin — İzmir'den çıktığını anlıyan — yardirektör, polls memurlarından — Zekiyi tabarriye memur — etmiştir. Bu memur Aydın, Milâs bavalisini dolaşdıktan sonra harsızin peşi vre İstanbola gitmiş ve İzmirle dalıni şekilde irtibatı muhalfaza etmiştir. Memur, İzmir'den aldığı di- rektiflerle nihayet hırsızların İstanbul'a uğradığını, fakat bu: radan kaçtığımı aolamış, fakat hüviyetini tamamiyle teaptt ede rek İzmlr'a blr telgraf çekmiş, Çok beğenilen, çol Küçük Anne Sevimli yıldızın dört şarkım, bir winnisi ( Ayrıca dâhi bestekâr Bizet'in hayatı ve şaheseri olan FOKS dünya bhavadisleri (Türkçe sözlü) — MİKİ bümül ELHAMR temin edileca büyük bir fantazi.. KARMEN Sinemasın süslenen ve Kariyoka motifleri ile ihtişamı aperasından seçilmiş olan n (Musiki üstadları serisi tanınmış sinema yıldızlarının canlı karikı J6,15 18440 21.5) d 12,30 14,30) Norma (herer WEB Frederie March Wf Charles L Gibi 3 büyük yıldızı Sevmek Yasak Mı? Emsalsiz bir güzellikte olan Fransızca sözlü filminde göreceksiniz. Paramunt Jurnal'da En S on Dünya Haberleri çalındığını | bırsızın memleketl olan — Koil bisar kazasında bulurduğuna bildirmi tir. Bonun — üzerine derbal maballine telgraf çekil- miİş ve hırsızin tevkif — edildiği hakkınim cevap — gelmiktir. Pa ranın 300 Hirası hbirsizin Öze Hade bulunmuştur. 700 lira sıtı bankaya yatırmıştır. Ge riye kalanını İse “harcamıştır. Hırsiz, bügünlerde — İzmir'e gttirllecektir. Zabıtamızın — bu hüdiso üzerinde de — gösterdiği Mmüvalfaklyeti ve yardirektörün alâka ederiz. Kemalpaşa'da üç Kişi Enkaz Altından Çıkarıldı.. Kemoalpaşa kuzasında yokarı köyünde Girltli Salih oğlu —Ali'nin evi çökmüştür. Ali'nin halkından — üç kişi enkaz altında kalmışta du bir facla olmudan üçü de kur. tarılmıştır. Kızılca allesi | musyyen birer çaval ve hassasiyetlol tebrik | | Istıkraz Çuvallar Mes'elesi SS öşpialimiz Türkotisden Mütalea Soruldu Memleket — dahilinde — imal edilmekte olan çuvalların mu: ayyen ebadda olmamaları yü- zünden birçok zorluklar mey- dana gelmektedir. — Bunların ayni büyüklükte olmasını temin İçin mevzuat konması muvafık olacağı hakkında İstanbul tica ret odanı terafiınden ekonomi bakanlığına bir mektup gönde- Bakanlık bu mosele hakkında Türkofla direktörlü- ğünün mütaleasını sarmuştur. Bilhastu özüm çuvallarının ay ni ebad ve hacimde bulunması ve üzüm çuvallarındaki dara ların yekdiğetinden farklı ol maması ve her maddeye göre tipinin teshlti Ucari bakımdan faydalı sayılmaktadır. Türkofla; muh telif tlcaretbane va mücesese lerin bu mes'ele hakkındaki mütaleslarını alarak bakanlığa bildirecektir. rilmişti. Menemen Muradiye Yolu Menemeü Muradiye yolanda yapılmatı bitmek özere bulunan 57 menfezden başka yapılma- sına İhtiyaç olan daha — 30 menferin mühimleride yaptırı: Jacaktır. Bayındırlık bakaulığı buna mBıııdr etmiştir. Parasız. ve Evelki demir çember sokağında şark sadayi — çirketi — İşletme — şefi Türkiyo tebaasından Şarl Krla pin oğlu Firaz Krlsplal bıçak. la üç yerinden yaralıyan Ço: rümla amele Mehmed zabitaca aranmaktadı , Vak'a Firoz Krlspin'in evine yakın bir yerde — olmuştur. Otomobllini garaja bırak»p evine gitmek üzere gerejdan ayrılan Firuz Krlspin, ansızın karanlık bir. köşeden karşımna çıkan Mehwed'le karşılaşmış — ve ko lana bir darbe İnmiştir. Firuz Krispin, kolunda bir uyuşukluk blesetmiş ve Mehmed'e: — Sen misin Mehmed? Demiştir. Mehmed; — Benim ya! Diyerek bıçakla — işletme çe- flol karmından ve sol kasığın: dan da — yaralamış ve bundan sonra — Krlepin bir elile Meh med'in bıçağını yakalamış ve parmakları kesilmiş, ve bir bo- ğuşma — başlamıştır.. O sırada karşıkl sokaktan bir - talebe geçüiğini gören Krlsplo; letlm- dada başlamış, Mehmed yangın yerine doğru kaçmıştır. Hâdise tehkikatına müddel umumi muavini Orban Köni tarafından el konmuştur. Yara hma Fransız hestanesinde ila- desl alınmıştır. Yaralı hemen bastaneye gö türülünce operatör de gelmiş ve *ol kolunda kesilmiş olan şiryanı dikmiş, karnındaki yara da ameliyat edilerek kapatılmışlır. Firuz Krlepla'in müddelumu- miye verdiği izahata göre Meh med evvelce fabrikada amelelik ediyordu. Fabrika $ Şefi Firuz Kris- pin'i Neden Vurmuş? Bir Ay Evvel işten Ç:îmrılnn Deli Mehmed —— akşam — Alsancak'ta Aç Kalmış! Bir ay evvel işten çıkarılmış, başka İş te bulamadığından pa rasız ve aç kalmıştır. İki gün denberi Firuzun Krispin'in peştni takib ettiği anlaşılmıştır. Kört deli Mehmed adını taşıyon vak'a falli zabıtaca ara: mıyor. Bir iz Özerinde araştır: maya devam edilmektedir. Mühendis Fikret Başındırlık — Bakanlığından, vilâyetimizin muhtelif kaza ve nahiyelerinde İçme suları tet kikatı İçin gönderilmiş Bakanlık solar fen heyetinden Mühendis — Fikret, diğer yerler İçme - saları ibalesinde bulanmak üzere An olan bazı teslsntının kara'ya çağrılmıştır. Müheadls Fikret, tavzif edil. diği bazı — yerlerin sü — İşlerini tetkik etmiştir; gerlye kalanlar üzerinde de — dönüşte — çalışa gektir. Hava Kurumu Yeni başkanları seçildi Şehrimiz bava kurumu yö netim — kurülu ba;kanı Hamdi Akyürekin istifası üzerine dün yapılan yevi İatihapta birinci başkanlığa avukat Norl Fettah Esen, iklaci başkanlığa da töc cardan Mehmed - Nurl mişlerdir. Urla Odası Kaldırıldı Ekonomi bakanlığından Ii baylığa gelen — bir telgrafta Ucari — ebemmiyeti — önemli olmadığı içib Urla 'Ticaret ve sanayi — odasının — lâğvedildiği bildirilmiştir. Urla odası mu- amelâtı İzmle — Ticaretodasınca görülecektir. seçll Tahvilleri —— Kazalardan Satışın tiği Haberleri Ge Seferibisar, Menemen, gama, Kuşadası ve Urla ki larına gönderilen — Erzurant vas demiryolları — tahvilâtı İ memeb — satılmıştır, — İlbaylıl| bu kazalar — halkına teşeki edilmesi kaymakamlıklara (| dirilmiştir. Bayındır. ve me'de de tehvillerin tan satılmış olduğa İlbaylığa telgraf lardan Berberlerin Pazar Tatili.. Saat 13 te Dük- kanlar Kapatılacak, Ticaret odası idare toplanarak — berberlerin tetili mes'elesi üzerinde göl müş ve birçok berberlerin zar günleri dükkânlar çi istediklerini gözönünde berber dükkânlarının pazar leri aat on üçe kadar bulandurulmasını — karar! mıştır. Ba esatten sonra b berber — dükkâuları caktır. Bergama ve Dikili'de Kesilen Hayvanlar.. Bergama kazası belediye bahasında son ay içinde koyun, 268 keçi, 4 kuzu öküz, 84 inek, 56 danu malak kesilmiştir. Dikili belediyesi mesbab da da 99 koyun, 55 keçi, faek ve 20 dana kesilml, Odun Yakacakla Tahilsat — yetmediğinden | den kömürü sobası ted edemiyen dalreler için son fa olmak üzere odun yakıli sına Tarım Bakenlığınca mi ade edilmiştir. ğ Maliyede Tayin ve Terfiler Lüleburgaz malmüdürü med Ali İzmir — tabeli inarloğuna — Dirik malmü Salb Menisa varldat dire löğüne tayin edilmiştir. İzmir muhasebe mümey Tevfik ve İzmlr mahaseba fettişi Saphi bir derece ettirilmişlerdir. Halkın Dilekleri Bir Ikramiye Mes'e Akbisar'ın Göl Marmara munuodan bir mektup akk Banda denilliyor ki, ? — Örey mecllsl son topl tioda şarbayon talebi İle, | baya, meclle üye ve — beleri müstahdemlerine tekalın mek özre 150 Hiralık — blr, remiye kabul otmiş, fakı munbay, herkesin — vazlfa yaptığı ve binsenaleyh İkra verilemiyeceği mütalcasiyle, || kararı tasdik etmemlştir. Mektupta kamonbayın b kel takdir edildikten 0 kamudun bir çok — ihtiyaçı duürürken böyle bir ikraı ka çıkarılması tenkld ol maktadır. İdraf edelim ki, | de bu karar vo İkramiyı bir şey anlamadık. Hastane Vapu- runu Ziyaret Etmiş | Pspoli 6 (Redyo) — Prem || Joje, Viyana hastane vap H; ziyaret etmilştir,