16 Haziran 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

16 Haziran 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

—Almanya- 4 Sayla ? Yunanistan Dr. Şaht, Atina'ya #konomik maksatlar | için geldiğini söyle- h dive Sofya'ya geçti. Atina 15 (A. A) — Rayişbank bankası ht gaze- de. beyanatta direktörü tecilere verdiği miştir. ki: Atinayı ziy ı...mıL efi iki devlet bankası a İ ve sunda iki devler münasebetlerin nin etmektedir Almanyanın ekanomik siyaseti Alman malı olan memleketlerle ticaret mektir mübadelesini inkişaf ettir. Yunanistana gelince, Almanya- min Yüdanistandan ayni mik! mal alması için Alman malı satı- " genin fazlalaştırılması Tâzımdır — de heyecanlı fenni tecrübeler ve hünerler gösterecektir. Atina 14 (AA) Şaht ile buraya Alman ban- kası bugü 13 direktörü .saat de tayyare gelmiş başbakan — Metaksasın - verdiği öğle ziyaletinde hazır bulunmuştur. Şahi, edecektir, yarın Sofyaya hareket Atina 15 ( Hususi ) Doktor” | Şeht, bugün Yunan devlet bankası direktörile bir mülâkat yapmıştır. Başvekil M. Metaksas, doktu tın Yunanistam mahiyette olmad zi M. Suviç mi, Baron Aloizi mi sefir olacak? Roma, 15 (Radyo) — M. Mussolini bugün Baron Aloi- zi'yi kabul etmiştir. - Baron Aloizi'nin harici müzakerelere olan fevkalâde memuriyeti hi- tama ermiştir. Mussolini Baron Albizi'ye teşekkür etmiştir. Deveran eden şayialara göre Paris sefirliğine Baron Aloizi veyahud M. Suviç tayin edile- eektir. Yunistan'da | amele ücreti Atina, 14 (AA) — Ticaret ve endüstri odaları amele üc- retlerinin arttırılmesini tetkik etmek üzere devlet, patron ve işçi murahhaslarından mü- rekkep bir komitenin teşkili için başbakan — tarafından yas pılan teklifi kabul etmiştir, Zelzele Ereğli, 15 (A. A.) Dün - saat 19,20 de batıdan doğuya z gayet hafif ve çok kısa devam | retten sonra eden bir zelzele olmuştur. Başbakanımız FŞ — Parti işlerile meşgul olmağa başladılar . Ankara, 15 (Hususi) Başbakan General İsmet İnönü bugün partiye gelerek işe baş- lamıştır. ver araiğlll R. Peker'in Parti teşkilâtına gönderdiği mektup.. Ankara 15 (A.A| — Atatlı tarafından parti genel sekreterli vazilesinden affedilen Receb Pokı mektubu parti teşkilâtına şu de Her işte en doğru ve en iyiyi yapan — Büyük Atatürk, beni, parti genel iği öde- vinden af fettiler. Ellerimi Şefimiz sekrete e onun emancti olarak — tuttuğumuz vazile nin şekli ne olursa olsun, hepimiz için en büyük — şerel kadar Kamâlizmin eserlerinin sadık hizmetkârları kalmaktadır. Bu ay: mliş anında sizlere uzattığım elin, vazife arkaı yaşayan den gularınm sicağile meşbu oldu inanınız Doktor Şaht Almanyadanmühim- mat almasını Yuna- nistan'a teklif etti. İstanbul, 15 ( Hususi ) — Haber verildiğine göre, Alman devlet bankası müdürü dok- tor Şaht Atina'da bulunduğu zaman Yunan hükümetine Al- manya'dan mühimmat ve şi- mendifer malzemesi almasını teklif etmiştir. Alman kızları Türk'lerle de evlenebileceklerdir İstanbul. 15 (Hlususi) AL man'ların kimlerle evlenebilecekleri hakkındaki — Alman — bükümetinin yeni tamiminde Türk'lerin ismi de vardır. Bilh manya'ya y evlenilebileceği sa umumi harpta A hmı dokunan Türk. lerle zikr olun- maktadır. İtalya'nın Varşova setiri mühim konuşmalar yaplı Varşova, 5 (Radyo) — İtal- ya'nın Varşova sefiri M. Bas- tiyaninin, birkaç mühim ziya- İtalya'ya dön- müşlür. M. Bastiyanini, hari- ciye müsteşarlığına tayin edil- miş olduğundan Varşova'ya dönmiyecektir. — BEREMETE A TAR ASN p ELHAMRA Telefon 2573 18 Haziran 936 Perşembe günü — Akşamından itibaren Amerikadan yeni gelen, asrımızın cn kuvvetli Türk illüzyonist ve manyetizörü Profesör Zatı Sungur Manyatizm, ipnotizm, fakirizm, illüzyonizm üstüne harikulâ- Bir kadını gözleriniz önünde destere ile parçalıyacak, bir kadını da iskelet haline getirecektir. — İzdihama meydan vermemek için numa- ralı ailetlerinizi evelden aldırınız. Akşamları 9 da başlar. Cumartesi ve Pazar gündüz 5 de matize.. FİYATLAR: Hususi 75, salon ve balkon 50 kuruştur. ANADOLU, | Günün Telgraf Haberleri || İki Alman Şefinin Nutku. Propaganda nazırı biz garpte müdafaa tedbirle rimizi aldık. Harbı nutuklar durduramaz, dedi. Berlin, 15 (Radyo)— Bugün Daoktor — Gobels Hanover ve Bronsvig'de bir nutuk irad bunda Ren tarafından ve mıntakasının tahkimi mesele- | sini müdafaa etmiştir. Doktor Gobels demiştir ki: * Habeş harbi bitmiştir. Zaten neticenin bundan başka ne olması mümkün idi? Ulus- lar sosyetesi ne yapmak isti- yordu? Ve Almanya üzerine bir sürü yabancı tayyare gelse Dışbakanımız Dün akşt.m.ı Avru- pa'ya hareket etti.. İstanbul, 15 (Husui) — Mon- trö boğazlar konferansına işti- rak edecek olan murahhas he- yetimiz dün ikinci reis Numan Rifat'la birlikte ve Semplon ekspresile hareket etmişti Hariciye vekilimiz ve heyeti murahhasa rcisimiz Dr. Tev- fik Rüştü Aras da bu akşamki ekspresle gitmiştir. Türk - Yugoslav dostluğu Belgrad, 14 (A.A) — Hü- kümet gazetesi olan Samu- prava siyasi muharriri Ranko- viç'in ımzasile * Türk - Yugos- lav dostluğu — başlığı ile neş- rettiği uzun bir makalede iki memleket arasındaki münase- batın temelini Belgrad ile Ankara'nın mesafe ile birbirinden uzak, fakat düygu (ve müslihâne “ömeller birliği noktai nazarından bir- birine pek yakın olduklarını ehemmiyetle kaydettikten son- ra diyor ki: anlattıktan ve İki memleketin teşriki me- saisi bugüne kadar çok osaslı neticeler vermiş ve müşterek nüfuzu artırmıştir. İki memle- ketin de iyiliği namına bu yolda devam 'edilmesini arzu ediyoruz. Rusya'ya davet İstanbul, 15 (Hususi)—Milli takımımiz, Berlin olimpiyatları dönüşünde Rusya — muhteliti ile maç yapmak üzere davet edilmiştir. Henüz cevap veril- İsveç kabinesi Stokholm, 15 (Radyo ) - Başvekil M. Hansen istifa et- miştir. Kral Güstav, M. Person'u yeni kabineyi teşkile memur etmiştir. Çiftçi partisi reisi olan Per- sondan başka ayanda 22, meclisi meb'usanda da 37 azası vardır. Kral, kabinenin mümkün olduğu kadar parla- mento dahilinde teşkil' edil- mesini tavsiye etmiştir. İtalyan tay- yareleri Peşte'de Peşte, 15 (Radyo) — Dün on İtalyan avcı tayyaresinden mürekkep bir filo binlerce seyirci arasında Macar tayyare karargâhı eteklerinde akrobatik hareketler yapmışlardır. . etrafa ateş ve ölüm saçsa, uluslar sosyetesi ne yapabi- lirdi? Milletlerin mukadderatı masa ve kâğıt zim edilemez; ve bir harbi de üzerinde tan- nutuklar durduramaz! Bereket ki Alman hava kuv- | vetleri bizi bu tehlikelere karşı müdafaa ve muhafazaya muk- tedir bulunmaktadır. Uluslar sosyetesi sulh âleti ve vasıtası olmalıdır. Bn Cıarpuı müdafamız için Paris'te —a 0 —— Solcenah'ın Nümayişi.. Paris, 15 (Hususi) — İnti- habatta elde edilen muvaffa- kıyeti kutlulamak için bu gün Fransa'nın bütün şehirlerinde nümayişler yapılmıştır. Paris'te şehrin başlıca cad- delerinden geçen nümayişçi grupları ellerinde Kırılbayrak- lar taşımışlar, tezahürat yap- mışlardır. Hiç bir hâ olmadığı bildirilmektedir. Ortamektepler Müuallim kad. rosu genişledi.. Ankara 15 | Husasi | kadrosu 4310 kişiy tır, Bu süretle Orta: mektepler — muallim bu | 2250 kişiden karılac ibtiyacı temin edilmiş | Habeşistan'da İtalvan faaliyeti. İktısad? mevzular üzerinde duruyorlar. Roma, 15 (Radyo) — Po: polodi Roma — gazetesinin Adis-Ababa'dan aldığı habere göre, Hidiv Graçyani'nin riya- setinde iktısadi bir komisyon tşekkül etmiştir. Bu komisyon Habeşistan'- dan ne istifade mümkün ola- cağını tesbit edecektir. Roma, 15 (Radyo) — M. Mussolini, sabık bakanlardan kont Volpi'yi kabul etmiştir. Kont Volpi Habeşistan'dan İtalya'nın neler istifade ede- ceğini tetkik ve tesbitine me- mur edilmiştir. Adis-Ababa 15 (Radyo) Alman maden — mutahassıs- larından Müller, Habeşistan'ın | gazetecilere bitmez tüken- mez mâadenlere malik olğunu söylemiştir. Bilhassa Demir, Kurşun, mühim mikdarda maden kö- mürü, Petrol, Amyant vardır. Belçikada amele grevi Brüksel, 15 (Radyo) — An- vers maden amelesi Potasyon — ve umumi grev ilân etmiştir. Grevcilerin miktarı 120,000 tahmin edil- mektedir. Bu grevi takviye için diğer san'at amelesi de grev - ilân edecekleri sanılmaktadır. An- vers tahmil ve tahliye amelesi grevi devam etmektedir. her tebiri aldık! Ren gibi kıy- metli ve mühim bir eyalet, bahusus bukadar tabii zengin- liğe şahib oldukça silâhsız ve müdafaasız bırakılamazdı. Almanya, cihan intizamının merkezini teşkil etmektedir. Hitler de hatasız iş gören bir reistir. Nasyonal sosyalizm Al- man icadıdır, Alman fikir ve malıdır, bizde kalacaktır. Hu- dud genişletmek için de harb istemiyoruz. Yeniden taraftar ve dost ihtiyacında değiliz. Kâüfi derecede dost ve parti- zanlarımız vardır. Hitler'in son sulh teklifleri, bütün uzlaşmamıza müsait bir zemindir. cihanla Diğer taraftan da M. Ro- dolf Hes'de Breslâv'da 60 bin Hitler'ci karşısında bir nutuk iradetmiş ve ; “Nasyonal sosyalizm umde- leri zinde ve kabiliyeti tatbi- kiyeyi haiz umdelerdir. Bizim iç işlerimize hiç bir kimsenin karışmasını istemi- yoruz ve buna tahammülümüz yoktur. bırakmalıdırlar. Bizi işimizde serbest Tuttuğumuz yolda kuvvet ve'iarla ileriyorağiz. | Birbe Hitler'in istediği, mutlaka Al- man'yanın isteğidir.,, Demiştir. Bulgar'lar “|Akdenizde mah- reç istiyeceklermiş İstanbul, 15 (Hususi)— Bir Yunan gazetesinin yazdığına göre, Montrö'de toplanacak olan Boğazlar kongresinde, Bulgaristan murahhasları Ak- denizde mahreç — meselesini mevzzu bahsedeceklermiş. Yine bu gazete; bizim Bulgar hu- dutlarında tahkimat yaptığı- mizi yazıyor. Dil kurultayı Alman, Avusturya'lı ve Fenlândiya'lı pro- Fesörler bulunacak İstanbul, 15 (Hususi) — Dolmabahçe sarayında Ata- türk'ün riyasetinde toplana- cak olan üçüncü dil kurulta- yına Fransız, Rus, Alman, Avusturya — ve Fenlândiya'lı profesörler iştirak edecelerdir. Aydın'da arazi yazimı : ( Aydın Aydın, h ı_ııııl kurulu, yazma komisyonu ayırmı. iç bakanlıktan ge bu komü: indirildi. Kom sinde haziranın ilk gi baren çal Ingiliz sehrı Roma, 15 (Radyo) — İn- giltere'nin Adis-Ababa sefiri Sir Barton ve zevcesi 17 Ha- ziranda Adis-Ababa'yı terke- deceklerdir. 16 /6/ 936 Hi Küçük Haberler — — Himalaya dağlarındaki heyet geri döndü. Londra 15 (Radyo) — Dün- yanın en yüksek dağı olan Himalaya'nın Everest tepesine çıkmak bulu- nan heyeti bundan vazgeçmiştir. Heyeti seferiye birçok — müşküllerle Taşmış olduğundan geri dö- necektir. teşebbüsünde seleriye karşi- Güneş tutumunu tetkik ede- cek olan İngiliz'ler Atina 15 (Radyo) — Ont: ley rasathanesi müdürü Mis- ter Vaterfiyelor, on - İngiliz heyet şinasile birlikte Sakız'a vası| olmuştur. Bu heyet 19 haziran güneş tutulmasını tet- kik edecektir Santranç müsabakası: Berlin, 15 (Radyo) — Bey- nelmilel müsabaka- sında 6,5 puvanla Fransız Atemkin — birinci — gelmiştir. İkinci Alman Angels, üçüncü Macar Malazi, dördüncü İs- viçre'li Ştarenberg'tir. Hindistan'da bir yangın Londra, 15 (Radyo)— Hin- distan'ın Haydarabad. şehrin- deki - sinemalardan — birinde yangın çıkmış, 20 kadar kadın ve çucuk yanmıştır. Tayyare manevrası : Paris, 15 (Radyo)— Şartre- den onüç motörlü bombardı- man tayyaresi Fas'a hareket etmiştir. Cezair ve fas'ta muh- telif tecrübeler yapılacaktır. Bu tayyareler en san sistem olup her birinde 6 tayyareci vardır. M. Eden Ki Ca Gazetelere göre mevkiüini çok mu kaybetmiş? —Başı T inci sahifede— Bu içtimaa büyük bir ehem- miyet- vermek — lâzımdır. M. Eden'in bu içtimadan sonra mevkiini muhafazası müşkül olacaktır. Birçok sanayi er- babı zecri tedbirlerin hemen kaldırılmasına taraftardır.,, De- mektedir santraç .. Paris, 15 (Radyo) — Fran- sız efkârıumumiyesinin nazarı dikkatini iki mühim — mes'ele bilhassa cejbetmektedir. Bun- lardan birisi Habeşistan, di- ğeri de Ren mes'elesidir. M. ”den'in vaziyeti müşkül addedilmektedir. Bugün —ak- şam üzeri de Avam kamara- sında mühim bir müzakereye başlanmıştır.. Bu — müzakerat henüz devam etmekte ve taf- silât ta verilmemektedir. Yalnız, önümüzdeki — per- şembe günü Avam kamara- sında daha mühim bir müza- kere ve münakaşa olacağı an- laşılmaktadır. Bu hâdiseden evvel, çarşamba günü yapıla- cak İngiliz kabinesi içtimaına çok ehemmiyet verilmektedir. Ucuz - taze - temiz İlâç Çeşitleri Üamdi Nüzhet Sıhhat Eczanesi Başdurak Büyük Salepçi oğlu hanı karşısında Hai AAN