18 Nisan 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

18 Nisan 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

Ğ i Bu adı, hosasiyeti olanlardan biçbir. kimste kullanmıyordu; Ludovik : — Affımı rlca ederim, dedi. Insan bazı, bazı böyle çaşırı: yor.. Dedi. Fakat genç kız aö zünü keetli : — Anols büyüdü, şimdi Pi bület oldu. Dedi. Ben de bir — Hiyatro ökirlel gibi İsml değiş- B B . tirdim. — Bu İşte muvaflak olacak derecede güzelsiniz — Fakat ben memleketimden ayrılmak fikrinde değillm, mem- leketimi çok severim. Hele viz burada bulundukça bize uk, sık — gelirseniz genvetten de gözel gelir. Şua halde.. Paris'e döndüğüm zaman siz de bana gelecek mi #lolz? Ayni bahtiyarlığı ben de hlssedeceğim. Genç kız içini çektli ve : — Heybat! Dedi, — Burada dört baftadanberi bulunuyorum. O kadar - İyilik bissediyoşam, buralar bana o kadar güzel geliyor ki, ben bile Parla'i unutmağa başladım. Ve biraz dordü; Parls'ten hergön uldığı kucak, kucak davet mektuplarını - düşündü. Bu mektupların çoğu kadınlar dan idi. Hepsini terketmiş ol moasıba reğmeb, metresleri ken: dislne bâlâ merbutliyet göster mekte İdiler, Banlar arasında Kora Peor, Düşes dö Porsloyi vardı. Sabık dabiliye oezırının karısı bu münssebeti bir türlü unutmayordu. Bundan sonra, Hortans Şaay der İle mücasebeti vardı. Fakat bu gözel kadın, parayı herşey: den fazla veven bir kadındı. Sadakatini temin için üşıkının milyonlarını ayakları altına ser- mesl lâzım İdi, Muurli Temall Paşa, bol para ile ba kadını eline almıştı. Bona reğmen Lafit sokağındakt konağına gidenler yok değildi. bana buraları — Bilhassa Paşa seyahata çıktığı g - . zamanda Ladovik'in müdasebet. leri oldukça hararetleniyordu. Bu — münasebetleri — buradakl tenha ve gürültüsüz bayatta batırleyor. ve Parle'tekl vaziyeti merakla düşünüyor hattâ buzı bası kıskançlıklar hlssediyordu. Genç kız, Lüdovik'i düşün- cesinden — uzaklaştırmak — İster gibi : — Müsyü, bütün ba söyle- dikleriniz. doğru olabilir. Bu: rada yeviden bayat ve neş'e bulduğanaza da — görüyorum. Fakat bu Parle'in elzi bizim ANADOLU — —-. — Günlük Siyasal Gazete Sahip ve Başyazgamı Haydar Rüşdü ÖKTEM Umumi neşriyat ve yazı işleri v müdürü: Hamdi Nürhet ee ç y İdarebaneni: İzmir İkinel Boyler C. Halk Partisi binam içinde Telgraf: İzmir - ANADOLU Telefon: 2776 » Posta kutasu 405 ABONE ŞERAİTİ: Yallağı 1200, Altı aylığı 100, Üç aylığı S00 kuruştur. Yabancı memleketler için senelik abone Ücreti 27 liradır. Heryerde 5_ Kuruştur, |Eana geçmiş nüshalar 25 kuruştur. “—ANADOLU MATBAASINDA idiz 2 ILMIŞTIR. — < Siyaset Ve Aşk Edebi, tariht macera romanı memlekette uzun müddet bıra kacağını kiai temin edebilir. Dük, başını salladı ve güldü: (Sonu var) Teşhis — Baştaraffi üçüncü sahifede — boylu olmasına rağmön kendisine (Balaban) adını vermiştir. İsimlerini söylemiyeceğim; fa: kat sen tahmin edebilirsin ! Cene dostlarımızdan iki mektep direk. törü vardır ki, bunların yıllardan beri evli bulunmalarına ve çocuk. ları olmamalarına rağmen birincisi (Gürkan) ikincisi de (Yediveren) vo- yadlarını almışlardır. Artık tezatları bir tarafa bıra- kalım. Fakat tanıdıklarımızın rubt haletlerini ve ruhi iştiyaklarını te- nımak üzere bir liste yapalım. Ben söyliyeyim; sen yaz! Hem yürümek, hem de yazı yazmak müşkül birşeydi. İhtiyar dostumdan — bir tarafa oturmamızı yalvardım. Kebul etmedi. — Ben, yürürken daba mü: vazeneli konuşarum, Benim dühilik damarlarım — yürürken tutar; dedi. Çaresiz listeyi elime aldım. Üstad emretti, — Yaz! Evvelâ dektör Abdi onun soyadı. Bilginer'dir. ma doğru devam et! Yeni Asır'cı Ali Şevket: Bilgin, Behzad Arif: Bilgia, Hse riyaziye muallimi Cevdet: Bilsay, muharrir Adoan: Bilget, Muallim Recop: — Bilge, hu: kukçu Fazık Bilay, üniversiteden Hamdi: Bilsan, eczacı İbrahim: Biliç. Bunlar hep bilmek masda. rındandır. Daha çok amma, kâfıd yetişmez. Maamafih kültürcü Asım İsmet te ba kısma girer. Çünkü onun soyadı da (Kültür) dür. Gelelim, tuyur - isimlerile bazı şeci ve atil muhlükat isimlerine: Parti başkanımız saylav Avni: Doğan, Halkevi direktörü Kemal Talât: Karaca, tüccardan Hüseyin: Şahin, —muallim Kemal: Kartal, yüzbaşı Tahsin: Er Kaplan, mimar Necdet: Arı, müteahhid Sadi: Güç Saylav döktor Hulüsi: Alataş, eczacı Kemal Kâmil: Aktaş, profe. sör Mustafa Şekip: Tunç, güzel san'atlar akademisi direktörü Bur: ban Ümit: (Toptak, doktor Lütfi: Çelik, tüccardan —Ali: Demiray, mobilyacı Ruhi: Altınok. Şimdi de gelelim, mesleki isim: lerden birine ve pek meşburuna: — Rejici Hüseyin Avni: Ozan, saylav doktor Şükrü: Şenozan, mu- harrir Halid Fahri: Ozansoy, mu- allim Lütfi: — Ozanol, — maliyeci Hadi: Gürozan. Gelelim ahlâki isimlere: — Saylav Ferid Celâl: Güven, kültür — direktör muavini — Rauf: İnan, muallim mektebi direktörü Refet: Tok, defterdar Nurullâb: Akalın, banka — direktörü — Aşkı Naili: Eren, mühendis İhsan: Tok- göz, doçent Mes'ut Kemal: Yetkin. Tanıdık —muharrirlerden ban: larımın soyadları dağ, göl ve nebir isimleridir. Meselâ Milli Birlik'ten Küâmi: Ural, Anadolu'dan Orhan Rahmi: Gökçe — (Azerbaycan'daki göl) İstanbul'dan Hami: Tuna, şdir Faruk Nafiz: Çamlıbel, Bursa'dan Nihad: Uludağ, senio edin: Hazar Üstad buraya gelmişti ki ansı» ma durdu. Bana dik dik baktı: — A birader, dedi; nereden buldun bu Hazar adımı Sen? Rus yadaki bu gölle dedelerinin bir alâkan var mıydi? Balıkçılık - flln.. Ühtiyar dosmtuma eski Türk: lerden Haszarları anlatmaük ve &n sarın Türk taribindeki ebemmiyet lorinc işaret etmek İstedim. Üstad, hıçkırır gibi güldü. — Sana birşey söyliyeyim mi? Dedi. Dordma amma! Ba humusta kendisini temin ettim. O gene tekrarladı. — Darılmıyacaksın — değil mi? Senin soyadın, serazad ve serseri Borsada Üzüm satışları; Ç. Aha . £8 330 F. Solari B75 975 45 Vitel 9 l1 20 42 Y.İ.Telât 6 SO 9 75 40 H. Alyotl 9 50 11 25 28 K. A. Küz 975 9 75 19 |. Galemidi © SO 10 50 9 Şinlek 8. bi. 10 60 12 60 4 F. x. İszi 10 50 10 50 SOS Bugünkü satış SO415S1 Dünkü satış 504656 Umum yekâün Zeytinyağı satışları: Kilao Alıcı K.S. K.£ 6000 Turan yeğ 41 41 Zahire satışları: Ç. Cinsi K 8. .K & 40000 Kilo bakla 4 75 — d 7Ö 10000 — * p. çekir. 3 25 — 3 25 189 B. pamuk 40 42 Bugün şube kitabetine not ettirilen ve henüz vizitası ya- pılmamış olan pamuk satışları. 282 B. pamuk 37 40 Ş0 yt Salon sandalcıları Salon sandalcıları birliği, dı şardan gelecek ecnebi - tarletle- rian vapurdan karaya girip çık malari İşlnin bundan — böyle keadilerine — bırakılması — için vilâyete müracsatta bolunmuş lardır. Vilâyet makamı, bü mes'elenin tetkikloi ve metice- lendirilmesini Tartog kulübü umumi kâtibi, Türkofla mü- dür muavini Rahml Erand'a havale etmiştir. Men'i muhakeme Bulgarca — çiftliği müsteciri Bilâl oğlu Hüseyla'i dolandır: dığı iddia olanan — makaroucı Tamall Hakkı ve arkadaşı Mü (ld baklarında üçüncü müstan- tiklikçe yapılan tahkikat sonon- da mühakemelerinin — men'ine ve diğer suçla Bulgurca'lı Ha: Ml'in Asliyeceza mahkemesine sevkine karar verilmiştir. Silâh taşımak: Keçecilerde — İbrahim — oğla Ramazan ve Hüsnü oğlu Ra. elm'de birer bıçak büolünarak zabıtaca alınmıştır. Yankesicilik: Alsancak'ta Fraosız hastane- slvde — sabıkablardan Mehmet oğla Tevfik, hestaneye gelen Mehmet kızı Fethiye'nin dokuz aylık çocuğunun omuzundaki üç İlra değerinde nazarlık al tınını çaldıdığından — totulmuş tur. Ayağı kırılmışı Kordon'da Dolma'da Meh. med oğla Rasim, İdare ettiğl 484 numaralı otomobili Hasan oğlu Ali'yo çarptırmış, vol aya- ğrato kırılmasına stebebiyet ver. miİştir, şoför tutulmuştar. Fidan sökmüş : Hükümet önündeki parkta bir şimşir fidanı esöken Ahmed oğlu Yusaf zabıtaca tatalmuştur. den başka birşey değildir. Eğer Fröydcü bir ruh doktoru olsaydım, gayri şuurunda yaşayan ve ihtibase oğrıyan temayülleri birden kesti- rebilirdim. Maamafih şudu söyli yeyim ki bir tarafla durmuyan, civa gibi yükeelip alçalan karak- terinlo sen....> Dostumun şalım için söylediği! diğer şeyleri butada yazamıyacağım- dan dolayı beol affedinis! Düşünü. nüz ki onun da soyadı. Yamanlar dağıdır. Bu addan dolayı - bilseniz © ne kadar memnundur. Şu balde yüksek Yamanlar daginin herkesi küçük göreceğinden, herkesle alay edereğinden en güzel davaları bile Ççürütecek derecede müstehzi ve taytan / olduğundan. hepimizin ha. KĞU SARAÇUR Htalya mütareke akdine razı olmuş! Nisar 18 #O Italyan Kuvvet- Müzakereler Oşi'de Geç-leri Adis. Aba- —— — Başı 1 inci sahifede — ©x deleğasyonunun — ealâhiyetli bir rüknü, Italya Habey Ibtilâ- finın balli için bütün ümitlerin benüz kaybolmadığını söylemiş tir. Havas Ajansının logiliz de legseyonu nezdinde yaptığı tah kikat ise bunun büsbütün uk eldir. Çönkü Togili'ler müzake relerin Milletler cemiyeti kon trolü altında cereyan etmesini ve akel takdirde zecri tedbir lerin — arttırılmasını İstemekte dirler. Tagiliz'ler müzekeratın #kim kalıb kalmadığını bugünkü toblantıdan — soara - bildirecek. lerdir. Cene 17 (Radyo) — Dün M. Eden kahvealtıya Pol Bon.: kor'a, M Madaryoga ve Ave nol'a davet etmiş, İtalya'nın son tebligatı otrafında görüş müşlerdir. Ç Baron Alalzi, eger cöldden snlh akdi İsteniyorsa, büdine lerin doğurdoğu birer hakiket olan son vaziyetlerin kabulünün lâzımoldağunu söylemiş ve Ce nezre'nin bazariyelerinin bıra kılmasını İstemiştir. Son alınan baberlere Baron - Alolzl: — Ttalyan ordusunun zafer leri nazarı dikkat önünde bu- landurulmalıdır. çünkü bugün bir Habeş devletl yoktur, “Doğrudan doğruya Habeş murabhasları İle müzakereye hazırız, Cenevre'ye ancak elde edilecek netlceyi bildirmeği ka- bal ederiz.,, Demiştir. M,; Eden Baron Alolzi'nin bu teklifini çayanı kabul gör- memektedir. M. Eden, meğlüp veya galip nazerı dikkate alın- madan bir mütareke lüzüumun- da mrar etmektedir. Italya'nın noktal nazarı, şart: tız kayıdaız müterekenin, Ne- ceşinin son İlân ettiği umami seferberlik basebile Italya aley- hine olacağı merkezindedir. Habeş murahhası, düokü ha. berlerde — bildirildiği — veçhile, Baron — Alolzl'nin — teklif lerini reddetmiştir. Mütecaviz — olan İtalya aleyhine zeeri tedbirlerin teşdidini İstemlştir. M. Eden, İtalyan'ların mu: hasemalı tatil - etmiyeceklerini anlamış ve; — İtalya, bu hateketlerinin dâkibetlerine de tabammül rze ruretindedirler, Demlştir. Avasturalya — murahhanı — M. Brovs: — Ba işde bu kadar scele lâzım değildir. Noktal nazarlar arasında bir İştirak yolu ara mak ve bulmak lâzımdır. Ha beş murabbasına Italya İle doğ rüdan doğruya müzakereye gi- rişmesini tavsiye etmelldir. M. Pol Bonkur: — Yenl temaslara şiddetle ihbtiyaç vardır. M. Maduaryaga bir üzleşme yola — aramalıdır. Sulhan temini için Habeş wu rahbasını daha mülüylim aare- kete teşvik etemek Tâzımdır. Demiştir. M. Madaryaga, Ha beş muorahhası nezdinde bazı teşebbüslerde büloumağı kebul etmiştir. M. Eden, ba enn te- şebbüs de akim kaldığı tak- dirde önüçler komltesinin top Janarak müzakeratin - tamamen akim kaldığı bildirilmeli ve iş göte simeli, Netice Yalnız Habe- şistan'a Bildirilmeli İmiş tesine İntikal etmelidir. de miştir. X M. Madaryaga, 13 ler koml. teslinia böyle bir karar verecek veziyetto olmadığını ve mete- lenin sosyete konseyine sevki. Din doğru olacağını söylemiştir. Londra 17 (Rsdyo) — Roy ter'in Cenevre'den aldığı — hu- berlere göre, M. Pol Bonkur M. Eden'in pazarı dikkatinl İtalya Habeş — sülh İbtllâfımın Rev davasile alâkadar eddet mek Tözimgelmediği noktasına celbetmiş ve: — Fraase, bir. müstemleke meselesine bu kadar büyük bir ehemmiyet vermemektedir. De- miştir. Ingiltere Me- hafili Asabiyette b Zi e y * Baştarafı 1 inci sahifede « uzun müddet görüşmüytür. M. Pol Bonkar bundan sonra M. Eden'i siyaret etmiş, Eden de bu mülâkatten sönra Hubeş muruhhaesımı kabal etmiştir. M Eden bnodan sonra 18 ler kömiltesi relel M Vaskon- selles'i de kabal etmiştir. Londra, 17 (Radyo)— Selâ: hiyettar mahfeller, uluslar b0s- yetesl harleinde salh müzake: relerine başlanmasına aleyhtar olduklarını beyan ve — İtalya aleyhindeki — zecri tedbirlerin arurılması için — onsekizler ko- mitesinin derbal içtimsa çağ: rılmasında 1arar eylemektedirler Cenevre, 17 (Redyo) — Ha beş delegasyonu relal M. Mar- yan, Milletler cemiyeti barleinde görüşmeleri Habeş hükümetinin hiçbir zeman kabul etmiyeceğini M, Madaryoga'ya bildirmiştir. Italya Adis-Aba- ba'ya Girebilir. * Baştarafı 1 inci sahifede - bur etmektedir. 3 — Habeşistan'da oşayişin temini o kadar pahahya mal olacaktır. ki, Ttalya'yı — bitire- cektir. Yani büyük — Britmnya, İtal- yanın ekonomik, mali ve we keri zaafa düçer olarak atideki Avropa ve müstemleke mes- elelerinde deha uysal davran: mağa mecbur — olacağını vöyle- mektedir. Matbuat sergisi Veneceik, 17 (Radyo) — 25 nisanda Veneldik matbast ser: gisl açılacaktır. Ba - sergide matbaacılığa ald . kiymetli ve nadir resimler, Venadik porslen ve çinlleri teşhir. edilecektir. Fransa ve Lahey Parla, 17 (Radyo) — Mil- Tetler cemlyeti nezdindeki Fran mz delogasyonu, — Fransa'nın beş sene daba Lühey adalet divanında aza olarak kalacağını taahhüt eden müuhtırasımı söz yete genel sekreterliğine ver mişlerdir. Sekiz milyon kişinin aç kalması muhtemel Meksika, 17 (Radyo) — Se kiz bin firin İşçisl grev İlân ba'ya Yürüyorlar. —— .—— — Başı | inci sahifede — vasıl olduğandan, motörlü kuv- vetler büyük yolu takibev Adlı- Ababa özerine kat'i bir yürü: yüş yapmağa hazırlanmaktadır: lar. Ba yol boyünca İtelyan tayyareleri mütemadi keşif lerde bulanmaktadır. Birkaç günlük bir söküttan sonra İmpoarator İle Adis- Ababa arasında tekrer muhabere baş- laaıştır. Fakat — İmparatoran nerede olduğu billamiyor. Öyle zannediliyor ki, iampa: rator Âsangi muharebesinden sonra cenabi garbiye doğra çekilmiİştir. Öğaden — cephesine — gelince: Oruda kanlı muharebelerin ce. reyan ettiği şaylaları dolaşmak- tadır. Maamaf ih şimdiye kadar yapılmakta olan müsademelerin Derl müfrezeler arasında cere: yan ettiği zennediliyor. Dessle'den İtalyan'lar girme- den evve' çekilen — vellahdın nerede bulandağn hakkında hiç bir haber yoktur. Somali cep: besinde İise resmi bir Habeş tebliğinde deniliyor ki: Negelli'nin şimalinde mühim bir İtalyan koluna gece baskını yapan bir müfremiz, Italyanlar- dan beyaz meker ve subay ol- mak üzere 321 kişiyi öldürmüş ve İtalyan'ları firara mecbar etmiştir. Müfrezemizin — eline mühimmat dola altı kamyon ile bir generalin — İşaretlerini taşıyan bir otomobil geçmiştir. İmparator bu Habeş müfre- zetlolo kumandanı İle beş su- bayına nişan vermiştir. İstanbal, 17 (özel) — İtal- yan — motörlü — kavvetlerinin Adis Ababa üzerine yürümeğe başladıkları Roma'dan bildiri- Uyor. Adis-Ababa (17 (Radyo) — İtalyanların Adle-Ababa'ya gir: meleriae mani olmak İçla ted- birler alınmaktadır. — Yollarda teşkil edilen manlalarla, İtalyan ordularının bir bafta oyalandı- mlacağı bildiriliyor. Adla-Ababa, 17 (Radyo) — Bu sabab İtalyan uçakları şehir üzerinde — uçarak — paraşütlere bağlı birtakım Östüvaneler at mışlardır. Bunlar putlamış ve kıraızı, sarı, yeçil — ronkler, yani İtalyan renkleri — görül- müştür. Habeâ hariciye nazırı uluslar eosyetesine bir protesto notası göndermiş, tayyarelerin mitralyöz ateşi açtıklarını bil- dirmiştir. Fransa'da * Zelzele.. Parle, 17 (Radyo) — Makot mıntakasında şiddetli bir bure" ketlarz. olmuştor. Fransız'lar Suriye'ye asker gönderiyorlar. Parls, 17 (Rudyo) — Surl: ye'deki Fraosız — kuüvvetlerinle mühim miktarda artırılması kar rarlıştırılmıştır. Bir — Senegalli tabur İle İkl mitralyöz — kolü Berat'a gönderilmiştir. Tahran ve Hayfa'da setaretha- neler yaptıracağız ... İstanbal, 17 ( Özel) — Hü" kümet; Tahran ve Hayfa'da bi etmlâtir. 8 milyon kişi için aç | rer sefarethane yaptırmağa ker kalmak tehlikesi vardır. rar vermiştir. c MMMW (.: 210 , d uw 0890297 YERUR ço ©- SBAarsoRamrmo T AĞ