24 Aralık 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

24 Aralık 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

k. to : n * ki - , ' Istanbul'daki >e Cinayet, ——— » e—— — Baştarafı 1 inci sahifede — Abdullah, karım Esima ve URifat ile birlikte dokuz ay ev: vel Madastıdar İzmire geldik leriel ve buradan Yozgud'a sevkedildiklerini, — oradan da Ankare, Nevşehir, Samsun, Bo zöyük ve Mersin'e geçtiklerini, bundan sonra İstenbul'a gide- rek Kasımpaşa tarafında bir ev tüttuklarını, bü seyahatlerde kendisile birlikte Manastırdan gelmiş olan Rifatım da bulun: duğunu ve beraberce İstenbula geldiğini, buruda karıstının öteye beriye çamaşıra gittiğini, ken dilerinin de hemallık yaparak geçindiklerini söylemiş ve ka Tınnın 700 İlra parası olduğa: nu, bundan oönbeş gön kadar evvel erden ( Bir yerde çama- şır yıkamağa — gidiyorum) diye çıktığımı ve bir daha dönmedi: ğlof İlâve ederek demiştir ki: — Karımın, böyle bova ba ber vermeden ötede beride kalması adetld'r. Geçenlerde de böyle yaptı, beş gün eve gol medi; sonra sokakta rastgeldim, — Hemşehrilerimden birfoin yanında mlisafirdim. Dedi. Onun için bu sefer de gaybabetladen endişe etmedik, bir müddet bekledik; eve dön mediğini görünce —urkadaşım Rifat'la beraber Vatan vapuruna bindik, İzmir'e geldik. Onun ne olduğunu bilmiyorum. ,, Abdullah'ın bemçebrisi Ma vastır'lı Pifat ta hâdiseyi böyle anlatmış ve hiçbir şey bilmedi ginl — söylemiştir. — İstanbal'dan bunlarla ayol vepurda gelen ve bâdise ile alâkası olduğu tah min edilen Monastır'lı - Halld İse, katilleri evvelce tanımadı gım, yolcülük esnasında vepn ron ambarında — tanıştıklarını, onların çingene olduklarını ve zarnacılık — yaptıklarım — söyle miştir. Abdullah, 5055 yaşlarında Ihtiyar bir- adamdır. Moaktul karımı Esma İle memleketlerinde evlenmişler ve uzün müddet yi geçinmişlerdir. Zabıta bu elnayetin, zavallı kadının yedi yöz İlra parasına tamaan yapıl dığı kanaatindedir. Fakat para mnamına birşey bu. lonamamıştır. Yakında tahkikat evrakile İstanbul'a — gönderlle ceklerdir. — Tahkikata devsem olunmaktadır. Zabıtamızın bu yetini de kutlalarız. Eksiltme Müracaalları Eksiltmesi — yapılacak — her hangi bir yol, demiryolu ve talre şartnamelerine göre fenoi ehliyet vesikası almak — üzere Nafla sekâletine müracaat eden lerin ekseriya ekeiltme günün- “den bir İki gün, battâ bir iki #at evvel müracaatla — vesika pdetemekte oldukları - görülmüş- Etör. Bu gibilerin vesika alabil- meleri için ekelltme gününden en son sekiz gün evvel ve “hangi günde ektiltmesi yapı- lacak (ç girmek hususunda fenni ehliyet vesikası İstedik. leri — sarih — olarak — yazılmak suretlla vekâlete müracaat et. meleri, öksl — tektirde İstenilen yesikayı alamıyacakları — Nafla yekâletinden bir bildirimle va- Tiliğe bildirilmiştir. muvaf faki İK BAYRAMDA TAYYARE SINEMASINDA Atatürk Devrim Mü- zesi Toplantısı.. Şehrimizdeki tarih öğretmen- leri dün belediyede bir toplantı yapmışlardır. Bu toplantıda (Kül- türpark) içinde İnşa edilecek olan (Atatürk Devrim Müzesi)atn muhteviyatı bakkındaki esaslar özerinde konuşulmuştur. Ba esaslar tesbit edilecek ve ondan sonra müzenin plânı için mimar ve mühendisler - beledi yede pir toplantıya çağırılacak lardır. 'ki Kurum üyeleri Ayın 28 inde Fevkalâde Top- lantı Yapacaklar. Iszmir ve havalisi — asârıatika muhipleri cemiyeti İdare heyetl dün akşam İstatlatik müdürlü- günde toplanm 4, yeni yıl içinde cemiyetin — girişeceği — faaliyet için yeni bir program hazırla mıştır. Bu toplantıda cemiyet esaş nizamnamesinde yapılacak değişiklikler hakkındakli müta len da tesbit edilmiştir. Bu ayın 28 inde sast 15 te Balkevi salonunda asârıatika mohibleri cemlyeti İle turing - otomobil kulâbü İzmir komitesi umumi toplantıları vali Fazlı Güleç'in başkanlığında yapılacak ve her iki cemiyetin fasliyetine yeni blr İsilkamet verilecek, ayni zamanda yen! İdare heyetleri de seçilecektir. Mısır Kestane İstiyor Ulaslar soayetesinln — İttihaz ettiği karar mücibince zecri tedbirlere Mışır hükümetinin de İştirake kerar verdiği malüm- dor. İtalya bükümeti her yıl Mışır'a kölliyetli miktarda kes tane İhrac etmekte idi. Misinn da zecri tedbirlere Iştirakl do layızlle Iskenderiyede bilhassa kestane İhtiyacı artmıştır. Alâ kadar tüccarlarımızın bundan detifadeleri çok yerinde bir ha reket olur. Karantina'da Konser C H, P. Karantina ocağı müsik$ kolu tarafından — tertip edildiğini evvelce yazdığımız konser pazar akşamı Karenlina ocağı salonunda mümtaz bir din- leyfel kütlesi Önünde — muvaf fakıyetle — verilmiştir. Havanın yağmurla olmasına vTağmen sa lon dolmuşta. Konsere tam saat 20,30 da Sappe'nin Cavallerle Leğere uvertürile başlanmış ve (Starause) an Mavi Tuna valel, (Bizet) nin Arlezyeni ve ( Ke- ler Bela) nın uvertüörü büyük bir başarı ile orkestra tarafın: dan çalınmış ve çok — alkışlan- mışlır. Örkestra - partileri arasında Keman ve piyano ile çalınan (Sarasat) nın (Zigeunerveslen) 1 ve (Beethaven ) nin Adagfos'u genç — san'atkârlar tarafından muvaffakıyetle çalınmış ve çok rağbet görmüştür. t 22 de nihayete eren konserden sonra dinleyleller sslondan memnun bir halde ayrılmışlardır. Hasta:Memurlar. ,Dahiliye';Vekâletinden Bir Emir; Geldi, Her Halde Tahsisat Lâzım. - ——ee Sıbhi müceseselerde tedavi leri yapılacak memorlar hak-| kında dün dabiliye vekâletinden valiliğe bir bildirim gelmiştir. Bunda deniliyor ki; 1 — 786 sayıliı memurin kanununon 84 wcü maddesinin D fıkrası hükmünün tatbiki ve ba hükme İstinaden hasta memurların tedavlel İçla evvel emirde tedavi —ücretine — yete. bilecek tübalsatın — mevcud ol. ması garttır. Vekületin 935 senesi büdeesinin 338100i far. ham Ç incl maddesine 1920 Uza tahelsat konulmuştur. Mali senenin benöz 7 iacl ayında bulunduğumuz balde bu tah ölesst tamamen sarfodilmiştir. Yeniden tabelsat almağa — ve başka aaretlede para tedarikine imkân görülememektedir. 2 — 1050 sayılı muhasebet umumlye kanunana — müzeyyel 2517 sayılı kanunun — | İnci müddesinde — yazılı — İstlanalar baricinde devlet namına — bir fş için tashbütten evvel tabal sat temin edilmesi lâzım olup tohslsat temin edilmedikçe ta ahbüt altına girilmesi menedil miş ve basta memurların 788 sayılı kanunun 84 üncü mad desi mucibince resmi ve hususi ahbi müceseselerde tedavtleri de devlet taahhütlerinden oldu ğuna göre memurun bastıneye sevkinden evvel tahalsatın te mini zerurldir. Mal: sene büd cerlndeki tahslant tamamile sar fedilmiş olduğu cihetle bademu tedavileri İâzumu fennen sabit olan hasta memarların Maliye yekâletinla umumt - tebliğatına tıbbi müceseselere karşı tahel satsız taahhüde girişildiği tak tirde 2518 sayılı kanunün 6 mmcı müddesile kaboal "edilmiş olan cezei hükümlerin müzeb bibler bakkında tatbikl Icab eder.., Memleket Dışına Gide- cek Memurlar Sıhbi maksadla memlekot dı şına tedavl İçin gidecek kimse- leri muayeneye memur - edilen hastaneler hakkında dün Sıhhat ve İçtimai Munavenet bakanlı gından HUbaylığa bir - bildirim gelmiştir. Bunoda bu hastaneler içinde Tam Memur Aldığımız bazı mektublarda vilâyet müracaat kalemi Şefi vilâyet malyet memuru Fadıl'ın yurddaşlara — karıı — nazikâne muamele ettiği ve İşlerini bü. yük bir sür'atle gördüğü bildi rilmektedir. Kendisini takdir ederiz. Deve Güreşi Bayındır'ın Çırpı köyünde bayramın üçüncü günü gençler biliği menfaatine bir. deve güreşi tertib edilecektir. İaterlz: İzmlr — memleket hastanesinin de mevcud olduğunu, dövlz vaziyetl — sıkıpk olduğundan memleket diğina — tedavi İçin gitmesi Tâzım gelen kimselerin oldukları düçar hastalıkların mümküm elddiyetle bDazarı dikkattea totulması bildi rilmiştir. üzüm Pazar —Baştarafı Ici sayfada — fatikrarını, özüm — flatlerinin lâyık olduğu yüksekliğe ulaş masını kurumun müdahelesinde bulmamak İstiyenler; — nihayet Ros pazarlarının kurüm ellle Türk mahsalüne açılışı — karşı: tında düşünüşlerinin yanlışlığını enlıyacaklardır. Ekonomli Ba kanlığı; İş ve Zirsat bankala: rına bu varlığı kardurmakla memlekete en büyük eyiliği yapmıştır. Bu kuruluştak! İsabet ve mu vaffakıyet şa — kısa müldet zarfında zaten görüyorduk; fa kat Türk mahsnlüne Rus pa zarlarının açılışı büdisesi mü masebetiyle şimdi heyranlıkla ve minnetle daha açık görü. yoruz. Üsüm kurumu bu sene İşe biraz geç başlamış olmakla be- raber çok büyük İçler gördü. Seneye — Satış Kooperatif leri birliği balinde elbette daha büyük İşler görecek ve müs tahsil — menfaatini — m mleket menfastiyle mescederek — çolu- güyle, çocuğuyla — yağmuran, karın, göüneşin altında varlığım döken üretmenin boyan bükük. loğüce son verdirecektir. Bu münoasebetle kurumdan bezi — temenniyatta bulunmak Kükürt, ; öztaşı, potusa, sergl kâğıdı gibi bağ ve bağcıık le vezımı birer kâr metaı olmak- tan — çıkmağa mahkümdorlar Üzümü ucuz satmağa ve ba süretle nefasetimize ucuzlak da katmağa mecbur — olduğumuza göre, kurum bütün bu levazımı kendi getirtmeli ve üretmene meliyet Fiatiyle — dağıtmalıdır. Bonun içla de şimdiden tedbir almak ve mevelmin hulülünde geç kalmamış bulunmak lâzım dır. Veral'ın bü . işe de lâyik önemi vereceğinden — eminiz. Küurum kükürdü, göztaşını, po. tasayı ve sergi kâğını bizzat Betirtip maliyet fiatine dağıt. makla üzüm mahsulünde bü yük bir değişiklik yapmış ola- cak ve bu süretle İstihanl mik- tarının artmasında en büyük rolü oynumış bulunacaktır. Mahsulümüze yenl ve çok büyük bir pazar daha - açıldı. Nefasetimize ucuzloğu da kat Uğumz gün, rekolte — 120,000 Milli Emlâk Işlerine Alındı. Millk emlâk müdürlüğü İşle. zinin müontazam — bir — şekilde görülmesi için defterdarlıkça maliye vekâletinden geniş bir kadro İstenmişti. Gelen emirde ellişer Ülra ücretli 10 memur kullanılabileceği — bildirilmiştir. Memurlar yeni yılın ilk gücü İşe — bal Hepsinla dün blil caklardır. atanına muameleleri rilmiştir. lerimize Bir Daha! ton da olaa elimizde mal ka lacağı endişesine mabal yoktur. Türk üzümü müstahsile ucuza, çok ucüzae mal olmalı ve o nledette ücuz satılarak nefaseti moktasından olduğa — gibi flat moktasından da rakipsiz kalıma - hdır, Söze nihayet verirken, Türk mahsolüne Rus — pazarlarının kapısını açtırmak — evrutiyle Ege bağcılık âleminde büyük bir hâdise yaratan Üzüm Kuru- munâ ve ona koürüp ona bü küdretl veren Celâl Bauyar'a bilkasta teşekkür borcumuzdur. .. Son günlerde boranda üzüm fiatlerinin tedelcen ve mütemn diyen yükselmekte — olduğu &e viaçle görülmektedir. Fiatler geçen yıl bu mevsimdeki flat leri geçmektedir. Türkofle; dış kollarından al dığı baberlerde alıcı piyasa larda da — üzümlerimizin — fist İtibarile çok sağlam ve müte madiyen yükseklik kaydetmekte oldbğunu tesbit etmiştir. Üzümlerimizin rakip mem 'eketlea üzümlerinden kalite İtibarile bungl tiplere uyduğu bakkında Türkofla dış kolla rından malümat İstemişti. Ba kez Ofisla Berlin ve Londra şubelerinden buna dalir mühim malâmat gelmiştir. Türkofiş İzmir şubesi bu malüti bölge dahilindeki — alâk Ticaret odalarına bildirec Tait Dışındaki Binalar Teif kasabasının dışında ha rab bir helde bulanan mülk binaların tamir edileceği —hak- kında Suudi Arabistan krallığı hükümetl tarafından bir tali matname neşredilmiş ve bu tamir edilecek binalardan ya rısından fazlasının şimdiye ka- dar hukukunu sramamış bir çok Törk vatandaşlarına ald oldauğa baber alınmıştır. Bon larda hakkı olan alâkadarlar müracaat ederek haklarını ara. malıdırlar, Eşref özler Türkofla İzmle şübesl Ü. memuru Eştef Özler, vazifesinde gösterdiği ehliyet ve clddiyet ten ötürü ofle müdürlüğünce takdir. edilmiş ve maaşına 30 lira zam yapılmıştır. Bizim Feylezofa | —H Bizlm Şark Feylezofu | yet Kesfl'ola yazı yaznal letl depreşmiç, Bir gazı Jkaracakmış. Feylegof, Iyi W olsunlar, başına şeytanlal N lamış, bize diyor kiş — Göreceketniz neler coğız? — Para mi — İstiyarani| Günü gününe! Sabahleyli Üyazanlar akçam — olunca başına — gelecekler ve | basılât takelm edilecek., — Feylezof 'un bu sözleriniz kikat olacağını bilsem “ae barek, ne âlicenab, ne yi tp patron* diye ağzımı —Öj dim, eminolun., Feylezof, zacağı aiyasi, İçtimsi va | tadi mevsuların — bile müna, şasına başladı. Dün geldi, İkf sant bunları anlattı. bınca, bayramdan sonra, leket ef kârı amamiyesi lâde şayler görecek ve —dü, cak.. Dünkü konuşmada bli İbrahim aosızın sordü; 3 — E, Feylezof, — gaze başlık kılişesdat yaptırdın — Ne killşesi?. - A, bu da nesil v Yabu, gezete başlikez mi kacak! Beş on - İlrayı çıkar bakalım!. Feylezof'un gözleri afalladı. Kaldı. Maamafih | dakika sonra başlığı —unutj gene eskl sevda ve masal anlatmağa başladı. Hatırıma geldi biliyor musunuz: ş Bir çingene, yolda bir nal bulmuş. Karısına: Ş E, karı -demliş- İşimiz | Üç nalla bir da hayvan bi duük mu, gel keyfim gell — — Ne olacuk? — No mi olacak, bir de çı cuğumuz doğacak Ve muzu ata bindireceğlz. duracak! g — A, ben çocuğumu at bindirmem, düşer, müşer « bir yerl kırılır. A — Sen karışma!.. Ben basıyı — Nanıl karışmam; anasıyım! Karırkoca — başlamışlar gaya. Ve nibayet çing keli kızışmış: — Defol demiş - üçte kuza kader benden boşsun!. — Ve bu suretle yalnız bir tel pal yözünden karıyı da — boşi mış. Bizlem Feylezof 'un g 8 parası, neşriyatı ve salrenl de asşağı yukırı buna benziyecel diye korküyorum., Kirk başında mübarek bir. pı kavaşmak özre İken onu di elden kaçıracağız??. " KT öğrelmenler Bayram ve yılbaşı — tatli münasebetiyle mektepler öğret- menlerinin bulundukları ayı imı- lerden hiç bir yere yacakları ve yalnız kazalardaki öğretmenlere — kaymakamlıklar tarafından — verilmek — çartiyle birer gün İizin verilebilec Kültür direktörlüğünden bötün mekteplere — bildirilmiştir. Tek öğretmeni bulunan — mekt deki öğretmenler — yerlerinden hiç bir yere gidemiyeceklerdir. Mektepler Perşembe güründ Ribaren — İklncikânunu — kadar kapalıdır. MONTE KRİSTOİL PARA KRALI MILTON berkesi gülmekten kırıp geçiriyor. Salı, Çarşamba ve Perşembe günleri son deta olarak gösterilecektir. b