21 Aralık 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

21 Aralık 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

Cevabında Neler vardır? —.. .—— R Adle » Ababa, 20 (Rudyo) — — Hükümet; Parls sulh teklifine kargı olan cevabın) dün İngiliz | — ve Fransız elçilerine bildirmiştir. İf Bu cevepte, Porta projasl redde — dilmekte, Italya'nın andlaşmaya — glayet etmediği, mütecayiz ol dağü - belirtimekte; — medeniyet - sokmak için arazi İstiyen Twal yan'ların hastaneleri bombur- İK — diman ettiği, kadın, çolak, ço- çtuk binlerce İnanar öldürdüğü Hleri “sürülmekte va — vesmlisiz — Habeş'lerin, bir karış - toprak — vermemek İçin sonana kadar Barbedecekleri bildirilmektedir. Red cevabında, İtalya'ya eka nomik imtiyozlar verilmesinin — de hiçbir zaman kabal edilmi yeceği söylenmekte ve Habeşis — tan'ın bütün devletlerden yardım lsti — yeceği İlâve olunmaktadır, | İtalyan'ların 76 | Numaralı Tebliği Rama 20 (Radyo) — Mare — gel Badoğllo, 76 numaralı rea Mi tebliğinde diyor kl: Dön Abi Adi cephesinde ve Tebyen havalisinde, düşmanın — Mütesddid kollarını — püskürte rek rüc'ata mecbur — ettik, Za- ylatımız, bir zabit — vekili ile © bir yerli neferden ibarettir. Haa İtalyan askerinden 15 ya © Falımız vardır. Düşmanın — za * ylatı çok fazladır. Tayyarelerimiz, Takazze nebrl havalisinde ve May Tiket yo |Tiode Habeş'lerin bir. grabunün bombardıman etmiştir. Goramay ayaletinde kabileler — bir toplantı yapmışlar - ve İhal Oya'ya sadakat temini — yermiş. * lerdir. Bu kabilelerin askerleri — Somali kıtatına dağıtılmıştır. -Roma'nın Tekzibi.. j Röms, 20 (Radyo) — Hükü met, Makalle ve Aksum olya: — tında Habeş kıtaları balanduğu — baberlerini yalanlamaktadır. Roma, 20 (Redyo) — Harici — ajanslar, Londra bahri konfe: — ransından bahsederlerken, babri | — taslihatın mübtelif İoşaat tez — güâhlarında yeni harb sefineleri — doşası saretile devamından baba — etmektedirler. — Fraasa'da 22 Teşrinlevvelde 85,000 toaluk, 212 metro uzun O lok, 33 metre genişlikte mu — #zaom bir harb sefiocelni Beret tezgühlarında Joşasına başlan mışlır. y Ayoi büyüklükte ikinel bir — hurb sefinesine de bugünlerde — başlanacaktır. İtalya bükümeli de 30,000 kendisini haklı gören | Htalya a— Aldığı Yerleri Bırakmıyacakmış 20 (Radyo) — Popole gazetesi gü — makaleyi Roma D'ltalya yazı,orı «İtalya, zabtettiği toprakları kendisiaden geri olacak - bir projeyi aala kabul etmiyecektir. Ne iktısadi tazyikler, me dip lomati tomaslar ve mede icbar e İtalya bir karış toprak feda edemez. Daha fozla İlerl gidilir ve İtalyanın çerefi Iblâl edilecek olursa, o zaman — İtalyu dünya | sulbunn bozmaktan ve yeni bir harb çıkarmaktan sakın: | mıyacaktır.,, Altın Toplama 'Devam Ediyor Roma, 20 (Radyo) — İtal- ya'da (altın toplama - faaliyeti devum ediyor. Amerika'da ki İtalyan'ların verdikleri altınlar, yüzükler, 1 milyon dolar de ğerindedir, Belçika'da ve Viya na'da da yüzükler toplenıyor. Avosturya'nın Klâkenford ka sabasında bir. kilo &ltın ve 6 GününTelyazı Haberleri Ingiliz Kralı Meclisi Hâssı Topladı. Toplantıdan Evvel Kral,Bald vin'le Uzun Müddet Konuştu. Londra, 20 (Radyo) Lort Eden ve M. Baldvia bugün Bukingam sarayında Kral Jorj tarafın: tan kabal edilmişterdir. Londra, 20 (Radyo) — Kral! sonra Kral meclisi hâsse birkaç Landra, 20 (Radyo) — Sıyasal çevenler, olmasına önem vermektedirler. kanlığına getirilecek olan kimse lla M. Baldvin arasındakl görüşme yarım saat sürmüştür. Bondan dakika için riyaset etmiçtir. bagün meolisi hâssın celsesine Kralın riyaset etmiş Söylendiğine göre, Kralla Baldoln arasındaki görüşmede dış ba mlo teyini de movzuubahis olmuştur. Lord Banllake'ın dış bakanı olması İhtimalı kalmamıştır. Osten Çomberlâyn'ın dış bakanlığına getirilmesi İse, İtalya ile İngiltere arasındak! gerginliği arttıracağını mubakkuk sayılmaktadir. Çünki temin edebilecektir. dan İstenmemektedir. Nevil Çemberlâyn'"ın herlciye bakanı olması N Novil Çemberlâyn, İtsiya - İngilters münasehatının düzelmeslai Habeş'ler Aksum Şehrini Istirdad Etmeğe Karar Verdiler.. Şire Vilâyetinde ve Takaza Nehri Civarında Başlı- yan Muharebeler var. Habeş'ler İlerliyorlar.. Adis Ababa 20 (A.A) — Şimal cephesinde Takaza mıntakasındakl! muharebeler - büyük bir şid- detle devam etmekte ve barekâtın cephesi gittikçe genişlemektedir. Yarın, öbör gün tafallâtı alınabilecektir. Cennp cephesi genel karargâhı Cicika'dan Dagabura'a nakledilmiştir. Söylendiğine göre bu cephede Habeş orduları günde 25 kilometra kadar İlerlemektedir. Adla Ahaba 20 (ALA) — Şimal cephesinden kilo gümüşle — Viyana'da 200 yüzük toplanmıştır, Atlaa'da da 200 yüzük verilmiştir. Ber. Hn'de ve Malta'da bulunan İtslyan'lar da altın topluyorlar. Miısır'da Çin Pamuklu Mensu- catına Gümrük Zammı İstanbul 20 (Özel) — Ka hire'den bildiriliyor: Mısiır. hükümetl bir karar: mame İle Çin'den gelecek pa- mukla meosucata yüzde kırk fazla resim koymuaştur. Bü zam, evvelce Japon mal. Tarına da tatbik edilmiştir. Ve Uszak Şarktan gelen bu men- sacat Muşır pamuklarının — re- yacına çok zerar vermekte ol- duğundan bu karar — ittihaz o- Tanmuştur. — Sağdan sola Amerika murahhasları, Amerika deniz erkâni harbiye reisi amiral Ştandley, - Emiral Davis, İngiliz murahhaşları Lord Ştanhop, bahriye birinci Lordu Şir Monsell, Eransız murahhasları ferik amiral Robert, Fransız elçisi M. Corbin, İtalvan murahhasları konter amiral Baineri Bisica ve Londra sefiri M. Grandi. tonlak Littoviyo ve Viktoriyo Veneto harb sefinelerinin in şasımnı tacil — etmiştir. Bu ik$ sefine yukında denize indiri lecektir. Ayni ojanslar, — İngilterenin bahri inşaat için son akdettiği büyük İstikrazlara vazarıdikkatj eelbetmektedir. hogiliz baş amlrallığı şimdi 85,000 tonlük beş muszzam sefineden mürekkeb bir file tertibine karar vermiştir. Almanya — ve — Rusya'da da babri inşaat bummalı — bir çe- kilde devam etmektedir, Amerikada da Japan donan- masma karşı yeni — İoşaat ka- gelen haberlere göre; Şira vilâyetinde başlıyan mubharebe henfiz şiddetiai kaybetmemiştir. Babeş'ler şiddetli bir sarette savaşmaktadır. Habeş'lerin hedefi mukaddes Aksum şehrinin ve — Adua'ain istirdadıdır. İkl tarafın da zaylatı ağırdır. Fakat Habeş'ler oğır ağır İlezlemektedirler. ——— ... Kadıkö- yünde BirCinayet latanbul, 20 (özel) — Ka dıköyünde bummal Vanlı Meh med adında birisi, âlle geçim- sizliğinden dolayı karısı Mir'atı öldürmüştür. Sevkiyat Napoli, 20 (Radyo) — Dört bin beferi ve askeri mühimmatı hamil olan ( Lombardiya ) va- puru, bugün doğu Afrikasına müteveccihen hareket etmiştir. Eski mubhariplerden saylav Kar- lo, aekerlere bir söylev ver- miştir. ransa, İngiltere, Almanya ve Sovyet Rusya Yeniden Harb Gemileri Hazırlıyorlar rarlaştırılmıştır. — Bü — süretle bahri teslihbat, Londra konfe ransına rağmen şiddetle devam etmekte ve daha korkünç bir şekil almaktadır. Londra 20 (Radyo) — De nla konferansı Noel yortuları soduna kadar talik edilmiştir. İıılyı.n delegeleri konferansın alh sonkâounda — toplanmasını teklif etmişlerdir. Bu teklif kabal olanmuştur. — Toplrotida Tagiliz projesi - terkik edlimiş, Japonlar Taştat proğramlarının bir kaç s#ene evvel bildirilmesi teklifine tlddetle — mühülefet etmişlerdir. - Istanbulda Hava Tehlike- sine Karşı Denemeler. Denemeler Yalnız Beyoğlu Mıntaka- sında Müvaffakıyetle Yapıldı. İstanbul, 20 (Özel) — Hava teblikesine karşı korunmu tecrü. beleri ba akşam yapıldi. Saut 9 buçukta düdükler öttü ve der- bal bütün evlerde elektirikler söndürüldü. Sokaklardaki lümba- lara renkli maskeler takılmıştı. İtfaiyecilerle polisler, yüzlerinde gez muskeleri olduğu halde dolaştılar. İkl tayyaremiz, uçarak vaziyeti tetkik etmiştir. Tecrübeler, yalnız Beyoğlu mıntakasın- da muvaffakıyetle yapılmıştır. Hava Tehlikesine Karşı Yaptığımız Yardımlar.. Ankara 20 (Özel) — Hava tehlikealne karşı yüzde iki nisbe tindeki fanelerin bir kanunla tahsili hakkında lâyiha hazırlanmış ve kamntaya verilmiştir. Bu lâyihaya göre, umumi ve hasust muhasebelerden ber no namına ölürta olsun pöra alanlarin, hu susi ve hükml müesseselerden aylık ve yevmiye İle para alan- lardan bu miktar kesilerek hazlneye yatırılacaktır. İstanbul, 20 (özel) — Tayyare vergisinden 10 milyon Ura ba- sılat temin olunacağı tesbit edilmiştir. Bir Italyan Gazetesi Ingiltere ve Fransa, Müstemlekele- rine İstiklâl Verdikten Sonra Siya- samızı Beğenmiyebilirler, Diyor.. Cenevre, 20 (Radyo) — Tribün de lenev Londra'da geçen hâdiselerden bahsederken: “Italya için müstamerelerini genişletmek bir zaruretlir ve bu zaruret İngiltere ve Fransa hükümetleri tarafından da tasdik edil miştir. Fransa ve İngiltere, Fas, Cezair, Tunus, Mısır, Hindistan gibi müstemlekelerinin İstiklâlini kabul ettikleri zaman, İtalya'nın müstemlekât siyasetini beğenmemezlik hakkını elde - edebllirler, Salhperverlik, sulhu temin edemez, hak ve ihtiyaçları tanımak sulhün en birinci yoludur.,, Demektedir. Barem ve Maaşlar? Vilâyetlerde Başmüdürler Ne Kadar Maaş Alacaklardır.. Ankara, 20 (Üzel) — Ekonomi bakanlığı yeni barem maaş- ları yakında kumutayda müzakere edilecektir. Huzırlanan lâyl- haya göre, vilâyetlerde başmüdirler 70, müdürler 70, Sö, dö, 40, 30 lira maaş alacaklardır. . Birinci kânnn21 Paris Gazeteleri ———... .—— Son Vaziyet Hak- kında Ne Yazıyorla! Parla 20 (Radyo) — Fret gazeteleri, Avam kamaras dönkü — celansini «Laval-l projesinln gömülmesi törenli ton safhasız diye tavsif * yorlar Gazeteler, Massollai'nin bi bsareketinin büyük bir bt dnkisarı doğurduğu mütaleal dadırlar, Sağ cenah gazeteleri, düf celsenin tefsirlerinin impara' Jek hududları dışıinde. da dü lacak kadar mübim — olduğu sol gazeteler İse, Müssolinl'i üztüste ve tekrar — ettiğini bu yüzden İngiliz Fransız | metleriuin efkârt umumliye! darbelerine uğradığı yazıyor! lera Vekil- leri Heyetinde. Ankara 19 (AA) — İ vekilleri heyeti bugün bat kan İsmet İnönü'nün relsl altında toplanarak mühtelif ler özerinde görüşmelerde | lanmuş — ve bu İşlere ald | rarlar. vermlştir. Rum T'atriki ölmek üzere. İstanbal 20 (özel) — | müddettebberi hasta bulur Ram patrikl ölmek üzeredi Yenanistan'dı Saylav Seçimi Serbe Yapılacak Purle, 20 (Radyo) — Ati dan bildiriliyor: İç İşler bakı M. Triyandafilakos, saylav çiminin, şimdiye kadar gör memiş derecede serbest olaca böyle İstediğ nı ve kralın söylemiştir. Parla, 20 (Radyo) — Atlı dan haber - verildiğine gö saylav seçimi ile yortulard evvel affedilmiş olanlardan 2 kişinin Yunanistana dönm içit her türlü kolaylıklar g terllecek ve kimsenin Yot nistun dışında kalmamakı tem olunacaktır. Cenevre'de Bir Suikast Yapıldı Cenevre, 20 (Redyo) — (€ pevre'de ülüslar soeyetesi | kınlarında bulunan ,Mart F pos,, abidesine karşı bir gaiki yapılınıştır. Sulkastçılar bu abideyi dlı mitle berhava etmek — İstem ler se de, yalnız temel taş rında bazı hasarat yapabilmi lerdir. Ba salkastın — antimllitari lerin eseri olduğu sanılmaktadi Heryo Iki Karpuzu Bir Koltuğa Sığ- dırmak istemiyor! Paris, 20 (Radyo) — Hery Badikal sosyalist partisi başka lığına gönderdiği bir mektapt başkanlığa tekrar gelmemek b sasandaki — kararını teyid € mekte — ve parti başkanlığı | kabinede temeli işinin bir ara) gelemiyeceğini ötedenberl &ö lediğini bildirmiştir. Hindistan'da Gümü Piyasası Düşüyor Bombay, 20 (Radyo) — G müş maden piyasasının sukül hükümeti A