14 Ocak 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 8

14 Ocak 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 8

İkinci kânun 1936 Sosyalistler Laval Kabinesini Düşürmeğe Çalışıyorlar. Habeş'ler Her Gün Hücum Ediyorlar. Italyan Tayyare- leri, Müsbet Bir Iş Yapamaz Olmuşlardır. ——— .4 4 gö —— Habeş'ler Ele Geçirdikleri On Italyan Tankını Sardalya Kutusu Gibi Açmış- Renda Selâse'de 1500 Italyan Maktal Düşmüştür. lar. İstanbal, 12 — (Telefon) — Habeş kavvetleri; Enda Selâside İtalyan cephesine bir yapmışlardır. İtalyan'lar bu cep taarroz hede de çok sakışık ble vaziyete | düşmüşlerdir. İtalyan'lar, — şld detli bir. muharebe mecbur kalmışlardır. 1500 mak tolleri vardır. Londrs, 12 (A.A) Ajansındad: Bugün de Habeş'ler tarafın dan yenideni şan edilen Makal le'nin — alınması haberi bher bhalde doğru olmasa gerektir. AdisAbaba'da dahi buna ina Bılmamaktadır. Banunla boraber muhakkak olan — birşey © da bu mıntakada İtalyan' müdhiş surette Habeş'ler tara fından mkıştırılmış olmalarıdır. Hergün Habeş kıt'aları İtalyan küvyetlerine hücum yabud İtalyan hatları akınlar yapmaktadır. Daha garta Takazze nehrinin şlmal kıyısında kalmış bolünan Habeş kıt'aları — İtalyan kollarını sıkıştırmaktadır. Tigre cepbesinde İtalyan tay yare küvvetleri her zaman bücuma bazır bir bülde bulun makta, fakat tayyareler. bom bardıman için hareket yerlerine geldikleri zaman Habeşleri tay yarte hbeomlarına karşı tabaf fuz etmiş ve dağılmış bir - halde bulmaktadırlar. Habeşlistan'ın ber — tarafında so0n zaemanlarda — yağmış yağımurlar Adis Ababa kasını — fazla — çemurlatmıştır. Çünkü Royter #sjansı muha birinla bir lılıu(ı dün vellahd, yermeğe Royter etmekte, gerlsine kara olan mınta | Tözümgelen Habeş İbakanları, diplomatları ve yabancı gazetecller önünde at yarışları yapıldığını ve hava açık olduğuna - bildirmektedir. Gene KRoyter — muhabirinin Adir - Ababa'dan — bildirdiğine göre, Bendegina geçidi. mubu rebesini bizsat görenler bu mübarebe esnasinda 10 bafif bücüm taokının ele geçirilime sini şöyle anlatmaktadırlar: Tepelerde yer almış bulanan Habeş nöbetçileri İtalyan tank Tarının vadide durmakta oldu | ganu görmüşler ve derhal bana bildirmiy Bunun üzerine yüzlerce yerlere lerdir. muherib gelmiş yukarıdan aşağıya büyük kuya parçaları — yavarlamak geçldi iİki — taraftanda tanklara kapamışlardır. Habeş'ler hücum etmiş ve tank lardan yapılan ateşlerla verdiği büyük zaylata reğmen nihayet tanklar ele - geçirilmiştir. Taokların içinde bulunan ların bir. kısmı ölmüş ve diğer- leride teslim olarak getirilmiştir. Royterin muhabiri dün İtalyan konsoloslak bina tında bulunan — dört zabit, iki küçük zabit ve iki neferle mü Iâakatia bulunmuştur. kendi tanklarının leri bâüdisesini şöyle anlatmış lardır: — Habeş'ler bu iki tankı yoldu yürürkan devrilmiş ola rak — görmüşlerdir. Habeş'ler tankları sardelye kutüsü uçar gibi açınışlar ve içinde — sağ İtalyanlar — bülanca — şaşırmış ve geceleyin süretile Şafakla boraber Destle'ye Demale Banlar etir. edilme Fransa'daki [ugyuıılu 3 DenizlerdeFeciHâdiseler Oluyor, Vapurlar Battı. - Bunlardan Birinde 365 Y 0l('ıı Vardı. Ayrıca 30 Kişi Boğuldu. —rar— Parle, 18 (Radyo) — Toğyan , bil mohafaza teşkilüli, son fır. halinde bulonan Luar, Sann ve Ren nehirlerinin sularının İamesine İntizar edildiği bir mırada yeniden yağmağa başlıyan yağmurlar yüzünden sularda ye nidenyükselme kaydedilmiştir. Havaların bugün ve yarın du yoğışlı olacağı anlaşılmıştır. Sen nehri Osterliç köprüsü yanında 3 metre 90 santim yükselmişti. Suların yükselme Hile alâkadar olan dalre yarın suların 4,30, ve birgün sonra suların ( metre 90 santimetre olacağını bildirmiştir. Bununla beraber, bu yükselmnin endişe verici mabiyeti olmadığını ve İkli gün sonra suların inmeğe Başlıyacağını bildirmiştir. Marn nehti suları da derecede kabarmıştır. Nevyork 13 (Radyo) — Sa- kâfi Hnalar yüzünden üç vapurun battığını ve bir çok yolcuların boğulduğunu bildirmiştir. Battığı söylenen purunda 365 yoleu ve gemlel bulanmakta idi, Buodan başkr Asturya sehli mubafaza teşkllârı Yova vapu rünun 1990 ton olup yolcu larından 35 kişinin boğulduğu- nn bildirmiştir. Paris 13 (A.A) — Fransanın bazı — bölgöleri sular altında kaldığından İş bakanımın — bir tebliği üzerine bazı — hatların İşletilmesi mavakkaten duürdü rulmuştur. Nevyork 13 (A.A) — As torya İstasyonu Lovva adımdaki 1889 tonluk gemlinin fırtınadan battığını — ve — mürettebatının mahvolduğuna bildirmektedir. Yova va | den Yaralı bir Bize olduğumuz fTenu olmamızı takdir lardır teşlim ve teslim dede çok muameleye maruz kalacağımızı — bildirmiş lerdir. Halboki bize gayet iyi masmele olundu. Vaziyetimiz çok memnanuz. — Diğer esvirler de tarada konuş- muşlardır. Londra, 13 (Radyo) — ayal Habeş tedavi ediliyor. nub — cephesinde Ras Desta küvvetleri İatikşaf — hareketle rinde bulunmuşlar ve bir çar pışmada İtalyan'lara uğır zaylat Roma 13 (Radyo) ra'dan bildiriliyor: Harp sabasında bazı küçük müsademelerden — buşku - biçbir hâdise yoktur. Asma Yunanistan'da Ğeçim Selânik'te Dün Parti Li- derleri Söz Söylediler. Halk Miting Yaptı. Liberal Parti Lideri, Yasasını Anlattı. Selânik'ten bir görünüş Paris 13 (Radyo) — Yuna- | halk pürtişi refel M. Teotoklede nistan'da başlamış olan intiha bat mücadelesi basebile dün Selânikte çok beyecanlı birgün | geçmiştir. Üç mnhtelif partl intibabat için mitfog yapımıştır. Ahrar partisl relel M. Sofülle ve milli halk partlsl relsi Tootokla Be- yazkule meydanında birer nu tük söylemişlerdir. M. Sofolis, binlerce dinleyici önünde — fırkamnın - kraliyetin adesi — karşısındaki — vaziyetini Izah etmiş ve: — Ahrar firkası; memlekette sükün ve birliği tesls husasun daki proğramına sadık kaldığı müddetçe — kraliyote karşı hiç bir hareket ve teşebbüste ba lanmıyacaktır, krala muzaheret edecektir. Demiştir. Çaldarle'ten — eyrılmiş — olan asıl fırkadan ne İçin ayrıldığıcı İzah etmiş ve: — Bu ayrılık apcak kraliye do İadesl — İçin olmuştur. M, Çaldarla krallığın İadesini işkâl etmekte idi. M. Kondille — ile bu buşasta teşriklmesal ederek kraliyotl lade ettik. Demiştir. Üçüncü mitingte sabık mu- baribler — cemliyetinin — mitingi olmuştur. Sabık — müharibler, M. Kondilir. tarafından vaki olanan kanunların M. Demir els tarafından hükümden 1ska tını protesto etmişler ve ka- munların yeniden meriyet mev. kline konmasımı İstemişlerdir. Atlna'da da nümayişler ya- pılmıştır. — Pazar 'günü tekrar mitiog yapılacaktır. Hükümetin Httibaz ettiği tedbirler sayesinde hiçbir hâdise çıkmamığyır. | şistandaki | kadır ki, bü Teyyareler, Habeş küvvet lerinla hiçbir ketlerine — meydan gibi topga — ateşleri de hareketlerine — şiddetli mabi olmaktadır. Ambalâki cenubunda "ıbıı ilerlame — hare- Habeş sürette hare kete geçen bir kıt'ası vermediği | ’ tayyare bombardımanı ile men nedilmiştir. Bu göretle şiinsle — doğru | Mlerma hareketine meydan va | rilmemiştir. İltica eden Habeş — askerleri Italyanlara Habeş ordularında yaşamak İmkânsızlığından bul- ıı.-unehedlılı—r [ngılız Gazeteleri Sulh Şe- raitinden Bahsediyorlar. Son haberler Ise, Mevzuubahs Sulh Şartla- rının. Asılsız Olduğunu Bildiriyor. Londre, 13 (Radyo) — Deyli Meyl ve Deyli Niyoz gazetele- rine göre İtalyan - Habeş har: binla — salhen — tesviyesi için Brüksel ve Vatikan tarafından bir teklif yapılacaktır. Bu teklif Belçika M. Vanzelan turafında: caktır. M. Vanzelon Londre'ya gi ——— « Habeş başvekili yapıla İtalya Belçika Kralının Tavassntu Bir Entrika Mıdır? — |— | Habeş Hükümdarı Da Bu Şartlarla Sulha Yanaşmıyor.. Loodra 13 (Radyo) — Bel çika'oım — Habeşletan sinde oyaıyacağı rolden bahne mes'ela den gezeteler, Kral L-opold'an bü İşte muvaffak olamıyk gn yazmaktadır, Deyli Krosikl diyor ki: Belçikanın tavsssutu, Habe Ttalyan — davaşının tahakkukuna, matuf bir entri teşebbüs akim kulmağa mabkümdur. Deşli Herald; İmparatorun barışa yanaşa ceği haberi — yalsı Neceşi, tek bir Ttalyan kı kaldıkça solha eslâ yanaşmıyacaktır. Diyor. Tayınla ise şyu müta leayı yürütüyı Belçika'nın tavassutu müşkll olacaktır. Çünkü Belçike 13 ler ezesından değildir. Italyan'lara Göre Prens Daud Neler Söyfemiş? Roma 13 (Radyo) — İta'yan kaynaklarına göre, Harrar'da bülunmakta olmü — Misir prens- lerinden Kızılay heyeti başkanı İsmull Daud. İtalyan tayyare: lerinlo — (Rulala) yı bombardı. manlarında Mısir. Kızılay has tenosinla zarar görmediğini ve Dagabnr'da ;yalnız ufak - bir hastanenin mevcud — olduğunu ve bunun da, şimdiye kadar vukubulan bombardımanlardan - mütcesslir olmadığını söylemiştir. ——— derek M. Baldvin ve M. Eden e mülâkat edecektir. Diğer taraftan — Romu'dan alınan bir habere göre üç hafta mezüniyetine mukabil — beman avdet eden İnigiltere'nla Roma sefiri Sir Erik Dromond'an avdeti çok mübhimdir. Roma mehaflili bu âni evdete büyük bir. ehemmiyet vermektedir. Sir Erik Dromond'un Lon- dra'ya seyahatioln, hükümetine vaziyet hbakkında bir rapor vermekle alâkadar olduğu an laşılmaktadır. Tnagiliz sefirinla Roma'ya avdeti, Tagiliz hükü: metinin — salh — müzakoratına girişmek armaslle alüâkadar d dedilmektedir. Bu müzakerenin uluslar #a yetesi könseyinin — içtimaından evvel buşlüması çok — mühte- meldir. Londra 13 (Radyo) — Sulh içla gazetelerin ileri sürdükleri fkirler ve şimdiye kadar yazı haberler — osassızdır. M Vanjular, hattı hereketini tayla Petrol ambargosuna gelince, İagiltera 13 komltesi nla vereceği olacaktır. lan elmiştir. karara muutazır Miısir Tahkikat Için Habeşis- tana heyet Gönderiyor Kahire 13 (A.A) — Habe: şletanı müdafaa komitesi müs lüman gençliği cemiyeti reisi Dr. Abdülhamid Sayidi Daga: bur, — Bölelli ve Cicika'daki Misir. hastanelerini — ziyaret et. mok ve seyyar sıhhiye heyetle: rinin gombardımanları hakkın - da tetkikstta bulanmak üzere Haboşlstan'a göndermeğe karar vermiştir. Paris Piskoposu Harb Hakkında Ne Diyor? Paris 12 (Radyo) — Parle buş plskoposu kardinal Berkli harbı, budalaca ve geyri ma: kal bir hareket olarak tevsif etimlş: — Ortada haksız bir tecavüz olmadan, ba tecavüz Için harp' dan başka çare bulanması ka- bil iken, dövüşmek, İnsanlığa aykırıdır. Demiştir. |