18 Haziran 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

18 Haziran 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

Siyaset.. Aşk Edebi, Tarihi, macera romanı Baba Srg_ıre 'nin kaşları ça- tıldı, ve kızına: — Paris'e mi, Paris'e mi?, Dedi.. Mümkün değil, kabil olmaz! Evet, Dük çok iyi adamdır; bunu hepimiz de Hilir ve tasdik ederiz. Fakat Paris'de çok gürültülü bir ha- yat yaşadığını duydum. Burada ne kadar uslu ise, Paris'te de © kadar çapkın imiş. Genç kız, babasına - karşı israr edecek mevkide değildi. Bunun belki de Dük tarafın- dan halledilebileceğini -sanı- yordu. Mamafih birdenbire de rucu göstermedi: — Dük sıhhatı yerinde iken belki çapkınlık edebilirdi. Fa- “kat şimdi böyle bir ihtimal kat'i surette kalmamıştır. Za- vallı genç hastadır, baba, has- tal D vallı. gençsin, kızsın.. Burada Jan Sebesgü var senin için biçilmiş bir kaftan demektir. senin Paris.. Şurada otur, bu delikanlı ile bir yuva kur... Haydi kızım.. Paris'de işin ne? Dük'ün tedavisine mi bakmak? Fena bir fikir değil, Kalbinin iyiliğine en büyük —bir - delill iliyorum, Hastadır za- Fakat sen henüz çok Nene lâzım Fakat bu iş henüz sana kalmış | değildir. Dük çok zengindir, parasile her vakit kendisini baktırabilir. Sonra, Dük, uzun zaman yaşıyabilecek bir adam değildir. Onun sonra ne yapacaksın? Ne ola- caksın?, Pibulet babasının sözlerini haklı buluyordu. Fakat mahut Jan Sebesgü'ben bahsedilmesi ölümünden sinirine dokunuyordu. Halbuki | kendisi istikbalini Dük'le ka- im görüyordu. Dük ölecekse, Pibulet buralarda, Paris'te, arz üzerinde ne yapacaktı?. Dük öldükten sonra, yaşıya- cağına imkân — görmiyordu. Bunun için, büsbütün artan bir nefret ve şiddetle: — Baba.. Dedi. Bu Jan'la evlenmeği kat'i surette redde- diyorum. Bu herifi hiç sevmi- yorum. Bu adamla her hangi bir genç kızın mes'ud olabi- leceğine de bir türlü imkân | CüR ) Suriye, murahlışalarından göremiyorum. — Senin yaşındaki genç kızlar, kendilerine - teklif edi- len delikanlı için böyle söy- lerler!. Aşk, bir an içindir. Hakikat, her vakit için baki- dir. Aşk bir seraptır, gelir geçer. O zaman bu Jan'ın bir ANADOLU — Günlük siyasal gazete Sahip ve başyazgamı Haydar Rüşdü ÖKTEM Umumi neşriyat ve yazı işleri müdürü: Hamdi Nüzhet İdarehanesi: İzmir İkinci Beyler a C. Hslk partisi binası m.::..cde Telgraf: İzmir — ANADOLU Telefon: 2776 - Posta kutusu 105 ABONE ŞERAİTİ Yıllığı 1200, ılıı ıvlıp 700, Üüç aylığı 50 abancı ıucııılrkcdcı için ııııclık abone ücreti 27 liradır Her yerde 5 kuruştur. - nüshalar 25 kuruştur. hem de güzel. bir | Dük benim için en büyük bir | hâmidir. | Doktor ve hasta bakımından | başka samimi bir ele, samimi | du. Nihayet sustu ve biraz | bekledikten sonra, Babasına: S1 Ka ev erkeği olmak için ne kadar mükemmel olduğunu anlarsın, Pibulet: — Hayir baba... Ben bu Jan'la evlenmiyeceğim. Bu hu- susta bana zor edilirse, ken- dimi öldüreceğim! Bunu reddet- tiğime göre, beni neden Dük'le Paris'e — göndermiyorsunuz ?. Dük'e karşı vaziyetiniz de na- ziktir. Dük, müşkül zamanlar- da size para ile hem de geniş surette yardım eden bir hâ- midir! Genç kızın bu. sözleri, Se- güre'ye mühim tesir yaptı; bu adam minnet ve şükran bor- cunu bilen iyi kalpli bir köylü idi. Genç kız, babasındaki tesiri görünce: — Neden korkuyorsunuz, babacığım? Dedi. Dük beni baştan çıkarır diye mi? Aman yarabbi.. Zavallının canından başka uğraştığı bir şey yok ki.. Paris'te de böyle olacaktır! Ben Dük'ün yanında sizin — yanınızdakinden fazla emniyet altındayım. Següre kızını sade dinliyor, fakat hiç cevap vermiyordu.. Genç kız artık coşmuş idi: — Dük'ü, yabancı ellerde ölmeğe mahküm bırakacak- mısınız? Ummam. Doktor ve hasta bakıcılardan bahsedi- yorsunuz. Hiç şüphe yok, bir hasta için bunlara da lüzum vardır. Paris'te de en iyi dok- torlar mevcultur. Bir hastanın, bir hitabe ihtiyacı yok mudur? Düşününüz bir kerel, Genç kız. . söyledikçe ase- bileşiyor, heyecana kapılıyor- — Haydi, baba.. Cevabı- nizi bekliyorum!. Dedi: Küçük Haberler . ı Habeşistan mümes- silinin faaliyeti niçin Hoş görülmiyor ?.. Londra, 17 (Radyo)— Eve- ning Standar gazetesi, Habe- şistan'ın Londra — mümessili Doktor Marten'in - faaliyetini hoş görmemektedir. Ve - bu faaliyeti Necaşi'nin siyasetle iştişal etmiyeceği hakkında verdiği söze mugayir bulmak- tadır. Paris'te bir yıldönümü : Paris, 17 (Radyo) — Jan Jo- res'in katli senci devriyesi olmak üzere 4 temmuzda bir hatıra pulu çıkarılacaktır. Jan jores umumt barbın arife- sinde katledilmiş maruf sotyalist liderlerinden idi. İtalyan askerleri: Mogadisyo 17 (Radyo) — İki faşist taburu bügün İtalya'ya avdet için vapura binmişlerdir. Habeşistanda yol inşaatı: Adi-Abeba 17 (Radyo) — Ye- niden 2800 kilometre yol inşa edilmesi hakkındaki — Mussolini'nin emri üzerine (faaliyet başlamıştır- Bu yollarda 50,000 ftalyan 50,000 de Habeşli amelo çalıştınlacaktır. ilalyanlara iş: Cibuti 17 ( Radyo ) — İtalyar gelen sanayi erbabı bugünlerde AdisAbabaya hareket edecektir. Hükümetin namma - gelenler- den “başka Habeşistanda iş tutmak ktiyen her İtalyan serbestçe Adis- Ababaya gelebilmektedir. dan den ve Paris'te geçen müzakereler. —Başı 1 inci sahifede— karar verdiğini bildirmektedir. Londra, 16 JA.AJ — Zeeri ted. birlerin kaldırılması hususun ıula İn giliz. kabinesinde Çilt sun e fak hâml olmuştur. B. Eden'in ya- kında avam kamarasında yapacağı be büyük bir alâka ile bek- lenmektedir. Bu beyanatıni yapıla- cağı gün tam olarak tesbit edilmemiştir. Londra, 17 (Radyo) — Bugün toplanan kabinede Cenevre'de takip edilecek siyaset ile yarın mecliste Baldvin ve Eden'in yapacakları be- yanat tasdik edilmiştir. Kabine gecri todbirlerin ulus- lar sösyetesi muvafakatile kaldırıl masına karar veri Bu içümü iki saata yakın de- r. — Sonu var — sre ee rele eee ALerAALALALA LA RALALALALEALALMIK vam cimiştir. | bir karar sureti kabul ederek, Zecri tedbirler N HABER TELEFON TELGRAF TI'LSIZLE Umumi Grev Fransada Şid detle Hükmünü Sürüyor. ——— « e— — — Strazburg'da inşaat tezgâhlafı işgal altındadır. Kan'da da grev hareketleri başladı Paris, 17 (Radyo) — Grev hareketi bir taraftan nihayet buluyor gibi görünürken bir taraftan da yeni yeni grevler , ilân edilmek şeklinde devam etmektedir. Vilâyetlerde, grev daha esaslı şekilde devam etmekte ve Cezairde de kanlı hâdiselere sebep olmaktadır. Paris, 17 (Radyo) — Umu- mi iş sendikalar federasyonu büroya itimad beyan etmişve işçi ile patron arasındaki son iş anlaşmazlığı dolayısile hâ- kem vazifesi gören hükümetin bitaraflığından dolayı tazima- tını bildirmiştir. Alehyhtarlığı git- tikçe ziyadeleşiyor. | Paris, 17 (Radyo) — Cu- muriyetçiler federasyonu zecri tedbirlerin - kaldırılması hak- kında bir karar sureti kabul etmiştir. Atina, 17 (Radyo) Elef- teron Vima gazetesi sabık ha- kanlardan M. Melâs imzasile zecri tedbirler aleyhine bir makale neşretmiş ve bu ted- birlerin Yunanistan'ı soktuğunu yazmışrır. Estiya da ayni mevzu da- hilinde bir makale neşretmiş ve Yunanistan'ın çok zarar gördüğünü ileri sürmüştür. Atina, 17 (Radyo) — Zecri tedbirler Yunan ticaret müva- zarara zenesinde yüzde 35 nisbetinde yani 421,551,000 drahmi açık vermiştir. yrere ee rerereLereLeLALALELAMıK Vaziyet 1914 senesinden daha fenal!. — Başı Tinci sahifede — zarlanmaktadır. Bu heyet mayıstanberi Paritte Hükümet — tebdili hasebile Suriye heyeti ile temaslar antak şimdi başlamıştı. Bugünkü bulunmaktadır. biçbirisi yer almamıştır. Lübnan murahhaslarile müza- kere daha kolay olacaktır. Lübnan ile elde edilecek uzlaşmadan sonra Suriye işi kül halinde halledile- cektir. Bu süretle elde edilen nelice uluklar sosyetesi mandalar komis- yonuna verilecek burada tetkik edil- dikten sonra kat'iyet kesbedecekti. Ulaslar sosyetesinin eylül içti msına bu mes'elenin verilemiyeceği anlaşılımaktadır. Ağlebi ihtimal 1937 de sösyeteye - verilecektir. Bundan sonra Suriyede Irak gibi müstakil cumuriyet olacak, fakat hudutların muhafazası — Fransız askerine tevdi edilecektir. Paris 17 (Radyo) — Salâhiyet- tar mebafil, Pariste bulunan Suri- ye ve Lübnan delegasyommun her hangi gir muahedeyi imazaya salâ- biyeti olmadığınmı ve bunun mec- lisçe tasdik edilmesi düzım gelmek- te olduğunu söylemişlerdir. Deyli Ekespres gazetesi : «M. Eden'in yarın avam ka- marasında vereceği beyanatta zecri tedbirlerin devaminda bir mana ve lüzüum kalmadığını bildirecektir.» Demektedir. Bern, 17 (AA) — Mülli mec- lis, İlklıelb ıillıl.lıı e:ıııyı— attı hııckı ti ittifakla tasvip ctmiştir. Federal meclisin reisi Motta bir saale oe vap vererek, hükümetin fikrince arlık İtalya'ya karşı tathik - edil- tinde ınılııı © ılm-v mekte olan zeari tedbirlere lüzum kalmamıştır. Londra, 17 (A.A)— Pazar- tesi günü hariciye komilesinin toplantısında hazır bulunmuş olan nazırların zecri tedbirle- rin kaldırılması lehinde müt- tefikan karar vermiş oldukları teeyyüt etmektedir. Naziler, M. Eden'in per- şembe günü Avam kamara- sında söyliyeceği nutkun ana hatlarını tesbit etmiştir JUmu- miyetle tahmin edildiğine gö- re M. Eden fazla teferruata girişmeksizin milletler cemi- yeti mukavelenamesinin ıslâhı mes'elesine de temas edecek- tir. Hali hazırda diplomasi servisisri hazırlamağa — uğraş- tıkları projenin mıntakavi pren- sipten mülhem olduğu zanno- Tunuyor. M. Baldvin — muhaliflerin tenkitlerine cevap verecektir. Londra, 17 (A:A) — Deyli telgraf gazetesi diyor ki: Kabinenin zecri tedbirlerin kaldırılması lâzımgelmekte ol- duğuna karar vermiş — bulun- duğuna dair olan beyannamesi yarın Avam kamarasında oku- nacaktır.Bu gazete M.Eden ile M, Baidvin'in hükümetin bu kararı almasına saik olan se- bepleri tamamile izah edece- gini ilâve etmektedir. M. Eden İngiliz nazırlarının noktai na- zarlarını izah edecektir.Bunok- tai nazar şudur: Zecri tedbirlerin muhafaza- sına muhik gösteren şey yok- tur. Esasen bu tedbirlerin mu- hafazası ile faydalı bir gaye istihsali de mümkün değildir. M. Eden'in zecri — tedbirler vasıtasile müessir bir netice elde etmek için İtalya'ya karşı harbı göze aldırmak derece- sinde ileri gelmek lâzım gele- ceğini de ilâve edeceği tah- min olunmaktadır. | M. Eden'in bu son mes'e- | leyi münakaşa ederken hü- kümetin Alman siyasetindeki inkişaflar dolayısile hissetmek- te olduğu büyük endişelerden de bahsedeceği şüphesiz gö- rülmektedir. Deyli Telgraf mütalâalarını şöyle bitiriyor: — Hükümet taraftarlarının büyük — ekseriyeti kabinenin kararını tamamile tasvip et- mektedir, Paris'in büyük mağazaları henüz müstahdeminin işgali altındadır. Prenton vesair bü- yük mağazalar, müessesele- rin işgalden kurtulması için grevci ameleye üçreti verilmek şartile izin vermektedirler, Lafayet ve Busara mağaza- ları henüz işgal altındadır. Nis'te kömür. mağazaları henüz açılmamıştır. Kamyon- cular da işlememektedirler. Kan'da da muhtelif grevler devam etmektedir. Strazburgta inşaat amelesi tezgâhları işgal altında bülyndurmaktadır. Pariste büyük ecza ve kimya | Fransız ko- münistleri —ati .4 geee —— 'Dün, gazeteler hak- kında tedbirler alın- masını istediler. Paris, 17 (Radyo)— Meb'u- san meclisinde komünist gru- bu hükümete bir kanun lâyi- hası teklif etmişlerdir. Bu İâyiha ile gazcteler va- ridat membalarını bildirmeğe mecbur tutulacak ve - ilânat rezaletlerine meydan - verilmi- yeceği gibi matbuat trüstle- rine de mani olunacaktır. Teklif edilen diğer bir lâ- yiha ile de, yüksek devlet adamlarının tavsiye mektup- larının nazarı dikkate alınması islenmekte ve bu gibi şahsi- yetlerin tavsiye mektubu ver- melerinin yasak edilmesi de istenmektedir. Fransa Bankalardaki mev.- duata dokunmıyacak Paris 17 (Radyo) — Fran- sa'nın, bankalardaki mevduata vazıyet edeceği hakkındaki haberler, Finans bakanı (Ven- | san Oriyol) tarafından tekzib edilmekte ve bu - şayıaların hususi maksatlarla çıkarıldığı bildirilmektedir. Yalan! Ankara, 17 (Radyo) — Al- manya'da gizli bir teşekkülün fesatkârane faaliyette bulun- duğuna dair ecnebi memleket- lerde işae olunan haberleri Alman - elçiliği kat'i olarak tekzip etmekte ve bu haber- lerin tamamile uydurma oldu- ğunu beyan etmektedir. imalâthaneleri ile deri ima- lâthanelerinde iş başlamamış- tır. Paris mıntakasındaki tah- mil ve tahliye amelesi grevi de devam etmektedir. Moda mü- essescleri de işe başlamış de- gildir. Marsilya - tahmil ve tahliye amelesi, tramvaylar ve petrol tasfiyehaneleri de grev halin- dedir. Bunların grevleri halkı da ızrar etmektedir. Versay'da cenaze kaldıran- ların grevi henüz bitmemiştir. Şimal ve maden miıntakala- rında 50,000 grevci henüz işe başlamamıştır. . . (Belçika Grevi |Kanlı ve şiddetli bir şekil aldı. Liyej, 17 (Radyo)— Askeri kuvvetlerin muhafazası altında | bulunan Lapepolder binasına girmek istiyen grevcilerle asker arasında çarpışma olmuş ve bu yüzden galeyan husule gelmiştir. Saat 17 de sükün iade olunmuştur. Hükümet,” Su, Gaz ve Elek- trik servislerinin temini için tedbirler almıştır. Eğer amele bu servisleri yapmazlarsa, mü- hendis ve teknisyenler çalıştı- rılacaktır. Brüksel, 17 (Radyo)—Grev mühlik ve mühim bir safhaya girmiştir. Liyej'de bilhassa — vaziyet çok vahimdir. Grevciler yeni- den hadiseler çıkarmışlardır. Liyej tramvayları durmuştur. Polis takviye edilmiştir. Brüksel, 17 (Radyo) — Her tarafta maden sanayi amelesi ve maden ocakları - amelesi grev ilân etmişlerdir. Anvers liman amelesinin grevi de de- vam etmektedir. Polito'da 73 bin grevci amele vardır. Liyej, 17 (Radyo) —. Grev- ciler hastanelere süt götüren kamyonlara hucum etmişler ve devirmişlerdir. Grevciler tram- vaylara da hucum - ettiğinden zabıta ile çarpışmışlardır. 100 kadar grevci tevkif edilmiştir. . Şuşning Hitler'i ziyarete gitmiyecektir. Viyana 17 (Radyo) — Avus- turya başbakanı M. Şuşning'in yakında Hitler'i ziyaret ede- — ceği hakkındaki haberler ya- lanlanmaktadır. Şehir Gazinosunda 25 Haziran 1936 Perşembe akşamı C.H. P. Yalılar mahfeli tarafından Mevsimin En Büyük Gardenpartisi Bu gecenin Ievhlldt eğlenceli ve neş'eli olması için İzmir'in en klhı' aileleri bizzat meşgul olmak- tadırlar.