31 Temmuz 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

31 Temmuz 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

|31/7/9: : Anladığımıza göre Hâdisede hiçbir fenni hata yoktur. Doktor Kâzım Karal da vazi- yeti izah ediyor. Gazetemizin evelki " günkü Düshasında Karşıyaka'da bir Ohusa ile çocuğunun femni ir hata yüzünden ölümüne sebebiyet vermek ithamı ile doktor Kâzım Karal hakkında vukubulan şikâyet üzerine ad- liyece —tahkikata başlandığı yolunda bir havadis — vardı. Doktor Kâzım Karal İzmir'de herkesçe tanınmış, — herkesin hürmet ve muhabbetine mas har ve nihayet ilmi kudreti ve yüksek tecrübesi ile ken:- disine hususi ve mumtaz bir Mevki yapmış kıymetli bir he- kimdir. Onun böyle pek ca- hilâne bir iddia ile orlaya atı- lan bir hataya düşmeyeceğine emindik. Nitekim kendi hesa- bımıza mes'eleyi biraz tahkik edince öğrendik ki, adliyeye müracaat eden, doğrudan doğ rüya hastanın hakiki sahipleri | olan kocası ile kızı değil, has* | tanın hastalığı esnasında ken- disinden fersahlarca mesafede | bulunmuş olan diğer bir kı: sım akrabalarıdır. Hastanın k_ucası ile kızı doktordan bi- lâkis minnet ve memnuniyetle bahsetmektedirler. Haber al- dığımıza göre adliye tahkika: tı da mes'elenin bu safhasını kâfi miktarda aydınlatmıştır. Esaslı bir tahkikata imkân bul- madan geçen gün miza geçmiş olan o dan dolayı biz bulunuyoruz. Kiymetli arkadaşimiz ve mük- tedir hekimimiz Kâzım Karal- dan özür diler ve bu müna- sebetle kendisinden aldığımız bir mektubu da aşağıya der- cederiz Analolu gazetesi işleri müdürlüğüne: Gazetenizin 29-7-936 tarihli nüshasının üçüncü sahifesinde büyük harlflerle ve (Forsepsi latbikatında mesleki hata mı) başlığı ile intişar eden yazımı okudum. Vereceğim şu — izahatın 1üt: fen ayni sütunda neşrini rica ederim: İzahı uzun sürecek mesleki hataları ikiye ayırmak lâzım: dlf- Bunlardan - birisi, fennin erişebildiği imkânların fevkin- de kalan hâdiselerde — vukua gelen teşhis ve içtihad hata- larıdır ki, hiçbir. meslek ve mekteb sahibi kendisini bun- lardan azade telâkki edemez. Mesleki — hayatımızda hergün karşılaştığımız ilmi ve içtimai müşkülâtın içinde en çok kork- tuğumuz - Adli ve cezat bir mes'uliyeti olmamasına rağ- men - bu çeşid hatalardır. İkincisi; mesleki, ilmi vuku- fon - yokluğundan teşhis ve te- şa sütunları- yazılar- herkesten ziyade Müteessir yazı | hk etmiş bir hekimin | hastanın ve hekimin davide bilgisizlik lâkaydiden doğan hatadır ki bunu da aşağı yukarı yirmi senedenberi ayni ihlisas şübesi için yüz- lerce mümasil vekayie müda- hale eden bir doktor irtikâp edemez. Tahsil ve - ihtisasını Avrupa'da yapmış ve ayni fa- kültede uzun zaman asistan- Cinai olmaksızın - böyle vak'asında bir kasd basit bir doğum ölüme sebebiyet vermiş olması ihtimal haricindedir. İddia ve ihbaratta bulunan | eşhasa gelince: Bunlar ne do- gumda, ne de doğumdan cv- vel ve sonraki hastalık seyrinde yüzünü görmemişlerdir. Yaptıkları ihbar, hekimin mi ve mesleki hatasını deği timal bir sefaletin derin ve sayanı ibret safhalarını tebarüz ettirnektedir. Şahsıma — karşı nın- ölünceye kadar başında bulunan kocası ve - kerimesi, benim nasıl bir feragatla, 6 saat, hasta başında bütün il- | mi icaplara başvurarak çalış- tığımı tasdik ve itiraf ederler- ken hastaya ancak midelerile merbut olan ve doğum esna- sında hastadan — fersahlarca uzak mesafede oturan akra- balarının, doktorun müdahale- sinde meslek hatası iddia et- meleri, bu iddianın altındaki gizli menfaat ve — maksatları ortaya koymağa kâlidir. İzahı okuyucularımıza usanç verecek, fakat bir doktor için anlaşılması pek kolay - olan bu basit fakat maalesef talih- sizlikle neticelenmiş 'ası hakkında tafsilât ver- meği — lüzumsuz buluyorum. Ehlivukufun ve adliyenin yap- tığı ve yapacağı - tetkikat ve hastanın en yakınlarının ila- deleri hakikatın tebellürüne kifayet edecektir. Hususi ve gayri insani menlaatler uğruna mesleki haysiyetime vurulmak istenen darbenin faillerinden © zaman hakkımı isteyeceğim. Saygılarımla Doktor Kâzım Karal aşge l ö Eşek ısırdı Bakalım müşahede ne gösterecek Dündar sokağında seyyar manav Salamon oğlu Franko, sebze satarken Belediye te- mizlik amelesinden Kiırşehir'li Hasan oğlu İhsan'ın idaresin- deki çöp taşıyan eşek, Sala- mon'un elini ısırmıştır. Eşeğin kuduz olması ihtimaline karşı müşahede altına alınması mu- vafık görülmüştür. Di doğum Va 8 Ağustos cumartesi akşamı Şehir Gazinosunda Göztepe Spor Kulübü Senelik Gardenpartisi Fevkalâde olara:, k yapılacaktır. Geçen sene Güzelyalı'da veri'en bu gardenparti çok bü- Yük bir rağbet ve memnuniyet kazanmış idi. Bu seneki ha- zırlıklarda azami fedakârlıklar gösterilmiştir. Muvalfâkıyet daha büyük olacaktır. | döktor | Mmüştür. nihayetsiz saygı ve itimadı olan hasta- | Fuarda | Geceleri de çalışıl. mağa başlandı.. İzmir arsulusal fuari 1 ey- lülde açılacaktır. Kültür park- ta fuar yapıl- makta - olan itibaren devam edilmesi belediye ve fuar ko: mitesi reisliğince muvalık gö- rülmüş miktarda münasebetile geceleri de ve mübhim Dün toplanan fuar komitesi bazı işler hakkında kararlar vermiştir. Büyük - havuzun”ir şaatı yakında bitecektir. Ha- vuzun renkli su fışkırtmak için Almanya'ya 4500 liraya sipa: riş edilen elektirik gelmiştir. tesisatı Yunan — General konsolosu, dün belediye reisi Behçet Uz'u ziyaret ederek fuarda kurulacak olan Yunan paviyonu için görüş- Konsolos, belediye ile fuar yerine giderek Yunan paviyonunun inşa edi- leceği yeri tesbit etmiştir. Bu sene muvakkat bir paviyon yaptırılacaksa da gelecek sene Yunan paviyonu daimi bir paviyon olarak inşa edilecek- Şehrimiz reisi tir. Fuar yerinde inşa edile- cek olan Trakya paviyonu te- ahhüdüne ihale edilmiştir. İn- hisarlar paviyonunun da ya- kında inşasına başlanacaktır. H. Muhasebede | Terfi ettirilen me- murlar. Muhasebei hususiye müdür- lüğünde vazifelerinde muvaf- fakıyet ve — çalışkanlıkları gö- rülen bazı memurlar, terfi et tirilmek — suretile taltıf olun- muşlardır. Bu memurların ba- şında Muhasebei hususiye tah- silât mümeyizi Atıf bulunmak- tadır ve maaşı 35 liraya çıka- rılmıştır. Tilkilik şubesi ta- hakkuk memuru Hasan Çelik 25 liraya, Basmane şubesi ta- hakkuk memuru Hüseyin Avni Kar 20 liraya terfi ettirilmiş- lerdir. Kâtiplerden de terfi ettirilenler vardır. Otobüsler Fazla yolcu mu alıyorlar.. Konak-Basmane arasında iş liyen otobüslerin, istiap had- dinden fazla yolcu aldıkları belediyeye şikâyet edilmiş ve belediyece tetkikata başlar- mıştır. Konak - Alsancak ara- sında işliyen otobüslerin de yolcu - topliyabilmek için her sokak ağzında durup bekle- dikleri ve çok yavaş gittikleri şikâyet edilmiştir. Bu mes'ele hakkındada tetkikata başlan- mıştır. Tapu tayinleri İzmir gurup tapu sicil mü- dürlüğü kontrol memurluğuna Tokat tapu müdürü Salih, İz- mir dördüncü mıntaka tapu sicil muhafızlığına birinci mın- taka muavini Tevfik, birinci | mıntaka muavinliğine üçüncü mıntaka sicil — muhafızlarından Fevzi Seyhan tapu — müdürlüğüne: hafızlığına muhafızı mişlerdir. Manisa tapu sicil Rahmi tayin edil- inşaata dünden | amele dün gece de çalışmıştır. | muavini Sami, tapu | birinci mıntaka tapu sicil mu- | | — Vezir ve Osmanağa sulan- na tapu senedi ile sahip olan- lardan bazılarının, sura taksimatile ötekine beri- kine sattıkları görülmüştür. Su membanda çok mebzul - ol- makla beraber şehre - isalesi için vaktile yapılan tesisatta küçük borular kullanılmış ol- ihtiyacı karşılayamamakta ve bu yüz- suları ma- masından lere su çıkmamaktadır. Bele- ihtiyacını nazarıdikkate alarak kazas tamamen | diye reisliği, halkın bu mühim | 16 yaş—ınıla bir çöcuk ;—İzspres AUK DA SALMREDEME NZCT SA L v Vezir, Osmanağa | suyu tesisatı. yapılmasını kararlaştırmış ve keşfini de yaptırmışsa da Av- rupa'dan getirtilecek olan bo- ruların döviz tutarı nafıa ve- kâletince fazla keşlin indirilmesi istenmiştir. Keşif, ikinci defa yapılan tet- kikatta indirilmiş ve münaka- saya konulmuşsa da talip çık mamıştır. Va: tekrar den bilhassa yukarı mahalle- | cevapta Avrupa'daki boru f rikalarıle muhabereye - girişil mesini bildirmiştir. -Dün feci bir tren ı oldu. altında parçalandı Dün akşam — Ankara'dan şehrimize gelen 1108 — numa- ralı ekspres Emiralem ve Mu- radiye — istasyonları 53-500 kilometrede bir kaza- şında Afet adında bir çocuğu parçalamıştır. Afet, mektepli bir çocuktur. Mekteplerin tatili | münasebetile babasının hay- vanlarını kıra götürüp otlatınak- parçalandığının farkına varıla- mamıştır. Katar geçtikten son- ra köylüler çocuğun cesedini görmüşler vak'ayı jandarma - .. boğup öldürdü. —a 4 aa Balıkesir — Ötey gün Bür- haniye köylerinin birinde tüy- ler ürpertici bir vak'a olmuş, bir ana çocuğunu feci bir şe- kilde öldürmüştür. Bürhaniye'nin Gömeç ka- mununun bir köyünden ismini | yazmayı doğru görmediğimiz yirmi yaşlarında kocasız bir kadın birkaç gün önce gayri meşru şekilde bir çocuk dün- | yaya getirmiştir. Fakat kadın çocuğunu çok geçmed n boğ- muş ve kendisi de ortadan kaybolmuştur. Vak'ayı haber alan adliye derhal tahkikata | başlamış, suçlu anne de ya- kalanmıştır. Yapılan tahkikat kadının çocuğu iple boğarak öldürdü- ğünü ve kimseye göstermeden bir tarafa gömdüğünü mey- dana koymuştur. Tahkikat — derinleştirilmek- tedir. Çiğli'de bir çocuk boğuldu Karşıyaka nahiyesinin büyük Çiğli köyünde bir kaza ol- muştur. Nuri oğlu 3 yaşında Hüseyin, köy içindeki çeşme yalağında oynarken içine düş- müş ve boğulmaştur. Tahkikata el koyan müd- deiumumi muavini Ali Akkaya, dün akşam geç vakte kadar tahkikatla meşgul olmuştur. arasında | ya sebebiyet vermiştir. 16 ya- | ta idi.Ekspres geçerken çocuğun Ana çocuğunu |İzmirspor | kumandanlığına, müddeiumu- miliğe ihbar etmişlerdir." İ Mahalli adliyesince tahkika- ta başlanmıştır. Katar maki- nisti İsmaildir. Yolda hiçbir bile hissetmediğini söylemiş- tir. Afet'in otlattığı hayvanların demiryolu üzerinde bulunduğu sırada ekspres — gürültüsünü işiderek hayvanları yol - üze- rinden kaçırtmıya çalışırken | kesildiği ve parçalandığı tah- min edilmektedir. Adliyece | hâdise tahkikatına — devam ölkiliyor. K. S. K. maçı ——— .— Yarınki cumartesi günü ak- şamı saat 18 de Karşıyaka ve İzmirspor takımları arasında hususi mahiyette, fakat kupalı | bir maç yapılacaktır. Her iki | takım bu maç içiu hazırlan- miştir. Ötedenberi teknik ve enerjik oyunları muhitte çok alâka gören iki genç ta- kimın bü mâçı, futbol — seyretmek - zevkinden uzak kalmış olan sporcuları tatımin edebilecek mahiyettedir Pazar günü atletizm - birin- ciliklerine devam edileceği için maçın yarın akşam yapılması kararlaştırılmıştır. Her iki takım en — kuvvetli oyuncularile ve tam formünde olarak sahaya çıkacaklardır. ile Kadın mı, erkek mi belli değil Tire kazasının Urfallı köyü civarinda bir cesed - bulun- muştur. Doktor taraf'ndan ya- pılan - müayenesinde iki gün evel öldüğüne dair rapor ve- rilmiştir. Cesedin kadın mı, erkek mi olduğu ve neden öl- düğü hakkında henüz tafsilât alınamamıştır. Tahkikat yapıl- maktadır. Suad Yurdkoru Belediye reis muavini Suad Yurdkoru'ya sıhhi mazeretine binaen iki ay izin verilmiştir. Membadan itibaren geı;; borular la tesisat düzeltilecek.. z si: I yeniden geniş borularla tesisat | İ | günden ERİ rxz Tekke eşyası | ve tablolar.. ———....— İzmir mülbakatı tekke lerinden toplanıp — İzmir anti- kiteler müzesine konmuş olan | eşyaların antikitelerle alâkası adığından antikite müze- İdirilip . inkılâp mü- erilmesi için müzeler ğünün Vekâlete mü ve kurulan müzesine verilmesi vel müzeler törlüğüne bildi- ir. Eşyalar yakında Ti- lerilecektir. gımıza gö müzesinde bu- tablolarının da olmadı- n resim ntikitelerle alâkası zelerine veyak cak bir resim müzesine ve mesi için m direktörlü- vekâlete baş vurula- 1 eler caktır. Yangın tahkikatı Mazot deposu mo- tor üzerinde imiş, . Şehitler'de Mütevvelli oğlu Mehmed'e ait kereste kutu fabrikasında çıkan ve elli bin liraya yakın zararas sebebiyet şey görmediğini, hattâ kazayı | veren yangın tahkikatına dün müddeiumumi muavini Mümtaz Yılmaz tarafından devam edil- miştir. Fabrika sahibi Meh- med'in, yangından kurtarılmış olan defterleri tedkik edilmiş ve ticari vaziyetinin iyi - bir halde bulunduğu anlaşılmıştır. Yangının sebebi hakkında ta- yin edilen ehli vukufa tetki- kat yaptırılmıştır. Bu tetkikata yangın, ekzost borusunun üzerine kon- muş olan mazot deposundan göre | çıkmıştır. Dinamonun çok ya- | kınında bulunan tahtaların bile zamanla ve kızgın halde bulu- nâan kömür haline gelmiş olduğu görülmüştür. Fabrika sahibi ile makinist, motorun mantajı deposunun, unun tesirile yanarak yapılırken mazot | plâna göre yerine konmuş ol- çoktenberi | | bulunan 35 bin lira | Tire'de bir cesed duğunu ve hata varsa plânda bulunduğunu — söylemişlerdir. Yangının tedbirsizlik yüzünden çıktığı neticesine varılmıştır. Yanan fabrikanın ittisalindeki üzüm korumuna ait depoda değerin- deki keresteden dörlte biri yanmış, diğerleri kurtarılmış- sa da bunlar yangının tesirile ıslandıkları ve arlık kullanıla- miyacak bir. halde oldukları görülmüştür. Tahkikata devam olunacaktır. Gardenparti Yarın akşam Alsancak de- niz sporları kulübünde “çocuk esirgeme kurumu menfeatine zengin ve #üzel bir garden- | parti verilecektir. Kurum, bu | | | İ | | gece için çok büyük ve zen- gin hazırlıklar yapmıştır. Ölüm Eski saylavlardan Torbalı'lı Hoca Esad'ın refikasının - ve- fat ettiğini teessüürle duyduk. Arkadaşımıza başın sağolsun, deriz. Cezalandırılan ekmekçiler Belediyenin tesbit ettiği iyi evsafta ekmek çıkarmadığı gö rülen on fırıncı miştir. cezalandırıl-