12 Nisan 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

12 Nisan 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

Atıcılık Spor Başı | inci sahifede Bğrenirse, askerliği çok kolay geçer. Dedikten sonra hükümetimi Fi0 her spor şabeslüde olduğu Bibi atıcılık şabesinde de yaptığı yardımdan — yükranla — bahset miş ve; — Derelerlne başlıyacağımız Bücık İştade bize kıymetli dera lerini — esirgemiyen komutanı- Mmıza teşekkürlerimizi sonarız Demiş, alkışlanııştır. Bundan möstehkem mevki komutanı Ke ramettin Kocaman; çok - veolz bir hitabede bulunmuştur. Hl- tabeyi yazıyoruz: — Arkadaşler; muşmak fıraatını ölde — ettiğim için büyük bir sevinç duyu: yorum. Memleketin müdalassı na taallâk eden herişte bilirsi sonra general eizlale — ko: nİz ki biz askerler, çok bhasansız. Ba vadido ne kizmet dolayı — şimdiden hissediyorum. Arkadaşlar; bilirsiniz ki, dünya müsellâh bir kuvvet haline gel miştir. Yani silâbı elinde wlus- lardan teşekkül ediyor. Bu ça hışmada gerl kulan — mllletlerin hayat bakları yoktar. Bütün bak kovvete dayanıyor. Ve gö rüyorsunuz ki önümüzde bir İtalyan-Habeş davası vardır. General; burada — İtalya ve Habeş küvvetleri ve — vaziyetl bakkında bir mukayese yap mışlar ve sonra atıcılık mev- zuuna geçerek demişlerdir ki: — Atıcılık; diğer sporlar gi bi bir spordur. Biliyorsunuz ki ber spor ahlâkı tasfiye eder, vücüdu kuvvetlendirir, memle ket müdafaası için mühlm bir mevcüdiyet yaralır. Bir yurddaşın, memleket mü dafansında vazifesi, attığı var- mağa dayanır. En büyük ku mandanlar, en mabhir manev: racılar, mabaretlerini, zaferle riol atıcılık sayesinde — göster miş ve kazanmışlardır. Demek olüyor ki bütün mu harebelerin neticesini attığını varmak — teşkil eder. Esasen Türk ulusu yaratılırken - seker ve atıcı yaratılmıştır. Tarihlmi zin çok eskl olduğunu, tarihe şan veren fötuhatımızı biliyor. sunuz. Binlerce seneden beri yaşayorsak banüa bazumuzun küvvetine, güvenclmize medyu- nuz. Biz kuvvetli bir milletiz, töüredi bir millet değiliz. Atıcılık, İnsanlarda nefsine güven, başarıcılık gibi hassaları yaratır, büyük bir enerji ve: rir, yılmamak hassasını artırır. Bu hassalar; muval için birlvel dereci memleket gençliği edebileceğimizden bir. gurür 'unun Temeli Dün yetli olan hassalardır. General Keramiddiv, muhte- HE alaslarda atıcılık tatbikatın. dan behsettikten sonra müstak- bef harbde yelmiz asker kuvve. Hnla barb için kafi ceğfal, milletlerin bütün fertle. rinin barbetmesi lâzımgeleceğini hangi millet, ordusundan başka bütün ferdlerini — aekerlik sanayi bakımından İyli yetiştir. mişte o milletin, diğerine ga lebe çalacağını söylemiş — Avropa — mllletleri; onun için askerlik çağından evvel aekerlik — aanlüne göre yetişliriyorlar. Askerliğini yaptıktan sonra da gene ayni toşkllâtta onların askertf bilgi- lerini muhafaza edecek şekilde çalıştırı yorlar. İzctliğin de bir nevl askerlik söyleyen gelmiyo. ve gençlerini olduğunu kamnutan; memleketin mohtelif yerlerinde pollgonlar bulondağanu, Kon- ya'da vaktile bir. poligon yap: tırıp gençleri aticilik İçla çalış- tırdığını, mekteblerde askerlik tedrisatimin mecburi - olduğunu izeh etmiş ve: Atıcılığı Iyi öğrenirseniz, aeker olunca İşiniz — kolaylaşır, aekerlik İcapları çabuk — kav. ranır, Şükranla söylemek mec- buriyetindeyim ki bu —bususta ilk adımı atan muvaflak olan Caomhoriyet hükümetldir. Arkadaşlar; şuna da - İlâve edeceğim ki Türk milleti ile Türk ulusu arasında bir fark yoktur. Türk ordosu; Türk milletinin özüdür. Türk askerleri — ulusla dalma beraber çalışmıştır. Baş- ka milletlerde olduğa gibi orda, kral ve padişahla beraber olaop millete eilâh çekmemiştir. Or- dümuz; — milletin yükselmesi, Kakılâbın mubafazası — için can vermiştir. Bu neticeyi doğuran karşılıklı sevgidir. — İstiklâl za- ferimiz de hiç şöphesiz bagünkü kuvvetin mubassalasıdır. Ordu. sunu sevmiyen, Türk — olamaz. Çünkü ordunun en büyük amacı, milletine, vatanına biz met etmektiz. Arkadaşlarım; Gelecek harpler, geçen harp- lerden çok — başka - olacaktır. Çüönkü barb silâh vasıtaları: çeşitli olması ve gayet çabuk tekemmül etmesi, bugün saker- Tiği tamamile bir san'at ha'ine getirmiştir. Bagünkü askerlik, kora korüya bir cesaretten Ibaret değildir. Askerlik, bugün tekniğe ve san'ata dayanmak- tadır. Burada ilk derei ben açaca- gım, ilerisinin, sizin için çok hayırlı olmasını dilerken Öğre: neceklerinizle, İstikbalde size deceğine kanlim. ve Çar'ın Mavi Şeytanı BEAİ | y başa çar Aleksandı'a dargın ve battâ düşman vaziyette Idi. Mı- Srmltılar ağızlarda — dolaşıyorda. Sevdiğini saray kinlerinden, de. dikodulsruudan muhelaza için çarın bütün hükümdarlık nü- foz ve kavveltlerini kuallanı lâzımgeliyordua. İşe Grandükler de idiler; Çar, Imparatorlak »aile- slnin — e ol üode taarroza oğrıyast ae fahtüln — ediyordu. bi İmparstor, Katya'yı kurışmış gi Ceğilee Ddle, © ge İ görecek tedbirler almıştı. Katya ile Matmazel Trepö Petresburg'a ancak — ukçamın 9 unde gelmişlerdi Katerin lüke çiçek demetleri aratında çarın bir. mektabunu kendislne muntazır buldu! Mektupta: *“Geldiğin anda yat, uyu, İstirahat et. Gece yarısına doğru, uyan! Beni bekle, Çünkü gele- ceğim, Alekeandr,, Matmazel Trepö ayal gün Parfs'e döndü. İstayonda Katya | Bu suretle memleketinize, yur dunüza en büyük yardımı da yapmış olursunuz. Alkışlanan — bu — hitabeden sonra General Keramettin Ko camab; slıcılık hakkında ilk dersl vermiş, mavzerden başla- yarak hafif ve oğır makineli tüfeklerle toplardan, bombalar: dan, bunların muhtelif herp- lerde kallanılıyından bahsetimle, çok değerli malümat vermiştir. Dersi, büyük bir ebemmiyet le takip eden genç kiz ve ka: dınlarımızın bü — hareketlerini takdirle karşılayan değerli ko- mutan; Avropa — devletlerinde kadının — sskerliğe verilen ebemmiyetin! de anlatmış ve : — Biz Türk'lerde kadının askerliği, cengâverliği yenl de: gildir. Millt mücadelede pek çok — kadınlarımız — cephelerde çalışmıştır. 93 Harbında bir tepyamıza giren ve leşen çarlık Raayi küavvetle: Blnl, balta, kılıç ve bıçaklarla sllahlanan kadınlarımızın kese rek tepyayı — zaptettiklerini ve bunun tarihe geçmiş bir hüdise olduğunu anlatmıştır. Deralere kışlanın İç avlusun- da bügünden itibaren başlana ca tır. Şimdiye — kadar atıcılık kurı 345 kişi yazılmıştır. Cumartesl günü ssat 13 den 19 za pazar günleri saat 7 den 10 a kudar ders yapılacaktır. Dereldrin — kışla avlasunda verilmesi, merkezi ve berkese yakın olduğu İçindir. Bura deraler ilerledikten sonra atışlar için Poligona gidilecektir. Zecri Tedbirler Italya'yı Sulhe Tebar Için Konulmuş Ceneure 11 (Radyo) — 'Ek. “ator cumurilyetinin mur! zecri tedbirlerin sulhe febar için konulduğa ve balbuki bu tedbirlerin Italyayı solha yanaş- tırmadığını söylemiş ve bu sebeble hükümetinin bu ted. birleri — tatbikten vazgeçtiğini bildirmiştir. Ve: — Hükümetlm manasız bir tedbirle sulhu daha fazla teh- dide marat bırakmakta devam edemiyecektir. Demiştir. Kar fırtınası Londra 11 (Radyo) — İn- giliz sahillerinde müthiş kar fırınam hüküm sürmektedir. M. Eden'i Londra'ya getirmekte olan tayyare bu fırtına ve tipi yözünden çok büyük müşkü- Vâta tesadüf etmiştir. $ Madrid 11 (Radyo) Mudrid'de buyük fırtına olmuş Erzaram'da yer. ile vedalaşma çok acıklı oldu. Tren, son düdüğü çalarak Pet resbarg gerindan ayrıbyorken, Katya Matmazel Trepö'ye: — Allah masib etse de, ben ve Aleksandr sizi Patls'te bir daha ziyaret odehileek.. Dedi. Tren uzaklara — glttiği balde Katya, garın tıhtımından vzun müddet, dalgın ve müteessir kaldı. Evet ba büyük gürül tülerle uzaklara doğra koşan nakıl vasıtan, Katya'yı en bü- yük ve birlcik dostandan ayı- rıyordu! Katya, henüz ondokuz ya: gında olduğu halde, bayatta, Rusya'nın büyük paytahtında açşkı İle baş-başa, yalnız kaldı. Küçük kız doztu Mari, Smol- ni de birşey daha kalacaktı. Mi- nın, büyük kardeşinin talebl AAT 9ADKĞ K 'Atlldl. Ingiltere Ie Almanya Te- masta Bulunacak. ——— — Baştarafı 1 inci sahifede — mış olan tedbirler basebile lt Hhaz edilecek tedbirlere, — bil- hasıa — Almanya'ya da — tatbik edilen hasule karşı kuyad ib- tirazına dermeyanına mecburuz. Demiştir. M. Flenden ve Alolsi'den sonra: — İtalyı mesalmize İşti rtokl kat'i surette lâzımdır. Demiştir. M. Eden bu hüusustaki nok- tal nazarını mühim şekilde izah etmiştir. Parla, 11 (Radyo) — Framsız gazeteleri İngiliz siyaseti aley- hine neşriyatta devam etmek- tedirler. Ani zamanda sosyeteyi de İbtizar hallade — tasavvar etmektedirler. Vunseland Gazeteler: ,Emntyet ve ra batını elde etmek İçin Uluaslar Bosyetesi kanallarından başka yollardan çaro aramalıdır. ü nn menafli fcabatı, Ttalyan — aleyhtar yapan M. Eden'la — alyaşetine uymamak lâzundır.” Demektedirler. Tao gezetesl: n en büyük men fenti Cenevre'den ayrılmak ve ceki dostları yenlden maktır- Fransa, zecri tedbirleri İtelya'ya artık tatbik edilmesini Istemektedir.* Demektedir. Cenevre 11 (A.A) — Lokar- no devletleri murahhasları dün esat 21,10 da ikinci defa ola rek — Togiliz — delegasyonunun oturmakta olduğu ötelde top: lanmışlardır. Saal 23,25 te sona eren ba toplantıyı müteakip aşçağıdaki tebliğ neşredilmiştir: Lokarno — devletleri Alman bükümetinin yenl anlaşıma akdi için elzem olan itimadın ladesi hasusunda umumi mahiyette derhal müzakerata — girişmek ve Tokarno —andlaşmasının 7 inci maddesini tatbik etmek imkânını verecek hiçbir yar- dımda bulunmadığını görmüş- lerdir. Bununla beraber Lo: karno deyletleri uzlaşıma İm kânlarının honüz — büsbütün bertaraf — edilmediği fikrinde- dirler, Bu devletler Alman muhtırsanın bezı noktaları bak- kında İizahat İstemeğe karar vermişlerdir. Ingiltere hükümeti, Almanya hükümeti İle bu hususta nok- tal vazar teatl edecektir. Fransız delegesi müzakerat esnasında Ren — bölgesinin bu günkü vaziyetinde mübhim deği- koru ile Katya'ya dergin olan Kolo, Nikita ve Aleksis muhabereyi de keemlşlerdi! İmparator Aleksandr, bu hu susla ne kadar mes'al olduğunu anlıyordu. bu genç kızı bü svretle allesl efradından ayırınış olmak, kalbini ezlatıyordu. Bu nun İçin Katya'nın bu yalnız: Dğimiın meraretlnl elinden gel: digi kadar azaltmağa çare ara- yordu. Katya'ya atlar temin edilmiş, Tmparatorluk - tiyatro- sanda hususi Fakat; kalbini savda sarmış bir genç kıza bütün bunlar zerrece zevk — ve neş'e temin edebilir mi idi? Katye'nın aşkından - sonra, gene aşkı İle şiddetle alâkadar bir endişesi, bir korkusu vardı: Parfs'te akim kalan sulkastın Petrosburg'ta Aleksandı'a yeni. loce - verilmişti.> Nüan — 12 MNN | Hedef Dessie'dir. Vehip ; Paşa İle Çarpışıyorlar.. — Başı 1 inci sahifede — bazı tedbirler alınmıştır. Necaşi, AdIs Ababa'nın hari: elade barb yapılmasını — teklif etmiştir. Cibuti, 11 (Radyo) — V. radava'da bulunan 300 — Avru. pa'lı, vaziyetten korkmakta ve ne yapacaklarını takdir. ede- memektedir. Habeş hükümetl! namına Av rupalıların tazyik gördükleri de söylenmektedir. dördünbü kolordü kuvvetleri de aynl İstikamettedir. Bötün ba kuvvetler, rayo İle blebirlle — muhebereyl - temin etmekte ve Dessle üzerine İler lemektedir. Ikinci kolordu, Südan ve Sanu gölü arasında Debreda- dabora yaklaşmaktadır. İtalyan kavvetleri büyük bir mukavemet görmeden bareket etmektedir. Cenup cephesinde, Italyan tayyareleri Ras Nasibu- nua Harar müdafaa — hattında Nabeş küvvetlerini bombardı- mad etmişlerdir. Vadil Şebeli ile Fan-fan ara tında geveral Vehib azkerlerile Italyan aekerleri arasında şid detli bir harp devam etmek: tedir, İtalyan monabli Vehib paşa nın ve mealyetinin tehlikede olduğunu söylemektedir. Cibutl 11 (Radyo) — Deb redavadan — alınan — haberlere göre Nocaşi vellaht ile birlikte Adisş Ababa'ya dönmüştur. Borada tehlika görürlerse, İmparatoriça, prenses ve prens lerle birlikte Hartum'a hare kete hazır bulunmaktadırlar. Adis Ababa'da İngiliz sefiri Sidney Barta — diğer — sefirleri bir içtiman davet etmiş ve ba içtiimada Habeş hükümetinin murahbasları da — bazır bulun: muştur, Bu içtimada, barb — vaziyeti e dahili vaziyet üzerinde mü: zakerelerde bulunulmuş ve ec- nebilerin — emniyeti bakkında Adis-Ababa, 11 (A.A) — Habeş kabinesi, Milletler ©e miyeti tarafından — sorülan bir takım — ehemmlyetli noktalara tanllâk eden otuz kadar sualin cevablarını kararlaştırmak üzere bu sabah toplanınıştır. Royter mubabirinin baber aldığına göre, bu sualler hiyet itibarile çok fena tesirler diklikler vukan İhtlmaline karçı ihtiraz kayıtları koymuşlardır. Bu kabil değişiklikler — vaku. uoda Lokarno deületleri derhal den ve daha fazla bir şiddetle yapılmamı endişesi Katya'yı yal- nız kaldığı zamanlar, yedi başlı bir Wfrit gibi boğuyor, bunaltı- yorda. İmparator, — saraydaki mütad İşlerini yaptıktan sonra, Katya'nın nezdine ancak gece- leri, gece yarısı gelmekte İdi. gerek ev, gerek yollar gece ve gündüz Kont Şövalof'un zabı tası tarafından sıkı bir kontrol ve mubafaza altında idi. Fakat sulkastçılar için zabıta kontro lanan ne kiymeti vardız. ÖL dürmek için ölmekten korkmı- yan adamlardan her vekit kork.- mak âzımdır. Katerin'in bu korkü ve en dişesini bir kadın daha ayni şeklide hissetmekte ve ıstıraplar içinde kıvranmakta idi; bu ka dın de İmparatoriçe İdi! İmpa- ratoriçe, tedavlai gayri kabil bir yapmış ve Habeş'leri bunlardat bazılarına verilecek en münse &b cevab bakkında tereddüde düşürmü,tür, Efkârı umumlye 13 ler ko: mitesinia beaştan savma çarelere tevcesül ettiği ve kendi üzerle- den mes'aliyeti atmak - İstediği kanaatindedir. Habeş'lerin fik: rince, komite makul ve mubik bir çarelhal bulmaktan İse, Ha ber'leri motlaka doğrudan doğ” rüya İtalya ile müzakereye sev: ketmek arzusundadır. Bu kudd: st Hubeş'leri meyas kılımıştır. Asmara, 11 (A.A) — D.N.B. Ajsası husust mubabirinin yol> ledığı radyogramdır: Müahtelif harp copholertndeki vesiyet yakında — muhasamayâ bir hal çaresl bulunacağı tabrı minine müsaltir. Burada söy" lendiğine göre, siyasal bir hel çaresi aekeri harekâtıa son saf * halarını teyid edecek mahiyette olabilecektir. Masmafih böyle bir hal çaresinin ancak impar ratorun chemmiyetli fedekâr: lıklarile vücud bulacağı — söy lenmektedir. Diğer taraftan İtalya'nın ae kerı muzafferiyetlerine devam etmek — niyetinde — olduğu d& Mleri sürülmektedir. Şimal cephesladen gelen so0 haberlere - bakılırıa - İtalyan'lar slatematik bir şekilde ilerleyir lerine devam etmektedirler. BU Jtibarla Adis Ababa'ya — giden yolan bötün mühim noktala' zının yakında — İşgal - edilmesi beklenmektedir. Burada tahmin edildiğine göre artık — Habeşletan harbi kabul edebilecek tek bir orduy4 maliktir. Ba ordu şimdi Haraf civarında bulunmaktadır. Söylendiğine göre, Itulyan'lar şimal cephesinde Habeş ordu” ları tarafından — el'ân — meşgül bulunan son mevkileri de tab | rip etmeğe hazırlanmaktadırlar: Adis-Ababa 11 (Radyo) — Habeş küvretleri, son — harbi vermek için son mevzlleri tab' kim ile meşguldurlar. Habeş kuüvvetleri; — taarrur dana ziyade çete harbına bü yük ebemmiyet vermekte V€ yağmur mevelmine kadar bf Boretle oyalama siyaseti takibi ne gayret etmektedirler, Parlâmentolar kongresi. Nis, 11 (Rsdyo) — Beynel' milel parlâmentolar — kon,; 35 milletin — muarahhaslarını” kile açılımı hestalık İ malüldü; zaval” kadın veremin pençesi ultındi ber zevkten, hayat meş'e V zevklerinden mahrum idi. 5el det, ba en büyük devletin 107 paratoriçetinin zerre kadar tüf madığı birşeydi. Bu hasta, bu zavallı impa'” torlçe, Çuriçe Marl Fesdorovdt! Katya-Çar — muaşakasından bi berdar idi. Genç ve mes'al rakibesinin imparator İle, l"ı kendisine mahsus olması lâzıti” gelen * kocasile - olan maceralf rını en küçük tafetlâtına kadif biliyordu. Çariçe biliyordu ki, İmparf tor Aleksandr, herhangi olursu olsun, imparatorluk V© zifelerinden koparabildiği vzU” veya kısa bir zamanı, hiç olmazen yarım sast 0188 — Sonu Var — SsArore SK SPerorrmo smcasszrmrroomscsasa Z rroz Za