18 Aralık 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

18 Aralık 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

HAI_,KIN G HDAL KT L Hq,şfşKıN D OÜ ULAĞI İLİ Aron P| —armaa < — Yızı ışlerı telefonu: 20293 ü ÇARŞAMBA — 18 BİRİNCİ KANUN -. İdare işleri telefonu: 20203 . Fiati 8 Kuruş uharebe Tekrar Başladı HabeşlerikiKoldan Veznedarı Öldürenlerden Hücum Ettiler Italyan Kuvvetleri Şimal C c'pheslnde Geri Çekildi 20 Kilometre Habeşler Bir Çe- virme Hareketine Giriştiler Roma, 17 (A.A.) — Mareşal Badoglio, bu telgrafı göndermiştir: Maitimchet geçidi yakınında — Taccaze tzerinde otuz bin Habeş İtalyan ileri mev. kilerine hücum etmiştir. İtalyanlar geri çekilmektedir. Çarpışmalar devam ediyor. Çevirme Hareketi Roma, 17 (A. A.) — Mareşal Bodog- Ko'nun göndermiş olduğu bir telgrafname- itimchet geçidi yaki- ninde Taccaze üzerinde İtalyanlara hücum ederek onları Dembeguina geçidi üzerine gekilmeğe zorladıkları sırada bir çevirme Mmanevrası yapmak için geçidi, nehrin man- (Dınmı 6 ıncı yüzde) ye göre, Habeşler, Habeş İmparatoru harekâtı dürbünle takip ediyor FEkmek Fiatlarında Hafif- Bir Buğday fiyatlarındaki yükselme de- vam etmektedir. Bu yükselmenin nar- hi' geçmeyişinin sebebi Ziraat Banka: sının narh Üzerinden satışa devam et- mesidir. Fakat banka münhasıran de- ğirmencilere satış yapmakta, bir — fir- maya (30) ton yumuşak, (15) ton da sert buğdaydan fazla günlük satış yap- mamaktadır. Yani bir firma bankadan günde ancak (45) ton buğday alabil- mektedir. (Devamı Galatasaray-Güneş Maçları Mıntaka Merkez Heyeti Federasyonun Kararını Reddetti Son yapılan Galatasaray — Güneş takımları maçından sonra çikan hâdi- 86 üzerine futbol federasyonu bir top- lantı yaparak iki takım arasında oyna- nacak maçların badema seyircisiz ola- tak yapılmasını karara almıştı, Öğrendiğimize göre, futbol - fede- Tasyonunun tamamiyle idari bir — işe dair olan bu meselenin İstanbul mın- taka merkez heyetince, lüzumsuz, ol- duğuna karar - verilmiştir. Mıntaka Merkez heyeti toplantısında — federas- Yonun selâhiyeti haricinde — gördüğü bu meseleyi uzun boylu tetkike bile lüzum görmemiş, her iki takım, arasın- daki maçların serbest — yapılmasında hiç bir mahzur görmediğinden futbol inci yüzde) federasyonunun vermiş olduğu hı'ı-L N nazarı itibara almamıştı Akşam Geç Vakit İtalyan - Habeş Me- selesini Görüşecek (Barış tekliflerine ait telgrafla- rımız 6 ıncı sayfadadır.| ÖENZEARNMDK SARE YS T OKUN SOE Iniş En Güzel Yıldız.. Holivutta Öldürüldü Sinemanın Venüsü denmekle maruf Telma Tod bu güzel kadındır. Holivut, 17 (A.A.) — «Perde Ve- nüsü> İsmini almış olan Mmeşhur sine- ma yıldızı Telma Tod bir otamobil çinde ölü olarak Bulunmuştur. Ağ: da ve burnunda kan vardir. Ölümün sebebi belli dağildir. Üçü D n Tevkif Edildiler Asıl Tabanca Ile Hüsey Hüseyin Hüsnüyü Vuran Yunus Onun Tevkifi İçin De Dün İcap Eden Emirler Verildi Galata postahanesi veznedarı Hüseyin Hüsnüyü feci bir şekilde öldürenler dün saat on altıda Sultanahmet sulh birinci ce- * za hâkimi tarafından tevkif edilmişlerdir. Suçlular mahkemeye verilmedan evvel Ab- dullahın evvelisi günkü itiraflarına rağımen cinayetin bazı karanlık kalmış - tarafları vardı. Bunları götüren şoför ve cinayete âlet olan tabanca bulunmamıştı. Tahkikatı idare eden müddeiumumi muavini Bay Cevdet dün sabah saat onda yanında Ab- dullah ve bir kaç sivil polis memuru oldu- ğu halde Bomontide taksi ötomobillerinin bulunduğu yere gitti. Abdullah otomobille- ri ve goförleri hirer birer gözden geçirdi ve mihayet (2116) mumaralı otomabilin & « nünde durarak: Abdullah Şoförü Tanıyor İşte —bu ötonlobile — gitmiştik. — $oför de odur; dedi. Şoför Mustafa otomobilden alındı. Sors uya çekilince: — Evet ben bu genci yanında iki kişi daha olduğu halde o gece saat sekizi yirmi geçe otomobilime aldım. -Maslak köşkünün yanında otomobilimden indiler. Biz burada kalacağız; dediler ben de döndüm. Bunların cinayet işlediklerini bu | dakikaya kadar bilmiyordum; — demiştir. Müddeiumumilik dün sabah ahçı Mehme - din metresi Mükâfat tarafından lâğıma atı- lan tabancayı da çıkartmıştır. Bu tabanca (6,30) çapında bir Belçika — brovniğidir. Mükâfat ve Abdullah diseden sonra Haydarpaşadan — Ankaraya ,gittiği tesbit edildiği için müddeiumumilik evvelki gün Ankara müddeiumumiliğine bir telgraf göndermişti. Dün gelen — cevapta Yunusun ayın on beşinde Ankaradan Ür - Bir defa patladığı anlaşılmıştır. Bundan kühe gittiği bildirildiği için Ürküp müddei- Abdullah tekrar sorguya — çekilmiş, Wumumılııın- de telgrafla tevkili yazılmış - goförle yüzleştirilmiş ve bu suretle de po- | tır. lis ve müddeiumumilik tahkikatı bitmiş ol- L ü duğu için saat ikide suçlular emniyet di -| Suçlular Hâkim Huzuruna Çıktılar rektörlüğünden müddeiumumiliğe gönde -| — Polis suçluları otomobille müddeiumu- rilmişlerdir. liğe getirdi. Bunlar kapı altına alındılar. 5ei? Bunların müddeinmumiliğe — verildiği şayi İlk tahkikat ortaya dört suçlu çıkarmış- | STünca meraklılar mahkeme koridorlarını irisi Abdullah, ikâocisi “ahçı Mehmet, | "© Pezarethane önünü doldurmuştu. Birin- lli Mebilüilla. onkas : ömdiği Vanağ ci sulh ceza hâkimi Reşit suçluları sorguya dördüncüsü de Mükâfattır. Yunusun hâ --| Sekti. — Hali Firardadır. Ve Ürgüpte Bulunuyor Katilleri ve maktülü Ayazağaya götüren otomobil. Suçlular Dün Mahkemede Cina- yetin İç Yüzünü Mahkema4 salonu hancahinç dolmuştu. Meraklılar üst üste ve her tarafları kulak kesilmiş bir vaziyette suçluları dinlemeğe hazırlanmıştı. Bir muharririmiz hâkimin şu evallerini ve aldığı cevapları harfı harfına zaptetmiştir. Âynen yâzıyoruz: Abdullah İtiraflarını Yapıyor llk defa Abdullah dinlendi. Hükim sor- du: —E oğlum Abdullah! Bu işi anlat ba- kabm nasıl oldu? Abdullah ince ve üzüntülü bir sesle ce- vabını sıralamağa başladı: — Babamın adı Hakkı, (19) yaşında « yam. Ürgüplüyüm. Beş senedenberi -bura- dayım. Dişçi mektebinin - birinci sınıfında talebeyim. Ben Hüseyin Hüsnü ile bür bu - Ççuük senedenberi görüşürüm. Ahbaplığımız alelâde bir arkadaşlıktan ibarettir, Ara - mızda fena bir maksat yoktu. - Ramazan geldi. Hüseyin Hüşnü bana: İftar Meselesi — Sana iftara geleceğim. Dedi. Ben: — Buyurun dedim. Hâkim sordu: (Devamı 7 inci yiıd:) Kervan Yürüyor e Yazanı Burhan Cahit «SON POSTA » okuyucuları için hususi bir itina ile Kanunda Atina, 17 (Özcl) —- Krıl bugün yeni seçimin kânunusaninin 26 ıncı mirname de çıkarılmıştır. Başbakan her iki emirnameyi de infial ve iğbirarlarını izhar hazırlanan bu eser 26 kânunusanide yapılacağını cağını söylemiştir. Yunan Meclisi Dagıtıldı Yeni Seçim 26 Ikinci Yapılacak akşama doğru Başbakan Demircis'i çağırarak parlâmentonun feshine dair emirnameyi vermiştir. Ayni zamanda günü yapılacağına dair ikinci bir e- derhal neşretmiştir, Umumi efkâr emirnameleri iyi karşılamıştır. Yalnız Çaldaris taraftarları etmektedir. an Sözleri Atina, 17 (A.A.) — Saylavlar kurulunu fesheden kararnamenin neşri dolayısıyle Başbakan, yeni seçimlerin ihtimal nisbi temsil sistemine tevfikan bildirmiştir. beyanatta bulunan Kondilis; hüküme- Bu Kondilis Ne Diyor? R Atina, 17 (Özel) — Gazetecilere Cuma Günü tin - yeni seçim müddetini uzatmakla temel yasasına muhalif hareket et Başlıyor mekte olduğu ve hükümetin bu suretle hareketinin diktatörlük demek ola-