5 Şubat 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

5 Şubat 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

Yizmibeşinci Yıl No. 6441 Çarşamba 5 ŞUBAT 1986 SAT SUŞ Habeşistan baberlerine göre SEZEEEEREEE SERELEZLEZ Ş İzmir'de hergün sabahları çıkar, siyasal gmlcdir Makalle Muhasaradadır. Italyan'lar | ceklerdir. Vazıyellerı Naziktir. Çünkü Su Kavnaklarını Da Elel Geçırmışlerdır. Habeş- ler (.enup ('ephesıne 200 Bin'Asker Gönderiyorlar., Konle runslnr Ve Sergiler,. Comuriyet Halk — Pertisi ye niden birçok Halkevler! açmağa kurar vermiştir. Bandan bBuşka perti, birçok arkadaşlarımızı, bu kış, konferanslar için sefer ber etti. Üzün öemanlı — despotizmi, Türk'leri az konuşmağa, biri birleri Ho aalaşmaktan çekinip derdlerini — robları içinde bog mağa eli Şark, — bir bakımdan, sükünet demektir Halk ile İik konuşan Atatürk'tür. O, bütün inkilâb larını mümkün olduğu kadar genliş yığınlarla konuşarak yap H, Camuriyet Halk. Partisioto göüçleri ve yaşlıları, şeflerinin bu urarındeki merin ne olda ğünü — onutmamalıdırlar: Halk içine — girmiyen, helk ile kay- Baçşmıyan reform tecrübeletlain tonu ne olduğunu camanlı ta rihinin #00 meri kadar hangi misal, daba iyl anlatabilir? Camuriyet — Halk — Partlsi, milit birliği, balkın bir türlü fikir ve rüb yağraluşu üstüne kurmaktan başka ne düşünebilir? Yenl devletin temeli ve dayan- ©, milletin Kamâlizme, şuur Tamlığı İle bağlanmasındadır. Yıl. larca, balkevlerlöden köy oda larına şehir. sokaklarından tar laya okadar, kapalı #çık, her yerde konaşacağız. Halk için ©0 İyi telkin yolu, kulağına düyürmek — ve gözüne — göster mektir. Ba fi fla böyük — küçük, düror geser, bütün sergilerin değer büyüklüğünü de hatır Tatmmak İstiyorus. — Kışın, bon lerdan birkaçını Ankara'da gö receğiz Ea bilenimiz bile, yenl tergilerde —kendimiz hakkında Yenl şeyler öğrenecektir. De- Miryollarımız uzadığı İçin; belki Bu sergilerin en faydalılarından f bütün hatlarımız boyün- ©* dolaştırmak, köy için plak lar Hazırlatarak, boparlörün di Yagramından, comuriyetin aeslol *0 uzak köylere kadar ulaştır- Mak pek de güç değildir. Başkalarının bizi tanımama #ihdan şikâyet ederken, kendi Mizl ne kadar #z tamıdığımızı m düşünüyor muyuz? Ba- Bün en hazin — misallerinden Biti, İstanbül belediyesinln, İs Tanbul şehrini İstaobul — halkı SA Camıtmak İçin aldığı sön ür, Bu teşebbüsü kö- lğimize — bükmedilmesini İMtemeyiz: İstanbul belediyesinin tedbiri yerindedir. Bilâkir, bu Tedbiri — memleket — ölçüsünde tmek Tâzımdır. F. R. Atay Habeş hükümdarı teftişte, Dessle, 4 (Redyo) — Royter ajansı bildiriyor: Makalle şebri şimdi tamamile Hebeş'ler tarafından çevrilmiş bulunuyor. Şebir; şimdiki — va. ziyeti İle Habeş'lerin - elinde demektir. Çünkü şebhirdeki w5 kerl garnizonunun su İhtiyacını temin eden tesisat tamamen Ha beş'lerin elindedir. Makalle'de bolanan kuvvetlerin ya teslim olmak, yahud kılınçtan geçiril mek çıklarından birini Ihtiyar etmeleri lâzımdır. Adis - Ababa, 4 (Radyo) — 350 deveden ibaret bir kârvan Tagiliz Somalisinden geçerek Ras Kasaa'mın karargâbına gel mlş ve mübhlm miktarda mü hlınmat getirmiştir. Birçok kâr- vanlar daha Somallden gelmek- — Sonu Gancı sahifede — Bulgar Krah M. Lebrünu Ziyaret Etti Romanya Kralı Da Bir Zıyafet Verdi. Avusturya mehaftili, krallıgın iadesinin ancak dahilt bir iş olabileceği mütaleasmdadır. Paris, 4 (Radyo) — Romanya krahı Karol bügün Romanya selarcıhanesinde, M Lebran - şe refine bir ziyafet vermiş ve ba ziyafette M Smo, M. Fiânden, M. Pol Bonkür, general Moren vesatr Framsz ricali bazır bu lunmuştur Bunlardan başka lngiltere'nin Parte sefiri Sir Corç Klark, Türkiye'nin Puarle sefiri M Bulgar Kralı Balkan Paktının Muvafık Bir Teşekkül Olduğunu Söyliyor. Telef on: 27176 Avrupa'da. 'Bloklar Vles elesi.. Ya Teslim Olacak, Ya Kılıçtan Geçe- | aei ü7 "Fama çe hu yaya yanaşırsa Bulgaristan da Balkan paktına girecektir. Paris, 4 ( Radyo ) — Eko Dö Pari — gazctesi Paris'teki muhtelif siyasi etler bakkıda — mü: him bir makale yazinıştı. Bunda Habisburg banedanını - Avusturya: min başına getirmek bususanda İn: giltere ne düşünüyorda — Fransa'aın da Cayni mütaleada olduğu yanl. maktadır. Gazetede diğer mühim mes'ele olatak küçük — itilâfın Fransa ile olan — vaziyeti mev'elesidir. Fransa küçük ililâf devletlerini; Fransa ve Sövyet — paktına — yaklaştırdığı — ve Romanya hükümeti de bunu kabul elliği takdirde Bulgaristan'da Bal kan antattıma — dabil olacaktar. O vakit Avropa — siyasi ” bloklorında mühim ve kuvvetli bir değişiklik olacaktır. Almanya - Rusya —— M.Litvinof'un Temaslarını eeet Almanya Memnu- niyetsizlikle Karşıladı Berlin, & (Radyo) Alman mehafili M. Litvinof'an Lon: ile Türkiye Dışbakamı doktör İ Tevfik Rüştü Aras arasındaki müzakerelerde merkezi ve şerki Avrapa vaziyeti ve buralardaki hükümetlerin emnlyetle — bir Pnrıs IPkl sıynaal iaalnel ——— Dış Bakanımızla Flân- den'in Konuşmaları. Merkezt ve şarkf Avrupa'ya aittir. Romanya, |Bulgaristan - kralları, M. Litvinof ve prens Starenberg'le de ayni mevzu konuşuldu. Fransa cumür başkanı M. Lebrun otomobile binerken, Parla, 4 (Radyo) — Havas | Ajansının haber verdiğine göre Franan — dişbakamı M. Flânden birlerine el vermeleri mes'elesi mevzoubahs edilmiştir. M. Flân den iİle Romanya kralı, Sovyet diş komlseri M. Litvinof, Avus: turya hükümet nalbi Staren- bergle de ayni meş'eleler üne- rinde görüşmüştür. —Sonu Gcı suhifede — dra ve Parls'te yaptığı — mülü- katları memüuniyetsizlikle kar- gılamaktadır. Alınan mebhaflili, Almanyanın fştirakl olmmdan müşterek em- nDiyet ve sükünün kabil olmıya- cağı kanaatindedir. Berliner Tagblet: “M. Litvinof'un Londra ve Parle'te yaptığı mülâkatlar Lo karno paktı ruhuna mugayir dir. Fransızlar Sovyet-Eransız misakını İmza - ederlerse, bu bâdise Lokurno paktının lüzum suzluğunu İlân edecektlr.,, Demektedir. Yunanistan'da Askeri İşler. Kumanvdanlar Atina'ya Runun İçin Çağırıldılar İstanbol, & (Özel) — Atina | dan bildiriliyot: Son zamanda — kolordü — kü: | mandanlarının Atina'ya çağırıl maları, yapılacak — müzakereler içindir. Ba müzakerelere büyük ebemmiyet verlilyor. Dün şehrle umumi hayatını fanle We ' değiştiren biz fırtına r'den bir manzara: Güzelyalı Susd, Polonya vefiri, Çekoslo vakya, Yonan ve Yagoslavyu sefirleri de ba ziyafette yer almışlardır. Mareşal Franşe Despere süretl Soğuktan ölenler Nevyork, 4 (Redyo) — So: ğuk dalgası dovam ediyor. Sov bafta zarfında soğuktan ölenler elli kişidir. epey sararlar yapmış, İzmir'e ve civarına birkaç defa dolu döüşmüş, şiddetll yağmur yeğ miş ve yıldırımlar düşmüştür. Denizde med bâdisesi olmuş husasiyede davet edilmiştir. Parlis, 4 (Rudyo) — Bulgar kralı; yanında Paris elçisi Ba tolof olduğa halde cumur relsl M. Lebrun'a elyaret etmiştir, Viyana, 4 (Radyo) — Viyana siyasl mehafili Londra ve Pa- ris'teki siyasi faaliyetleri dik ket ve ihtiyatla takip etmek tedir. Bu müzakerelerde Avustar ya'nın mokadderatı, beynelmi lel bir kongrede konuşulduğu Ramanya kralı Karol şekilde gene yeşil masa Özerine konmuş bulunmaktadır. Krallığın ve Hablsburg ha: nedanının tekrar İladesi Avas tarya'da ancak — dabili bir me sele addedilmekte ve Avrupa devietlerinin bu mes'ele üze rinde münakaşa hakkı olmadığı — Sonu 6 1ncı sabhifede — Tan Gazetesi Ingiltere'nin Deniz ve Hava Silâhlanmasını Nasıl Görüyor? Paris 4 (Radyo) — Tan gazetesi İngiltere'nin müdafasi milliye Ptogramından bahsederek: “Bu programa bütün dömünyonların iştiraki fakat aymi esas dahilinde olurak vücade getirilecektir. Program altu senelik bir müddet içinde tabakkuk Gttirilecek 200-300 milyon eterlin sarfını İcabettirecektir. Programın en başlı maddesi bahriyeye sittir. Büyük battı harb sırlılıları, mahripler, kruvasörler yapılacaktır. Hava cihetine gelince: Senede iki bin tayyare yapılacaktır. Ve bütün döminyotuların ihtiyacı nezarı itibara ahaecaktır.,, M. Baldvin bu plânin hayatf bir ihtiyaç nemına vüsude getirile. eeğini mecliste söyliyecektir. Demektedir. Izmir'de Dünkü Yağmur, Dolu Ve Yıldırımlar. MezbahayaJYıldırım:Düşln. Bazı Bü- yük Ağaçlar Devrildi Ve Bir Tehlike Atlattık. ve sular birinci kordona ku- dar yükselmiş, bazı yerleri su basmıştır. Daba sabahleyin — erkenden bava siyah bulatlarla — kapan: mıştı. Bulutlar o kadar — keslf Idi ki ev ve meğazalarda clok- trik Tambalarını yakmadan ça- lışmak İmkânsızdı. — Saat ocu doğra şiddetli bir fırtına baş- lamıştır. Fırtınadan pekaz sonra şiddetli dolu düşmüş ve Üç da- kika sürmüştür. Bunun arka- sından da şiddetli yağmur yağ mağa başlamıştır. Bu sırada mezbaba civarına bir yıldırım düşmüş ve mez: bahadaki — paratoner — yıldırımı çekorek toprağa vermiştir. Nü- fatça zaylat olmamışlır. Yalaız — Sonu 3 ncü sahifede —« L e L I II III