18 Aralık 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

18 Aralık 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

_ Tarıbı Tefrika: Napolyon Bonapart'ın Maceraları Nakleden: nîx ŞEMSEDDİN Eşrefpaşa Ateşın Hâkimi BIRINCI KISIM — HİND YOLU —a Jozefin vakıa çüb vo oldukça sserbest bir kadındı; fakat koca “anın hukukuna tecavüz edecek | «derecede İleri glttiği — senilmi gordu. Bonunla bereber, M Şari, oldukça fazla dedi kodu lara meydan vermişti. Ba adam, vakın bir Yakat zabitten ziyade zabitti; gümrük kaçakçısına — bonzerdi. — Yalnız güzel, ufak tefek, esmer güzeli bir adam olduğunu kimse kür edemiyordu. Bu M. Şwul dolayışlle Jozef'in Napolyon'a, bir. daba hiçbir endişe ve etiraba meydun ver- miyeceğini kat'i surette temin etmişti. Bu suretle büyük ku kenditine bağlamağa muvaffuk Tipki — küvyetli — blr yöketliği bulatlar gibi, —arala mıadaki soğuklak ve kavga dü södA ermişti. ta mandoenı, tamamcan olmuştu. güneşin Napolyon bundan sonra, ba kadını — gene- kolünda — resmi kabullere götürmeğe boşlatmış ve bu kadınla da iftihardan kendisini alamıyorda. — Jozefia eldden güzeldi. Sonra, eski Fransa'dan — kalmış, — , Dehşet,, devrinde Jakoben'lerin — taarru- zondan kurtulmuş bir dilberdi İşte, şu snda, Napolyon gü zel Jozefin'i kolları arasında sıkmak için İstical ediyor — ve Lüksemburg paşalarına küdret ve büluzunu nesıl kabul ettir diğibi anlstmak İçin tehslük dayuyorda. Fakat şu anda zihnine büyük bir şüpbhe girmişti, ve: — Yoksa?.. Jozefin yaldız değll mi?, Diye düşündü. Kapıcı hayret ve neden: — General, sizi hiç bekle miyorduk! Demişti Evet, genersli hiç beklemi- yorlardı!. Çönkü avdetini karı sına bildirmeği lüzümsaz — gör telâş — ile müştü. Buna roğmen, karısmına bir. turak kürmak fikri de zibnlni hiç işgel etmiş değildi. Fakat: — Yokm?.. değil mi? Şüpbesl zihoinde zehirli bir yılan gibl kıvranmakta iİdi. Jozefin yalmız Fakat, Napolyon, kendisinden bakikatl gizliyen bir — dıvar öaünde fazla duracak, sabrede cek blir udam değildi. Aoi bir hareketle bütün kuvvetlal top ladı ve ayni zamanda İradesine tamamen sahib bir vaziyet nldı. Bir. hamlo İle Aİki tarafın da birer mermer arslan bulunan birkaç basamaktan İbaret mer divene İlerledi;. Yakat buraya varmazdan evvel karşısında bir kapı eçıldi ve kapının eşiğinde bir kadın göründü. General, bu kadının Jozefin olduğunn ve kendisini karşıla mak için çıktığını sandı, amma bu yavlış bir kansatti. Çünkü bu kadın, karısının oda — hiz. metçisi Lofz Kempoan (İdi. Bu çok şeytan kadın, okşar gibi bir ile olarak: eda ve — yavaş — Sonu Var — Fransız Başbak anı Dün. Bir Söylev Verdi.. aĞ DİR » — Baştarafı 1 inci sahitede — hattı hareketini tenkit benim vazifem dağildir. Benim bildi Elo, bizim sulh için fevkalâde çalıştığımızdır!,, Sosyalisilerden başka bütün saylavlar başbakanın sözlerini hararetle alkışlamışlardır. Parlamento Trelel, başbakan dan sonra sosyallstler — başkanı M. (Blum)a söz vermiİş ve mu malleyh kürsüye gelerek, dış #İyasa vaziyetinin derhal müza kere edilmesin! İstemiş, M. La- val'ıa, tekrar Ceneyre'ye hare- ketinden evvel genel durum hakkında parlamentoya İzahat vermesinin — zerori olduğunu söylemiştir. Müsyü Blum'un başbakan M. Leval cevap vermiş ve: — Kabineyi düşürmekmi is. tiyorsunuz? Ben, melüm olan siyasamızdan beşka bir yol ta kib edecek değillm ki; M. Laval, bu esnnda tekrar Alkışlanmıştır, bandan radikallerin voktai nazarı M Piyer Kot turafından beyan edllml| ve radikallerin, hükü metle beraber oldukları söylen tülştir. Müteakiben M. GCerno söz almış ve hükümetle parlamento arasında tam bir birlik olmus Tözüumundan bahsaetmlştir. Bun dan esonra beşbakan M. Laval, yerinden kalkarak M. (Blum)a hitaben: — Bütçe sonra müzakereleri ea sözlerine | nasında beni dışsiyasa bakkın- da İmtihana çekeceğinizi biç hatırıma — getirmemiştim. Ben İtalya Habeş Ihtilâfında ne yap tmss, İogiliz delegeleriyle ara: mızda hesıl olan — müutabakatı efkâra binaen yaptım. Şimdi tekrar Cenevre'ye gideceğim. Fakat parlâmentonun İtimadını balz olmazsam orada — vazife göremem. Demiştir. Tribünlerden ve bütün ce mahlardan tekrar elkiş - başla- miış ve neticede sosyalist — par- tilsi İlderi M. Blaum tarafından verilen takrir geri alınarak, itlmet royleri verilmeğe başlan- mıştır. Tasnif sonucunda 252 rey mahalife korşı 304 reyle kabineye itimat reyi verilmiştir. İtlmat reyl yerildikten sonra parlâmento, dış İşleri ve mesal bakanlıklarının büdcelerini tasdik etmiştir. Cemiyetlerin lâğvı mes'elesi bakkındaki müzakere, gelecek hafta Salı gününe talik edil miştie. Almanya'da ; Sonucunda yebi Nahiye Ocağı. —a .— C. H. P. Eşrefpaşa nahiye ocağı kongresl, dün akşam parti aşkanımız Yozgead saylavı Avnl Doğan'ın huzariyle toplanmış çok — bhüraretli — geçmlştir. Kongrede — şarbay — Behçet Uz 'da bulünmuştur. Seçim ocak — heyeti başkanlığına Haydar, sekreter. liğine Reif Gray, sağışmanlığı Da Ali Tan Argan, üyeliklere Ahmed Özgirgin, Bihter Meriç H ve mümessilliklere de Ratf Grüy, Mustufa Akmeriç, müte kalt miralay Rüşdü ve Ahmed Özgirgin — seçilmişlerdir. Yenl idare heyetine muvaf fakıyetler dileriz. Dış Piyasada Mahsullerimiz Dış piyasa hakkında Türko fise şu telgraflar gelmiştir: 14 12 935 de; Üzüm: ve Londra borsasında: Türk malı No, 7 petin 36 43 sekiz vadell 28-38 — Yunan ü- zümleri Kandiye No. 3 peşin 40 59 dört vadeli 2944 Kali forniya özümleri tomson peşln 36 vadell 24 matürel peşin 38 vadeli 26 Avusturalya üzüm- leri yenl mal 42 50 Ican üzüm- leri peşin 2736 vedeli 16 23 şilândir. Hambarg borsasında: Türk üzümleri No, 1480 sekiz 16, dokuz peşin 16 T. Ilramı Yonan üzümleri Kandiye No. 3 peşin 15-32 f1. Kaliforniya üzümleri natâ rel peşln 535 doler. Tran üzümler peşin 33 38 şilin. İncir: Londra borsasında: 'Türk malı genüln — netürel poşla 33 vadeli 22 ekatra pe şin 35 vadell 24 skeleton d erovvn 1 Ib. peşin 57 beş pe: ga 62 altı peşin 67 yedi pe şin 70 şilludir. Hamburg borsasında: Ekstrisslima vadeli 24.26 rh. genvin peşin 14 T. Hras. Pamuk: Liverpol borsasında; Amerika pamuğu k. evvel 6-31, Mart 30, Temmozs 28, Üpper K.evvol 8 41, Şubat 46, Mayıs 46, Temmuz 42. Tekenderiye borsasında: F. g. £. Sakalaridi.. - K. sanl 1619, Mart 1567, Mayıs 15 40, Temmuz 15-18, T, sanl 1480 £ g. £. aşmoni cinsi K.evvel 1361, Şubat 13-43 Nisan 1301, Haziran 13 05, T. evvel 12 6ö. Buğday: Liverpol borsasında: K.evvel 602, 58 Mart 601, 14 Mayın 601, 18. Misir: 7 peşin Liverpol borsasında: K.evvel 16, K.sanl Mart 16 dır. Inşaatta 16, Çalışan Kal- falar Yeniden im- Hadımlaştırma Kanu- İtihana Tâbi Tutulacak nu Ecnebilere de Şamil Berlin 17 (Radyo) — Prüa ya tüze bakanlığı neşrettiği bir emirname ile, hedımlaştırma kanvananun — ecnebilere de şa mil olduğanü ve bü kanun muamele ahkâmı — mucibince görecek senebilerin ya hadım: laşmağa veya imemleketi terke mecbur olduklarını iİlân etmiştir, Hislen İoşant kalfalığı yapan- ların birçoğanun ehliyeteiz oldu- gundan şikâyet edilmiştir. Bu sebeple belediyo kalfalar urasın- da bir tasfiyo İmtihanı açacek, müvaffak olsolara yeniden eh llyetname verilecektir. Muvaffuk olamıyanların evvelce almış ol dukları ebilyetnameleri geri alı- nacaktır. SON HABEI İELEFON TELGRAF Avam Kamarasında Lord Eden, Kendisine Sorulan Bir Suale Cevab Verdi Londra 17 (AA) — M. Eden Avam kamatında bir sunle ce vab vererek son Fransız İogiliz tekliflerinin Roma'ya 11 birinci kânunda, Adis Ababa hükümetine 13 birlnci kânan sababı ve Cenevre'ye de ayal gün Iİkladi vakti tebliğ edildiğini söylemiştir. Sasl sahibinin; bu tebliğln uyol zamanda yapılmamış olmazına hayret göstermesi Özerine M. Edea demiştir ki: — Teklifler ayni zamanda gönderilmiş, fakat ayni zamanda tebliği elimde değildi. M. Eden'in bu sözleri heyecan uyandırmıştır. Çünkü Müsyü Mussolini zecri tedbirler komltesinin toplantısından evvel teklif lerin ne olduğunu öğrenmiş, fakat Adls-Ababn ile Cenevra bun ları ancak toplantıdan sonra öğrenebilmişlerdir. İtalyan'ların 73 Nollu Resmi Tebliği.. Habeş'lerin Mühim Bir Kuvveti İItal- yan ileri karakollarına hücum Etmiş Kal resmi Roma 17 (Radyo) — yan'ların 73 — mumarali tebliğinde deniliyor ki: Düşmanın üç bla kişilik bir kavveti, — Maytlşe — cephesiode ileri karakollarımıza — hücom ederek topraklarımıza geçmek istemişlerdir. Kearakollarımız, düşman — küvvetlerine — ateşla mükzbele ederek püskürtmüş tür. Bu bücum üzerine Debe dina Boğazında — milli — kuvvet lerle birlikte mukabil tanrruza Sire hat olmuş geçen kuvvetlerimiz, tını ibat müavaffak tor. Tayçarelerimizle tankları mızin İştirakiyle başlıyan mu- harehe devam — etmektedir. d zabltimizle 9 noferimlz maktal düşmüştür. 3 zabit ve 10 Erit re'li mnefer de — yaralanııştır. Bunlar moyanında ölenler de yardır. Düşman kavvetlerinin zaylatı her üe kadar tespit edilememiş Ise de bizimkinden çok (faz ladır. Roma 17 (Radyo) — Resniğ tebliğdir.. Somali — cebhesinde uçuş ve bombardıman — yapan 14 İtalyan tayyaresi, Habeş kuvvetlerinin 100 — kilometre uzunluğunda bir cebhe tutmuş olduklarını — tesbit etmişlerdir. Uçaklar 800 metre uzanluğun da bir uçuş yapmışlardır. . .. Roma, 17 (Radyo) — Ma- reşal Badogllo çu telgrafı gön dermiştir: Maltimatet geçidi yakininde 80 bin kişilik Habeş kuvveti İtalyan — ileri mevzilerine hü cum etmiştir. İtalyanlar geri çeklliyor. Çarpışmalar devam ediyor. Harçları İaponya'dan Türkiye'ye Idhsl edilen malların menşe şahadet Bamelerinin — tâbi — tatulacağı barçlar hakkında — Türkoflse yeni malümat — gelmiştir. Bu malümata göre menşe şahadet- nameleri harçları yarıya — indi- rilmiştir. Atanma İzmir tapa alcil muhafızlık ları fen memuru Abdullah 80 Wra ücretle terflen İzmir kea- dastro fen memurluğuna yerine 65 İlra ücretle mülga kadastro yüksek mektebi riya ziyo şobesi mezunlarından İb- rahim Etem atanımnışlardır. ve Roma, 17 (Radyo) — Ma: reşal Badogllo'nün iklaci - tel grafına göre Maitimatet geçi dinde İtalyan mevzllerine ya pılan bücumda İtalyan'ar ikinci geçide kadar — çekilmişlerdir. Habeşler; burada geniş bir çe virme hereketlne teşebbüs et mişlerdir. Roma, 17 (A.A) — Mareşal Badoglio telgrafla bildiriyor: Üçbin kişilik bir Habeşkav veti Hadaybe nehrl üzerinde Maytimated geçidinde İtalyan kuvvetleri gerli çekilmiştir. Ayni zamaunda diğer bir kol Teri böl gesrine hücum etmiştir. 5 Zabit HHle birçok asker ölmüştür. Ha beş zaylatı çoktur. | olarak bulunmuştar. Menşe Şahadetname Alman Setiri Dün, M. Laval'la Konuştu. Parfa, 13 (Redyo) — JAlmen- ya'nın Parls sefiri M, Rolan Kester, dün M. Laval'ı harlel ye tarayında ziyacet etmiş ve sıhbi ahval dolayısile nzun bir mezaniyot aldığını bildirmiştir. Ba hâdise, Parlste menaflide — teessürle mıştır. öldürülen Sinema Yıldızı. Holivod, 17 (Radyo) — Meş: hur #inema yıldızlarından Seg ma Tola bir otomobilde ölü Ağız ve burna kan içinde idi. Ameri kab baydatları torafından öl- dürüldüğü tahmin ediliyor. Italyan Ayan Meclisi Toplantıları Devamda. Roma 17 (Radyo) — Âyan meclisi toplanmış ve müzake “etmiştir. Bu Açılmada bakanlar da hazır bu- lanmuş ve kanunlardan — bir kışmı daba ittifakla kabal edil. mlş, birçok azalar tarafından kanunlar hakkında beyanatta bulanmuşlardır. Kanunlar — gizli reyle kabul edilmiştir. Meb'usan mecllel de enat 16 de toplanarak mubtelif mes'eleleri müzakere etmiştir. alyast kerşılan- relerine — devam .2 54 - ' Ingiltere —rr oi Bir Kabine Buhranına 'ihti- mal Verilmiyor Londra, 17 (A A) Ajansının aytarı, mes'i mento mahfellerinde ribindeki müzakerelet bir kabine bohranınsg Samucel Hoar'in tetift Rine İnanılmamakta bildiriyor. Samnel Hoar'ın kal fından tasvib edilmeni temel değildir. Barış bakkındaki fikirlerde değişiklik mevcud olm raber, temayül haküd daba az şiddetli bir hatf Julbazına doğradur. Zi metin Perşembe günü boyanatta, İtalya'nın p bargosunu İçtinabı imk neticeler İle bir. harp telâkki etenek niyelindt ve bükümetin Milletler lektif bareketin temin olduğuna kuni olmadığı! receği anlaşılmaktadır. Bu — şartlar — içinde sön bir. uzlaşma — gayı makta haklı bulunuyo Sir Samuel Hoarı Ziyaret Etd Londra, 17 (Radyo) bine üyeleri; evinde Sir Hoarı ziyaretle siyasal görüşmüşlerdir. Hoar; ların tavsivesine — rinyetli grndan çıkımyacaktır. Pe günü avamkamarasına bile şüphelidir. Kurunu Vus |Almanya Tarihind Ne Vakit Bitmiş?" Berlin, 17 (Radyo) — ünlyersitesinde profesör tarafından verilen bir ransta Almanya tarihind runu vusta'nın ne Âmerl keşfi ve ne de Luter'in mile bitmiş olmadığı edilmiİştir. Bu profesörüt naatine göre, Hitler'in P mevkline gelinceyo kad manya kurunu vustal taf çıkmamış ve yeni devir, Hitler'in Cumur relelrğint tiği andan başlamışlır. Yunanistan'da Ağaçcılık Istanbul 17 (özel) — nan Zirsat Bakamı, mekt ağaç sergisl lüzamu ve leketl ağaçlandırmak husi çalışmaları lüzümunu tualf bildirmİştir. Yeniden ağaç dikmek yenlere, hükümetin — mecö fidan vereceğini de bildirei'i Italyan Dostluğu Parls, 17 (Radyo) — mos-Ayros'te İtalyan haftast lamıştır. Bötün şehir İti ve Arjantin bayrakları ile nanmıştır. «<Nasyon» gazetesl bu seye dalir neşriyatında, hall Ihtilâfta İtalya'yı haklı görü ve Avropa devletlerinin konferansı ubkâmından # mamalurını tavaiye etmekt” 'de patlıyan bomba Tafsilât Istiyor Pekin, 17 (A.A) — Bugün kuzey Çin'deki kuvvetlere ku manda etmekte elan Japon ge neralı Kada'nın evine yakın bir yerde bir bomba patlamış, oradan geçen bir yolcuya eğır surette yaralamıştır. Roma 17 (Radyo) — ya'nın Parlis elçisi slayor Çe Fransız başbakanı M. tarafından — kabal — edilm Sinyor Çeroni, salh pr' hakkında M. Lavaldan taf İstemiştir.