18 Ocak 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 8

18 Ocak 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 8

Yirmi bıd.ıcl yıl No. 6426 Cumartese 18 “kinci kânun 1936 ANADOLU [tdlyanlar Ingiliz Kızılhaç Teşkilâtını bombalamamışlar! j Son Harpte Habeş Süvarileri, Italyan Tanklarına Kal ramanca Atıldılar Ve çarpışma çok Kanlı Oldu. — —..0 - -:49 )- ÇAM — | | ! Cansız Atlar, Canlıya Karşı Muvaffak Oldular. Italyanlar'dan Zaptedil! Tanklar, Diğer Bir Harpte Kendilerine Karşı Kullanıldı. Londra 17 #jansının (Radyo) — Roy Habeşistan'daki bildiriyor. hesinde Hebeşlerin taarruz hu reketi iukişaf etimektedir Şimal cebhesinde Dolo mın ter aytarı Cenub ceb takasında Raş Desta kuüyvetleri- bi meğlüb eden — İtalyan yerli ana vatan sakerleri; Sibell neh ri boyunca püskürttükleri kuv vetleri — takib Ras Deosta'nın sol cenah öz. rindeki temdidi bertaraf edi lince, Sasayana Olcika ve Ha battı boyünce” hareketin genlşliyeceği sanılmaktadır. etmektedirler, rar Halen sağcenabin bu - hare keti, aml taarraz ma, yokaa hü yük isarruz için iptidai bare ketlermi oldauğu malüm de gildir. Banale-Dorla mıntakasındaki harb çok çetin olmuştur. Habeş #üvarisi müteaddid hücumlarda bulanmuş, çitler arasına yerleş leçştirilen Habeş makineli tü- fenk ve mitralyözleri İtalyan lara fazla telefat verdirmiştir. Fakat tanklar makineli tüfenk. lerin başlarında bulunanları öl dürmüşler ve bu yuvaları te- mizlemişlerdir. İtalyan ordusu tekrar İleri ha rekete başlamıştır. En debşetli ve tüyler ürper Hel savaş Darin nehrl: boyunca olmuştur. Borada Habeş süva risinin kahramanca ve yıldırım gibi saldırmaları — İtalyan'larda tabribat yapmıştır. Hattâ biralik İtalyan ordusu rüc'at eder va ziyet almış ve fakat arkadan gelen yardımcı kavvet ve tank. Bundan sonra lar sayesinde teh like Habeş bu atlatılmıştır. süvarileri tanklara — da ve kah ramanca saldırmış cesurane lar fakat bir weti ce elde edememiş Tunklar, tüfenk mit alşözlerle | lerdir. makineli ve bir kısımm süvariyi yere sermlş diğer lerini de kaçmağa mecbur — etmiştir. Yani canlı beygir makineli — beygir arasındaki çarpış ma, makineli bey girin gelebesile netlcelenmiştir. İtalyanların Dolo mıntaka sundaki İlerleyişi en fazla iki nehir arasında olmuştur. Bu civarda küçük küçük birçok Habeş köyleri İtalyanlar tara findan — zabtedilmiştir. İtalyan uçakları, Ras Desta'nin arka dan yardım almamasını - temin için ric'at eden ordunun geri lerini şiddetle bombardıman etmişlerdir. Adls-Ababa, 16 (A A) Dolo bölgesinde geniş bir cephea üzerinde Ras Desta — ordusu tarafından başlanan ve 14 kâ nunusaniye kadar — İtalyan'lar tarafından mesküt geçilen bir mubarebe bütün — şiddetile de vam etmektedir. Habeş'ler mübim urazi ve kayde değer — ganimet elde et- mişlerdir. Ba ganimetler ara sında birkaç tank, elli mitral Halyan Kaynaklarının Haberleri Italyan Kuvvetleri Harar'a 120 Kilometre Mesafede! Ras Nasibu Kuvvetleri, Mukabil Bir Taarruz Hazır- hyor. İtalyan'lar Roma, 17 (Radyo) — İtal- yan tayyarelerinin Dagabar-Şu şabanekte yapımış oldukları bom bardıman çok müessir olmuştur. Tayyare bombaları, toplanmış veya hareket halinde bulunan Habeş — kuvvetlerini — tamamile dağıtmıştır. Kuvvetli sırhli tanklardan mürekkep İtalyan kıta'ları, tayyarelerin de yardımı Nle Fa Fan nehrinin iki sahi Hinden İlerlemektedirler. Italyan ordusa Harar'a 120 kilometre mesefede bulunmak. tedır. Merkez ve şark - ordula rzıma barekete geçmesi ve Ogu den'de boşlıyan — hareket — Ras Desta küvvetlerini üsü hare kütından uzak düşürmek — esa- vna müstenlttir. Dolo cephesl gelince: Ras Desta'nın bir kışım we otomobil ve hareketlerine Habeş süvarileri.. yöz, 100 kadar katır ve kam von birçok — diğer barp levazı mı da - yardır. Şiddetle müdafaada bulunan Ttelyan'lar tayyare bombardı manları himayesinde — bir kaç defa mukabil taarruza da — ça- Tışmışlardır. Bu muharebe es nssında — önce İtalyan'lardan alınan tanklar İik defa olarak Ktalyan mevzilerine karşı - kul- lanılmıştır. Müharebe Uebbe Şebeli neh- rine kadar bütün cephe hattı üzerinde — devam — etmektedir. Italyan'lar, şimalden kuvvetli Ihtiyatlar celbetmektedir. Roma 17 (Radyo) — Tig renla şimal cebhesinde İtalyan tayyareleri Anbaradam ve Ko vard mevkilerini şiddetli suret. te bombardıman etmişlerdir. Badoglio geri çağrılmamıç Roma 17 (Radyo) — Mare Harar'ın Boşaltıldığını Söyliyorlar. kerl teceld edilmiş, —aair kır”- alarla İrtibatı kesilmiştir. Adis-Ababa'dan habere göre, İtalyan tayyarele rinin durmak — bilmiyen hare verilen bir ket ve (taaranz'arımna reğmen, Ras Nasibu kuüvvetleri İtalyan taarruzona karşı mukabil taar- mak üzeredir. Dorya Gunülede Ras Desta'nın sekeri küvvetleri Ülelmal İstikametine doğru çekilmektedirler. Adis-Ababa'dan verilen ikinci bir habere göre Harar tahliye edilmiştir. — İdare teşkilâtı Ci bati - Adis Ababa — şimendifer hattı özerinde Aroduaya çekil miştir. Ras Nasibu dün Harar - Ci cika cenubunda toplanmış olan kuvvetlerini teltiş etmiştir. Milâno da münteşir Koryera | slne dalr Habeş Dellâsera gazetesi Tigre cephe- menablinden çıkarılan — haberlerden — bahse derek: “Habeş askerleri bir adım bile Herlemiş değildirler. İleri mevziler İtalyan'ların ellerinde bulanmaktadır. Burslarda kuv- vetli projöktörler mevcdddur ve geceleri de her taralı taras sut mümkün olmaktadır. “Buandan buşka Mareşul Ba- doğlfo da, bütün Habeş cep hesini yıldırım — sür'atlle sursa cak büyük bir tesrraz hazır lamaktadır,, demektedir. Mogadleyo, 17 ( Radyo ) — Cenupta İtslyan - orduları ara sında Malarya hâğünliği baş gös terdiği baberi yanlıştır. Yalanmış! Roma, 17 (Radyo) — Hubeş kuvvetlerinla Mukalle'yi tebdit ettikleri baberl yalandır. Londra 17 (Radyo) yanler ton harpte 75 ılj | Temiştir. Habeşle bu Wf | belerde dörtbin ölü vet! dir. — İtalyanların , | önemlidir. j —.. .00 Italya Roma, 17 (Redyo) —© nevre'den alınan huborleri F Ulaslar sosyetesi — İtalşat geleri İçin - atellerde kiralanmıştır. Ba haber, İtalya'nın lf sosyetesinden benüz çel dıglnı göstermektedir. Titülesko — Pazar (İonevrp'ye vasıl — olacaktıf: KBA a) Son Dakika: KUDEMDÖA DKM Ingiltere Silâhlanıyor. Otomobil Fa rikalarında Da Imalât Artırılacaktı - Londra 17 (Rudyo) — Kabinenin milli müdafaa komitesi bugün öğleden yapmıştır. Komlte bir hafta zarfında dördüncü defa olarak toplunmıştır. Komitenin yenlden ellâblanma mes'elesi İle meşgul olduğu töylenmektedir. Kabine, Cenerft verilecek kararların tatbiki için, İngiltere'nin daba <velden tertibat almış olması lâzım ge kanaatindedir. Zaunedildiğine göre komlte, Almanya'nın Ren'in sekerliktan tecridi — ve yel allâhlanma mes'eleslle de meşgal olmuş, birçok silâh, uçak, otomobil fabrikalarında imalâtın * tılması kararlaştırılmıştır. Silâhlanma masrafına karşılık yeniden bir milli müdafaa İstikrazı rılacağı anlaşılmaktadır. İngiltere, Ren, Avustarya momel ve hattâ Almanya'nın eski müstemlekeleri mevzgubahşedil! den ellühlanmak — arzusundadır. Ancak bü — mes'elelerin muslihsne — bir şekilde ve paktın 16 maddesi esas tutalarak müzakere ve halledilmesi İngiltere'cin en büyük arzasudur. Son Şiddetli Harb ve Ingiliz Hastan si Bombardımanı Yalan Mı? Roma 17 (Radyo) — Salâhiyetli çevenler, Kanalle'de şiddetli bir muharebe olduğu hakkını haberi yalanlamakta ve Habeşlatan'da böyle blr kessbanın mevcut olmadığını yalnız bu İsimde * kabile bulunduğunu beyan etmektedirler. Banun, Kaulya sultanının latikşaf hareketinden g* olduğu sanılmaktadır. Bu çevenler, İngiltere Afrika'dan gelen haberlere göre, uçaklan Demiya çadırlık İki kempi bombardıman — etmişlerdir. Burada İagiliz doktoru çalışmakta Imlş. Parla, 17 (Radyo) — İtalyan tayyarelerinin, Deselye civarında yaptıkları bombardıman — netl” sinde İngilir Kızılhbaç bastanesinin yakıldığı bakkındaki haberler, İtalyan'lar tarafından yalapı maktadır. Bombardıman mıntakasında bir İngiliz zabitinin bulunduğu ve onua da biçbir görmediği söyleniyor. halyan Topçuları. şal — Badogllo mıştır. gerl çağınlıma- | Habeşler döridin ölü bırakmışlar sonra bir ta kızılhaç hastanesiaio bombardımanı haberini! de tekzip etmektedirli yakınında 500 çadırlık ve Gardi Badoda bin kadar Habeş'li bulanmakta ve gül Tevfik Rüştü Aras p.î"'ıî"(ı:ğî',y'f_” da da batmış olan Lötentt Parl tayyaresinin ynıdoııl/ı içla Navel Orleandan 100 107 lok bir tahlisiye dubası tlecektir. Tayyare yodi motro deri” İ lkte — bulunmaktadır. - Tayif renla sahile çekilmesi çok olacaktır. Tayyarenin söküleri Fransa'ya gönderileceği e0i gılmaktadır. Buğday Sıkıntısı YO Ankara, 17 (Özel) — Zi müsteşarı Atıf, busene med kette buğday sıkıntım — olan! cağını, hükümetin lâzım; tedbirleri aldığını W,lml& ———.-—— Iran Ajansına Diyevde Bulundu.. —— İstanbal, 17 ÇÖzel) — Bu akşam Cen dışbakanımız Dr. Tevfik Rüştü Aras Taç Ajansına üzere Anadolu Ajansına şu diyevl vermiştir: «Milletlerin birbirlerini sevmek ve birbirlerine daha fazla yaklaşmak İçin yekdiğerini daha çok ve daha İyl tanımaları kai desl iki memleket Ajansının — karşılıklı - hizmetlerile komşa ve kardeş mlilletler Irtan ve Türkiya arasında en güzel ve en seme reli netlcelerini verecektir. Bunun için gerek Anadola gerek Taç Ajanslarının bu sahadaki hizmerlerinla çok hayırlı olacağı hakkında sevgili ve büyük Baş vekilim İsmet İnönü'nün söylemiş olduğu heliğ sözlere candan ortak olur ve ba fırsattaa İstifade ederek asil Iran mliletine ve onun büyük Şehinşahıma hudutsar, sevgi ve saygılı sizden rica ederim.” İ 'ye hareket cdem bildirilmek