1 Şubat 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

1 Şubat 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

Çimdikler Şundan, Bundan Habeş'ler, tatihin ezeli ve ebedi yalın ayaklarıdır. Taban: ları, kalın ve ceki bir - kösele den daha mukavemetlidir. Ne taş para eder, ne diken, ne kazık, ne de çakıl; yürür, gi derler.. Bunun, bir cihetten tasarrof olduğu da muhakkaktır. Fakat Yalınayak bir ordunun yürüyü tünü ve en önde tek bir ku Mandanın kundüra - giydiğini ünce İnsan, gayri iİhtiyari gülüyor. Dün bir arkadaşla konuşu Yordam, Sordum: — Acaba -Dedim- Habeş'ler e zaman ayakkabı giyecekler? Arkadaşım, zarifane bir covab verdi: — İtalyan'lar pabuçlarını bı rakıp ta kaçlıkları zaman?. Yukarı maballelerde oturan bir dostum var. Bizim Anado luya okuyorda: — Kouyruklu yıldız!. Diye mırıldandı, sonra ilâve elti: — Devlet kuşu.. Yüzüne baktım: — Hayrola .dedim ne var?. Bu kuyrukla yıldız nereye do ğuyor?. Devlet küşü — mereye konuyor!, Şaşırmış, afallamış — gibiydi. Sanki tesellisini ve sevincini kaybedecekmiş gibi bir üzüntüsü Vardı: — Yokarı mshallelere -dedi bizim diyara!. Ve parmağı İle korka korka bir haberi gösterdi: “Yakarı mahallelerde bu yıl lağita ve kaldırımlar yapılacak!,, — Gördün mü .dedi- âhir TZaman alâmetleri gibi bİr çey! Dalgınlığı İle — tanınmış bir arkadaşa sordum: — Kaç yaşındasın? Yözüme baktı, acı acı arıttı: — Simdi bilmiyorum. Fakat beş sene evvel evlendiğiim —ta Tihte yitmiyedi yaşında idim.. — Şua halde şimdi - otuziki Yaşındasın demek? — Bilmem, evlendiğim gün: denberi hiçbir şeyin farkında değilim.. . Vıpııdıyıı.. arşımızda — bir genş kız var. Kaşlarımı — aldır. mış, âdeta İnce siyah bir Iplik gİbi burakmış. Yanında da ba bası oturuyor, Kelın biyik ve kaşlı bir zat! Yanımdaki — ihtl yar bir kadın baktı baktı da şonları söyledi: — Babası, yabana — gitmesin tlye kızının kaşlarını da kendi kaşlarına yapıştırmış! Çimdik Dev m Müzesi Kültüz parkta vücude getiri lecek (Atatürk devrim müzesi) İçin bugün — öğleden sonra be lediyede bir toplantı yapılacak- tr. — Vali ve parti başkanı İle şehrimladeki rossamlar ve mü- hendisler bu toplantıya davet edilmişlerdir. Müzenin cı üzerinde konuşulacaktır. Kızılay Balosu Kızdday — karümünün — yıllık balosu bu akşam hükümet ko Dağı Salonlarında — verilecektir. Bu balo için İstanbal'dan da bazı allelerin geldiği baber ulın: Muştır. — Mühtelif — eğlenceler tabaha kadar devam edecektir. Tüm tarafından eşya piyan- tertib edilmiştir. ŞEHİR HABERLERİ Ihracatçılar Dün Toplandılar —— —— Fuzult faiz vermekten kurtulmak istiyorlar.. İzmir kura meyve llı'uıeılçılıır birliği idare heyeti dün borsa salonunda bir. toplantı yapmış. tır. Bu toplantıda İhracatçıları alâkadar eden bir mesele Üze tinde konuşulmuştur. Bollanda, Fele memleketlere Bu mesele; diğer yapılan ihracatta satılan malın şehadetnamesi — tasdikli olarak iade edilip Camhuriyet Merkez gelinceye kadar paranın tüccara verilme- menk ve menşe bankasına mesidir. Bu yüzden ihracatçılar aleşhine falz İşlemektedir. Ihracatçılar birliği idare be- yeti; bu süretle faiz - vermekle Ihracatçıların zarar — ettiklerini tespit etmiş, bu zararın önüne geçilmesi için ekonoml bakan: hığı mezdlade teşebbüste bulu polmasına kar, ermiİştir. Dedebaşı cinayeti ka- rarı yakında verilecek. Dedebaşı köyü civarında bir bağ kuleslode İsparta'lı Ahmed'i tabanca kurşanu İle — öldüren Rize'li Tbsan'ın muhakemeslne dün ağırcezada devam edilmiş tr. Müddelumumi — muavini Şevki Saner 1ddlasını aerdede zek soçla İle msktül arasında çıkan bir kavga — neticesinde Ahmed'i kasten öldüren İhsanın Türk ceza kanununon 448 İnci maddesine göre — cezalandırıl matmtı, fakat büdisede — tabrik bulunduğuna göre cezasının 7,5 yıl hapse fadirilmesloi İstemiş tr. Maznun da — müdafasını yapmış ve çirkla bir tecavöze oğuyarak kendişini — müdafan mecburlyetinde kaldığını — söy lemiştir. Kararın - tefhimi için mühakeme başka bir güne bı rakılmıştır. Söke'de deve güreşleri Söke, ( Özel ) — Bu hafta havâ kuramu asığı İçin * spor alenında yapılan deve güreşleri çok meraklı ve hoyecanlı — geç miştir. Komşu kumün ve İlçe- lerden gelen pek çok — seyirel ve Söke balkı İki gün, çoktan berl görmedikleri deve güreş lerine fazlm rağbet göstermiştir. (420) Kradan fazla gelir temin edildiği anlaşılmıştır. Güreşlere 16 çift pehlivan (Tölü ve Lök) glemiştir. Bunlardan başu gü reşen: Köşk'ten Hacı İbahim oğlu Mehmed'la tülüsü ile Kasaplar köyünden Hasan oğlu Halii'in tülüsü arasında yapılan güreşte Halil'in tülüsü Arslan kazuna rak 50 İlrayı almıştır. Ortaya güreşen Söke'nin Öz. başı köyünden Eşe bacının tü lüsü ile Selçak'tan Musatafa'nın tülüsü berabere kalarak 25 lira mükâfatı bölüşmüşlerdir. Ayağa — güreşen — tülülerden Bıyıklı'dan Ekiz- oğla Halli'in tülüsü kazanarak 15 lira mü kâlatı alınıştır. Kilovat taritesi. Bir müddettenberi rahatsız bulünan Nafıa komiseri veklil iyileşmiş ve dünden — itibaren vazifesine başlamıştır. Elektirik kilovat tarife komlsyonu önü müzdeki hafta içinde toplana rak kilovat tarifesini yeniden tosbit için müzükerelere — baş | İzmir'de Sivrisinek Ve Bataklık Mes'elesi. Dr. Ekrem Tok'un Vilâyete Verdi: ği Rapor Tetkik Ediliyor. — İzmir'de yapılacak bataklık ve sivrisinek mücadelesi esaa larını tesbit için şebrimize ge len ve tetkikatım — bitiren Sıh hat ve İçtims? Muaavenet Vekâ leti — müfettişlörinden — doktor Ekrem Tok; İzmir bataklıkla rının kurütulması ve sivrisinek mücadelesi için bir rTapor ha sırlıyarak — vilâyete — vermiştir. Bu raporda mücadelenln ne çe kilde tatbik edileceği tzah olun maktadır. Rapora göre İzmir'de batak hıkları — kürütma — işl iki e- kilde — yapılmalıdır. — Birinelei vilâyet ve belediye büdeclerine olan bataklıkların — kuratolma sıdır. İkinolsi de'ba - büdoeler: den yapılan yardımla kurütul meşiaa İmkân olmuiyan — batak. lıkların devlet yardımı WHWe ka rutulmasıdır. Halkapınar — ba: taklığı devlet yardımına ibtiyaç gösteten - bataklıklardandır. Vilâyetçe rapor — tetkik-edi lerek bü yıl büdoesinda lüzum: gelen Yahalaat — ayrılacak ayrıca bükümet merkezi nez dind. de teşebbüste — bulunula: caktır. — Hükümetin — yardımı temin edildikten sonra İzmir gıvarındaki bütün bataklıklatın kurutülması bir. senede bitmiş olacaktır. ve konucak tahalsatla korutulacak Sulhceza Mahkemeleri —— Adliye Binasında Bir Hâkim Bulunacak Sulbceza mahkemeleri bun- dan sonra Fevzipaşa bulvarında Bahçeli hanında kiralanan dal relerde fanliyete geçecektir. Cumuriyet — müddelamamisi jandarma ve polisten onaltıdan sonra — gelecek olan mazaunların müddelumu milikten sonra sulhceza mah kemelerinin yeni binasına gön- derilerek sokaklarda dolaştırıl malarına mâal - olmek için bir sulbecsa hâkimin bu sasttan tonra adliye binasındaki sulb ceza mahkemesi salonunda ba Tanmasını ve bu gibi maznun: ların İstlevabını yapmasını te Asım; #aat min etmiştir. Saat 16 dan son: ra adliyo binssında dalma bir sulbceza bâkimi bulunacaktır, Buca'ya temiz su i proje hazırlanacak Yirmi gündenberi Ankara'da bulunmakta olan Buca nahiyesi belediye relsi Nazım Anık şeh rimize dönmüştür. Nafıa Ve- kâleti su İşleri umum müdür- löğü; Buca'ya demir borular içinde temiz #a akıtılması için bir proje hazırlanması hakkında Baca belediyo relâliğinin toşeb: büsünü kabul etmiştir. Bacı; İzdilr'in en gözel bir sayfiye yeridir. Temiz sudan mahrom bulünmüsı Buca için mühim bir noksandır. — Bir proje ha zırlanmasını kabal etmek; Bu- ca'nin sa iİhtiyacı İçin mühim bir adım atmaktır. Haber aldığımıza göre, Bu: ca'ya gelen Kaogöl suyu boru lar içine alınacaktır, proje bu su için hazırlanacaktır. Selânik panayırı Şehrimiz ticaret odasına ge- len bir mektupta- Selânik- 11 İocl Carmalasal — panayırının 8 eylâl 936 dan uçılarak 27 ey lüle kadar devam edeceği bil dirilmiştir. Belediye daim? eneümeni Belediye dalmi — encümenl dün belediyede toplanmış, yenl yıl büdcesi üzerinde — görüşme: lere başlamışnr. Gümrük Ham- malları Tarifesi.. ——z2 — Mühim tenzilât yapıl- ması lâzımgelmektedir Gümrük hammalları tarife komleyonu dün de Ticaretoda- sında toplanınış ve hammalların gümrüklerde taşınan — oşyadan alınscak ücret tarilfesi üzerinde müzakerede bulonmuştor. Vall Fozlı Göüleçte ba — toplantıya İştirak etmilştir. Gümrük hammalları, tarifesi; komlayonu ehemmiyetle — İşgal etmektedir. Liman İşleri Ida- resinin vapurdan — çata boşalta rak romorkörle gümrük am- barına naklettiği eşyadan ton başına 40 50 kuruş ücret alın- dığı balde — gümrükten alınan hammaliye ücreti 120 kuruştür. Malın günlerce “yat 'üzerimde kalması vo İdarenin kömür veya Benzli gibi masrafları, kullan- diği işçilere — verdiği “ parada ayrıcıdır. Böyle açık bir vaz İyot karşısında göümrük ham- malları terifesinde ne derecede tenzilât yapılını lâzımgeldiği derhal-anlaşılır. - Tarife komle- yonu da bu hakikati görmüş ve tenzilât yapmak — Imkâninı ölde etmek İçin görüşmelerini uzatmıştır. Tarifönla bo ehem miyetl sebebile — vali Fazlı Gü- leç'te toplantıya İştirak etelştir. Komisyon; yakında yeni ta- rifeyi tesbit edecektir. Şehir meclisi Şehir meclisi pazartesi günü 16 da belediye salönuldü top- İanarak — görüşmelere — başlıya- caktır. Kızılçullu ve Elektrik ——— Natıa vekâletin- den bir emir geldi İzmir'den Buca'ya werilmiş olan elektrik ceryam — teslsatı Kızılçulla'dan — geçtiği — balde Kızılçulla'da oturanların evle rine ceryan: verilmemekte idi. Buca belediye relsliğinin teşeb büsü üzerlas nahae - vekâleti; Kızılçullu'da otaraoların — evle- rine ' ve tlosrethabhelerine ceryan verilmesini şehrimiz Nafıs ko: miserliğine bildirmiştir. Naha kumlserliği; vekâletin bu em rini şirkete tebliğ edecektir. Bu süretle Kızılçalla halkı da meden'yetla en büyük eseri olan elektriğe kavuşacaktır. Oda Meclisi Borsa, bütçesini tasdik etti, yeni seçimi yaptı. Ticaret odası — meclisi dün öğleden sonra oda - sslonunda toplanmış, borsanın yenl yıl büdeceni Güzerinde müzakerede bulunmuştar. Borsada satılan mahanllerden evvelce binde 1,5 histe alın makta idi. Ba mikdar binde bire indirilmiştir. Botsanın yeni yıl büdcesi de varidat azalmış - olduğana göre deha dar bir şekilde hazırlan- mığtı. Büdce 41675 lira olarak borsa idare heyetinin hazırla: mış olduğa şekilde tasdik et. miştir. Oda mecllai; her sene olduğa gibi riyaset — divanı - ve — Idare heyeli soçlmini —de — yapmıştır. Geçen seneki - Tiyuset divanı azaları aynen yeni sene - İçin de seçikmiştir. İdure heyeti aza sından ölmüş olan Cembazsade Cevdet'in yerine ziraat bankası İzmir şübedi müdürü Aşkı Eren seçilmiştir. Karşıyaka Yamanlar suyu ucuzladı Karşıyaka'daki Yamanlar #a yunün beher metre mik'abı 15 kuraşta. Abünemanların sayısı 500 8 geçiniş olduğundan — be- lediyece bu flat 12,5 kuruüşa tadirilmiştir. Ba suretle metre mik'ab başıpa 2,6 karuş ten zilât yapılınış olayor. Elalkapı- ner suyanun metre' mik'abı İse 16 koruştür. Kaldi ki Yaman- lar söyü evsaf İtibariyle- Hal. kapınar suyundan çok — üstün- dür. Aboneman sayını 750 yi bulanca — Yamanlar — suyunün metre mik'abı 10 kuruşa İne- cektir. TAYYARE. SİNEMAS 3151 TELEFON SISI Ruhi Terbiye Pisikolojik iakişaf ve terbiye: miz arasında bir de, hakiketleyre karşı olan teys yüzlüğümüz, korkuy ve inadımızı düşeltebilsek!., Man: tıkımızın bapoş — geçirebildiğimiz #vri bir külâh nasıl ki mantıkı değiştürmezse, hakikate karşı — olan bu rubi dikliğimiz de e kadar gayri tabildir ve bakikat üzerinde hiçbir tesir yapamamaktadır. Hakikati kabul. etmek, gerçoğe boyun eğmek, bir imsan yaradılışıı mn tekâmülündeki en parlak bir vesika, bir hâdisedir. Bugila tamıa: çapraşık, arışalı bir yol a, ancak kendi varlığımı da hakikate bir yer verip onu kabul — edenlerdir. ki, muval'fak oluyorlar.. Hakikatten ürküp kaç. mak, onu görünce göz yumumak, onu duüyünca — kulâk tıkamak - ne kadar acizane bir- tesellidir?, Batarya ateşinde bulanan kor: kak bir sivil, ökçeleri üstünde dönerek kulağını ne kadar tıkarsa tıkasın, toplar gene o velvelelöri ile patlıyacak, tok taneler gene göklerden —uçuşarak bedefini ara- yacaktır. Hakikat bir gölge gibidir, ba: zen peşimiz bezen — ökçeleri mizin dibinde, bazen önümüze dü- şerek yürüyor. Ondan silkinmek, kurtulmak, boş bir gayrettir.. Sıç. rürken aynen sizin gibi mçror, ko şerken — kesa... Boylu boyuna yere uzanınız, —onu altınızda bulacakmı: mız. Kalkarken gene eğrilerek, çar. pılarak sizinle beraber dikilecektir. Bu toprak üstüüde yaşıyan cemiyet mablükunun, hayattan tard edemiyeceği ve kendi keyfine göre ayağına ür — voramıyacağı - bir kuvvet, bir bâkimdir. Ununla mü: gadele etmek için, devirler dolusu enerji harcansa, onun hâlâ bir dağ bi beybetli olarak başını göklere dayadığı görülecektir. Ba'böyle olduğuna göre, man- tıkımıza başından külâbı çıkara- rak hakikatle tanışıp sevişmeğe ve onlaşmağa çalışmak lâzımdır. Orhan Rahmi Gökçe Evlenme Haber “aldığımıza göre müs: tahkem mevki komutanı gene- rel Kerameddin'in baldızının kızı Somahat'la piyade sübey- lardan — Eşrel'lo S Şubat — Pa: zartosl günü akitleri lera edi- lecektir. — Teminat Mektupları Banksların muhtelif işler için hükümet dalrelerine vermekte oldukları eşhasa ald teminat mektuplarının müddetli olma- larında birçok mahrurlar görül: müştür. Müddeti bitince bu gibi teminat mektapları hüküm- söz kalmaktadır. Meliye vekâ: lelinden vilâyete gelen bir bil: dirimde bandan sonra bu gibi İ temlnat mektaplarının müddetli —— olanlarının — kabul - edilmemesi ve müddötsiz tanzim edilenleri- Dİn Fesmi dalrelerce muteber sayılması bildirilmiştir. Belediye memurları Dün belediye — memurlurna iktoci kânun aylıkları dağıtıl. — mıştır. n Bugün Charles BOYER ile Gaby MORLAY'ın temsil ettikleri senenin - sayılı filmlerinden &h SAADET F Heyecanlı bir aşk maceramı » Yüksek bir rah tahlili . Eafes bir mevza Ayrıca: Foks Türkçe sözlü dünya haberleri —————TLİMML— SEANS SAATLERİ: Her gün 15, 17, 19, 2115. Cumartesi 18 15 tale- be seansı, — Pazar 13 te ilâve seansı