14 Ocak 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

14 Ocak 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

e — gopkasını kulaklarına kadar ge Jenlyor ve paranın hazırlaması, saat| — Hammalı — bü adamın ayaklarında çizme, — üzerinde siyah bir elbise vardı. üstah veCüretkâr BirŞchirHayduu — Baştarafı 1 inci suhifede — | gindan atılaış olarak — bulan Muştor. Zarfın üzerinde Türk harflerile (Deri tücearı Davi Bidi'ye) yazısı Tüccar; bu zearfi açaış ve İçinden Arab barflerile yazılı bir mektab çıktığını görmüştür. Mektubta deri tüccarından 2000 ilra (4 vardı. önsekizde — mağazaya — gelecek olan hammala verilmesi, akıl takdirde öldürüleceği yazılı 1di. Mektubun altında bir de (İhtar) yardı, kim seye bildirili yordu, Davi Sidi; bundan birbuçak ay evvel gene böyle bir tehdid mektubu almış korkarak zabıtayı baberdar etmemiş, ge 500 lirayı teslim ederek hayduda göndermişti. Bua ikinci mektabu —alınca zabıtayı haberdar — etmiş ve ta berri komlserliği bu küstah ve cür'etkâr şehir haydudana ya kalamak için tertibat almıştır. Akşama doğra polis memurları şehirdeki umum? telefon köşk. lerini tarassad altına — almışlar ve tüccar Davl Sidi'ye; kendi sine olursa parayı Bünü bildirmesi için vermişlerdir. Taharri komlseri Lütfâ Bur. ca başta bütün taharrit memarları dün bu şe Yİci yakalamak — için — seferber | edilmiş balanayorlardı.? Sast 18 de Davl - Sidi'nin mağezasındaki — telefoo zill çal mış ve mikrofonu eline slınca bir sos: — Parayı hazırladın mı? Demiştir. Tüccar; korkmakla beçaber, polisten aldığı direktif üzerine: — Bu Bonda Şmektuban gösterilmemesi ve müracart eden hazırlamış oldu- direklif telefonla olmak üzere para pek çok.. Bu kadar veremem Demiş, Şehir haydada: — Ne kadar vereceksin? Diye vakit tüccar: — 200-300 lira vereyim. Cevabını — vermiştir. Bonun üzerine Hayreddin: — Bu kadar az para kabal edemem. — Şimdi - telefonü ka puyorum. Tehdidini savurmuştar. car da: — Nihayet 500 lira vere: bilirim. Daha fazla ceğlm. Demiştir. Hayriddio; bu söz Üzerine: — Pekki.. Şimdi bir hamal göndereceğim. Elinde bir sepet vardır. Parayı ba - sepete ko yup gönderirsiniz. Demiştir. Bu tabarri memarları berdar edilmiştir. düdan nerede — İse oraya gelip parayı almak — ietiyeceği hakkaktı. Herkesin — İşten çık ftıkları zamana raştlıyan o mra da sokaklar pek kalabalıktı. Biraz sonra uzaktan bir ham- malın elinde bir sepetle mağa- zaya doğru geldiği görülmüştür. takib eden şerir de psltosunun yokalarını kaldırımış, tormuştur. O Tüc veremiye görüşmeden bemen ba Artık hay- mu Çirmiş olarak yaklaşmış ve cski gümrük sokağının bir köşesinde durmuştur. Henüz bir (?) olan Tabarri memurları, hamalın elindeki sebetle mağazaya gir- diğini, zabıtaca numaraları tos- bit edilmiş olan paralar sepote konduktun sonra dışanı çıktı- gor ve köşe boşında - bekliyen odama — doğrü — İlerlediğivi gö rünce bu adamın kim olduğu: na Öğcenmek iİçin yancına sa kulmuşlardır. Fakat kendisine birçey yapmıyor. ve yalmız yü bakıyorlardı. — Cüretkâr şçerir; kendisini teblikede gö rünce bulunduğu yerden ç ramış, İlerl doğru atılmış ve tabancasını çekerek tabarri me- ateş ötme: Büne müarlarının üzerine ge buşlamıştır. Taharri memurları kendile rlao siper bir yer aramağa ça lışırken teharri komiseri Lötfü Burcu orteya atılmış, tabanca: sını çekerek hem kaçmakta, hem de memurlara ateş etmekte olan baydadun arkasından ateşe başlamıştır. Müsademe çok şid. O sırada — işle- tinden çıkan ve oradan — geç mekte olan birçok halk silâb ecaleri Üzerine İki tarafa kaçış mışlar ve bu yözden haydudan kaçman da bir dereceye kadar kolaylaşmıştır. Haydot kaçarak yan taki Doveli sokağına sapmış ve oradan da memurlara bir. müd. det ateş ettikten sonra Banka sokağına geçmiştir. O — sırada tabancaşındak! kurgonlar — bit mişti. Sonradan — anlaşıldığına göre cebinde dahba 20 — kadar mermi vardı, fakat bunları tabancasına doldurmağa Imkân bulamamış, silâh sesleri üzerine yetişen ve ©o nokta doleşan polis memüra — 69 İs- mall Hakkı, 76 Hilml ve 73 Alâlddin — taraflarından yaka- lanmıştır. Haydat; - içinde kur- şün kalmamış olan tâbancasını polis Tamali Hakkının göğsüne vurmuşsada polle- Alâlddin ta bancasını göğsüne dayamış: — Şimdi ateş ediyoram. Diyerek uzattığı ellâhını al mış ve ba - sıirada — göğsründen tabancanın çekilmiş - olduğunu gören haydud; pollslerin üze. rine atılmış, gene kaçmak — İs temiştir. Yere düşen haydadan sağ gözü bir taşa gelmiş ve kanamağa başlamıştır. Kantar polle karakoluna götürülen hay. dud orada — İstlcvab edilmeğe başlamış ve müsademo sırasında #ol omuzu üzerinden geçon bir kurşünün — elbisesini — deldiği, omuzunu da yaktığı anlaşıl mıştır. Yaralı komiser; hemen hasta- neye kaldırılmış ve tedavi al- fna alınmıştır. Emniyet mü dürü Feyzi Akkor; — hastanede kendisin! ziyaret etmiştir. Koml- ser Lötfü Burca'an yaraları bafiftir. Kemikte anza olub olmadığı anlaşılmak İçin bugün rontken moayenesli yapılacaktır. Haydut Hayreddin; aslen Se- ferihisarlıdır. ve yirmi İki ya şındadır. Bundan evel — deri tücearı Yakonun yanında tabak olarak — çalışmıştır. O vaklı; Yako'nun derilerini Davi Sidi ye sattığımı öğrenmiş ve ba tüccarın fazla parası oldağunu tahmin etmişti. Bir müddettenberi — işelzdi. Okudüğü zabıta romablarının tesiri altında kalan bu çerir, kolay para — kazanmak — içla ötekine berikine tehdit mek taba gönderip kuzanılacağını döşünmüş ve bu düşüncesini tatbike kalkışmıştı. Bir buçuk ay evel yazdığı bir mektab üzerine kolayca (500) lira elde edince bu defa ikinci mektubu göndermiş, fakat yakalanmıştır. Müsademe — sırasında — elindeki para sepetini vak'a yerinde detli olmuştur, taraf- elvarda bırakıp keçan hammal Meh medi, Keçecilerde bulduğunu ve evelce (500) lirayı gene bu adam vasitasile aldığını söyla- miştir. Hayreddin demiştir ki: — Bana ilk defa (500) lirayı gönderince ceseretlendim. Bu defa da - (2000) lira istedim, Mektubu ben yazdım, hammalı da ben gönderdim. Çok sarhoş tum. Arastadaki umumf telefon köşkünden saat 18 de — telefon edib; — Parta hazır mı? Deodim. Pazarlık ettik, 500 Hraya razı oldular. Köşe başında pi beklerken yanıma birisi yaklaştı, yüzüme dikkstle baktı. Buna polis memuru zannetme dim, elvildi, Yahodt tücear ta rafından beni öldürmek üzere gönderilmiş biri esadım ve ken- diml tehlikede bismsederek ta- bancamı ateş ettim, kendimi müdafan ettim. Vaktile tobaklık ederken Uşak'lı Emrullah adında bir arkadaşımı bıçekla — yarala- mıştiım. O vaklttenberi sabıkam vardır. Fakat yaşım küçük ol duğa İçin © vakit hapisaneye girmemiş, kurtalmuştam, Ham mal Mehmed; Tepecik'te Yeni meahallede 44 namarada otur: maktadır. Şeririn bu İzahati üzerine dün gece hammal Mebmed araştırılmışıa da geç vakte ka dar bulunamamıştır. Maamafih bugün yakalanacaktır. — Tabki- kata müddelamumi — muaviol ÂHi Akkaya el koymuştur. Em- niyet müdür muavini İsmull Küntay ve adli kısım relsi hu lüsl Akgümüş Kantar polls ka rakolunda. geç vakte kadar tahkikatla meşgol olmuşlardır. Hayriddlin; bir aralık üç arkadaşı daha bulunduğunu söylemişse de sonre bu sözlerini — sırboşluk enikasile söylediğini Wade et miştir. Tahkikata devam edil- mektedir. “ Haydüdün — tabancası — eski polis beyilğidir. Kendisi Ballı: kuyada Abbasağa — sokağında oturuyorda. — Evvelce — Aydın emlâki milliye momarloğa yap- tığı da söylenmektedir. . .. Müsademe sırasında — oradan geçen İzmir — eskl saylavı - Ah- med Eaver büyük bir tehlike atlatmıştır. Japon Delegas- yonuna Yeni Yalimat Verildi. Tokyo 13 (Radyo) — Japon nazırları, başbakan amiral Ka- vanın başkanl'gında toplanmış lar ve deniz konuferansı etra fında konuşymular da — bulün- muştur. Diş işleri bakamı - Hirota, Londra'daki Japon - delegasyo nuna çektiği bir telgrafta yeni tallmat — vermiş ve Japonya'nın gösterdiği —şeralit kabül edil. mezse, daniz teslihatında yeni- den bir yarış başlıyacağını ve konferansa ona göre Göz Böy- lemelerini bildirmiştir. Vatikan Kilisesi Siyasal işle- re Karışmamış.. Roma, 13 (Radyo) — (Opser- ostaro Romanx) gazetesi, Vati kan kilisesinin, askeri mes'ele. lerde İtalya ile beraber olduğu ve kilisenin slyasal İşlere ka: tışlığı hakkında İsveç gezetele rintn yazdıklarımı — yalanlamak: tadır. AD TELGRÂAF TELSiZLE ğ Bir Italyan Tayyaresı Yere .. 96 i Düştü ve Parçalandı — Ras Desta, Cenub Cebhe sııı(leki. Son Çnrpışmalardli Italyan'lara önemli Zayiat Verdirmiştir | Roma 13 (Radyo) — Azmaradan gelen haberlere göre, Italya hava kuvvetleri bakanı muhteliif cebhelerde tetkikat yapmış ve Mareşal Badoglio iİle uzun bir konuşma yapmıştır. Romu 13 (Radyo) — Iklaci kânunun onbirlaci günü bir bombardıman tayyaresi içinde birinci mülâzlm Santse, ikine mülâzim Alberto ve makine çavuşu Silesonto olduğu halde yere parçalacmıştır. Düşme sebebi malüm değildir. İçindekller ölmüşlerdir. leri ve Anbadem mevklindeki gisli yerleri keşfettikleri Italyan Son huberlere göre de, İtalyan tayyareleri Gondarın şimalindeki Dayek mevkiinde bulunmuşlar ve biraz sonra tekrar uçarak hava torpilleri İngiltere kaynaklarındaa haber düşerek Asmara 13 (Radyo) — Italyan tayyarelerlalo, bugün de Habeş mevzllerini bombardıman ettik: veriliyor. Satik çaf lardt atmışlardır. Ispanya İsyanı Yeni Ge- miler Yaptırıyor. Yunanistan'daki Ingiliz Filosu Ma- nevraya Çıktı, Yunan Veliahdı Gitti. Loodra 18 (Radyo) — Niyoz Kroalikel gezetesi yazıyor: İogillere, deniz kuvretlerini artırmak İçin faaliyete geçmiş tir. Deniz konferansının aklın kalmak tehlikesi —üzerine iki büyük diritaavtın laşsatı — içla lâzım gelen — para — ayrılmıştır. Gelecek sene dokuüz — dritnavt üç kruvazör, 9 torpldo, 8 de- nizaltı gemisi daha yapılacaktır. Londre, 13 (Radyo) — Hay fa'dan bildiriliyor: Togiliz üssübahrisi teslsntına devam edilmektedir. Hayfa li madının garb kısmı barb sefi nelerine mahsus olacaktır. Üssübahri inşaatının pek ya: kında biteceği tahmin edilmek. tedir. Roma, 13 (Radyo) ler'den - bildiriliyor; Yunan - vellahdı. prens Pol dan — başi Yunan — bahriyesi erkânıharbiye relsi, bahriye ba. — Fa: İzmirli Tay);reci Bir Kız — Baştarafı 1ci sayfada — gözel bir ellvesli; Türkkuşu mektebi açıldı, Oraya girdim. Yıldız uçmana sorduk: — Paraşütle atladınız. mı, İlk atlayışınızda nasıl bir he- yecan geçirdiniz? — Mekteba gireli beş ay ka dar olayor. Eylülda devama başladım ve şimdiye kadar pa- rtaşât tâbslli yaptım ve on dofa atladım. Bunlar hbepsl de An. kara'da kendi mektep sahamız Östünde olda, Paraşüt tecrübe- mnf yapmağı çok İstiyordum. Fukat arkadaşlarım bunu ben- den beklemiyor, ummuyordu. Atlayıştan bir gün evvel, usü len sıhbi bir muayeneden geçi: rildim. Uzman Anohlm bana lcabeden pazari — decsler verdi, fakat günü belli değildi. Ertesi Bgünü sorda: — Nasıl - dedi - bugün atlar. mısın?. Ben sevinçle sıçradım bütün arsama kuvüşacaktım. Tayya rede uçmanın zevki büyüktür, fakat paraşâtle müvyaffakıyetli bir talşte daha başka bir zevk , vardır. Tayyaremiz havalanma dan evvel yerde birkaç prova yaptık. Paraşütleri sırtıma al dim. Arkıdaşlarım ve seyirciler toplanmışlardı. Nihayet tayyara çalışmağa başladı ve — bavalan- kanlığı servisl direktörü, üsü bahriler direktörü ve bütün Yanan harb gemileri kuman: danları İngiliz — zırblılarınn ra- kib olarak — llmanı lerdir. Bu Yunan — behriye yarın Saronik körfezinde pilacak — İngiliz deniz ralarıada hezır bulunucaklardır. Atina 13 (Özel aytarımızdan) Pire Hmanında demirli bulunan İaogiliz harb gemileri manevra yapmak üzere bu sabah Yunan denizlerine — açılmışlardır. Bu manevralara otuz Yaonan subayı da İştirak edecektir. Yanan vellahdı Pavlos ve Yunan deniz debiz kurmay başkamı manev raları - İngiliz Ekalmar harbh gemisinden takib edecektir. Cebelüttarık 18 Radyo) — Hud, Nepton ve Orlyon bugün Cebelüttarık'tan hareket ede- tek İngiltere'ye gitmişlerdir. terketmiş eckânı ya: manev: dık. Ankara üzerinde uçayor: dük. Bin metre iİrtifada Idik. Hocam, gazı kesti. Tayyare sosizce — süzülerek — uçuyordu. Ben hazırdım, yapacağımı bili yordum, — Yerimden kalktım. Tayyarenla — dikmelerini tata rak kanadın üstüne çıktım. Sol elimle dikmeleri tutmuş bir vaziyette sağ — elimi para- şötün çekme balkasına — geçir dim, Hocam; — Atla Yıldız! Dedi. Birdenbire baş aşağı boşluğa atılmakla beraber hal kayı da çeklim. O dakikada geçirdiğim heyecanı, hayatımda hiç geçirmedim. Bu, korku de Gil, başka bir şeydi, sevlaçle karışık, anlatılmaz bir heyecan!. Evet, neş'eme payan — yöktü, Rüzgüra karşı İstikamet alarak yavaş yavaş indim. Arkadaşla zım, açuğıda bir karınca gümesl halinde kımıldaşıyorlardı. Ben, benden ummadıkları şeyi yap: mıştım,. İlk paraşut kollanmak- liğım böyle oldu. Ondan sonra artık alıştım.. Ve bir kaçında, çft paraşat uçtum ,, Yıldız şimdi — ble senede doğrudan — doğrüya tay- yarecilik dersl görecek ve bir sene sonra diplomasını alacak tır. - Kendisinden İzmir'de ta: nıdığı bayanlar arasında böyle üçman, Devleti Idare Eden | Partiler Mes'uldür. Madrid 13 (Radyo) — Sot: yalist üderi Largo Kbalero, s08 hâdiseler etrafında bir konle: ranş vermiş ve İspanya lı batırlatarak, hatanın, Sosyalist- lerde olmadığını söylemiş — ve bükümeti idare eden partileriü layana — sebebiyet — verdiklerini beyan eylemiştir. Romanya Kralı Belgra'da Niçin Gitmiş.. —. .. .00 — Baştarafı Ici sayfada — maksatlar takibadeceği söylen: mektedir. Deyli Telgraf gazetesl şunları ilâve ediyor: Küçük antanta mensub dev: letler son zamanlarda - istiklâl: lerinin korunmasını Fransa'dat ziyade İngiltere'den beklemek: tedirler.| Berlin, 13 (Radyo) — man İstihbarat bürosundan: z Romanya kralının Belgrad seyahati, İtalya'ya karşı tatbik edilmek ihtimali mevcud petrol ambargosundan muda, Avustur)” başbakanı Şuşmingin Prag seya: hati İle alâkadardır. Romanya ve Yogoslavya, Hablsburg ba: nedanınm İş başına — getirilme: sine — mubaliftir. Belgrad, 13 (Radyo) — Yarı resmiğ bir tobliğde, Belgrad'da bulunan Romanya kralının Dü binco sarayından meydanına gittiğini ve avda — Romanya'lı davetlilerden başka prens Pol ve Yugoslavya anı Staya: — dinoviç'in hazır bulandağu bil dirilmektedir. Romanya kralı Karol gece yarısı Bükreş'e ha: reket etmiş ve valide kraliçe Mari, kral Piyer, saltanat nalbi | krene Pol tarafından 'Topkisef İstasyonuna kadar teşyi edil- miştir. Kral Karol Bükreş'e döndü: Cenevre 13 (Radyo) — Ro- | manya Kralı Karol'un — matal: İ lâkas prenses Eleni, bugünler: | de Cenevre'ye gelecek - olan | oğla Romanya vellahdı Mişel'i karşılamak üözere buraya gel | Belgrad 13 (Radyo) — Ro: manya Kralı Kerol ve oğlu Mişel, bagün Bükreş'e dön: mek özere buradan hareket etmişlerdir. AL bir merak ve erzu görüp gör- mediğini sorduk: — Çok dedi- - birçok arka: daşlarım ve bu arada liseli kızlar, Türkkuşu maktebinla açılmasını — bekliyorlar. Göre- ceksinle; mekteb açılsın, İzmir: | den çok kızlar göklere uçacak: — lardır.