1 Şubat 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

1 Şubat 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Bugün Sahife Sene 8 — No, 6211 — Fiat her yerde 5 kuraş Loyd Corcun bir makalesi Kral Edvard, siyasi ufkun - karardığı bir sırada © tahta oturuyormuş “Japonya Mogolistanı yutmağa hazırlanıyor, Afrikada eyini mü- lafan edenlerle tecavüz edenler trasında hir boğuşma yapılıyor, * Avrupada da yeni hadiseler hazırlanıyor. Dış politikamız tereddüdden kurtulmalı, metin ve kat! olmalıdır ,, İngilterenin eski başvekili M. Loyd Corç «yeni kralımız için htikbaz neler hazırlıyor?» ser yda altında beynelmilel po- L &ya dair mühim bir maka- > Meşretmiştir. 2 Makalenin cihan politikasına © Parçalarını neklediyoruz: İngilterede krallık tarif ve sadid edilmiyen ve lâkin bik kovve mevcud olan bir otoritedir. n. fevkalâde ahvalde çok Yük değeri vardır. Dünya ise Wadi. fevkalâde ahval geçiriyor. İngilterede” kralların pek eski lata kadar varan ecdadi ha her hangi fırkaye mensup bu- nmaktan ve takbihe şayan ah- > harekâttan münezzeh bu- ü Yor. Ötedenberi İngiltere- hükümdarın otoritesi partinin edir, pla otorite kısmen ananevidir. > daha ziyade şahsidir. şahsiyeti mühim bir un oi olmadığı zaman anane vazi- Pete mükavemete kâfi gelme ektedir, gisi saltanatın son mütekâ- ni müteveffa kral be- ki Corç haiz olmuştu. Yeni yp ayni otoriteyi gösterebi- midir? Aal sekizinci Edvard hakkın. F taş Yalnız şahsan bildiğim şey- iş Yüyebilirin. Yeni kral ve- iken (Gal) havalisinin bir | in ve mümessili ve başve- İl Miri kendisile temasta bu- uştum. Yeni kral veliahdliğinde ba- fiz muvaffakıyet ve kabiliyet gösterdi. Dağlık bir yer olan (Gal) in birinci Edvard tarafın- dan İngiltere krallığına iltihakın- danberi tarihin kaydettiği en mükemmel veliahd şimdiki kral dır. İngilterede kralların büyük oğ- lu ve veliahdi olan zata Gal prensi denilir. Yani Galin krala tabi hükümdar prensidir. Yeni kral - Gal prensliği vazi- fesini gayet itina ve vicdani bir ihtimam ile ifa etmiştir. Galin her hangi tarafında bir karışıklık ve iztırap duyulmuş (Devami altıncı sahifede) Yeniköy iskelesinin her geceki misafiri Bir köpek balığı iskelenin altını yuva yapmış Yeniköy iskelesi I Yazısı besinci sâhifemizdedir | CUMARTESİ — 1 ŞUBAT 1936 Terazi ve tartılar sahtekârlığı çok genişmiş Mesele adliyeye bildirildi, müddeiumumilik tahkikata başladı Ölçüler ve a- yar müfettişle- rinin İstanbul | da bir fabrika tarafından te | razi ve tartılar © üzerinde (bir sahtekârlık ya- pıldığını haber alarak tahkika- ta başladıkları- Bugün Sahife Telefon : 24240 (İdare ) - 24949 ( Tahrir) - 24248 ( Matbaa ) - 20113 (Klişe) General Kondilis dün kalp sektesinden öldü : Eski başvekil 57 yaşında idi, nefes darlığı vardı General Kondilisin ölümü üzerine - fırkalar arasında anlaşma ihtimali artmıştır p nı dün yazmış- tık. Ölçüler ve ayar başmüfet- - ve yar müdürü tişliği bu mese- Bekir Sıtkı le etrafında yaptığı tahkikatı İs- tanbul cumhuriyet müddeiumumi- Jiğine bildirmiş ve müddeiumumi- lik te iş ehemmiyetle ele almış- tır. Diğer taraftan hâdise etrafın- da emniyet müdürlüğü ikinci şu- besince de tahkikat yapılmakta- dır. (Devamı 13 üncü sahifede) Gayrimübadil bonoları kımetlendirilecek Bunların biran evvel itfası için tedbir alınıyor İstanbula gelmesi beklenilen ölçüler Gayrimübadil bonolarının son zamanlarda yeniden düştüğünü, bu yüzden gayrimübadillerin va ziyetinin fenalastığını yazmıştık, ( Devamı 13 üncü sahifede) Mısırdaki İngiliz kuvvetleri 70 bini buldu Trablus hududuna acele şimendifer hattı yapılıyor Kahire 30 (Akşam) — Bu haf- ta Mısıra bir çok yeni İngiliz kuv- vetleri gelmiştir. Bu kuvvetlerden Glocester ve Langster B. N. fırka- ları Kahireye gönderilmiştir. Trablusgarp hududuna sevki- yata devam ediliyor. Oradaki kuvvetlerin mecmuu yetmiş bini bulmuştur. Marsa - Matruh ile Fuke arasın- da müstacelen yapılan çöl hattı- | iy 28 kilersetieki “ biliniş ve” Se | hattın bu ay nihayetine kadar it- mamı için oraya binlerce amele gönderilmiştir. Bir taraftan Mı- sır sıhhiye vekâleti boğucu ve ya» kıcı gazlardan - korunma kurs. ları açmış ve ahaliyi talim için bü kurslara bir çok doktor ve mü- hendisler tayin etmiştir. General Kondilis Atina 31 —. Eski başvekil ge- neral Kondilis, bu sabah kalp sektesinden ansızın ölmüştür. Kondilisin ölümü haberi şehre sü- ratle yayılmış ve derin bir tesir uyandırmıştır. Kondilisin âni ölümü Yunanis- tanda siyasi vaziyeti tamamile (Devamı 4 üncü sahifede) Cerrahpaşaya yakında tramvay işliyecek Tramvay şirketile yeni müzakerede bu cihet temin edilecek Cerrahpaşa, İstanbulun en gü- zel semtlerinden biridir, Bilhassa hastane dolayısile buraya gidip gelen pek çoktur, Yakın zamana kadar Cerrahpaşa ve civarına git- mek için hiç bir nakil (vasıtası yoktu. İki seneden beri otobüs seferleri güçlüğü azaltmıştır. Fa- kat bu seferler ihtiyacı tamamile tatmin edemiyor. Haber aldığımıza göre Aksaray tramvayının bir kolunun Cerrah- paşa yolile Kocamustafa paşaya uzatılması düşünülmektedir, Nafıs vekâletile tramvay şirketi arasında başlıyacak olan yeni mukavele müzakeresinde bu cihet temin e- dilecektir. Alman - Japon anlaşması Paris 31 — Oevre gazetesi di- yor ki: 4 kânunusani 1936 tari- hinde Japon hariciye nazırile Al man büyük elçisi arasında bir dostluk muahedesi imza edildiği- ni söyliyebilecek mevkideyiz. Ba muahede tedafüi ittifak mahi- yetindedir. Aw'la kara! (Biribirini çekemiyen iki arkadaş) (EM :1