5 Şubat 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

5 Şubat 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

Bacak, gülüşü ve El- lerin sigortasına dair Mls Fay Marbe namındaki aktrlst hakkında bir haber oku- dam, Bacaklarını 1200000, gü- üşünü 325000 ellerin! 120000 dolara #lgoita ettirmiş.. Bacak ve ellerin sigorta edil mesini aklımı biraz kabal eder. Fakat gülüşün falgortam, eplee gerib ve Amerikan — vari bir dellliktir. Hem de bu - delilik, aktristen ziyade slgorta -kam punyasına ülddir. Aktrlstlo resmini de gördüm. Bacaklarını, ellerini, gülüşünü, Estetik bakımdan — tatarak İyfco gözden geçirdim.. Bakikaten şahane bacaklar.. Abanozdan yapılmış ve heykel traş elinden çıkmış gibi yukarı doğru öyle bir yükselişi var ki, İnsan, tablatın ba zenglin mi- mari eseri kaurşısında eplce dü şünecek!., Bir vakitler, bizlm —Orben Rabmi Balta imzası İle — bievi yeler yazardı, O meyanda bir de, “Bacek kökldesi,, yazmıştı. Arkudaşımız şöyle diyordu: Açıversen ne olur. sanki kıyamet ç kopacak! Sererek hüke bütün devri bu şa: Haklikaten, bazrları -böyledir. Eller kezal, Fakat yukarıda arzettiğim gibi, gülüş sigorta edilemez.. Çünkü gölüşün çeşltlisi var, Sinsi, ma- som, çüb, — fettan, u aptalca ve Bazı kadınların — gölüşlerine bel bağlamak, akıllı - harcı de. ğildir. Ziya paşanın —manzum parçalarından — birinde dediği gibi: Yaktı nice canlar o nezaketli “tebessöm Şirin dabi kasdetmesi cana gülerektir! “Zira yumuşak hbuyla çiftesi pektir.., Her gülüşo, muhakkak em- nİyete şayan — değildir. Bazen göüler bir dadağın İç taralı korkanç bir sırıtma — vardır. Okşanan bankör bir. kedinin pençeleri, ani — şekilde, nasıl Açılırsa, bu sırıtma da birden- bice kendisini gösterir.. . atın .. Adı dillere destan olan Ma. dam Stavleki, nihayet huftada (300) dolara bir müceseseye manken olmuş.. Rahmetli — ko- cası M, Stavleki, bir bankanın içindekileri, binlerce — İosamı, manken gibi Gağır, dilsiz ve abdal yerine koyup ta milyon- larla fraogı dolandırdıktan sonra Madam Stavleki'nin bizzat man- ken oluşu da tallin bir ellvesidir. Şimdi muğeaza köşesinde, — Kalk bakalım Madam, dön bakalım Madam, kolunu, elini teşbir et Madam! Ve, yaşasın Stavleki namil.. Çöünkü, fikrimce, bu müessese kendisini sadece skandalın çöh- Tetine tamah ederek — angaje etmiştir. Çimdik ——— —— Tire'de bir cinayet Tire kazasının bülbül dere u’lıllı Ateş oğlu Osman ge- e bu köyden Arablı oğla İb Tahimi çifte tüfeğile öldürmüş- Yür. Katll tatulmuş ve adliyeye Verilmiştir. Tahkikat Yapacak Mülkiye müfettiş heyeti reisi kiki Çıtak bir mes'elenin tah- İçle Ankara'dan şehrimize Te H Kükr n Köylüye Arazi Dağıtılacak. —0 00 a Bunun için teşebbüs- te bulunuldu. Kayas çiftliğlnde vaktile mu- hacirlere dağıtılmış olan arazl- den başka mühim — miktarda araz| vardır. Bunların da mu- bacirlere ve yahat bu clivarda oturan araziye muhtaç yerli halke dağıtılması muvafık gö rülmüştür. Bergama ve Dikili kazaların da da bü şekilde geniş srazi bolandağa anlaşılmıştır. Yonun tebealı bazı eşhasa ald olun ve gayri mübadil bonoslle satılması fcap eden bu araziye şimdiye kadar kimse talip olmamıştır. Bunların da İstiyen yerli ve tarlarız balka dağıtılması — için tedkikata başlanmıştır. 27 Yerinden Ke- serek öldürmüş.. Katil, eski met- resini bıçakladı.. Tire'nin Toaran mahallesinde bir Balli kızı ve Şaban . karısı Ayşe'yi eeki dosta Akkoyunlu köyün Ali oğla Hasan biçekla boyoundan ve ellerinden yirmi yedi yerinden keserek öldür- müştür. — Katil — kaçmışaa da jandarmalar — tarafından takib 'edilerek yakalanmıştır. Bulgurca Çift- liği Mes'elesi.. Hakikt vaziyet nedir? Bulgurca çiftliği kiracım Ha- seyin hakkında bazı met'eleler den tahkikat yapılmıştı. alâkadarlardan öğrendiğimize gö re bu çiftliğin kiracısı orada kendi kendine korucu tayin ederek bükümet vazifelerini üstüne almış ve halkı bu ko: rocular — vastasile nezdine ça gırmak ve bayvanlarımı getirtip hapsettirmek — gibi —işlere baş varmüş, vilâyetçe hakkında ya- pılan tahkikata ait evrak adll. yeye — verilmiş, korucuları da çıkarılmıştır, Bandan sanra Bulgurca köy ve çiftliğinde korocu tayin et. mek hakkı kanunen Balgurca köy ibtiyar meclisine ait oldu doğu — bildirilmiş ve o yolda maamele yapılmıştır. Aldığımız malümata göre köylülerin şim- diki korocu — teşkilât ve İdare sinden bir şikâyetleri yoktar. Kızılay Karşıyaka kurumu kongre- si toplandı.. Kızılay Karşıyaka şubesi kon: gresl — yepılmış bü - toplantıda Karşıyaka — çevresinin — sağlığı için büyük yardımı görülen Karşıyaka kızılay dispanserinin fasliyetinde —devamı — İttifakla kabal - edilmiştir. Yeni idare heyeti İndibabı yapılarak hâkim Hikmet, Büsnü Tonak, doktor Süleyman Tusder, Avni Ozan, eczacı Ömey Saydam seçilmiş lerdir. Yeni heyete muvaflakıyetler dileriz. Belediye daimt encümeni Belediye daimi — encümeni dün belediyede mutad toplan. tamı yapınıştır. inayet — olmuştur. den Tren Kazasının Sebebi Henüz Biliamiyor. Dün Hâdisede Yaralananlardan Feyzi'nin Ifadesi Almdı. Hilâl tatasyonunda iki nin ağır surette kişi yaralanması Hle neticelenen tren kazası tah kikatına döün müddelnmami muavini Âli Akkaya tarafından devam edilmiştir. Tahkikata göre ağır — yaralı bulunan nane şekercl Müustafa Hle san'atlar mektebi talebesin den Feyzi; vak'a sırasında va gönun pençeresinden başlarını dışeri çıkarmış bulunüyorlardı, Helboki yolen — vagonlarının İçinde yolcuların pencerelerden bi aşağı aarkınsları yasak olduğa hak kında ilânlar vardır. Gene tohkikata göre kontröl memurlar reketl canasında vagon kepmla mnı kapatm'şlardır. Fakat Ala çebire işliyen trenlerde Halka pin r'd kadar bilet konurö'a yapılmadığından bazı — kimsele Basmabaneden — biletslz Halkepınar'a gidebilmek — için boş vagonların İçine saklanmak ta ve osurada kapıları da İylce kapamamaktadırlar, K İşte bu süretle açık bırakılmış olan bir vagon kepı gnn bareket halinde bulunan trenin sür'atinden — birdenbire açılarak pençereden — başlarını mı çıkarmaları ve biler trenin ha çıkarmmış'olan Mastufa ve Foyzl'nln başlarına şiddetle çarpmasından olmuştur. Müddeiumumi; dün hastanede Şeytan Dam- ları Cinayeti.. — . .—— Nakz üzerine Muha- keme Yeniden Başladı. Cumaovası nvahiyesinin Şeytan damları mevkilnde amele Murad ve Ali'yi öldürtmekle suçlu Yö- rük Osman ve öldürmekle suçla Humld'in uakz özerine muha: kemelerine dün Ağırcozada tek: rar başlanmıştır. Osman 19 sene hapse mah: küm edilmişti. Temyiz mahke- meti; Osman'ın Hamld'i cina: yete azmettirdiği hakkındeki delillerin — tesbitinl İstemiş ve bunuo için kararı nakzetmiştir. Temyiz mahkemesli kararı okan- daktan sonra müddelumumi; makız kararına uyulmasını İste- miİş, saçla da ayni dilekte bu-” lunmuş ve mabkeme buna ka: Tar vererok tetkikat İçin mu- bakemenin dovamını 18 Şabata bırakmıştır. Maznunun — vekili; hüdise esnasında müekkilinin 65 yaşımı doldurmuş olduğunu iddin ile bu noktanın da tes- bitini istemiştir. Mahkemece bu dilek te kabul olunmuştur. Yeni Ekmek Narkı Nasıldır? Belediy.ce yapılan — tetkik- lerde buğday ve un flatlerinin düşmüş olduğu tesbit edilmiş, ekmek narkı bogünden itibaren değiştirilmiş ve — indirilmiştir. Birinci nevi ekmek 11,75 ku- ruüştan, ikinci nevi ekmek te gğııuıuı satılacaktır. OD Nİ olarak | bulanan Feyzi'nin kazanın ne saretle olduğa hakkında İfade #ini almıştır. Müstafa ifade — veremliyecek derecede ağır vaziyette — bulun: duğandan İfadesl alınamamıştır. Ki sebebiyet verenin mey- danu çıkarılması İçin tahkikata devam edilmektedir. Mıntaka ziraat bışmü- dürümüz gidiyor mu! Ziraat baş müdürü Zühtü Senvelerdenberi — mintakamız azlraat buş müdürlüğünde bula san Zühtü Bayaal'a üçüncü mıntaka umuümi müfettişlik zi rast müşavirliği teklif edilmiş- e. Başmüdür. Zütü, henüz covap vermemiştir. Teklif, ge- rek muaş, gerek makam İtiba. rile terfi muhiyetindedir. Zühtü, bu mntakada çalış mış, tanınmış, muvaffak olmuş ve kendisini muhlte sevdirmiş bir idarecidir. ve mesleğinin tem adamıdır. Onuü kaybeder- sek mütccasir — oluraz. — Fakat akal takdirde terfi bir huk ve bunu istemek te tabif bir key. fiyet olduğuna göre, yeni va- 2ifesinde da — muvaffakiyetini sürimiyetle dileriz, Kesilen hayvyanlar Geçen ey içinde Bergama mezbahamnda 413 karaman ko- yunu, 2323 dağlıç koyanu, 4 kıvyırck koyun, 2d47 — keçi, 1644 kuzu, 2042 oğlak, 13 manda, 403 öküz, 700 inek, 8â1 dana, 19 mmalak — kesll: miİştir. Yerlere tükürenler Son büufta içinde yerlere tü kürdükleri görülen 60 kişi be- lediyece cezalandırılmıştır. Ban- lardan yalmız 10 kişi İzmir'li, diğerleri yakım — vilâyet ve ka: zalar halkındandır. TAYYAR Bı51 Z SEHİR HABERLER £ ŞİNEMASI Heyecanlı bir wşk macerası * V i lâyet U. Meelisi —— .4 a— — Meclis 10 Mart- ta Toplanacak,. Vilâyet Umümi meclidi 10 Martta toplanarak yeni yıl büt- çesi üzerinde görüşmelere baş lıyacaktır. Birçok dalze müdür- lükleri; yeni yıl bütçesinde İs tedikleri tabslsat dileklerini vi lüyete — bildirmişlerdir. Henüz bütçelerini bazırlamamış - olan datreler de — vardır. Banlar da bogünlerde hazırlıyarak vilâyete vereceklerdir. Izmir'de Dünkü Yağmur, Dolu ve Yıldırımlar. —— . a— — Baştarafı 1 incl sahifede — Ertinrnın şiddetinden mezbaba özerindekl bir kısmı denlize uçmuş ve 0 ci vardaki tabakhanede serili bir çok deriler de deoize sörük lenmiştir. Mezbaba makloe dal bir dıvarı da hasara İâmarlos!ların resinin uğrumıştır. Fırtine; Mersinli polla kara- kola binası önünde, üç yolun ağtındaki büyök asırdide Çınar ağacını kökünden kopar mış, elektirik ve telefon telleri özerine dayamış, birkaç telgraf direği de yıkılmıştır. Elektrik tellerinin bir kazaya meydan vermemesi için elektrik şirketl kazadan haberdar edilmiş ve lâzım gelen tedbirler alınmıştır. Meraioli ve Salhane'da bulu nan iki harab barakayı da fır- tına devirmiş ve bir müddet sürükliyorek demiryola ile şose arasında bataklığa yuvarlamış- tbr,. İkiçeşmelik'te de fırtınanın şiddetinden bir selvi ağacı yı- kılmışur. O sırada İzmir eski polla müdürü Norl böyük bir kaza geçirmiştir. Dün şebirde bir şayla deve- ran etmekte idi. Ba çaylaya göre mezbahaya düşen bir yıl: dtrim makine dalresini tahrib etmiş ve iplik fabrikasına da gene bir yıldırım düşerek zarar yapmıştır. Zabıtadan — aldığımız melümata göre yıldınm bidi setl yukarıda — yazdığımızdan iberettir. Birçok münhat yerler sa al: tında kulmuş, bezı — mağazalar su baskımına maruz kalmışsa da belediyenin temizlik —ameleri seferber edilerek her terafta faaliyete geçmiş, su yollarını ve lâğım bacalarını açarak biriken temin etmiş ve suların akmasını lerdir. Göztepe'de yokuşlardan yağ mor sularının sürüklediği mo aA0 .—— Bugün Charles BOYER ile Gaby MORLAY'ın temsil ettikleri 4 senenin sayılı filmlerinden —h SAADET A | Yüksek bir roh tahlili - Eofes bir mevza Ayrıca: Foks Türkçe sözlü dünya haberleri ——— SBANS SAATLERİ: Her gün 15, 7, 19, 2115. Cumartesi 18 15 tale: — be seansı. — Pazar 13 te ilâve seansı | Düşündüklerim... Var Amma — Bu yıl az para kazan: dığı için panı — sıkılan tüccar var mıP — Var! — İstediği tuvaleti yapır madığı — için sinir hastalığına ytutulan kadınf. — Evet var! — Her akşam meyhanaya gidemediğinden tiryakiliği tus tan ayyaş var mı? — Var, ham de pek çak! — Saçlarının ondülesi yü- sünden anasına dişini gösteren ganç kızlar? — Tümen tümen? — Kendi — şöhretleri için başka — meslektaşlarının şahsi- yetini çiğnemek ihtiyacile kıv ranan insanlar?.. — Dolu! — İhtikârıma göz uzattığı için, devlet ve belediye memu- runa arkadan homurdanan sa nalar? — Dolaş çarşıyı da görl. — Müfettiş görmek, kontral ve baskı altında halmak iste- miyen var mı? — Çok Jazlası fazlasına! — Yan gelip tfeyli gibi hayatını açıktan * min etmek istiyenler! — Var, onlar da var! — Tenkit edildiği zaman, — münekkide-kin tutup diş gıçır datan hazımsızlar? ÇB — Yığınlarla! Yemeğini güzel pişirme diği için aşçısına, elbisesini iyi dikmedi kundurasının kunduracıya kafa tutanlar? — Sayısız derecede! Evet, bütün bunlar, çok ve var alan tipler ve keyfiyet lerdir. Düşünüyorum, hepsi var am- ma. okumak istiyen, okumak — için varlığından fedakârlığa. — istirahatinden, zevkinden hisse ayırmağa hazır. kafasının gı — dasını da yemek, elbise, men- feat, his, sahte şöhret kadar ğ düşünen ve seven kaç kişi var? — Cevab: 4 VP O, Orhan Rahmi Gökçe — Okurlarımdan Adnan Günal'e!. — ANADOLU, bahse mevzu ettir — giniz ihtiyacı, yakında daha geniş imküânlar içinde tatmin edecektir. Ben de işimin müssadesi nisbetinde birzat alâkadar olmağa çalışacağım. Teveccühlerinize teşekkür ederim, — 0.R. G. ———————KLe ——— lozlar tramvay — yoluna dolmuş ve bu yüzden tramvay araba — ları da çeyrek sant kadar geci- kerek molozlar temizlendikten — sonra yollarına devam — etmiş lerdir. Yakarı maballelerde bazı ha- rep evler de yağmurlardan İn- hidama meyyal vaziyetler ıl»,,' mışlardır. Belediye fen heyeti bü gibi evleri teabit ettirmek. — tedir. için lerzisine, gtaırtısı için de EERTT ĞĞ <