31 Temmuz 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

31 Temmuz 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

Siyaset.. Aşk Edebi, Tarihi, macera romanı çüncü Kısım — H ğda Hamersteyn, saatçı Sanç, Stuber'in Klod Loren soka- ğındaki evinin önünde durdur- du. İki adam, kendilerini hiç | bir kimsenin görmediğine emin olduktan sonra, henüz baygın bir halde bulunan Pibulet'i eve soktular ve salonda bir kanape üzerme yatırdılar. Arabacı bundan sonra ken- disine lüzum olmadığını görerek arkadaşına söyledi. Saatçı Şanç sadece: — Pekâlâ dedi. Ve yalınız — kaldığı * vakit, baygın olan genç kızın karşı- sında bir koltuğa oturdu, bir sigâara yakarak dumanını sa- vurmağa başladı. evine döneceğini Bu suretle, mutlâk bir sü- | küt içinde birkaç dakika geçti. Bundan sonra Pibulet bir hareket yaptı; karak genç kızın üz eğil- di; ve ğenç kızın sin tesri için bazı tedbirler yaptı. Pibulet gözlerini açtığı vakit, etralına hayret ve sonra deh- şetle baktı ve: — Nerede bulunuyorum ?. Diye sordy. Fakat Alman bu suale ce- vap vermedi. Genç kız korku ile bu defa da: — Siz kimsiniz? Diye sordu. Herif omuzlarını silkti: — Nenize lâzım.. Siz uyu- yunuz! Dedi. Genç kız, dün geceki bal- lerdenberi zaten kâfi derecede | sinirlenmiş ve korkmuş idi. Burada yabancı bir yerde bu- lunmasına hiç bir veçhile iyi bir mâna veremedi ve ağla- mMağa başladı. Şanç, vurdum duymaz bir halde: — Daha iyi.. Ağladığı müd- detçe beni rahat bırakmış ola- caktır! Diye düşündü! Yarım saat kadar sonra ca- sus Suber geldi. Bu menhus adamın sal ıkmış olması; Pibule roce teskin etti. Çünkü ! fi'nin de Stuber'de dostane Genç kız: — Yüzbaşı nasıldır? İyi- midir? Diye sordu. imdi çok iyidir. Ken- disini dalmış olduğu derin oykudan kurtarmak kolay ol- madı. Fakat siz de bizi çok ee korkuttunuz!. ANADOLU Günlük Siy >ıya.ııl gazete genç kızın yanına, bir tavırla oturdu. Sahip ve başyazganı Haydar Rüşdü ÖKTEM Umumft neşriyat ve yazı işleri müdürü; Hamdi Nözhet İdarebanesi: "” İzmir İkinci Beyler sokağı C. Halk partisi binası içinde — Posta ketusu 405 ABONE ŞERAİTİ Yıllığı 1200, âlta aylığı 700, öç | Ç. Alıcı aylığı 500 kuruştur Yabaneı memleketler için senelik abone ücreti 27 liradır Her yetde 5 kuruştur ünü geçmiş nüsbalar 25 kuraştar. ANADOLU MATBAASINDA — BASILMIŞTIR küçük | Şanç kal- | | katle baktı, genç Pibulet cid- | 83 ŞENE — Ne oldu?. Ben sadcce çıkarken gırtlağıma bir yum- ruk vurulduğunu tahattur edi- yoruml Stuber evelden hazırlamış olduğu masalı anlatmıya baş- ladı: — Yolda sefil bir herif sizi kaçırmıya teşebbüs etti; Sizi imdat bağırırken gördi sizi bir yumrukta bayıltmış idi. akat firara muvaffak - oldu! Zavallı Pibulet bu masala inandı. Ve — casusun minnetle sıkarak: Size nasıl teşekkür ede- ceğimi bilemiyorum! Siz olma- sa idiniz, halim kim bilir ne olacaktı?. Dedi. Casus'un dudaklarında pey- da olan tebessüm, vaziyetten ellerini çok memnun olduğunu göste- ; Elde etmek vasıl olmuş demekti! Kurbanı “kendisine tam bir emiyet hasıl etmiş bulunuyor- istediği du; Şimdi, tasavvur ettiği ca- | niyane plân üzerinde emniyet | ile çalışabilirdi artık! Stuber, Lüsi Dö Kola'ya Pibulet'i yok edeceğini söyle- mişti. Fakat, Genç kıza dik- den güzel, sevimli idi. Zaten mahut araba kazasında gör- düğü zaman da bu kız nazarı dikkat ve iştihasını fazla cel- | betmiş idi. Bu güzel ve zavallı kızı ölüme sevketmeyi çok za- limane buldu. Bu kızı öldür- mekten ise, kendisine mükem- | mel bir metres yapmak daha iyi değil midir! Diye düşündü, Genç kıza bir daha baktı: Kız gözüne daha güzel, daha iştiha verici göründü. Eğer uysal hareket eder, teslim olursa, bu kızı öldürmemeye karar verdi. Ve: — Sizi en yakın ve en emin olduğu için kendi evime ge- tirdim. Ayni zamanda sür'atle yapılacak tedaviler ancak bu- rada mümkün olabilirdi. Bu- rada tamamile emniyet altın- dasınız. Şimdi size mutlâk bir istirahat lâzımdır. Hareket ede- cek hale geldiğiniz zaman sizi evinize götürürüm! Dedi. Casus, bu suretle genç kız- da husule getirmiş *olduğu emniyet ve itimadı takviye et- mek istiyordu. Pibulet: — Çok teşekkür ederim! Dedi. Yalınız Müsyü Lö Kont Lodovik Dö Gramon ile ma- dam Kora Pearl'ı, merakta kalmamaları için haber verme- nizi rica ederim. — Merak etmeyiniz. Bu va- zifeyi İlk anda yaptım. —Sonu var— | Borsada | Zahire satışları: K Si KS 667 Buğday 5 50 293 Arpa S 207 Bakla 4 875 20 ton 184 B. pamuk 42 44 41 Kumdarı 4875 4875 $7 Kilo balmu. 97 97 3 50 4 25 , he- | men imdadınıza koştum, herif | 6 75| Çimdikler Türk erkeğinin güzelliği Lilyan Ditz namında bir Alman artisti İstanbul'a gel- miş. Dikkat buyurunuz; “Lil- yan Ditz namındaki artist,, demiyorum. Çünkü böyle bir ifade kullansam, kendisini ta- nidığım manası çıkar. - Hal- buki benim artistlerle kafam pek hoş değildir. Filimlerini seyreder, içlerinden bir ikisini san'at noktasından beğenir vö geçerim. No ismi' kalır ha- tırımda, ne de cismil Bu, mut- Jaka yaşımın otuz üçe merdi- veni kurmuş, bir. basamak daha çıkmağa hazırlanmış ol- | masından ileri geliyor galiba! TELEKFON HABER YELGRAF YELSİZLE İsyanın 'muvaffak'lolması 'için, hükümet em- rindeki donanmanın tahribi lâzım geliyormuş. G. Franko icabında bey- nelmilel hâdise çıkaracak! Bir habere göre asiler Madrid'i çeviriyorlar ve Malaga'yı da alıyorlarmış. Fransız komünistleri hükümetle beraberdirler. Barselon, 30 ( Radyo ) — Hükümete mensup 17,000'ki- şilik bir kuvvet Saragoz'a ta- arruz için hareket ştir. Paris, 30 (Radyo) — Tanca beynelmilel kontrol komisyonu, Halbuki 15-25 yaşındaki genç- ler arasında, artistlerin cetve- lini yapanlar, onlara âşık olan- | lar, mektup yazanlar, kartla- | rını ceplerinde taşıyarak mah- | zun mahzun içini çekenler ve neler var? vaziyeti tetkik ederek iltica etmiş olan İspanyol - sefineleri hakkında general Franco, ce- vap verecektir. General Franco bu sefine- lerin Tanca'ya iltica ile ihti- lâlin hedefine vasıl - olamadı- Artistin kılığını, tavrını, sa- | çını, bıyığıni taklid etmek te | . Maamafih, ben g imde de pek aldırmazdım bunlara! Yani o hastalık dev- | resini geçirdiğimi ben hatırla miyorum, Her neyse, şu mevzuub artist, İstanbul'da bir meslek- taşla konüşurken £ Aman -demiş- erkekle- rinizin gözlerine bayıldım. On- lar ne gözlerdir öyle! Kirpik- leri yığın yığın ve kıvır kivir, | içleri kömür gibi sim-siyah.. Hani neredeyse, sokakta böy- le gözlerle karşılaşınca karşı- | larına dikilip uzun uzun on- lara bakacağım. Ve meslektaşımız bunları yazmakla beraber, Alman ar- tistinin çok güzel olduğunu söyliyor.. Ben, mavi gözlü bir insanım. Bu itibarla tehlikeden masunum, Fakat kara gözlü gençlerimiz hesabına düşün- düm de, gayri ihtiyari; — Allah muhafaza eyliye! Dedim. Eğer kendisi güzel olmasaydı, birşey - çıkmazdı. Fakat yirmibeş yaşında bir gencin karşısına, perdedeki hayaline gönül verdiği bir ar- tist çıkar da yana yakıla, ağ- zının suyu aka aka bakarsa, © gencin hali ne olur? Bu mes'elenin wk - nokta- sından da bir görünüşü vardır: Rahmetli doktor ve muhar- rir Abdullah Cevdet, neslimi- zin ıslâhı için, Almanya'dan damızlık erkek istemek gal- letine düşmüştü. Onun aklınca, mübarek, ter - temiz, güzelim Türk neslini, sarı kafalı Al- man nesli ile aşılayıp deje- nere edecektik. Halbuki, şimdi çıkıyor; — Amanerkeklerinizin göz- leri kaşları! Diye bağırıyor. Cevabım şudur : — Pek ileri gitme bayanım, bizim delikanlıları kaptırama- yız. Onları, kendileri gibi ahu gözlü Türk kızları ve kadın- ları doğurdular. Onların ço- cukları da öyle olacak! Erke- ği öyle, dişisi öylel Eğer Al. man gencinin başında saç yok, gözleri kirpiksiz diye düşünü- yorsan, çaresini başka yerde | aral Ne aşı veririz, ne aşı ka- bul ederiz. Bu sözlerini Al- man hükümeti “duydu :ise vey haline! Çünkü yeni Alman rejimi, ırk mes'elesinde Al- | bir artist Kendisine ğını iddia etmekte ve bunun için tayyare tahripe İhtilâl'n ve hâdis miyece ikandan Tanca komisyonuna miştir. Cebelüttarik, 30 (Radyo)— Âsi kuvvetlerin Madrid'i ihata etmekte oldukları söylenmek- tedir. Madrid'deki — Fransız konsolashanesi Fransız tebaa- sının hemen bareketleri lüzu- munu bildirmiştir. Roma, 30 (Radyo)— İspan- | ya'nın Roma sefiri ve bütün sefarethane erkânı istifalarını vermişlerdir. Selir istifa key- fiyetini Kont Ciyano'ya bil- dirmiştir. Cebelüttarık, 30 (Radyo) Hükümet kıtaları Madrid şi- mal mıntakası boğazlarını tu- ton . âsilerle çarpışmaktadırlar. Bu mıntakada Madrid su bent- leri ve elektrik santral fabri- kası vardır. Sevil, Burgos, Valadolida, Saragos ve İspanyol Fas'ı hâlâ âsiler elindedir. Âsiler, Malaga'nın — bugün- lerde elde - edileceğini iddia etmektedirler. Burada İspanya filosuna mensup ve tamirde birçok harb gemileri vardır, Âsiler. Madrid önüne iki kolordu tahşid etmişlerdir. Âsilerin elinde bulunan Se- vil vadyosu, hükümet kıt'a- larının Somosyera - taarruzu. nun büyük zayiatla püskürtül- düğünü bildirmektedir. Âsiler Madridin sukutunu muhakkak addetmektedirler. Âsilerin eline (ETFN AARMGLA SA LNRAR LA üi man ırkından üstün bir m let görmiyor. Allah, herşeyi bu nesle vermiş. İlk insanlık Asya'dan doğduğuna ve en eski bir millet de biz olduğu- muza göre, en güzel, en cana yakın nesil, Türk neslidir. Sen de gördün, sen de an- ladın.. Fakat daha ileriye gi deyim, demel. Bizim Ayşe'ler, Fatma'lar, Mehmetciklerimize yeter, ar- tar bile!. Fotograflarınızın , adınızın ve perdedeki hayaletinizin za- ran meydanda durürken, - bir de aramıza sokulur. ve - bize böyle, hayran hayran bakar- sanız, netice acaba ne olur? Çimidik ——— o — düşen — esirler, Madrid'deki kuvvetlerin maneviyatinin bo- | zulduğunu sişlerdir. Sevid . radyosu, Madrid ve Barselon ler tedir. Bir Fransız komünist kat'ası İspanyol komünistlerile bir- likte harb et dir. |Asiler kumandanı G. Franko Madrid kuvvetlerinin Gva- darama — tepelerindeki — zafer- lerine rağmen, âsiler mağlüb olmadıklarını iddia etmekte dirler. Cebelüttarık, Gazetelerin habrrhnm köre âsi kuvvetlerinin askeri kıyatı itmamdan sonra Mad: rid'e ceneral Frango'nun ku- mandasında gireceklerdir. Maamafih, Madrid'in gün- lerdenberi sukut etmemiş ol- ması, vaziyetin âsilerin ilân ettikleri kadar lehlerinde ol- madığını göstermektedir. Ceneral Mola'da şimdilik Sen Siyastiyen ve İron'da te- mizlik ile meşguldür. Ceneral Molaya - göre Valansiya iki milyon nüfuslu bir şehrin yi- ihtiyacını temin ede- Ceneral, askeri noktai nazardan nihai zaferin ihtilâlcilere ait olduğunu da muhabirlere söylemiştir. Endas, 30 (Radyo) — Âsi- lerin Sen Sebastien'den kilometre bulunan bir kasabayı daha işgal ettik- leri söylenmektedir. Madrid'in | âsilere mukavemet gösteren | diğer vilâyetlerle irtibatı yoktur. Karlistler çete harbına de- vam etmektedirler. Jil Rubles fırkasına mensub yirmibin çiftçi köylü de Bsilere iltihak etmiştir. Madrit'e hükümet âsilerin üzerine tayyarelerle mütema: diyen kuvvet ve silâh ve mü- himmat göndermektedir. Barselon'da bulunan tayya- re kuvvetleri şefi miralay San- dino, Saragoze'yi, teslim ol madığı — takdirde yakacağını ylemiştir Lizbon, 30 (A.A) — İspan- | yol bükümet tayyareleri Sara: götse Üzerine âsi sev- yecek miyecektir. on mesafede ve | yük elçisi | sademeler hitabeden bir takın atmışlardir. Bunlarda, âsi as- N kardeşlerine karşı si- mamaları ve kendi amir- isyan etmeleri ko, 30 (AA) — İs- sefareti müsteşarı M. amon Dö Pujdas general (ımmııımd bir telgraf mumaileyhi ncılarının - Mek- e tayin etmek- teşar bu tayini ka- ve hemen hariciye nezaretine gitmiştir. Fakat şimdiki İspanya bü- M. Ordaz hemen Meksiko hükümeti vercrek meşru panyâ hüküm & bi unt İs- in M. Ramon 'yazletmi bildirmiştir. M. Ordaz gazetecilere -be- yanatında; Esasen Meksiko duğunu | hariciye nazırının M. Dö Puj- | daz'ın teşebbüsünü kabul et- memiş olduğunu söylemiştir. Madrid; 30 (A.A)— Birkaç gündenberi beklenilmekte olgn kat'i hareket henüz başlamâ- mıştır- Dün vaziyette hiç bir değişiklik olmamıştır. Yalınız memleketin bazı noktalarında ehemmiyetsiz bir takım mü- vukua — gelmiş ve hükümet kuvvetleri tarafından âsilerin elinde bulunan bazı tayyarelerin tahribedilmiş ol- duğu haber verilmektedir. Her iki taraf yakında yapılacak hareket için mevzilerini tanzim ve tahkim etmektedirler. Seville, 30 (ALA) — Âsiler telsizle neşretmiş oldukları bir beyannamede - vaziyotin salâh bulmuş olduğunu bildirmekte- dirler. Âsiler Huelvayı ele geçirmiş olub Albacete Madrid arasındaki münakalâtı tehdid etmekte ve bütün Ga- licee hâkim bulunmaktadırlar. General Mola'nın kuvvetleri Sierra, Guadarama — mıntaka- sında hükümetin bir tayyare- sini düşürmüşlerdir. Âsiler Portekiz hududunda Ayamanteyi' ele geçirmişlerdir. Madrid, 30 (A.A) — Ceuta ve Melilla dün hükümetin harb gemileri tarafından bombardı- ile | man edilmiştir. Barselon 30 (A.A) — Ka- talonya reisi M. Campanya dün Katalonya kuv- vetlerine Saragosse şehri ya- kınındaki seykülceyş noktaları temin etmek için büyük bir mücadele yapımış olan mın- taka üzerinden uçmuştur. Katalonya - tayyareleri kuvvetleri bomhardıman et- mişlerdir. Madrit, 30 (H.K) — Har- biye bakanı, âsilere karşı her şekilde hareket etmek üzere bütün donanmayı eline al- mıştır. İspanya milli kredi bankası, işçi yevmiyelerine müdahale komitesi emrine 150 bin po- çetalık kredi açmıştır. Yüksek ardan 13ü azledilmiştir. generalitesi âsi ı._ l g