5 Nisan 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

5 Nisan 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

k ö AA Iİ A L a L e D a A Ümdı kler Ajansa Dair l!iılm Atadolu Ajansı, uyku suna bir aralık fasıla vererek, kongresini topladı ve gene kendi Madesi o, yapacağı İşleri, bü yük tasavvurlarımı bize bildirdi. Bunu okudum ve arkadaşlara; — İşte -Dedim- nuz ki, bizim — Ajaı Muvaffak, fasliyete geçti.'Artlık şikâyete lüzüm yoktur. Daki. kası dakikasına, şıp deşib ba- vadisleri alacaksınız — İstanbal'a me kadar verilirse, bize de © kadar. Yani övey oğul muu- melesinden kurtuldunuz. Tbrahim güldü: — Çok dinledik «Dedi geçen sene de koöngre roplanmıştı. — Yok canım, o kadar ümlt. tizliğe düşmeyin.. Radyo tesisa tımız da islah edilecek!. Bizlm #pikelerin kulağınızın dibinde dayacaksınız. Damanı üstünde bhavadisler, mükemmel Müzik, şaheser konferanalar. Arkadaşlar yüzüme — baktılar ve güldüler.. Bugün, bizim İb- rahim'in bütün tersliği üstün deydi: — Aszizim -Dedi- Nasreddin hocanın fıkrasını bilirsin. — Hangisi 0? — Anlatayım: Nasreddin hocanın, - birisine borcu varmış. Alacaklı gelmiş, Parayı İstemiş. O da demiş ki, — Bizim tarlanın kıyıcığına diken ektim. Bo dikenler bü- yüyecek. Koyun sürüleri geçer- ken yünleri dikenlere takılacak. Ben bunları toplayıb eve gö türeceğim. Karım da güzelce iğirecek, Iplik yapacak.. Alacaklı yaşkın şaşkın hoca min yüzüne bakmağa başlamış. Hoca devam etmiş: Ben de iplik — yumaklarımı aldım haydi pazara.. — Sor — Bittabi, üç aşağı beş yua karı eatacağım ve parayı alımca — Ecet.. — Sana olan borcumu öde Yeceğim.. Alacaklı, dayanamamış, bir kabkaba atmış. Hoca, zarifane bir tebessümle; — Kâüâfir -Demiş peşin pe Şin parayı görünce böyle gü- lersin İşte... Senin Ajans hikâ yesi de aşağı yukarı buna ben- zlİyor; Makineler getirtecekler. Tel. tizle baberleri yetiştirecekler. Gazeteye hemen koyacaktın de- Bll mi?.. Vaziyet meydanda, pe- şin peşin valdleri görünce, sen de hocanın alacaklısı gibi, göl- Meğe başladın.. Bay Muvaffak ta zarif bir Adamdır, Nasreddin bocayı tak- d edib bizl sasturmak İster amma, arkadaşımın dediği gibi, denizler, kuru lâf kabuğu İle dolmuştur, tekneler yürümeyor.. Daha dünkü gün Ajansın İzmir Yabesinde çalışanlar, yirmidört ttatta bize İki yapraklık bir tervla veremedikleri için; mü- Tosellindan odacısına kudar yu- Turta doğurmakla meşgul idiler. Çimc ik x—_— Komisyon toplandı Fubhuş ve fubuş yözünden bülaşan hastalıklarla mücadele k“Iılıyııııı dün sbhat müdür. löğünde doktor. Cevdet Sara- Soğlunun beşkanlığında toplan- TMiş, biriken İşleri çıkarmıştır. zaneler Kemeraltı'nda Hilâi, Kara Taş'ta Santo, Keçeeller'de Yeni » İrgatpazarı'nda Asri ec. Zateleri açıktır. gae İSEHİR HABERLERİ Bir Yelkenli Battı Iki Kişi Kayboldu, Diğer İki Kişi Ise Kurtuldu. Evvelki gece Çamaltı tuzlası olvarında bir deviz. kazası ol muş, İki gemlel kaybolmuştur. Kazazedelerden iklel zifirika ranlıkta Çamaltı - tozlasındaki bloaların ışıklarını hedef tata- rek yüzmüşler ve kurtulmuş lardır. Vak'a şöyle olmuştur: Evvelki gece Hasan kaptanın idaresindeki — yelkenli; — Mone- men'in Kumkale mevkilnden kum yüklemiş ve Çamaltı tuz larına doğru yol almağa baş- lamıştır. Dört tonlak olan ka- yıkta yelkenlinin sahibi Hasan kaptan ile Receb, Mehmed ve Veli adında üç kişi vardı. Gece, Çamaltı'na giden bu kayık; kumların sü çekmesin- den ve ağırlığından batmıştır. Kayıkta bulunan tayfadan Re- cep ve Mehmed yüze yüze Ça- sr ve mühak. SEARATANANTALR Y DEMECET TUT Yeni neşriyat: Havacılık ve spor Hava kurumumuzun çıkar makta olduğu bavacılık ve spor mecmuasnın 164 üncü sayısı çıkmıştır. İçinde havacılığa ald çok zengin malümat İle muh- telif resimler vardır. Okurları muza lavelye ederiz. Yeni Adam 18 inel sayısı çıktı. — İçinde kiler, İsmall Hakkı, Yeni ah- lak, kisa tetkikler, İzzeddin Şadan Freud'dan tercüme. Caml siyasa Acun'a, Dr. Fuad Sabit İvan Pavlof, Prf. Vilbelm Ste- kel, kıskançlık. . Fortikof, yıldızlar aratında uçuşlar, AvDi Moğol Tomas Mann, M, Ada- lan İnsan madde değildir. Kül tür haberleri Anatole France, şeytanın sözleri, Ayrmıca kapitalin 5 incl for: matı İlâve olarak veriliyor. Nişanlanma Samsun tütün tüccarlarından Sabri Ermanın kızı Nesrin Erman Ho şehtimlz tüccarlarından Sab- rl Şekeroğla İzzet Şeker dün akşam Sabri Şeker'in kordon.- daki evinde — nişanlanmışlardır. Yenl nlşanlılara İyi ve mes'at geçim diler, İki alleyi tebrik ederiz. Alent teşekkür Hemşirem Münire'nin, doğu mu münasebetile çektiği rahat. sızlıklarda lütfen — gösterdikleri yakın alâka ve yardımdan do layı abbat müdürü sayın Dr. Cevdet suraçoğtu İle Belediye hekimi değerli arkadaşım Dr. Salb kaşıkçı oğluna, belediye ebesi Hediye'ye, gerek doğum- da ve gerekse hastanede bulun- doğu müddetçe bakımında gös- terdikleri yüksek bazakat ve yakın ilgiden ötürü memleket bastancel sayın başbekimi Dr. Hasan Yüsuf, nisalye çef mua- vini Dr. All Riza, Dr. Ralf, Dr. Nuri Kâmil ve memleket hastanesinin kıymetli ebosi Şa- hende iİle hastane idare müdü vü Ali Riza'ya kalbi teşekkür ve minnettarlıklarımı sanmağı borç bilirim. Yenl Asır ve Tan gazeteleri muhbarrirlerinden A. Abidin Oktay kak bir ölümden kurtulmuş lardır. Hasan kaptan ve Veli kay bolmuşlardır. Boğuldukları kuy. vetle tahmla ediliyor. Bu ge micilerin de başka bir sahile çıkmaları mübhtemel olduğun dan — sahillerdeki köylere ve alâkadarlara telefonla malümeat verilmiş, kayıpların aranması bildirilmiştir. Kaza tahkikatına müddelamumiliği başlanmıştır. ölüm Şehir meelisi —âzasından ve C. HB. P. Tilkilik nahiyesi relei All Unaran evvelki akşam ve fat etmiş ve cenazesi, dün parti merkezinden, nahiyeden ve be lediyeden gelen — mümessillerin huzürile büyük bir — kalabalık tarafından kaldırılmıştır. Meza- dının başında, genç yaşta ölen Ali Unoran'ın memlekete olan hizmetleri ve meziyetleri anıl. mıştır. Ali Onaran böbreklerinden muztaripti. Istanbul'da ameliyat görmüş ve evvelki gün şehrl: mize dönmüştü. Yaslı Mllesine beş sağlı diler, taziyet beyan ederiz. . Menemen tarafından .. Beyanı taziyet : Senclerdenberi kamun yön- kurulumuz başkanlığını candan bir sevgi İle boşarmış olan yök sek düygülü arkadaşımız 'Ali Onaran'ın aramızdan ebedi ay: rılişi dölayisile kederdide aile Rinin - teecasürlerine bütün kal bimizle iştirak ederken, bize taziyetlerini bildiren arkadaş lara teşekkörler ederiz. CH.P. Tilkilik kamun yönkurula Vali ödemiş'e gidecek Vali Fazlı Güleç; bu hafta içinde Ödemiş, Torbalı ve Ba- yındır's giderek mahtelif İşler hakkında tetkikler yapacaktır. Tahsile Gitti Şebrimizin zeki gençlerinden Yadigâr Cihet Avrupa'da tahsll görmek üzere İtalya bandıralı Piyer Foskari — vaporile — salı günü Parls'e gitmiştir. Mavaf fekıyetler dileriz. Mahküm oldular Urla'da birbirinl öldürmek kaadile — yaralıyan Haşim ile Salih oğlu Ramezan'ın Ağırceza mabhkemesinde devam etmekte olan mohakemeleri neticelen- miştir. Haşim'in Sir ay beş gür, Ramazamı'n da sekiz gün hapislerine kurar — verilmiştir. Müddetleri dolan meykuflar serbest bırakılmışlardır. Suiistimal tetkikatı Dikili Mubhasebel — busüsiye sullstimal davası için Ağırcezi mahkemesince tetkikat — yapıl: mak üzere bir ehlivakaf teşkil edilmişti. Heyet; dün mühke: mede toplanarak dava evrakı ve defterler özerinde tetkikler yapmıştır. Yarın Ağırceza mah kemesl bu davayı açık olarak görecektir. Dün VilâyetteMühim Bir Toplantı Oldu. — Baştarafı 1 inci sahifede — Incaktır. Bu istasyonları idare edecek gençlerin ortamektep mezunu olması şarttır. Bu gençlere ev- velâ Burnava zirsat mektebinde açılacak tavukçuluk kursunda bir müddet staj gördürülecek ve ondan gsönra İstasyonları idarese memür edilecek olan ba gençler; herhalde muvaffak olacaklardır. Tavuak slâb istasyonunun te elsl münaşebetile bir (Tavuk ve yomurta İstihsal — kooporatif!) teşkll olunacaktır. — İstihsal ko operatifleri; satışla meşgul olu mıyacaklarından bu koopera Uftu İstihsal edeceği standarize tavuk ve yumurtalgr; — Ziraat bankası idareindeki vatış koope retifi — vasıtasile ve cüz'i bir komisyon verilmek suretlle sat tırılacaktır. Satış — kooperatif İ; Kemeraltı, Alsancak ve Karşı- yaka'da iavak ve yamürta sa- tışı İçin mağazalar — açacaktır, ayrıca bir de lokunta açılması muhtemeldir. Tavuk İstasyonunun mezbaha elvarında — vücnda — getlrilmek İstenmeslaln sebebi, mezbaba daki barsak kırıntıları ve kan- ların tavuklara yem olarak ve rilmek — İetenmesidir. — Bilbassa kan; tavuklar için çok mübhim bir gıdadır. Pamukların islâhı: Vilâyetçe dış memleketlerden eyi cina pamuk tohumları ge- tirilmesine teşebbüs edilmiştir. Ba tohumlardan elde edilecek pamuklardan İik sene belki yözde 10 -30 nisbetinde mu vaffakıyet temin — edilecektir. Faket daha ertesi seneler; Iyi kozalar ayrılmak — süretile - to humlar toplanacak ve bunlar- dan yetişecek kozalar da yine ayrılmak suretile bir ıstıfa ame Hyesl yapılacak, dejenere olan pamuk cideleri tamamen wslah olanacaktır. Iyi cins pamuk yetiştiren köylülere ikramiye verilecektir. Endüstri programına — göre kurulmuş olan fabrikalarımızın Yhtiyacını karşılıyacak derecede çok ve İyl pamuk yetiştirilmesi temin edllecek, bu suretle köy» lümüzün eline mühim — bir paranın geçmesine çalışılacaktır. Getirllecek pamuk — tobumları için bazı kararlar alınmıştır. Birkaç yıl içinde vilâyette, bilbassa köylerde iktleadi bir kalkınmanın tomini için alı nan kararlar çok mübimdir. Vali Faztı Güleç'in, bu mesele üzerinde âmil olman ve çalış ması tekdire değer. AYYARE TELEFON INEMASI Türkofis müdürü Ziya Or- ban; tavuk ve yumurta İstih. sal kooperatifinin esss nizam: name taslağını bazırlıyacak ve ikinel bir toplantıda üzerinde müözakerede bulunulacaktır. Yaş üzümlerin İhracı mes'elcsi de gene bu toplantıda görüşüle cektir. Istatistik yıllığı Vilöyetla yeni İstatlstik yıl- hığı müsveddeleri — bazırlanmış ve tetkik İçin İstatletik umum müdürlüğüne gönderilmiştir. Umum müdürlükçe; muvafık görülüb gerl gönderildikten son- ra bastırılacaktır. Buseneki İsta Hetik; beynelmilel İstatlstiklere örnek tatularak taorzlm edil miştir. İçilnde resim ve yazı İle izahat yoktar. Yalnız rakkam vardır.* Atyarışları Yarış ve rslah - encümenliain İlkbahar — atyarışlarına bugün başlanacaktır. Koşular beş tane- dir ve sant 14 de başlıyacaktır. Birçok yeni at ve taylal koşular İçin getirilmiştir. Koşu ların çok alâkalı olacağı tahmin ediliyor. Bergama haberleri Borgama (Hususi) — Pazar tesi günü yıllık genel — toplan- tamı yapan — Bergema — tü tüncüler kooperatifi — ortaklara yarar güzel kararlar vererek dağılmıştır. Komiser — olarak Ankara'dan Naci Erall bolan- muşlur. İdare meclisi, mürakabe ra- porundaki kısa bir münukaşa dan sonra fera edilmiştir. azanın kurra ile üçü boş çek- miş ve Hamdi Arıkan ve Ow man Tekla tekrar ve Rahml de yeniden seçilmişlerdir. Mürakipliklere de Süleyman, Şükrü, Bılzi seçilmiştir. Yüz- bin lira sermayeli olan koope ratifin bu toplantısında 196 or- tek asaleteu, S0 ortak vekâle ten bulaunmuş ve 25 bin lira temell İle yapılmıştır. 13 nisan: Atatörk'ün Bergama'yı şeref- lendirdiği 13 nisan pazartesl günü Bergama'da büyük tören yapılacaktır. Bunun için bütün bazırlıklar bitirilmiştir. O gece Halkevinde yeni! temsil kolu tarafından gözel piyesler tem- Bil edilecektir. Teftiş Emniyet müdür muavini İs- mall Küntay evelki gece bazı polis — karakollarını teftlş et miştir. 8151 Oa | Akdeniz'de Mü:- vazene İhtiyacı. —. mur—— Ingiltere Malta üssünü — nereye kaldıracak? Londra & (Radyo) — Peyli Telgraf gazetesi, — Akdenis'in yeni veziyetlal totkik ederek; Son haberlere göre Tagilte- renin — Malta'yı Akdoniz üssü bebrisl —olmaktan — çıkaracağı ğ anlaşılmaktadır. Tagilterenin bu kurarından sonca — Sürye sabil. lerinde yeni bir Gesöbahri vü: cuda getireceği de — söylenmek- tedir. Bubplar, benöz tevazzah ve tabakkuk etmiş haberler değil dir, Akdenis'de müva. zenenin — yeni bir şekil aldığı mubakkaktır. Bunun içla vazl- yet elddi surette tetkiki şarttır. Demektedir. Müşterek Protesto j Viyana, 4 (Radyo) — Havas ajana bildiriyor: Selâhiyetli mahfollerin san- dığına göre; küçük antant dev- letleri, Avusturya'nın mecburi askerlik usulânü İlân etmesine karşı müşterek bir - protesto göndereceklerdir. Bu devletlerin bir seforberlik — yapmadıkları beyan ediliyor. Yı mevcad sulh muabedelerinin mer'iyette oldakları bildikilerek yeni ka- nunun tatbikl hakkında malü- meat istiyeceklerdir. Bu üç dev- letin murahha Lübyana'da yaptıkları bir toplantıda Avru- pa'da salh mushedelerinin tek- car tetkik edilmemesine karar vermişlerdir. Almanya'nın — ellâhlanması baklı görüldükten sonra Avna toryanın da haklı — görülmesi Kstebiyor. Bir Dava Hasta kadının rah- mini bozmuş. Ankara, 4 (Özel) — Yaptığı ameliyat netlcesinde karısının rebmini sakatladığından doluyı doutor - Fatma Arif aleyhine, hasta kadının kocası tarafından açılan dava, bugün (Dün) An- kara asliye ceza mahıkemesinde başladı. Mahakeme, çok şayanı dikkat bir şekilde devam et miştir. Mimar Sinan'ın Büstü Yapıldı Ankara, 4 (Özel)-— Ankara: da mimar Sinan'ın hakiki çeh- resini ortaya koyan bir büst yaptırılmıştır. Bu büst; şimdi- ye kadar yaptırılmış olanlardan başka şekildedir. Roma'da Seyyahlar Romu 4 (Radyo) — Yarın gelecek bin Macar seyabından bauşka ayın onunda 400 Fransız seyyah gelocektir. Bugün Her Seansta Bütün İzmir halkının sabırsızlıkla beklediği senenin en güzel, c0 kahkabalı, ev zarif filmi AŞK BANDOSU FERNAND GRAVEY'in temsil ettiği bo film, seyircilerini kahkahanan kırık geçirecek, Hatırası yıllarca unutulmıyacaktır, Dikkat. (Aşk Bandosu) çok uzun bir film olduğundan scans santlerinde değişiklik yap- * mak zararoll hasıl olmuştur. Hergön: 14,30 — 16,25 18445 21,0. Sesnslar ya santlerdedir. Camartesl 12,10 da başlar. 12,10 ve 14,30 seanslarında talebeye tenzllâtlı bilet verilir. Pazar günleri 12,10 da başlıyacaktır. Ayrıca : Türkçe sözlü FOKS dünya haberleri