22 Şubat 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

22 Şubat 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

Mi Sayfa & Tari: Tefrıka. leden: FAİK ŞEMSEDDİN S1 Dünyamızda mmumu Ateşin Hâkimi Napolyon Bonapart'ın Maceraları NAPOLEON ve KLEOPATRA İkinel Kısm — Buna hiçbir. vakit mü peade ödemem ve İmkânasız bir geydir. Siz bir aekersiniz., Bir aeker firar edemez. Binatn Aleyb İntlhar da edemez. Ba haller bir asker için eb-di bir lekedir Zavallı Andre, kuptana: — Bir asker için en büyük en büyük aldığı vazifeyi yapamamaktır. Dedi. — Hayır.. fizar etmektir. ayıb — özerine Ea büyük ayıb Babanız olabi lecek bir yaşa malikim. Beni babanız farzediniz. Şimdi he Dimyat'a döneceğiz. Siz Napolyon'a — hüdiseyi — bütün talallâtı İle anlatacakaınız ki, geveral de İcıbeden - tedbirleri Htihaz edebilsin. — Bunu kendisine &iz söy liyeceksiniz. men — Fakat general benl tanı- maz. Bunun için — sözlerime İnonmaması da — müblemeldir. Belki de, beni Ingilizlere eizi teslim etmiş — olmakla — Itham edecektir. R İhtiyar — keptanın - bu çok mantıki sözleri, genç mülazimde Tâzim tesirleri çabuk gösterdi ve ayal zamanda kendi kendisine; Benlin gözel Bellilot'um ne olacak? Diye düşöndü Sevdiği genç mülâzimi ettirmeğe kafi kendi kendIsine: — Napolyon ne derse, destn. İsterse beni dizein Fakat gözel karımı görmeden, ona “Allaha ısmarladık,, deme den ölmek İstemem, “Sonra.. Ba ukıllı kaptanın da bakkı var. Napolyon - baki katı öğrenmelidir. Buno da kendisine bildirecek ancak be- nim, Ba benim vazifemdir de, Hem, masum bazı gelen kadının hayata geldi. endişesi, rücu Gene kurşuna insanların mek te İâzımdır. “Ne olursa — olsun, sonuna kadar yapacağım! Dedi. Bu düşünce üzerine, ihtiyar kaptanın ellal- tottu ve: — Hakkınız var; kuaptan! -dedi- Siz Cenova'ya kadar yd' hanuza devam ediniz. Ben ora dan Misir'a gidecek - bir ile dönerim. — Hayır, mülâzim! Beraber yola çıktık, gene beraber dün meliyiz! — Teşekkür ederim. gemi — Yalnıs sladen bayatınıza | gerrece zarar — vermiyeceğiniz TANADOLU Günlük Siyasal Gazete Sahip ve Başyazganı Haydar Rüşdü ÖKTEM Umumi neşriyat ve yazı işleri müdürü: Hamdi Nüzhet İdarehamesi: * İzmir İkinci Beyler sokağı C. Halk Partisi binası içinde mür » ANADOLU » Posta kutasu 405 ABONE ŞERAİTİ: Yıllığı 1200, Altı aylığı 700, Üç aylığı 500 kuruştur. Yabancı memleketler için senelik abone ücreti 27 liradır. Heryerde 5 Kuruştur. - ünü geçmiş nüsbalar 25 kuruştur, “ ANADOLU MATBAASINDA BASILMIŞTIR vezifemi | | ile kabal etmliş için söz İsterim. & veriyorum.. Ha; süretle — kasdetmiyece hiçbir gim, Zavallı mü'âzim, manda içinden: Bellitot, ayal ra — Güzel beni sen kurtardın. Dedi. Bundan üç dört gün Fronuz Wcaret gemlsi, demir buradan İskenderiye'ya giderek Napolyon'an mevkf kumandanı k bırakmış olduğa general Marnan'ı buldu. Bu general kiymetli — bir adam olmakla beraber, dumar. larında asalet kanı — olduğünu unutmamıştı. Banun için balk. tan yetişen zabitleri beğenmez, kabiliyetsiz. addederdi. Benzi sapsarı ve gözleri sonra Ebukire mülüzim, attı. Genç olar sılıntıdan çukura kaçmış — olan mülâzim Fure: — Gençeral dedi. karşımızda- ki şerefini kaybetmiş — bir adamdır. İçinden “Zaten başka türlü olmak imkânı var mıydıf,, di yen general, — Şerefini adam mı? Fakat genç möülâzime; kaybetmiş — bir buna İmkân var mı? Dedi. — Heybat... Generalim.. Ge meral Bonepart banda bir vazife mühim bir raporu götürmeğe vermiş ve direktör memor etmişti. Barrat'u baberim — var, Siz bangi nam pasaportla gi diyordunuz? — LDufel Mancini! — Evet devam ediniz. Genç mülâzim hüdiseyi bü tün taefeflâtı İle anlattı. General bunları dinledikten sonra, başı nı, başını sallıyarak; — Çok büyük bir hata irti. kâb ettiniz.. Dedi. — Ben de yaptığım hatanın büyüklüğünü biliyorum. Hattâ kendimi denize atmak istedi Elm balde kaptan manl oldu? — Neden mani oldu? — Çünkü, — mevcudiyetimi meydans vürmak — süretile bâ: tün geminin adamlarının haya- tını kurtarmış olan bir adamın ölümüne meydan vermek İste- memiştir. — Fakat, Hi olmakı — Bundan vİiz düşmana a ölmeği yemin değll mlsiniz? Vakıa benden böyle bir yemin alınmamış ol mekla beraber, kendimi, tah rireti muhafaza müdafaa edemediğim İçin mücrim — gör: toa — General.. ve | mekteyim ve kanıtmın son dem Tasına kadar edecektim. — Sizi böyle bir bareketten kim menetti? da - vazilemi Wa — Meneden yok. Vazifemi yapmağa bazırdım. Fakat İngi liz zabit, en küçük bir bareke- time müukabli, kendisi de dahil olmak üzere tesret gemlsini topa tutturacağını söyledi. Söy lediğini yapacağı da muhakkak- tı. Gemldeki İnsanların haya- tını kürtarmağı mecburi addet- tim. Mektabu İyl saklamıştım. Elde edeceklerini hiç sanmı- yördum. — Sonu var — meama Neler oluyor? Artistik patinaj Garmiş Partenkirş'te yapılan Brtistik. patinaj — keuliçeliğini, Norveç'li güzel Sonya Heniye kazanmıştır. Bu genç ve güzel kadının paten — âleminde yaratlığı fev kalâdelik ve şuhluk cihan spor gözetelerini — şiddetli —İşgal et mektedir. ( .Karnaval Başladı! Avrupa'da, senenin birkaç baftasımı maskara — kiyafetleri altında geçirmek âdettir. Bü tün bir venenin ağırlığı birkaç baftalık bafiflik içinde geçir mek, belki de yorgun dimağ: bir teselli yoladur. Fakat karnaval — movslmi, herşeyden ziyade, Fransa'nın Akdeniz sa hillerinde, şirin Nis şebrinde çılgın zevkler ve neş'e firsalı demektir. Resmimizde haşmetli karna valın — Nis sokaklarında 1936 mevalmini ilân eden arabasile geçtiği görülmektedir. Afrika hayvanları Paris yolunda! İç Afrika'dan Parla hayvanat bahçesine mahsus — muühtelif sı- cak memleketler hayvanların dan mürekkep bir bayvan ka flcsl sevkedilmiştir. Bu bayvanlar halen Cesayir dedir. Fakat hemen - Parls yo lanu — tutmiyacaklar ve soğük memleketler iklimlerine vücut alıştırabilmeleri için Cezayir'de önümüzdeki yaza kadar kela caklar ve ondan sonta Fransa: ya geçirileceklerdir. Resmimizde ba kafileden genç bir zürefo görünmektedir. TELEFON HABE TELGRAF A” Fransız Parlâmentosunda Dayak Faslı! Birçok Saylavlar, Leon Blum Hâadis sinden Hükümete Hücum EBttilet" Fran top bâdise sosya Parle, 417 parlamentosu 21 (Radyo) bugün lenmış ve Lron Blum sile geçen pızer günü lisiler tara'ından yapılan miting etrafında münakaşalar — olmuaş, bökümetten sualler sorulmuştur Saylavlardan ( Marsel — Eco) söz slmış ve bükümetin, miting için sosyalistlere niçla İzin ver diğlei Bu saylav demiştir. ki: — Birçok hâdiseler oldu ve mücsslf verdi. Bir doktora vâki tecavöz, bu ada mı bir gözünden mahrum etti. (Aksiyon Fransez) binssına te cavüz edildi ve daba bir takım teşkınlıklar oldu. Bunların hep sinden — hükümet Bizzat başbakan mes'uldür ,, (Marsel Ero) dan sonra daha bazı rafında töz söylemişler ve hü kümeti tenkid eylemişlerdir Boönu mütsakib, Başbakan möayö Alber Saro kürkiye go tormuştur netlceler mes'uldür. ylavlar aynl mevzu et lerek cevab vermiş ve Şubatın 13 ündenberi cereyan bâdiseleri birer birer sı sonra demiştir. ki: eden dıktan bana yüklettiler. Bun ların bepsliol kabul Yalnız şonu ki, Fransa'da hürriyet vardır. Herkes, düşüncelerini zaman bir takım — tezahüretla ortaya atar. Bunlara müâni ola mayız, M. Leon Blum hâdisesi, bana 1914 de vakua - gelen (Jörce) hüdisesini hatırlattı. So- vinçle haber veriyorum ki hü kümstet aldığı tedbirler sayesinde bir fenalığın Öönüne geçmiş olda. Sosyalletlerin nümayişine ge Hince, bu, hâdisesiz ve İntizamla geçmiştir. Bu cihet, hürriyetin Fransa'da hâlü ve bütün teel- rile yuşadığını İsbat etti. Bunun için yapılan nümaylçe — karşı hiçbir. diyeceğimiz kalmaz. Başbakan, bu sözlerile detle alkışlandı. Bunu müteskib, ( Franklen Buyon ) #öz almış va bükü metin verdiği izahatı kâfi gör- mediğini beyan etmiştir. (Frank. len Buyon ) un Tikrine daha bazı saylavlar iştirak etmişlerdir. Münakaşalar uzün sürdü, bu — Hatipler bir çok met'üliyetler ediyorum. söylemek İsterim şid OAYA TERETRADAL K CREEOCE NON DAT YA Otomohbhilli haydutlar Parla'te —Alsamerikan bay datlak moda oldu; hafta geç miyor ki bu şekilde bir bay duütlük olmasın. Geçen günde Sen Antuvan sokağında gece yarısından son ra, aat 1,30 da — otomobilli haydatlar bir garajı basmışlar, göce bekçisini bağlıyarak bir miktar benzin, yağ ve bekçinla puralarını aşırı kaçmışlardır. Ayoi adamlar, yarım — aat sonra Lennan Ruviye sokağın- da 1Ö numaralı garajı basarak bir mikdar benzin, yağ ve bekçinin — parasını — aşırmışlar, İkl sant sonra da jeval rıbtı- mında bir garej basılmış ve ayni eoretle - soyulmuştar. Resmimizde Antovan sokağındak! görünmek tedir. Sen geraj Leon Blum hâdisesi münasebetile dün parlâmentot do * , Ja veren başbakan fAlber Şaro çalışmaYfodasın esnada 'osise Çon dakika tatil edildi."Fakat müneka koridorlarda da devam etmiş için lar ve müessif bir hadise olmuştur. Bunun Üzerine celse tekrar toplandı. Parlâmento başkanı (Fornan Büşon) un teklifi üzerine mü- zakerenin kilayeti reye kondu ve netlcede 151 kargı, 380 reyle müzakerenin kifayetine reye Baş ve iç bakanların bi Ispanyol'lara; Kanut | karar verildi. Korldorda vakut £" saylav Remet ile #f Eariyo arasında ol met, ikinclelme bir 10 tır. Mes'ele, haysiyet bavale edilmiştir. » ııJ': Öğleden ,dl'l / gramı — müzakere celse, geç vakte kadtf eylemiştir. / anati sonra Korkunuz, Diyorlaf'* —. Intihabat Gürültüleri Devan | Idarel örliye örfi Idare Yakında Kaldırıla€ HMADA Ki dti T Madrid, 21 (Radyo) — Baş vekil M. Azana radyo ile bü tün İspatıya balkına İrad. ettiği bir nutuk da: «Bütün İspanyol'lara hitab ediyorum, bütün üfo mecburiyetimiz memleket dahil. linde sükün ve asayişin mutlak surette İdame ve mubhat dan ibarettir. Bütün millet için hürriyet ve sulh lâzımdır; yeni hükümetin programı, menileketin -bütün dertlerine çare bulmak, memle- ketin düçar olduğu felükelleri def ve İzale etmektir. Hükü metit biçbir fırka, hiçbir zümre aleyhine bareketine İmkân yok tür. Hiçbir. kimse hükümetten korkmamalıdır; bütün korkolar ancak kanundan olmalıdır. Hü kümet, kanun dabhllinde mem leketin arayiş ve menafilini mü edecektir. “Kunun ve cumharlyet aley hine hiçbir. harekete meydan vermeyeceğiz.> Demlştir. Madrld 21 (Radyo) — M. Azana, bugüo fırka rüesasından M. Martiyez Baryo ile, Saoşe Romano ve Larga Kuabebro'ya kabul etmilştir. Bu mülâkattan sonra, başve kil gazetecilere boyunatta bu luomaktan İmtina etmiştir. Madrid, 21 (Radyo) — İçişleri bakanı Selvador, sükün lade edildiğinden urfi İdarenin bu. günlerde kaldırılacağını - söyle- miştir. Malam olduğu üzere 17 Şubatta İlân ve dafan va muhafaza edilmişti. Barselon, Kataloayadaki netlecel şadur : namzedi de kazanmıştır. kez 13, muhafazakürlar 21 (Radyo)p — seçimin — resmi Sol cenahin 40 Mer blr mnıır ” Madrid, 21 (Redi” dirildiğine göre, '*:ç/, relsine — bif M verilecektir. Bandt adt mücrimlerle bert? yesl azalarının atli Bakanlar kurulu ba yarın ıuplınuık meyi ıı.mı.,.c.ıııır Madrid 21 (R-' cumur 4 panya kabineai, büf .,o' başkanı Alkala Zai kanlığında taplanmf daki kararnameyi —— j kabul eylemiştir. ./ i Eiki kabine # dik İçin comut h-'“:;) tetkik edilerek yeti kabul olunmuştur: Tahliye edilecek M') tahmin ediliyor. — Higa kiaa, bazı — vilây et Tya rin — mes'uliyeti vakkaten tahliye Alman Borçları.. — borçları — için / mesellleri ile 10 / yan müzakereler ' Borçların bir tehirtne karar V" Kraliçe llçe Mari; ağıt çe gp kardeşi eski ROP Sıleki ziyaret Cf mahkümların ıılıl'!"l derilmiş — olan & mahkümler — bin namenin İntişarı Berlin, 21 (Rıfl!' çof sona ermİştir. r;;’ ( çet Bükreş, 21 ( hustf Granbatg şehrln