21 Ocak 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

21 Ocak 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

Tariht Tefrika: Nakleden: I'All - ŞEMSEDDİN Ateşin Hâkimi Napolyon Bonapart'ın Maceraları BIRINCI KISIM — HİND YOLU » Cidden çirkin ble harekel!. Bonn nasıl yaptığını salamak.. — Yoksa., San de böyle yepumadığına mı mütecesirsin?. — Hayır, generelim.. Fakat.: — Pekâlâ.. Ba mülâzimle geriki cürmünü basıl cezalan dıracağımı — göreceksin! Beni emirlerime — itastazlık — nedir anlasınlar!, Bau bususta ibret vermek lâzımdır. Bu sırada kepı vurüldü. Go neralin İşareti üzerine Bertiye kapıyı açmak üzere — ayoğu kalktı. General: — Herhalde — kadın — olsa gerek! Dedi. Kapı açılınca Fanfan, tam bir meker vaziyeti ve Be- lâmlle göründü. Napolyon bir İşaretle amiralın yaverini savdı ve hiddetli bir sesle: — Fore'nin karısı elz. mi siniz? Diye sordu. — Evet generalim! — Oryan gemlsine nanl gir. diniz ve bugüne kadar mevcu: diyetinizl nasıl sakladınız? — General, her kabahat be nimdir! — Bu, benim İstediğim ce vab değildir! — Tek kabahatlı benim! — Mülüzlm Foure'nla sizin gemiye — bindiğinizden baberi yok mu demek İstiyorsunuz? Hal. buki kamarada kucaklaştığınızı ve öpüştüğünüzü dayanlar Asker kıyafetindeki kadın, kocasını kurtarmak hususunda ki göyretine rağımen bu ısrarın manrsızlığını anladı ve: — Kocamı çok - seviyorum, ondan ayrılmak kvdretini ken- dimde görememekteyim! Diye kekeledi, “ — Aclapıldı; azker elbişesini kim verdi? — Ben satın aldım, gene ralim! — Nereden? — Nereden mi?. — Hatırla mıyorum!, — Pekâlâ... Paris'ten Tulo na nasıl geldiniz? — Bakkalın — arabasında!, — Sitin kadın oldoğanuzu görmedi mi? — Hayır, generalim! — Muhakkak olan — süvari elbisesini kendinize adam akıllı yakıştırdığınızdır. — Ata da çok İyi binerim, generalim! — Hiç şüphesiz kılınç kul. Tanmasını da iyi bilirsiniz, de- BİL mi? ANADOLU Haydar Rüşdü ÖKTFİ Umumi neşriyat ve yanı işleri müdürü: Hamdi Nüzhet İdarehanesi; " İzmir İkinci Bqıy €. Halk Partisi binası içinde Telgraf: İzmir « ANADOLU Telelon: 2776 — Posta kutusu 405 ABONE ŞERAİTİ; Y 1200, Altı aylığı 700, Ü ılıwıylıgı 500 kıı,rı;fılıı " Yabancı memleketler için senelik #bone ücreti 27 hiradır. Heryerde 5_ Kuruştuar. T ANADOLU MATBAASINDA BASILMIŞTIR İ| Tcabederse buni — Henüz a kadar iyi miyorum; generalim! Genç kadın aaker sesini yük- selterek İlâve etti: bil. — Masmafih... Eğer lâum bâsml oluras.. Napolyon alaylı bir. tavırla tamamlıyarak: — Memlükleri kılıncınız önü ne katarak kovalıyacaksınız de BİL mi? — Evet, generalim! — Benim kadın aekere Ih tyacım yoktur. General hiddetli bir gesle; — Bana mülâzim — Fure'yi getiriniz! Emrini verdi. Bertiye, korku e bir derece daha gözelleşen kudın — aakere biç bakınıdan çıktı; Napolyon da genç kadına en küçük bir ehemmiyet vermez bir tavır takındı. Güzel Bellilet vaziye tin büsbütün vehamet kesbetti: ll —görerek, TYevkalâde bir essaretle Napolyon'a doğru bir adım attı ve: — Generalim, bizi ne yapa- caksaınız? Diye sordu. Napolyon ihtiyarsız cevab verdi: — Karaya ayak bastığınmız gün Fransa'ya gönderilecekeln! — Yaot.. — O da kim?.. — Kocam!.. — Kocanız m?. — Karaya çıktığımız anda diveni barbe verilacektir. Orada rütbesinin rzef'ine ve beş sene kürek. ce zasına karar verilecektir. olerak — Generalim. — Şikâyet — etmeyiniz, ba cezama memnun olunüz — ve onu — kurşuna şükrediniz!, — Çok sertsiniz, generalim. dizdirmediğime — Ya... Ba bir tariz midir? — Hayır — generalim. — Bir teomsür... — Şu halde, ben mi kaba- hatlıyım? — Haşır, genersalim! Size söyledim ve gene söylerim ki bu hâdisenin bütün mes'uliyet. >ri benimdir. Bana ne İsteras. nİz — yapınız, razıyım, — fakat onun kabahatı yoktar, acıyınız. Kendisine bu. Kadar yakışan sırmalarını sökmeyiniz. Bunları, kocem canı pahasına, — cesaretl ve şecaatı mukabilinde kazan. mıştir, — Fakat bunları gene ken- disi — kiymeten — düşürmüştür. Size karşı mükavyemet - edemi- yen, bönim emirlerimi tutmı. yan bir adam zabit olabilir mi? — Generalim, ben — serar ettim; yokaa 60 kabal etme mlşti. — İcadesini size bâkim kıl. malı idi. — Generalim, çok yalvarı: mm. Beni hapsediniz... Eğer hapisten — hiç çıkarmayınız.. Fakat sizin için barbetmek, sizin için ölmek istiyen bir amskeri bu arzusun: menetmeyiniz. Beni cezalandı: mnız, fakat onu affodiniz, Bellilot, bu sözleri söylerken bir asker değildi, yalvaran gü- zel bir kadındı. Ellerini gene. rale uzatarak: — Çok yalvarırım size... Napolyon her cesareti kıran bir oda ile; — Mümkün değil!. Ingiltere Kralı Ağır Bir va- ziyette Bulunuyor —— .-a — Baştarafı 1ci sayfada — fakat umumi ehvalde — hiçbir tahavvyül hüsüla gelmeden ge çirdiği bildirilmiştir. Prens Dö Galım kabineyi ziyaretinden — gonru, — sarayda kraliyet meclisi içtima etmiştir. Bu içtimada kralın husust kâtibi, hükümet nazırı Ram şey Makdonald, Lord Hamllton hazır. bulunmuşlardır. Bu içtimada, Kralın haste lığının devamı müddetince hü- kümet iyferine bakmak üzere bir komlsyon' teşkil edilmiştir. Londra 20 (Radyo) — Mon trealdan bildiriliyor: Bütün Kanada'da — Kralın fadel afiyeti için kiliselerde daslar yapılmıştır. Roma, 20 (Radyo) — İngiliz kralının sıbbatı hakkında neş redilen tabip raporana — göre kral Core'an mutlak bir sükün ve İetirahata — İhtiyacı — vardır. Bugün havanın gözel / olması bile kralım hastalığı üzerine mücesdir olmuştar, Londre, 20 (Radyo) — İtal ya'nın Londra sefiri M, Grandi, kralın husust kâtipliğine soğlık dileklerini bildiren bir telgraf çekmiştir. Londra, 20 (Radyo) — Ni yabet meclisinin toplanmamn lü zaumu bünl olduğandan, moclis İçtimaa çağrılmıştır. Londra, 20 (Radyo) — Es ki Alman muharipleri delegas yonu gelir gelmez Velianhda bir telgraf çekerek, İngiliz top raklarına ayak bastıkları andan berl Kralıc ladel aliyeti için temennide bulunduklarını bil dirmişlerdir. Londra 20 (Radyo) — İn- giltere Kralının hastalığı — ceki derecesladedir. Doktorlar, bu geceyi çok nazik görmektedir. Hasta bu geceyl rahat geçirirse, hastalığın salâh yolunu alması ibtimali kuvvetlidir. Kralın hastalığı münssebetiy- le sarayda toplanau — hususi komlayonda — Kanterbury baş plskoposu ile dahiliye nazırı Sir Con Simon ve daha bazı büyük rical daha hazır bulun- muşlardır. İngiltere temel yasan mncl- Bince kralın yattığı odanın yanındaki Salonun ara kapıları uçılmış ve kral yattığı yerden komlsyonun müzakerelerini ta- kib eylemiş, verilen kararı im- zalamıştır. Komlsyonda kraliçe Mari ile Vellahd prena Dogal ve diğer prenslerle dükler ha zır. bulanmuşlardır. Komlsyon müzakerelerini bi. tirdikten sonra sarayın arabala- riyle Londra'ya dönmüşlerdir. Londra 20 (Radyo) — İn. giltere mlllf müdafaa komleyo nu, bugün M., Baldvin'in bay kanlığı altında - toplanmıştır. Londra, 20 (Radyo) — dranın soğük — bavası - kralın #ihbatı üzerinde tosif yapmak: tadır. Hava düzelirse, çok olacağı mılmaktadır. Bugün güneş çık ve şasları kralın odamna uksetmişti. Kral Jorj, hastalıktan mütevellit bir istirap - düğmamaktadır. — Dok, torlar kendisine uyumasını tuv- siye etmektedirler, Londra 20 (Redyo) — Mec Iaf bâs, bugün Kralın riyase- tinde ve Kralın odasımın ya mıvpaki bir odada toplanmıştır. Mutat merastimden sonra Lord Balking niyabet meclle azaları. Cenevre'de Konsey Dün Toplandı — Baştarafı 1 inci sahifede — zarnretinde; #yoj zumanda mül teciler, sulh davalarını da — iyi tetkik eşmek lâzımdır. Fransa'da çıkarılmak — İsteni len kabine bubranı çok şayanı dikkattir. M. Eden ile doktor Göbels'in nutukları arasındaki derin zıd. diyet te nuzarı dikkate lâyiktir. Doktor Göbels'in — sözleri, Al manya'nın sulhbperverane beya- nat ve emellerlne tamamen Battır. «M. Eden salhün beynelrat lel bir tesanüd İle - temini ve müuhafazasını İstemekte, Alman elyasası ise büsbün başka düşün- mektedir.,, Demektedir. Deyli Tolgraf gazetesi: “Italyan-Habeş ihtilâfının de- venı müddetince Uluslar — 405 yetesini teşkll eden devletlerin her zaman küdretlerine — göre berekete ve faaliyete hazır ol malori İcabetmektedir.., Demektedir. Cenevre, 20 (Radyo) — M. Laval ba sabah mesal urkudaş ları M Aleku Leje ve M. Maslili ve M. Piyer Roşa İle müzakerede bulunmuş ve 10,30 da İtalya'nın oluslar — sosyetesl murabhası Baron — Aloizi ile mülükat yapmıştır. M. Laval saat 11 de uluslar sosyeteesl merkezine — gitmiş ve konseyin hafi olarak yapılan İlk cels ştirak etmiştir. Saat 9,40 da İngiliz harlciye vekili M. Eden de Cenevre'ye vasıl olmuştur. Laval Eden mülâkatı öğleden tonra yapılacaktır. Cenevre 20 (Radyo) — Ulus lar sosyetesi konseyl — Avuaştu- ralya murahbası M Bravn ri yasetinde toplanmış, bu celsede İtolyan murahhası Baron Alolet, Fransa murahbı M. Laval, fagiliz murahhası M. — Eden, Sovyet Rusya murahbasnı M. Litvinof, Lehistan murabham Buron Bek, Ispanya murahhası M. Modargaya hazır bulanmuş tar. Küşad nutkundan — sönta müzakerate başlanmıştır. Akçam üzeri 13 ler koml- tesl de toplanıcaktır. Ba ko mite de İtalya - Habeş Ihtilâ fini hal için sarfolanan —mesai tetkik edilecektir. Rusya - Urügvay — hükümet- leri arasında çıkan elyasi ihtilâf aacak çarşamba günü müzakere edilecektir. Konseyin müzakere edeceği mühim ve had mecs elelerden “olrlil de Ali komlae: rin Danziğ hakkındaki raporu- nan müzakereesldir. Berlin 20 (Radyo) — Alman matbuatı Cenevre müzakeratina büyük bir ebemmiyet vermek. tedir. Ayni zamanda İtalyan-Babeş ihtilâfına; Danzig muammasına en ziyade ehammiyet verilmek. te ve Danzig âli komlserinin ——— nın İsimlerini gösterir bir tak- riri Krula takdim etmiş, Kral Core bunu kabul etmiştir. Seçilen viyabet meclisi, Kra bn hastalığı müddetince gün Tük işleri görecek ve Kral na: mına İmza etacaktır. £ Roma, 20 (Radyo) — Guza teler, İngiltere kralımın bastalığı etrafında uzun makaleler yaz- makta ve biran evel iyi olman temenoiyatında balanmakta: dırlar. verdiği tapor şiddetle edilmektedir. Paris, 20 (Radyo) — Liyon- da çıkan “ Liyon Repopliken,, güzetesi, yazdığı bir makalede; uluslar karumunuan — hbangi isti kamete doğra gittiği hakkında bir fikir. dermeyan edilemiye ceğini kaydetmekte ve yalnız Lord Eden'in, bir kollektif ha rekete taraftar - olduğunu İlerl sörmektedir. (Tan) güzetesi ise, herşeyin uluslar kuramu kadrosu dahi İlnde biteceğini yazmaktadır. Ayni gazete, uluslar küurumu- nun bir un evvel sulhu temin eylemek mecbüriyetinde oldu- ganu kaydettikten sonra, zecri tedbirlerin — çiddetlendirilmiye ceğini ileri sürmektedir. Conevre, 20 (Rudyo) — Uldelar kurumu — könseyi baş- kanı Avustralya — delegesi M (Bradon) verdiği bir - söylevde, vefat eden — eilâhsızlanma kon- ferensı başkanı M. (Henderson) an hizmetlerinden babsetmiştir. Bundan sonra Fransız — başba: kanı M. Laval do, Belçika de- legesl olup vefat eden (Destra) bakkında bir söylev vermiştir. Celso — kapandıktan — sonra M. Laval, İtalyan baş murabbası Baron Alolzi ile Fransız delegas yonunun dalresinde uzun müd- det hususi konuşmuşlardır. Bu konuşmalarda sulh bakkında hiçbir söz geçmemiştir. sulh yola kapanmamıştır. —Te- maslar gayrl resmiğ olarak devam etmektedir. Öğleden sonra da — Onüçler komitesi, Müsyü Madaryaka'nın başkanlığında “toplanmıştır. Bu komitede de İtalya - Habeşls'na Abtilâfi etrafında esaslı birşey konuşulmumıştır. Habeşfatan'ın, bir tahkik heyeti gönderilmesi ve kredi açılması hakkındaki talepleri müzakere edilmiş fakat kat'i karar verilmemiştir. 18 ler Komitesi başkanı (Vaa Konselles) komiteyi Çarşambu günü (Yarın) toplantıya çağıra caktır. Romanya başmurahhası M. Titülesko, bu sabah M. Laval'la ve öğleden sonra da Lord Edenle uzun müddet konuşmuştur. Konsey, İtalya başbakanı M. Mussolini tarafından — kızılhaç teşkilâtı genel merkezine gelen tolgrafı da okumuştur, Cenevre 20 (Radyo) — Jar- nal Düjenev gazetesi, M. Laval İle Lord Eden'ia, Cenevre'de pekaz kalacağını yazmaktadır. Ayni güzeteye göre, bir ra- por tanzim etmek üzere yeni bir kömilte teşkil edilecek ve bu komlitenin vereceği rapor, gelecek — toplantıda — müzakere olanacaktır. Konsey, Danzig fevkalâde kömiseri tarafından — gönderil: miş olan raporu müzakere ede- cektir. Komiserin bu rapotun- de, Nazilelin, Danzig'te tothiş siyaşeti takib ettikleri yanl. maktadır. Gelecek eylülde Uluslar ku- rumu tarafından yapılacak olan radyo teslsati salh — için kulla: nılacaktır. Londra 20 (Radyo ) — İn giliz matbuatı, bagünkü Cenev: re toplantısında hbiçbir. karar verilemiyeceğinde — müttefiktir. ler: Deyli Telgraf, hiçbir. dev- let petrol ambargosuna ön ayak olmak İstememektedir. Bu va- ziyet karşısında İngiltere ihtl- tenkid Ağaçlar yem yeşit, lıu!” Elmalar ceviz kadar, * ber, tamat ballaşlı! Bergama (Özel) llıvıl;'d da gür gibi gitmektedir. yağışlardan sonra — ilk yaz ’ neşin açılman — ortalığı yaptı. O kadar ki otlar gibi da yaşarmağa, yeşillenmeğt Bağlar açılmakta, somak tadır. Bağlardaki açılan raklardan —sarma yapanlar ** Eriklerden hoşaf yapılmal malar yeni baştan covif büyümüştür. Taze büber, mat bolca bulunmaktadır. / Bu gibi bir yıl, yııhl'îı' Tattığına göre Bergama'da önce geçmiştir. O zaman dâ lar böyle uygun — gitmiş, bu vakitte kelle çıkarmıştı: iyarları gençlere: — Siz böyle yılı çok Demek autetile kendil Böyle bir yıl görmediğini 4! istemişlerdi. Zeytin yağları: / Memleketin en bereketli salü olan zeytinliklere son Yi gok önem — verilmiştir. Zirı kolay elde edilen mahsulü tarihte do kutsal bir durumt? dır. Fakat zeytinciliğe : ehemmiyet yağların ticaret odalarımın — tatbik talimatnameler gibi bura ( nelerinde de kontrol yapılmat! yerinde olacaktır. Torbalar, barareti, baskı işleri, dağarlaf ların temiz ve bereketli ol mühim rol oynamaktadır. bunların bir talimatnameyt Tanması ve kontrol edilmesini makamlardan bekleriz, Fransa'da Kaf Parle 20 (Radyo) — sondan gelen haberlere kar geceli gündüzlü dır. O havalide münakalât silmiş, yollar kapanmış, kamyonlar karlara göm dün gece posta hareket memilştir. İzmir mestinden: Davacı Akseki Ticarel kası vekili Avakat Ekrem tarafından 150 ra tahelli hakkında müddel Gazl bulvarı civarında ki tahafiyeciler çarşısında m yılı araba tamircisi Hamdi ne açılan davada müdde ikametgâhının — meçhali: mebal davetiye ve gıyap rına gezete İle İlânen ti suretile gıyaben yapılan matı sonunda müddabih ranın masacifle birlikte diline 111836 tarihine verilmiş — olduğundan aleyhin kanuni müddeti mahkemeye müracaatla * yoluna — gitmediği MGI:J' baptaki hüküm katiyet deceği tebliğ makamına olmak — üzere — ilânen olunur. 177 yıılı hareket etmağe ııe# ı dür demektedir. M* Zeeri tedbirlere nleyhtar ve İtalya taraftarı — bül Deyli Meyl ise, bükümete, denizdekl gemllerini ;ıfl ! mege davet — etmektedir. te dizor ki: İ sn:Eıkl gergin — vaziyet ıı/d dikkate alınırsa, şimdiki büsbütün nezaket ıı-mıl’“ Eğer Akdenizdeki gemiler hal geri alınırsa vaziyet Hr. Akel takdirde büyük İlke başgöstermek üzeredir. Matbuat, Fransadaki sulh bukuk Ç | bubranının — sosyetenin alamamasında tesiri yazmaktadır.