18 Haziran 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

18 Haziran 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

Ekonomi Almanya piyasalarında üzümleri Korent ihracat mahsullerimiz. Kükürt atılma. Küçük bazı firmalar alivre satışlarda hâlâ düşük fiat teklif ediyorlar. İhracat mabsullçrimizin Al- manya . piyasasındaki vaziyeli hakkında Berlin Türk Ticaret odasından şehrimizdeki alâka- darlara bir rapor gelmiştir. Bu raporda aşağıdaki malümat verilmektedir: Umumit Vaziyet: Rayhşbank reisi ve Prusya iktısad nazırı doktor Schaht son hafta içinde Belgrad, Ati- na, Sofya ve Budapeşte'ye bir seyahata çıkmıştır. Bu seya- hattan başlıca maksad, adı geçen memleketler milli ban- kaları genel direktörlerinin Al- manya'ya yaptıkları ziyaretle- rin iadesidir. Bununla beraber ziyaret fırsatından istifade edi- lerek Almanya ile bu ülkeler arasındaki iktısadi — vaziyete dair bazı görüşmeler yapılacağı da küvvetle tahmin edilmek- tedir. Yunan milli bankası genel direktörü, Almanya istihbarat bürosunun Atina muhbabirile yaptığı bir mülâkatta doktor Şaht'ın, ziyaretinden büyük bir memnuniyetle bahsetmiş ve bu görüşmenin Almanya ile Yunanistan arasındaki tica- ret münasebetlerini bir kat daha kuvvetlendireceği ümi- dini ızhar etmiştir. Bugünlerde — Almanya ile Brezilya arasında yeni bir takas mukavelesi — imzalana- caktır. Bu anlaşmaya göre Almanya'nın başta — pamuk olmak üzere Brezilya'dan ya- pacağı ithalâta mukabil Al- manya'dan Brezilya'ya sanayi malları gönderilecektir. Kuru üzüm: Rapor haltası içinde Hamburg piyasasında hazır mallar üzerinden mua- meleler normal derecede ol- muş, idhalâtçılardan bazıları- ma ellerindeki malları sarle- debilmek üzere salış yapmağa fazla istek gösterdikleri görül- müştür. Tahminlere — göre, halen Hamburg piyasasında 1935 rekoltesinden — mevcut - istok 190,000 sandık raddesindedir. Bunun 150,000 sandığı Türk, 20,000 sandığı Yunan - Kan- diye, ve 20,000 sandığı da İran mahsulüdur. Bazı idha- Tâtçılar, bu istok miktarını fazla saymakla beraber bir kısmı da yeni mahsül yetişin- ceye kadar az bulmaktadırlar. Bazı mıntakalarda — rapor haftası içinde mühim satışlar olmuş ve piyasa kuvvetlenmiş- — tir. Memnuniycte değer bir cihet. yeni mahsul fiatlerinin bir derece yükselmiş olması- dır. İzmir'den tanımmış bazı ihracat evleri fiatleri bu hafta 100 kilo başına bir lira kadar yükseltmişlerdir. Fakat küçük bazı firmaların maalesef hâlâ ucuz fiatle mal satmak gayesi güttükleri anlaşılmaktadır. Bu evlerin gidiş tarzı, maalesef umumi piyasa üzerinde tesir- den hâli kalmamaktadır. Sırası gelmişken bir daha arzedelim ki, umumi kanaâte göre üzüm fiatlerinin bu de- » Tece düşmesinde başlıca âmil bu küçük firmaların daima ucuza satmak — siyasetini yü- ütmeleridir. Binaenaleyh bu et taraftarlarının rekolte- okluğunu fiat düşüklüğü- n ğ SÜĞ ea aa T Dd | çıların elinde hayli miktarda ne sebep göstermeleri pek yerinde bir düşüuce olarak kabul edilmemektedir. 935 Mahsulü üzümleri 100 kilo başına 7 numaradan 11 numaraya kadar 13-18,50 lira üzerinden muamele görmüştür. Alivre satışlar bir hafta evel 7 numara 11 lira, 8 numara 12 lira, 9 numara 13 lira, 10 numara 16 lira ve 11 numara da 18 lira idi, Son hafta şu fiatler üzerinden yapılmıştır. 7 Numara 12 lira, 8 numara 13 lira, 9 numara 14 lira, 10 numara 16 lira, 11 numara 19 lira. Haber verildiğine göre alivre satışlar da bu fiatlerden yarım lira daha yüksek fiatle - satış- lar da olmuştur. İncir: Ara sıra küçük par- tiler üzerinden ihtiyacı kapa- yan satışlar olmaktadır. İzmir piyasasında hemen hemen hiç istok kalmamış olduğu halde Hamburg piyasasında idhalât- İncir vardır. Bundan dolayı ekstrisma cenevim İzmir natu- rel İncirleri için 100 kilo ba- şına sif Hamburg İzmirden 9-10 lira istenirken ayni mal Hamburg'da iki lira kadar ucuza arzedilmektedir. 1935 rekoltesi mahsulünden mevcut istokun, yeni yıl mahsulü fiat- ları üzerinde hiç bir tesir yapmıyacağı anlaşılmaktadır. Buğdaycılık Analiz için dün toplantı oldu Buğday alıcı ve — satıcıları, dün Borsada bir toplantı yap- mışlardır. Borsa İdare Heyeti Reisi Mazhar - İzmirlioğlu'nun ga başlanmıştır.. Yunanistan'ın Korent üzüm- leri hakkında şehrimizdeki alâ” kadarlara gelen malümata göre bu yıl mahsul menfiden müs- bete doğru gitmektedir. Iklim vaziyeti düzelmiştir. Müstah- siller bağlarına kükürt atmağa başlamışlardır. Rekoltenin, ge- çen senenin ayni olacağı tah- min edilmektedir, Soyadları Soyadlarının nüfus kütük- lerine tescili için muayyen olan müddet 2 Temmuzda bite- cektir. Nüfus dairesine müra- caat edip soyadlarını yazdı- ranlar büyük bir kalabalık teskil etmektedirler. 2 Tem- muza kadar soyadlarını tescil ettirmiyen kimse kalmıyacağı tahmin ediliyor. Mühendis, mimar birliği senetik kongresi Mühendis ve mimarlar kongresi Karantinada C. H. P. ocak bina- sında mühendis Azizin riyasetinde toplarımı: Yeni idare heyetine vu idaresi müdürü mühendis Asaf, mühendis Ali Ni mühendis Behçet Ustay, mimar Necmeddin ve mühendis Harşit seçilm İdare heyeti aralarında mühen- veznedar intihap etmişlerdi heyete muvaf fakıyetler dileriz, Cezasını kendi verecekmiş Turkuvaz - barından çıkan Halep'li Arap Abdullah'ı ge- ce soymağa teşebbüs eden ve parmağında bulunan 600 lira kıymetindeki yüzüğü çıe karmağa çalışırken parmağın- dan yaralanmasına sebebiyet veren ÂArif Ağırceza mahke- mesinde iki sene dört ay on gün hapse mahküm edilmiş- tir. Arif, kararın tefhiminden sonra: reisliği altında yapılan bu toplantıda alıcılarla , satıcılar, buğday satışlarında — ecnebi maddelerin mikdarları mese- lesi hakkında noktai nazarla- rını bildirmişler ve buğday mahsulünün Analiz edilerek içindeki mevaddı — ecnebiye derecesine göre fiatlandırıl- ması hakkında görüşmüşlerdir. Borsa Reisi Mazhar ile umumi kâtibi İhsan, her iki tarafın noktai nazarlarını tes- bit etmişlerdir. Bu gün topla- nacak olan Borsa İdare He- yeti bu noktai nazarlar üze- rinde müzakerede bulunacak ve bazı kararlar alacaktır. Bu kararlar, buğday analizi için bazı esaslar halinde olacak ve buğday — satışlarında fiatler üzerinde tesir edecektir. Yeni buğday mahsulü Bazı yerlerde yeni yıl buğ- day mahsulü yetişmiştir. Hattâ bu günlerde Borsada yeni sene — mahsulünden — buğday gelmesi hbeklenmektedir. Yunanistan'da incir ihracatı.. Geçen sene Yunanistun'dan muhtelif memleketlere 18 bin ton ağırlığında 164 milyon drahmi değerinde kuru incir ihraç edilmiştir. Hayvan ihracatı Yunan bandıralı Vita, Ka- tina ve Ayazoni vapurlarile dün limanımızdan Yunanistana 821 sığır ve 2006 koyun ve - kuzu sevk ve ihraç edilmiştir. — Ben kendi cezamı ken- dim veririm; diye söylenerek mahkeme salonundan çıkmış ve hapisaneye götürülmüştür. Yeni Neşriyat: Hukuk İki senedenberi — neşredil- mekte olan Hukuk gazetesi- nin 14 üncü nüshası çıkmıştır. Bu sayıda Erzurum saylavı profesör Saim Ali Dilemre'nin adli tıbba, eski adliye bakanı profesör. Mahmut Esat Boz- kurt'un ceza kanunlarına, pro- fesör Mustafa Reşit'in Fransız temyiz mahkemelerine, pro- fesör Fritz Neumark'ın nüfus istatistiklerine, Cevat Hakkı Özbey'in icra muamelâtının tenkitlerine ait yazılarile, pro- fesör Fahreddin Kerim, Ajan Süleyman Âli vesair kıymetli zevatın makaleleri ve etüd- leri olduğu gibi tatbikat kıs- mında da ehemmiyetli ve fay- dalı kararlar mütalealar var- dır. Okurlarımıza tavsiye ederiz. "Feci muhasebe Peşte, 17 (Radyo) — Bir feribotun batması neticesinde 12 kişi ölmüş, 5 kisi kaybol- muş, 8 kişi hastaneye yalı- rılmıştır. Yunanistan'da hastalık Atina, 17 (A.A) — Resmi bir tebliğe göre, ne Atina'da ne de Yunanistan'ın her hangi bir şehrinde hiçbir. dang ya- hut #diğer bir sari hastalık vak'ası kaydedilmemiştir, NADOLU, Bir İtalzaıı gazetesi yazıyor: İtalya'nın hesap görme Zamanı gelmiş. İtalya bazı devletlere, bilhassa Al- manya'ya karşı çok minnettardır Roma, 17 (Radyo) — Jur- nale D'ltali gazetesinde *Al- manya,, serlevhalı bir makale çıkmıştır. Bu makalede: *“İtalya H stan işini bi- tirmiştir. Şimdide Avrupa'daki işlerini bitirmeğe teşebbüs ede- cektir. İtalya bu defa daha itidalkârane hareket edecektir. Fakat kendisine buhranlı za- manlarda yardım eden devlet- lerin yardımını unutmıyacaktır. Avusturya, Macaristan ve Arnavutluk Uluslar sosyetesine mensub oldukları halde zecri tedbirler kararına iştirak etme- mişlerdir. Bunlara" çok teşek- kür ederiz. Fakat bilhassa Al- manya'nın bu husustaki mesai- sini çok büyük minnetle kar- İzmir Vakıflar direktörlüğün- den; Senelik kirası | dost ve düşmanımızı öğrenmiş şılarız. İngiltere'nin teklifleri Alman'lar tarafından — kabul edilmemiştir. Diğer devletlerden bir kıs- mı Habeşistan'a silâh ve mü- himmet vermek — suretile bize zarar vermeğe çalışmışlardır. Biz İtalyan'lar bu davada eluyoruz. Bunları hiçbir vakit unutmyacağız. y İtalyan'ın beynelmilel siya- set âleminde hesaplarını gör- mesi zamanı gelmiştir.,, Denilmektedir. Bükreş'te bir ziyafet: Bükreş 17 (Radyo) — M: Ti- tülesko papanın Bükreş mümessili şerefine bir ziyalet vermiştir. Bu ziyafette bakanlar — vesnir hükümet erkâmı hazır bulumnuştur. 4K Vakfı Mevkü Nev'i No. 36 Nalçacı ömer dede Sadullah efendi . Oda 23 200 salepçi oğlu kemeraltı caddesi — dükkân 5T BÜüelinEZ. n n * i 26 175 vi yemiş çarşısı g 26 60 pazaryeri bayram yeri oda arsa 525 100 - bostani zade kemer caddesi dükkân 12 180 Arnavut oğlu hastane caddesi ev 76 120 Ali ağa balaban çıkmazı ev 4 YA y —e medine yokuşu ev 91 48 soğukkuyu soğukkuyu dükkân — 121 84 kestelli kestelli € 93/95 60 s, süleyman şadırvan altı B VI « hüseyin başdurak ü N 1% İş eT ış(*!' ' 14/20 200 Hisar tilkilik ev 16 72 m çangırı çarşısı dükkân 25 250 öt B. belediye mağaza 11 300 salepçi oğlu asmalı mesçit fırın 160 100 bostani zade kemer caddesi dükkân 14 60 rumkuş uzun yol ev 86 120 batçı mesçit ikiçeşmelik dükkân — 318 48 rüfai dergâhı camgöz oda 22 120 Hiar B. belediye dükkân 14/12 60 esnaf şeyhi mekke yokuşu ev 911 130 Hisar hisar meydanı dükkân 66 60 Manisada V. oğlu mirkelâm han -. 3 120 - baruh zevcesi paspant çarşısı n 24 60 Ümmü gülsüm halim ağa yazıhane — 66 120 İsmail sarım yıkık minare arslı Bilâ 100 Bastani zade çangırı çarşısı dükkân 15 Yukarıda mevkii nev'i ve numaraları yazılı akaratın hiza- sında gösterilen bedel üzerinden on gün müddetle açık artır- maya çıkarılmıştır. İhalesi 22/6/936 pazartesi günü saat on- beştedir. İstekli olanların o gün ve o saatta toplanacak ko- misyona müracaatları ilân olunur. — İzmir vakıflar direktörlü- ğünden: 13 18 2 1647 Mezarlıkbaşında 58793 lira 84 kuruş bedeli keşifli hal bi- nası inşası evvelce kapalı zarf usulile yapılan eksiltmede 52032 lira 55 kuruş bedelle müteahhidine ihale edilmişti. Mütcahhidin taahhüdünü ifa etmemesi dolayısile mukavele feshedilmiş ve idare ile eski mütecahhit tarafından vücuda getirilen imalât mahkemece tesbit olunmuştur. Geri kalan imalât mütcahhit nam ve hesabına yaptırılmak üzere 14/6/936 tarihinden itiba- ren açık eksiltme konulmuştur. İhalesi 30/6/936 salı günü saat onaltıda İzmir vakıflar direktörlüğü binasında müteşekkil ko- misyon huzurunda yapılacaktır. İstekliler keşif, şartname, proje, münakasa şartnamesi ve tesbiti delail raporunu hergün vakıf- lar idaresine müracaatla görebilirler. Eksiltmeye girecek mütcahhitlerin kendilerinin mimar veya mühendis olmaları inşaatın her türlü kanuni idari ve fenni " mes'uliyetlerini kabul ve ifa edecek mütehassıs mühendis veya mimarla bütün muamelelerde müştereken mes'ul olmak üzere çalışmaları şarttır. Ayni zamanda bu eksiltmeye girebilmek için en az 30000 liralık bir binanın inşaatını muvaffakıyetle bitirmiş olduğuna dair resmi fen hey'etlerinden verilmiş - mu- saddak belgeler göstermesi mecburidir. Ayni zamanda mali teminat mektuplarını veya idare veznesine yatırdıkları nakıt teminat makbuzlarını ehliyeti fenniye ve ticaret odası vesika- larile birlikte ihale gün ve saatte komisyona müracaatları ilân olunur. 15-18-23-30 İzmir belediyesinden: Çocuk yuvası için 937 ma- yıs nihayetine kadar alınacak yedi bin üç yüz kilo inek sütünün kilosu yedi kuruştan beş yüz on bir İira bedeli muhammenle baş kâtiplikteki şartname veçhile açık eksilt- me ile ihalesi 19/6/936 cuma gününe temdit edilmiştir. İşti- rak için 39 liralık muvakkat teminat makbuzu ile söylenen günde ve saat on altıda en- cümene gelinir. 8358 Kiralık Ev Göztepe'de tramvay cadde- sine yakın suyu ve elektrik tesi- satını havi beş odalı ve kullanış- l bir ev kiralıktır. Talipolan- ların Gazetemiz idare memuru Hüsamettin'e müracaatları ilân _îlu!ıur. D: 10 Çocuk hastalıkları mütehassısı Doktor Behcet Uz Hastalarını her gün 11,30 dan saat onüçe kadar Beyler sokağındaki kıliniğinde kabul eder. Telefon 3990 İzmir 2 inci icra Me. dan: Mehmed ve Hürmüzün em- lâk ve eytam bankasından ödünç aldığı paraya mukabil bankaya ipotek - eylediği İz- mır'de Karşıyaka'da Bahariye mahallesinin hacı selim soka- ğında 20 numaralı ve 170 ada parsel 37, yeni sicil 1336 numaralı eve girilince etrafı yarım dönüm bahçe, bir sofa solunda iki oda, sağında mut- bak ve bahçede dam ve helâ üst kısımda bir sofa sağında iki, solda bir oda vardır. 2000 lira kıymetinde olan bu gayri menkulün geçen seneki satışı 2280 numaralı kanuna tevfi- kan geri bırakıldığı halde bi- rinci sene taksiti muayyen vadesinde ödenmediğinden bu hüküm ortadan kalkarak cvin yeniden mülkiyeti açık artırma suretile ve 844 numaralı emlâk ve eytam bankası kanunu muci- bince bir defaya mahsus ol- mak şarlile artırması 24/7/36 Cuma günü saat 11 de icra dairemiz içinde yapıl- mak üzere 30 gün müd- detle satılığa konuldu. Bu ar- tırma neticesinde satış bedeli her ne olursa olsun borcün ödenmesi tarihi 2280 numa- ralı kanunun meriyete girdiği tarihten sonraya müsadif ol- ması hasabile kıymetine ba- kılmıyarak — ençok - artıranın üzerine ihalesi - yapılacaktır. Satış 844 numaralı emlâk ve eytam bankası kanunu hüküm- lerine göre yapılacağından ikin- ci artırma yoktur. Satış peşin para ile olup müşteriden yalnız yüzde ikibuçuk dellâliye mas- rafı alınır. İpotek sahibi ala- caklılarla diğer alâkadarların ve irtifak hakkı sahiplerinin gayri menkul üzerindeki hak- larını husüsile faiz ve masrafa dair olan iddialarını işbu ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde evrakı — müsbitelerile birlikte memuriyetimize — bil- dirmeleri icabeder Aksi halde hakları tapu sicilince malüm olmadıkça paylaşmadan hariç kalırlar. 13/7/1936 tarihinden itibaren şartname herkese açık- tır. Talip olanların yüzde yedi- “buçuk teminat akçası veya mil- K birbanka itibar mektubu ve 33/21014 dosya numarasile 2 inci icra memurl mü- racaatları ilân olunur. H. İş. No. 227