25 Aralık 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

25 Aralık 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

NUN — Birinci kânun26 Ezilen Çocuk adi Bisiklet ve Araba Altında Kaldı Karşıyakada Kortulüş toka gada Selim oğlu 15 yaşlarında Şadi oyün oynarken — yoldün bisikletle geçen Musa - oğlu Kadri bisikletini Şadiye çarp tırmış, yere düşürmüş, o sırada gene oradan hızla bacı Ahmed oğla Receb yük Şadiye — çarptırarak çocuğu feva halde ezdirmiştir. Çocuk bastaceye — kaldırılmış, Kadri ve srabacı Receb tutal- müşlardır. Çalmak: Karşıyaka'da —Alaybey Gön aydın sokağında oturan Müstafa kızı Zeynebin evinde — miseflr bulonan Ayşe kızı Hüsniye bir çift terlik ve 150 kornş para çalıp kaçtığından urına akadır. 200 Liralık Eşya Saudıklardan Çalınmış Gümrük önünde Yosef oğlu İlye kızı Lünanın Cehevre'ye göndermek — üzere Mehmed Alinin — saluporyasına yükledikleri eşyanın — müame lesini yaptırırken İki sandik belirsiz. bir adım tarafından | bıçakla delinmek - suretile 200 |lira — değerindeki — yünlü ve İpekli kadın elbise, çamaşırları Araş geçen ara: arabasını Levi ve ve mantosu çalınmıştır. Urtmıya başlanmıştır. Güzelyolı'da Hırsızlık: Güzelyalı'da Caml sokağında çahbşan evvel çalınan oturan ve otobüslerde Rifatın 20 gün caket ve lkarpinleri — Yeni müzayede bedestenlode Mustafa oğlu Hasanın dükkünında gö rülmüş ve yapılan — soruştar- mada bunların topal Kadri ve Osman ile İzzet tarafından kendisine satıldığı anlaşılmıştır. Hepsl do zabitaca tütulmaştar. Tutulmuş: Sultanlye mahallesinde Hü sokağında — oturan Mustafa oğlu Hasanın - evine hırsızlık yapmak için giren AlI oğlu Mebmed yakalan- mıştır. seyinoğlu 155 Lira Çalmış: Türkpazarında G7 anyılı âlle evinde otoran İsak oğlu Davi ile birlikte oturan Mebmed oğlu Raşid; Davinin cebinden 105 Ura çalmıştır. Tahkikata devam ediliyor. Hırsızlık: İşmetpaşa bulvarında İl va yılı dükkânin Üstünde oturan Fahreddin kızı Şükriyenin oda- sıDa giren — sabıkalı - Hlimmet oğla Kudri bezi çalıp kaçarken yakalanmıştır. Tekme İle Tepeelkte eşya Yarulamış: hayvan — pazarın dan bir at ablp Kâğıthane caddesinden geçen — Abdurrah man — oğlu — Mustafasın İzzet oğla Abhmodi tekme İle yaralamıştı: Fakirlere Yardım tarafından Kızılay kuruma bayram mübasebetile fakirlere bayramlık kumaş ve para dağı tılmasına dün de devam — edil. miştir.? Kurum binasının önü dün da çok kalabulıktı. F BAYRAMDA TAYYARE SINEMASINDA PARA KRALI MILTON herkesi gülmekten kırıp geçiriyor. Salı, Çarşamba ve Perşembe günleri son dela olarak gösterilecektir. C. H.P. Karşıyaka Kamun Kongresi Toplandı. Karşıyaka C. H. P. Kamun köngresi dün akşam, aat aa. kizbuçukta parti başkam Avnl Doğan'ın — başkanlığı altında toplanmıştır. Nahiye heyetl ra poru nahiye başkanı ve vilâyet idare heyeti asasından Tahir ta- rafından okunmuş - vo heyeti amümiyesi tibarile kubul ve tasvib edilmiştir. Müteskiben — Karşıyaka'nın ihtiyaçları konuşalmuş, samlıvi mütolcalar yörütülmüştür. Içtimada şerbay Behçet Uz da bazır bulunmuaş ve belediye İşleri hekkında Karşıyaka'lıları tenvle etmiştir. Buna mütcakib — intihabata geçlimiş ve eski başkan Tehir'le Hüsnü emlâk eytam bankası müdürü Kemal, #avakat Meh med Cemll, tüccardan Avoi Meserretçi seçilmişlerdir. Kon gte sast yarımda — dağılmıştır. Yeni beyete muvaffakiyetler dileriz. Denizli'de Hayvan Hastalığı Denizli mıntakasından koyun ve keçilerin ihracı mennedil miştir. İzmir ilinden tranelt olarak Denizli'ye giden koyon ve keçilerin hareketlerinin gerl birakılması — vilâyet sağlık za bitesı komlayonunun - kararile Denizli valiliğinden vilâyetimize bildirilmiştir. Hayvan Hastalıkları Söke ovasının Özbaşı, Millik, Kazanbaşı, Atburgaz mıntaka- larındaki koyunlarda çiçek bus: talığı çıkmış, — sihbi. tedbirler alınmıştır. Tirenin Yeğenli köyü Gümüşlü çifiliği ile kaza mer kezi develerinde çiçek bastalığı görülmüş, kordon çekilmiştir. Kasımpaşa e Şi Cinayeti Maznunlar Bugün Adliyeye Verilecekler İstanbul'da Kasımpaşa'da Bay- ramyeri mevklinde karısı — Es- ma'yı boğarak cesedini köprü altıva atan Hasan oğla Abdul. lah ile urkadaşları Arslan oğlu Rifet ve Manastır'lı - Halld'in yakalandıklarını dünkü — sayı mızda yazmıştık, Üç maznun; baklarında tulan tabkikat evrakiylo bugün zabıtadao müddelamumiliğe ve: rilsceklerdir. Sulbeoza — hâklm liğince tevklf veya ademi tev- kif leri bakkında bir karar ve- rildikten sonra tevkif edilenler İstanbal'a gönderileceklerdir. Kadın Mahküâm Oldu. Urla'nın Gödence köyünde aralarındaki geçimelzlik yözün deo ortağı Melek'i öldüren Emine ağır ceza mahkemesinde önbeş sene ağır hapte mahküm edilmiştir. Mazaunlardan Mas beraet etmiştir. ve tü | cllere dağıtılscak, Kültürpark,Temelleri Yılbaşında Atılacaktır.. Burada Birçok Eserler Kurulacak ve Bir Milyon Lira Harcanacaktır. Yangın yerinde, şehrin gü zelliğini berbad eden — moloz yığınları Üüzerinde yükselecek olan (Kültürpark) Içla belediye de bummalı bir şekilde — çalı şılmaktadır. Moskova'da mimar Krojef tarafından hazırlanmış olan Kültürpark plâoı teksir ettirilmektedir. Şebir meclisi üyeleriyle mi mar ye mübendislere ve şehir Köültürpark bakkında — mütaleslorı caktır. Mustafabey sonundan Amole bir taraftan Basmane sorula caddesinin maballesine, AL sancağa ozanacak olan Köültür. park 36,000 metre murabbalık bir saba üzerinde ve bir mil yon İlzaya yakın bir pura sar- fiyle meydana gelecektir. Panayırı, yenl — stadyamu, yözme havuzunu, Atatürk dev rlm mözerlle sıhhat müzesini, tenla kordları, açık tiyatro ve çocuk babçelerini içine alacak olar kültürparkın temel töreni 1 ikinel kânunda yapı'acaktır. Evvelâ kültürparkın iki kilo metre 300 metre — uzunlukta olan çevresine dıvar İnşa etil. Tleceklir, Dıvarın içlade oto. mobil, motosiklet, bisiklet, atlı ve yaya yürüyocekler İçin ayrı ayrı gezinti yolları — olacaktır. Dört kapusu — bulunacak olan költürparkın bu yollardak! na kil vastaları kapulardan girlş canasında bhalkı rahatsız etme mek için giriş yerlerinin altın dan geçecektir. Sıhbıt — müze: sinin İnşası İçin Sıbbat ve İçil. mai Muavenet — Vekâleti — yar- dımda bulunacaktır. Atatürk devrim müzesi Için- de Kültör Bakanlığının yardımı hstenecektir. (Költürpark) için- de çocük - otomobilleri için de bir yol bulanacaktır, ayrıca anoğratik müze de İnşa edile: gektir. Sovyet Sosyallet cumu- riyetleri bisliği için gözel bir paviyon, dans plâtformu, ga zino ve lokanta, oyun plâtfor: mu, eğlence yerleri, köşkler, 8000 kiçiyi alacak - tribün, ga rej ve atölye, çiçek partelleri, çeşmeler, parseller Kültürpak'ı tamamlıyacaktır. — Küllürpark; yıllara takalın edilmek snretile altı yılda Yoşa edilecektir. . ve .. Kültürpark içinde inşa edi- lecek olan (Atatürk devrim müzesi) İçin şebrlmizdekli mek- tepler müdürlerile tarih öğret- menleri bu ayın 30 unca pa- zertesi gönü sast 17 de bele- diyede bir toplantı yapacak. lardır. Atatürk devrim müzesl esaslarını tesbit etmek İç'm bir komlte seçilmiştir. Ba komite erkek öğretmen okula direktörü Refet Tok, kız Nsesl direktörü Haydar Candar, erkek isesl direktörü Hlilmi Özerten, kız öğretmen okulu direktörü Mustafa Rehmi Balaban, erkek İisesi tarih öğ retmeni Mitat, erkek llsesl ede biyat öğretmeni Esat Çınar ve erkek musllim mektebi edebiyat öğretmeni Süleyman dan teşekkül etmektedir. Ko mite kondi faralarında toplan tiler yapma! Anadolu Bayram Maçı Zevkli Olacak ! ——— :. —— —Baştarafı Ici sayfada— larınde — yekdiğerini etmiş, aralarında çetin reka betler geçmiş İki küvvetli takı- mımızdır. Son lik devresine - girerken Altınordu, — birkaç — kaymetli oyuncusunu — kaybetmiştir. ve bunun tesiritedir ki, İzmirsporla yöplığı maçta 32 yenilmiştir. Faket şurası da — şyayanıdikkat. der ki, 6 dakikada 3 gol yiyen Altınordu, bütün — asab bozuk. loğüna reğmmen — iİkl gol çıka- rarak aradaki furkı kapamışlır vo bü, her takımın zör İrlşe- bileceği bir. muvaf fekıyettir. Fakat bunu mütcakib Altı nordu kudrosu değişmiştir. Âdii, yerine dönmüş ve cakl oyun calardan Fener'li Namık da gelmiş kadroya — girmiştir. Bu #üretle küvvetli bir takım mey dana gelmiştir. Altaya gelince, geçen seneki şeklini muhafosa etmekle be raber her, zamad İslenen enerji vo kudreti — göstermemektedir. Meselâ, farkla kazanması — lâ zamgelon oyunları âdeta zor. Takla çıkarmaktadır. Fakat şu da mohakkaktır ki, Altay mü tecanlstir, tekiniği vardır ve karşınına — çıkacak — sert, alak bir takımın oyununa — kapıl madığı takdirde neticeyi lehine kaydedebilir. Oyun,muhakkak ki heyecanlı ve zeşkli geçecektir. Bu kar- plaşma, ayni zamanda Pazar günü yapılacak İlkler için de bir hazırlık ve bir- fikir edin: me vesilcal - olacaktır. — Faydalı Konteranslar Belediye müheodisi Muam- teor tarafından belediye zabıta memurlarile — itfsiye memurtla: rınu — verilmekte olan — (Hava bücumu ve korunma) konfe ranslarından Ğ mcı ve sonun- cusu önümüzdeki puzartesl gü- nü, akşamı İtfalye binasında verilecektir. Ba konferansler çok dalı olmuştur. Bu akşam Kemeraltında HI lâl, Gözelyalıda Aluntaş, Til- kilikte Faik, Eşrefpoşada Eş refpaya eczaneleri açıktır. kstihlaf | | hasarat olmuş - ve | tamamiyle kesilmiştir. Deli Taklidi ae Hasan Pehlivanın Kararı Yakındır... Tepecik'te Yeni mahallede bir kadın yüzünden evinde ki racı bulunan Denizli'li Mustafa İle Çal'lı Mastafayı öldürmekle veIki kişiyi yaralamakla suçlu Hasan pebhlivanın mubakeme tne dün Ağırcezada devam edilmiştir. Hasan; bu celsede mabhkemeye bir don ve bir de pardesü giyinmiş olarak — gel mişti, mahkeme salonunda deli teklidleri yapıyor, mahkeme relsinlo; beyete dağra dönmesl hakkındaki ihtarına arkasımı dönmekle mükabela ediyor ve bir jandarma tarafından totu | larak zorla döndürülüyordu. Evvelki celgede müddelamn ti tarafından İdamı — İstenmlş olan suçlu müdafaa İçlu söyli yecek sözü olmadığını bildirmiş ve mubakeme karara kulmıştı. Dünkü celsede dava evrakı ta mamon tetkik edilememiş ol dağandan kurarın tefhimi 8 İkinci kânona bırakılmıştır. Trakya'da Ağaçlandırma Trskya anutakasında İnça edilen göçmen köylerinin ağaç landırılmasına başlanmıştır. Bu nun İçin birkaç bin ağaç fidanının gönderilmeti ve Kar gıyaka'da orman fidanlığından da ağaç Fldanı tedarik edilerek listesinin gönderilmesi Zirsat veköletinden — valiliğe — bildiril. miİştir. Muallimlerin Izinleri Tik mektebler talimatnameel nin 3 üöncü maddeslvin A fık- rasında baş öğretmenlerin yılda üç günü geçmemek üzere öğ retmenlere bir gün İzin vere bilecekleri yazılıdır, Bu maddeye göre tek öğ. retmenli köy mektebleri öğret. menlerinin de kendi kendilerl: ni bir gün İzinli saydıkları gö- rülmüştür. Kültür direktörlü ğünden bütün mekteblere bir bildirim — gönderilmiş, baş öğ- retmenlere — verilmiş olan bu zalâhiyeti tek öğretmenli köy mektebleri öğretmenlerinin kul. lanamıyscakları bildirilmiştir. Feyzi Akkor Kırk gündenberi mezonen İstanbal'da bülansn — şehrimiz emniyot direktörü Feyzi Akkor bugün İstaobul'dan - şehrimize dönecektir. Belediye Encümeni Belediyo dalmi — encümeni dün belediyede toplanmış, birl. kon İşleri çıkarmıştır. Arnavutlukta Fırtınalar Roma 24 (Radyo) — Tiran dan blildiriliyor: Hava ahvali berbattır; fırtınalar yüzünden Berat ve elvarında çok büyük münakalât Arnavatlak hükâümetl Berat ve clvarıma yardım — beyetleri göddermeğe mecbur kalmıştır. Teyyareci Lindberg'in çocü kanu çalıp öldürdüler, Hopi man naminda biri, idama mahb küm edildi ve bugünlerde elek tirik sandalyesi üstünde ebedi yetl boylıyacaktır. Baba, Ha buü - tecelilelini görm için, İogiltere'ye hareket eti imiş.. Ayoi zamand bazı haydatların, — Hodt idama mahküm — etirtiği İç Lindberg'e veya küçük çoco na bir ölüm tuzağı kuracaklı rzından korkuluyor. 4 Adalet — mütereddit, çocul mezarda, baba — korkuada — vij | L üzere haydatlak; bepsinin ferklin korkunç bir dev bibi Amerl kanın üstünde oynayıp düruyor! Ben Lindberg'in çocoğu ku | dar adalete de aciyorüm. Eğel Lindberg'in dostu — olsaydım! kulağına şunları fıisıldardım. —— —Gel, dostum, sen İogilteraf| ye de gitmel, Geçenlerde Lond, teda bir lord, otomobilini b bir çerptırınış karşıki otomobilde, senlü yan 4 run gibi bir. yavronun ölümü | ne sebebiyet vermiş.. Sonu ne otomobile olmuş biliyor musun? Lordo, (Asildir, payelidir| avamdan değildir) diye, — bili diğimiz Hakyerlerine — değili lordlar vermlş | ler ve ble çocuk öldüren lord sırmalı yüzlerce lordun sözdel adalet diyanından, beract kora:| ti almış ta çıkmış. Duyda; mu dostum? Yani —Amerika'da — adeletlm yanı başında eli tabancalı, ; 4J mshkemesine bombealı haydatlar, İogiltere'de de sırmalı tordi dar kendi kanunlarımı yürütül yorlar, Ve adaletin bu zavallı lğı seni tiriyen bir - eldemi fırlatırken — diğer titrek elile; kapıyor. Bence kaçlığın yeri 1Ö gittiğin yerde adaletin vahidii kıyasisi lübarlle yalnız İsimler, değişiyor.. 4 Orhan Rahmi Gökç ——— Halya'da ekonomik yeni tedbirler alınıyo Roma 24 ( Redyo ) — Hü;| kümet, yün ve deri sanaylinde | kullanılan — tanen İhracını biri kararname ile yasak etm ' Şeker, bal, dantelâ, yiyecek yesir eşyalar üzerinde — satığ, değişiklikleri yapılacağı ve bar| hususta bir kerardame hazı ı lanmakta olduğu töylenmektedii Yemen Veliahdımıı' Ziyareti , Kahire 24 (Radyo) — gazeteleri, Yemen ıcn;ııaı,r_ yakında Kudüs, Şam ve May | rai Şerla'yı ziyaret edecepil yazmaktadırlar. 2 Balıkesir'de ! Işık Söndür- me Tecrübeleri.. Balıkesir, 24 ÇA.A) — Bal kesir'de bugece yapılan ışık 4ön- dürme denemesi İyl bir sonuç verdi. Sast 21 de şehir düdüj çalınınca içıklear - söndürüld Yirml dakika sonra ikinci bir düdükle aşıklar tekrar zandı. Deneme İlk olmasına — rağnen çok iyi Idere edildi ve hiçble | aksaklığa oğramadı. J MONTE KRİSTOİ | | | j | Sal