16 Haziran 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

16 Haziran 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

Sıyasetv, Aşk Edebi, Tarihi, macera romanı Kola, yeni tuvaleti ile, baş- | dırmak ve anlatmak güçtür... ka bir güzel olmuştu. Yüzbağı Buagemon genç kadına karşı meclübiyetini. saklıyamıyarak: — Çok güzel ve cazipsi- niz! Dedi. Genç kadın, bu defa gül- medi. Çünkü bu kadar takdir, onu adeta bıktırıyordu! Her ikisi de beraber olarak merdivenlerden indiler; kapı- liyordu. Lüsi dö Kola, azamet ile arabacıya: — Çiçek şatosunal! emrini verdi. Buraya vasıl olmak - için ancak birkaç dakika kâfi gel- di. Geniş ve lüks salonda, Olivye Metra'nın riyasetinde zamanın en maruf bir orkest- rası güzel havalar çalıyordu. Resmi kıyafette bir Metr d'otel, şıladı, kendilerini oyunculara hasredilmiş kısmın yanında bir masaya götürdü. Genç kadın, oturduktan son- ra, çok cazip bir hareketle atkısını omuzlarından yarı dü- şürdü, bu suretle çok güzel ve çıplâk omuzları açık kaldı. Yüzbaşı'da şampanya getiril- mesini emretti. İlk kadehi iç- tikten sonra, genç yüzbaşı Kola'yı vals oynamağa davet etti. Lüsi dö Kola bu ricayı reddetmedi; Hanri, — Lü: sıkı-sıkı tuttu; vücutlarının bir- birine teması, ılık nefeslerinin — birbirine karışması, genç yüz- — başının adeta başını döndü- rüyordu! n Nihayet, bir fırsattan istifade ederek yanaklarını genç kadı- /— min yanaklarına değdirerek: — Kola... Sizi seviyorum! Dedi, Bu temas ve bu itiraf ho- şuna gitmiş olmakla beraber, Lüsi dö Kola, genç yüzbaşıya kırılmış gibi bakarak ve: — Uslu olunuz rica ederim, — bize bakıyorlar, görmiyormu- x — Hanri, genç kadının canını — sıkmaktan korktuğu için itaat “etti. fakat, dans devam ettiği — müddetçe, aşkını tekrarlamak- tan geri kalmadı! — Masaları başına döndükleri — vakit, Kola, olgun ve dolgun — göğsünü Hanri'nin koluna da- Kz Çok çocuksunuz! Dedil y Hanni, ikinci kadehi içer- — lerken: - — Lüsi... Dedi. Size inan- ANADOLU Günlük siyasal gazete Sabip ve başyazganı Haydır Rüşdü ÖKTEM Umumi neşriyat ve yazı işleri f müdürü: Hamdi Nüzhet Flılııvhııııı Üİ iemir İkinci Beyler tokağı C. Halk partisi binası içinde * İzmir — ANADOLU Te 2716 Posta kutusu 405 ABONE ŞERAİTİ Yıllığı 1200, altı aylığı 700, tiç İ aylığı 500 kuruştur. Yabancı memlekötler için senelik abone ücreti 27 liradır Her yerde $ — kuruştur — ANADOLU MATBAASINDA BASILMIŞTIR. da, Kola'nın lüks arabası bek- | yüzbaşı ile genç Kola'yı kar- | | 49 BN Hayatımda yer alan ilk kadın sizsiniz! Babam düşman kur- şunile öldü, annemin müte- madiyen hasta olması hasabile hayatım Taraskon kollejinde geçmiştir. Bunun için ben muhabbet ve şefkat nedir? hemen hiç görmedim. Bu ha- yat. çok sert bir hayattır! Bedbaht olduğum için, harbi- yeden çıkar ,çıkmaz ben de babam gibi harp için Ceza- yir'e gittim. Cezayir'den de henüz gelmiş bulunuyorum! — Zavallı çocuk! — Nihayet, tesadüf sizi karşıma çıkardı. Aşka, şefkata karşı susamış olan - kalbim, bir anda sizi sevdi. Bundan sonrada sizden ayrılmak benim için mümkün değildir. Sizden ayrılmak mecburiyeti hasıl ol- sa bile, bundan sonra benim yanımda ikinci bir kadın gör- mek mümkün olamıyacaktır. —Sonu var— Okurların dilektleri het Denizli'de Torba yoğurtlarına konan yasak Denizli'de manav Bayraktar oğlu Ali imzalı bir mektup aldık. Bundan anlıyoruz ki, Denizli belediyesi, torba yo- ğurt satışını yasak etmiştir. Yoğurtlar çinko kova içinde yapılacak, kaymaklı olarak satılacaktır. Belediyenin ilânı duyulmadığından , köylünün yoğurdu bir hafta toplanılmış- tır. Bilâhara torba içinde ge- tirilen torba yoğurtlarının han- larda, ahırlarda bu gibi çinko kablar içine konması ve torba yoğurtlarının bu - suretle satı- şının temini yoluna gidilmiştir. Mektup sahibi de, köylületden torba yoğurdu almış, temiz bir yerde, temiz bir şekilde kablara koymuş ve satışa baş- lamıştır. Fakat sıhhiye memu- yasak koymuş, yoğurtlarını kaldırmıştır. - Fa- kat okurumuzun iddiasına gö- re, köylü torba yoğurtlarını bu suretle satmakta olduğu gibi resmi müesseselere bile bu şe- kilde toptan — satışlar -bile vuku bulmaktadır. Ya hepsi- ru kendisine nin serbest bırakılması, yahut memnuiyetin herkese tatbiki lâzımdır. Zayi İzmir Esnaf ve Ahali ban- kası Alaşehir. şubesinden al- dığım 7472 defter sıra numa- rasında yazılı 188 No. lu onar liralık beş adet hisse makbuzunu zayi ettim. Yeni- sini Aalacağımdan — cskisinin hükmü kalmadığı ilân olunur. Alaşehir ilçesinin İlgin karyesinden Hacı Mehmet oğlu Ali D3 Zinet ve Bergama'lılar.. Zinet garajı, Bergama yol- cularına ve Bergama'ya yük nakledenlere bir kolaylık ol- mak üzere Bergama servisi: ni de açmıştır. Garaj, hei çarşıya yakın, hem de tei dir. Bergama'lılar bu suretle daha çok istifade edecek- lerdir. yareleri Beledıye reisinin Bir mektubu.. Aynen : Sayın ANADOLU'nun son günlerde Burnova Urayı hak- kındaki yazılarını — okudum. Uray işlerinden ekmek, büs, su, temizlik ve tenvirat işlerine temas edilerek bun- lardan bazılarının noksan ya- pıldığının, alâkasız ve kontrol- suz kaldığının yazılmakta ol duğunu gördüm. A — Fırınlar her gün za- bıta — tarafından — muntaza- man kontrol, noksan ve ha- mur çıkan ekmekler - doktor raporuyla müsadere edilmekte ve fırıncılar hakkında da ka- nuni cezalar tatbik olunmak- tadır. B — Otabüs işine gelince; Urayımız iki sene evvel tari- fenin on kuruşa indirilmesi hakkında çalışmış ve en niha- yet C. H. P. İşçiler birliğile Otobüsçüler birliği otobüsle- rin muayyen saatlerde hare- oto- ket etmek şartile fiatlerin on | iki buçuk kuruşa - çıkarılması | kabul edilmiştir. büslerin İzmir marasını — taşımaları bu tarife işile bizden ziyade İzmir Urayı ilgilenir. C — Su işi: Bu da büt- çeye konulan az bir para ile halledilecek bir mesele olma- Esasen oto- dığından Bayındırlık bakanlığı | tarafından gönderilen müte- hassıs mühendislerin vermiş oldukları (Ve bakanlıkça tas- vip edilen) rapora istinaden suların memlekete kapalı bo- rularla getirilmek ve şehirde fenni tevzi şebekesi tesis et- mek suretile temiz ve tazyikli suya ait projelerin yapılması da İzmir fenni inşaat şirke- tine ihale edilmiştir. Projeler yapılıp bakanlıkça tekrar tas- dik edildikten sonra işe baş- lanacak ve Burnova'da Karşı- yaka gibi temiz suyuna kavu- şacaktır. D — Temizlik : Bu da yine şehir meclisince her sene büt- çeye konulan - tahsisat nisbe- tinde, mevcut üç araba ve amele ile yapılmakta ve evler- den iki günde bir çöpler alın- maktadır. E — Tenvirat : Urayımız sınırındaki tenvirat işi İzmir Elektrik — şirketi — tarafından muftazam bir şekilde yapıl- maktadır. Her gün muayyen saatlerde uray işlerine çalıştığım gibi hiç bir iş sahibinin işi geri kalmiamış ve kimsenin de bir şikâyeti görülmemiştir. On senedenberi Burnova şarbay- lığinı yapmaktayım. Üç seçim devresi geçirip halkın itima- dini kazandım. Ve iş başına getirildim. Bugüne kadar yaptığım bir çok hizmetler ve işlerle iftihar duüyarım. Kolleksiyon tetkik edilirse bu iddiam ANADO- LÜ'muzun da daha evvelki şahit olduğu tebarüz 4Böyle bir kaç gün ra idaremizde görü- lık, olsa olsa hak- d." şahısların verdiği *ümının ileri gel- y âzalığından istifâ üi Ataca ile sene- çalıştık. Yaptı- le düne kadar yı duymıyan Hüsnü aa İtalyan & iye kııydır şehir mürekkep b seyirci arasın!$. iç bir toplantısın- banürğül yolsuzluktan bah- Peşte, 1 Urayının nu- | itibarile | | çeteleri demiryollarına tecavüz 'I'EI.EFON fELSıZLE Fransa'da komünist ve soıyalı'stler el ele! Komünistlerin Mitingi Hatipler Sovyet Fransız Cumuriyetinden Bah- settiler. Cumuriyeti Koruma Tedbirleri.. o ——— Paris, 15 (Radyo) — Ko- | yum daha pek erkenden dol- munistler dünkü gün için Pa- | muş, yeşil çimenlerle tribün- ris stadyumunda büyük bir ı lerde oturacak yer kalmamıştı. miting tertip etmişlerdir. Stad- * K ist gcnclrnmn, eski | Filistin'de hâdise büyüyor Araplar, idam cezasın- dan da korkmıyorlar. 'Kudüs'te beş Yahudi yaralandı, lşiddetli tedbirler alındı, fakat.. rağmen Arapların yahudilere taarruzu deyam etmektedir. Araplar, İrak ile Filistin arasındaki bütün muhabere tellerini" Kasmişlerdir. Şümendifer hattı üzerinde bir takım köprüler tahrip edil- miştir. Silâhlı olarak tecavüz ve Kudüs, 15 (Radyo) — Ya- hudi gazeteleri yeni ceza ka- nununun derpiş etmekte ol- duğu şiddetli tedbirleri büyük bir memnuniyetle karşılamak- tadır. Bununla beraber arap etmekten geri kalmamakta- | dırlar. isi ibi di SÜİ Darikl <eltkda turn)ı(ıladr. eskisi gibi devam | ferit vaziyette bulunan'yahudi SURRR , kolonilerine karşı da mütead- Fl'ansa d | dit tecavüzler yapılmış olduğu bildirilmektedir. Ancak her tarafta mütecavizler mahalli müdafaa kuvvetleri tarafından püskürtülmüşlerdir. Yafa liman idaresi sandal- cıları tekrar işe başlamadık- ları takdirde ellerindeki ruh- satiyeleri istirdat edeceğini beyan ile tehdit etmiştir. ; Şimdiki halde tahliye ame- liyeleri TekAviv'de — yapıl- maktadır. Londra 15 (A.A) — Filis- tin başkumandanı ve fevka- lâde komiseri Sir Artur Sten- hop asilere karşı yeni tedbir- ler kurar altına alınıştır. Yeni çıkan kanunlar Paris, 14 (A. A) — Âyân meclisi ticaret encümeni uzun bir münakaşadan ve M. Blum tarafından uzun uzadıya veri- len izahattan sonra meb'usan meclisi tarafından kabul edil- miş olan ve ücretli tatil gün- lerine köllektif iş mukavelele- rine ve 40 saatlık haftaya dair bulunan üç projeyi ir nok- tasını değiştirmeksizin kabul etmiştir. Encümen mazbata muharrir- lerini meb'usan meclisi met- ninin tatil edilmesininin kabu- lüne darr olan raporlarını âyan meclisine tevdi etmiye memur | İngiliz kuvvetlerine karşı Elmişıir. ae bomba ve silâh ateşi ile sui- !talyadan donen kastta bulunmak ölüm veya hapis cezasını mucip olacaktır. taraf tarlar Şimendifer ve telgraf hatlarına karşı tecavüz de ayni cezayı muciptir. Bölge komiserine bir harp suçu — işleyenlerin — mallarını müsadere için selâhiyet veril- miştir. Kudüs, 15 (Radyo) — Ku- düs'te çıkan bir karışıklıkta beş yahudi yaralanmıştır. Kudüs, 15 (Ratdiyo) — Fev: kalâde kömiserin filen müka- vemet halinde tutulanların en ağır cezalara ve haâtta idam cezasına çarptırılacağı hakkın« daki şiddetli beyannamesine setmiş ve ne de bir küçük tenkitte olsun bulunmuştur. Zecrt tedbirler kaldırıl- malıdır, diyorlar. Londra 15 (Radyo) — Lort Mansfiyeld, — diğer meb'us- larla birlikte Roma'dan Lon- dra'ya dönmüştür. İngiliz ğa- zeteleri muhabirlerine Lord Mansfiyeld şanları söylemiştir. İtalya Aaleyhine — olan zecri tebbirlerin artık lüzumu kalmamıştır. Bu tedbir lehin- de bulunmak manasızdır. İngıltere hükümeti, Uluslar sösyetesinin ıslâhını ciddiyetle istemeli ve paktın 16 ıncı maddesini lâğva çalışmalıdır. Çünkü bu maddenin fiili tat- bik kabiliyeti yoktur. Fransa dış bakanı, Yunan, yazan zatın ve gerekse Hüsnü Ataca'nın böyle üç gün içinde birdenbire mütcessir - oluver- meleri bence malüm olan hususi ve şahsi sebeplerden Paris, 15 (Radyo) — Dışiş- leri bakanı bugün Yunan se- firi M. Politi'yi kabul etmiştir. Hırıcıye müsteşarı da İtal- ya'nın Paris sefiri kont Çerdit'i doğmuştur. ve Belçika sefirini kabul et- Bu yazımın kiymetli gaze: | miştir. tenizin ayni sütununda yazıl- Avusturya'da asker Toplanıyor Vıyını, 15 (Radyo) — Bu- gün yeni kur'a efradının silâh altına alınması başlamış ve bu münasebetle büyük ve va- tanperverane nümayişler ya- pılmıştır. masinı dilerken derin saygi: Tarımı sunarım, Burnova şârbayı Fehmi Yigin ANADOLU — Zamanı ge- lince bu mevzu üzerinde tek- l rar duracağız. Gerek Burnova'dan hüsusi yazı|İtalyan setirleri ile konuştu| Kilo — Alıcı muhariplerin ve sosyalistlerin geçit resmi çok alkışlandı. Grevci — amelenin, ellerinde mensubu oldukları müessese- lerin isimleri yazılı levhalarla geçmesi ve zafer işaretleri vermesi büyük heyecan uyan- dırdı. Resmi geçid esnasında ko- münist partisinin merkez azası, şeref mevkiinde idi, Bu tribünün üzerinde dört kızıl bayrak - dalgalanıyordu. Bayrakların orta kısımlarında sarı renkte (R. S.) harfleri ve yukarı köşesinde de üç renkli küçük bir bayrak vâardı. Ko- münist şefi bu toplantının 7 Hazirandaki ekmek zaferi için yapıldığını söyledi ve sözle- rini: “ Serbest, kuvvetli ve me- sut Fransa Sovyet Fransız Cumuriyeti için... , Diyerek bitirdi. Bunu müteakip söz alan sosyalistlerden Jirunki bir söy- lev verdi ve komünist-Sosya- list birliğinden bahsederek: — “Biz bilhassa icraat ve faaliyette birjiği temsil ediyo- ruz. İrtica manevralarını boşa çıkarmak için çalışmak lâzim. Sosyalistler, bunlarla müca- dele için bir komite vücuda getirilmesini komünistlere tek- lif edeceğiz. Biz komünistlere güveniyoruz; — bizimle birlikte hareket edeceklerine ve bize müzaharet edeceklerine eminiz., Demiştir. Sosyalist hatip grevlerden bahsederek şöyle demiştir: — İlk anlarda bizi korkut- mak teşebbüsünde bulunuldu. Amele hiçbirşeyi tahrip etmek istemeyor. Yalnız hakkını is- teyor, ekmeğini müdafaa edi- yor. Bir milyon kişinin bu hakkı ezilmiyecektir.. Nümayişlere saat 20 de nihayet verilmiş ve hiçbir hâ- dise olmamıştır. " Borsada Üzüm satışları: Ç. Alıcı r 5. 125 S. Süleyma. 8 75 84 Jiro ve şüre. 825 55 H. z. Ahmet 8 50 30 Albayrak tica. 8 75 6 T. Debbas 8 25 300 Bugünkü satış 516221 Dünkü yekün 516714 Umum yekün Zeytınyağı satışı: K3 6600 Muh. alicı 37 SO0 Zahire satışları: Ç. Cinsi K. 470 Ton Buğday 825 Buğday 25 Ton Bakla 53 B. pamuk 11934 kilo yapağı 60 — 66 Nöbetçi eczaneler Bu akşam Kemeraltında Şifa, Karantina'da Eşref, Kemer'de Kâmer, Alsancak'ta Ahmed Lütfi, Eşrefpaşa'da Eşrefpaşa eczaneleri açıktır. 15 Nap Bu böyle, laşıyol © çalışıy sonra suretl Fransi laştırr mak hafta: diğin Nih | sinin de, i dı! Pi: divat süsler saya bir yı dın gi Bu rap p Avı zünde hemet ( şiyaral Diyi Hayaf Mej laştı: “ Mmasri , cizel - leralıl tıktani çıktı. — Avi kadın| eda i