2 Ağustos 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 7

2 Ağustos 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 7

Ş Ve asla intikam takip etmiyoruz. İsmet Inönü mille- te söylüyor? *_B'Vl 2 inci sahifede— Teğinde duyduklarının büyük Wlet meclisinde söylenmiş Olmasından bahtiyarlık duya- taklardır. Arkadaşlar, ürk milletinin siyasetinin beynelmilel bir emniyet ka- Zanması üzerinde durulacak bir noktadır. Bu bize yalnız Zurur ve bahtiyarlık vermiyor azifelerimizin — ağırlığını ve Mesuliyetlerini de hatırlatıyor. Bizim yeni Türkiye'nin siya- setini anlamak için onun zih- niyetini de bilmek lâtımdır. Bizim zihniyetimiz imparator- luğun beynelmilel âleme ma- letmiş olduğu kanaatlardan büsbütün başkadır. Biz bey- helmilel beraberlik ve sulh hayatında çalışırken geçmiş atıralardan asla kin tutmiyor. Arkadaşlar, Bunun kadar mühim birşey | daha vardır. Biz korkuya müs- tenid bir siyaset bilmiyoruz. (Sürekii ve şindetli alkışlar, bravo sesleri) Biz zannediyo- ruz ki haysiyetli ve kudretli adamlar birbiriyle iyi geçin- mek yolunu insani hislerle bulabilirler. Bunun gibi mil- letler de haysiyetli ve kud- retli olarak sulh davasında taber yürümek çaresini bu- labilirler. (Bravo sesleri- ve alkışlar.) Hukukan boğazlara kayıtsız hâkim olduğumuz zaman yani teslih' etmiş olduğumuz bu za- manda dahi söyliyorum. Bey- nelmilel siyasette müstakim sulheu bir yol takip etmekten ayrılmıyacağız. (Alkışlar) Bizim bu siyasetimizi hoş görenler bizimle beraber ça- | lışmaktan — istifade edecekler- dir. Bizim bu siyasetimizden ayrı bir siyaset takip edece- | ğimizi umanlar clbette inkisa- Ta ığrıyacaklardır. Arkadaşlar, Boğazların hukukan silâhsız bulunduğu şukadar sene zar” fiında yapılabilecek - olan bir- çok şeylerin ihmal edildiğini farzedemezsiniz. Şimdiye ka- dar şartlar dahilinde dahi €ğer Türk vatanı tecavüze Uğrarsa idi müdafaa için bir- çok hazırlıklar yapılmıştı. Bir- çok tertibler alınmıştı. B“"'“ şunün için söylüyo- Tum ki, şimdiye kadar boğaz- ları hukukan silâhsız. kalma- sından her türlü teslihat yap- makta olduğ aŞ ğumuz yeni devre- sine kadar bu memleket par- çasını bir gün olsun tedbirsiz birakmış değiliz. (Alkışlar) Yeni boğazlar mukavelesi- nin bize verdiği — vazifelerin orada birçok masraflârı icab ettireceğine —şüphe — yoktur. Türk milleti emniyet ve mü- afaa mes'elelerinde çok has- Sastır. Daha mukavelenin im- Zası mevzuubahis olur olmaz ler tarafta bunun masrafa 'Üzum göstereceği idrak olun- Muştur, Hattâ bu yüzden birçok Yergilerin konulması tabil gö- Tilmüştür. Fakat arkadaşlar. sih de Maliye vekilimizin Söylediği gibi size haber ver- meliyim ki, biz takib ettiği- MİZ mali siyaset dahilinde genleketin — müdafaası için ,"!en vasıtaları - bulabile- edi Miz kanaatini muhalaza Yörüz. — (Bravo sesleri) Türk milletinin icabederse yapacağı fedakârlıkların bu- dudü olmadığını biliriz. Si- ze haber verebilirim ki, bugün boğazları yeniden techiz olun- ması için vergi koyacak ve yeniden külfetler teklif ede- cek değiliz. Biz memleketin iyi bir iktı- sadi ve mali siyasetle elde edeceği tabil inkişafın diğer | ihtiyaçlara olduğu gibi ordu- sunun ihtiyaçlarına da kâfi ge- leceği kanaatini muhafaza edi- yoruz. Mali siyasetimiz bu nok- tai nazardan bir-iki defa mi- salini gösterdiğimiz gibi mev- cut vergilerden bazılarını in- dirmeye mütemayildir. Bugünkü siyasetimiz budur. Beynelmilel vaziyet fevkalâde bir mecburiyet göstermezse bu takib ettiğimiz mali -siya- sete devam edeceğiz. Arkadaşlar. Türk milleti huzurunda ko- nuşürken ona - hakikatları ol- | duğu gibi söylenmek lâzımdır. Elde ettiğimiz neticeler şu ka- dar senelik çalışmamız ve ica- bederse — bütün — varlığımızı memleket için ortaya koyaca- ğamız zihniyetinin hasılasıdır. Büyük neticeler alındığı an- dan itibaren ilânihaye teminat altına alınmış değildir. Millet- ler hayatında ilânihaye teminat veren nokta milletin fasılasız hayatiyet gösterecek olan ira- desidir. Milletlerin hayatı daha zi- yade ilerlemek daha ziyade çalışmak ve daha kuvvetli ol- mak için mola bilmiyen daimi bir ilerlemeden ibarettir. (Şid- | detli ve sürekli alkışlar) Göçmüş olan imparatorluk- tan sonra kurulan yeni Türk | | devletinin zihniyetinde haya- tiyet enerji nefes almak kadar hergün lâzım olan bir unsur- dur. Bunu Türk milletine söy- lemeliyiz. Bundan onbeş sene sonra Türkiye'yi bugünkü gibi de- ğil bundan on kat daha yük- sek daha kudretli daha ileri bir hale vardırmayı hepimiz bir vazife bilmeli ve bunu herkese anlatmalıyız. Arkadaşlar. Bütün millet bizi istiyor. Kendisinin Atatürk devrinde Atatürk rejiminde ona - karşı gösterdiği bağlılık ve onun siyasetini takibetmek için gös- terdiği bağlılık ve onun siya- setini takibetmek için göster- diği dikkatle elde - ettiği ne- ticeden ayni yollardan yürü- yerek daha büyük neticeler elde etmek için bütün varlı- ğımızla daima çalışacağımıza söz veriyorum. (Bravo - sesleri alkışlar) Millet hayatında — kuvvetli birlik esastır. Bu memleket bir ethlikeye uğrarsa hepimiz bir tek kişi gibi bütün varlı- gımızla ortaya atılarak mem- leketimizin sınırlarında her su- retle hazır bulunacağımıza söz veriyoruz. (Sürekli alkışlar) Şimdi arkadaşlar bu uğurlu toplantınızı bitirirken hükü- mete gösterdiğiniz teveccühü reylerinizle bildirmenizi ve bu suretle hükümete ağır mes'uli- yetler içinde yeniden taze neş'e ve hayat vermenizi is- terim. (Alkışlar) meaza ANADOLU İzmir Komutanlığı ilânları Mst. Mv. satın alma komisyonundan: 1 — Mst. Mv. kıtaat hayvananın 363800 kilo kuru ot ihti- Mst. Mv. satın alma komisyonundan: yacı kapalı zarf usulile eksiltmeye konmuştur. İhalesi 13/Ağustos/936 perşembe günü saat onaltı bu- çukta İzmirde kışlada Mst. Mv. satın alma ko. nunda yapılacaktır. Tahmin edilen mecmu tutarı 12733 liradır. Beher kilo kuru ot için üç kuruş elli santim fiat tahmin edilmiştir. Teminat muvakkate akçesi 955 liradır. Şartnamesi hergün komisyonda görülebilir. İstekliler ticaret odasında kayıtlı olduklarına dair ve- sika göstermek mecburiyetindedirler. Eksiltmeye iştirak edecekler 2490 sayılı kanunun iki ve çüncü maddelerinde ve şartnamesinde -yazılı vesi- kalarile teminat ve teklif mektuplarını ihale saatinden enaz bir saat evvel komisyona vermiş bulunacaklar- dir. 28 Ş6 di 2354 2353 1 — Hava kıtaatının göstereceği yerde 1548 lira kırksekiz kuruş bedeli keşifli tel kafes imaliyesi açık eksiltme suretile münakasaya konmuştur. İhalesi 14/Ağustos/936 cuma günü saat önbeş buçukta İzmirde kışlada Mst. Mv. satın alma ko. nunda yapı- lacaktır. Teminat muvakkate akçesi 116 lira ondört kuruştur. Şartname keşifnamesi hergün komisyonda görülebilir. Istekliler ticaret odasında kayıtlı olduklarını ve ihale- den lâakal sekiz gün evvel İzmir Nafıa fen heyetinden alacakları ehliyetname vesikalarını komisyona göster- mek mecburiyetindedirler. Fksiltmeye iştirak edecekler 2490 sayılı kanunun iki ve üçüncü maddelerinde ve şartnamesinde yazılı vesi- kaları ve teminat muvakkatelerile birlikte ihale saa- tinden evvel komisyonda hazır bulunmaları. 28 2 7 12 Mst. Mv. Sat. al. ko. dan: K 1 — Hava kit'atının (29700) kilo kesilmiş sığır eti ihtiyacı 2 kapalı zarf usulile eksiltmeye konmuştur. İhalesi 6 ağustos 936 perşembe günü saat on altıda Izmirde kışlada Mst. Mv. Sat. al. komisyonunda yapı- lacaktır. Tahmin edilen mecmu tutarı (6979) lira elli kuruştur. Beher kilosunun tahmin edilen fiatı yirmi üç buçuk kuruştur. Teminatı muvakkate akçesi (523) lira elli kuruştur. Şartnamesi hergün komisyonda görülebilir. İstekliler Ticaretodasında kayıtlı olduklanna dair ve- sika göstermek mecburiyetindedirler. Eksiltmeye iştirak edecekler 2490 — sayılı kanunun iki ve üçüncü maddelerinde ve şartnamesinde yazılı vesi- kalariyle teminat ve teklif mektuklarına en az bir saat evvel komisyona vermiş bulunacaklardır. e d M 8 2258 Mst. Mv. satın alma komisyonun! 1 — Kayseride yaptırılacak yapılar kapalı zarfla eksiltmeye 2 3 4 konmuştur. Keşif bedeli 55229 lira olup ilk inanç parası 4011 lira 45 kuruştur. İhalesi 10/Ağustos/936 pazartesi günü saat 15 tedir. - Keşifname ile fenni şartnamesini almak istiyenler 280 kuruş mukabilinde komisyondan alırlar. Eksiltmeye gireceklerden ilgili bulunanlar için 2490 sayılı kanunun iki ve üçüncü maddelerinde istenilen ve bayındırlık bakanlığından alınması gereken fenni ehliyetnameler için ihale gününden sekiz gün evvel mezkür bakanlığa müracaat edilerek buradan da alı- nacak belgelerle idari şartnamede istenen ve behe- mehal verilmesi mecburi olan vesika ile "birlikte teklil ve teminat mektuplarının da ihale saatinde bir saat evveline kadar M.M.V. satın alma komisyonuna ver- meleri. B00 17 2259 Mst. Mv. Sat Al. Ko. dan: 1 — Ayvalıktaki kıt,at ihtiyacı için 140 ton arpa 17/8/936 pazartesi günü saat 11 de kapalı zarfla Tümen satın alma binasında satın alınacaktır. 2 — Arpanın tahmin bedeli 8400 liradır. 3 — Birinci teminatı 630 liradır. d - İstekli olanlar teklif mektuplarını ihaleden bir saat evvel teslim etmelidir. 5 — Evsaf ve şeraitini bilmek istiyenler için hergün komis- yon açık olduğu ilân olunur.2 6 11 15 — 2436 Mst. Mv. sat. al. komisyonundan: 1 — Ankara'da Cebeci hastanesinde yaptırılacak dahili kı- sım inşaatı kapalı zarfla eksiltmeye konmuştur. 2 — Bu inşaatın keşif bedeli yüz otuz beş bin yüz seksen altı lira 28 kuruştur. 3 — İhalesi 17/Ağustos/936 pazartesi günü saat 15 tedir. 4 — Şartname keşifname ve projeleri 676 kuruş karşılı- ğgında ve inşaat şubesinden alınır. $ — İlk teminat 8009 lira 32 kuruştur. 6 —Eksiltmeye girecekler 2490 sayılı kanunun iki ve üçüncü maddelerinde yazılı belgelerle kanuni teminat ve bayın- dırlık bakanlığından alınacak ehliyet vesikalarile bir- likte teklif mektuplarını ihale saatinden enaz bir saat evvel M. M, V. satın alma komisyonuna vermeleri. ü 5 8 13 2372 Mst. Mv. Sat. 1 — Mst. Mv. kıt'atının kapalı zarfla Üü Mst. Mv. Sat. Al. . K. dan: sakasada bulunan (1061500) kilo linit maden kömürüne talip çıkmadı: ğından pazarlıkla satın alınacaktır. İhalesi 10-/ağustos/ 936 pazartesi günü saat on altıda kışlada Mst. Mv. satın alma komisyonunda yapıla- caktır. Tahmin edilen mecmu tutarı (9553) lira elli kuruştur Beher kilo kömür için doksan santim fiat tahmin edil- miştir. Teminat muvakkate akçesi (716) lira elli iki kuruştur. Şartnamesi hergün komisyonda görülebilir. İstekliler Ticaretodasında kayıtlı olduklarına dair ve- sika göstermek mocburiyetindedirler. Eksiltmeye iştirak edecekler 2490 — sayılı kanunun iki ve üçüncü maddelerinde ve şartnamesinde yazılı vesi- kaları ve teminat muvakkatelerile birlikte ihale saatın- dan evvel komisyonda hazır bulunmaları. 2432 Ko. dan: 1 — Mst. Mv. kıt'atının açık eksiltme suretile münakasada bulunan (394800) kilo linit maden kömürüne talip çıkmadığından eksiltme on gün uzadılarak ihalesi 10 ağustos/ 936 pazartesi günü saal on altı buçukta kış- lada Mst. Mv. satın alma komisyonunda yapıla Kömürün tahmin edilen mec! 9 - Beher kilo kömür için bir kuruş fiat tah Şartnamesi hergün komisyonda görülebilir. İstekliler ticaretodasında kayıtlı olduklarına dair ve- sika göstermek mecburiyetindedirler. Eksiltmeye iştirak edec r 2490 sayılı kanunun iki ve üçüncü maddelerinde ve şartnamesinde yazılı kaları ve teminat muvakkatelerile birlikte ihale dan evvel komisyonda hazır bulunmaları, Mst. Mv. Sat. Al. Ko. dan: 1 — Edremit garnizonu ihtiyacı için 625 ton arpa kapalı zarf usulile satın alınacaktır 2 — Malın tahmin bedeli 34375 liradır. — Birinci teminatı 2578 lira 15 kuruştur. İhale 18/8/936 salı günü saat 11 de tümen satın alıma komisyon binasında yapılacaktır İsteklilerin ihaleden bir sâat evvel teklif mektuplarile müracaatları. — Evsaf ve şeraitini görmek istiyenler için komisyon her 16 2435 BZ ş bankasına me- mur alınacaktır. Türkiye Iş bankasından: Bankalarımızın merkez ve şubelerinde çalıştırılmak üzere Tise veya ticaret liseleri mezunlarından müsabaka imti ile memur alınacaktır. Bu imtihanda kazananlar arasında ayrıca yüksek tahsil görmüş olanlar ve yabancı lisanları iyi bilenler tercih olunacaktır. a Alınacak memurlara, imtihandaki muvaffakıyet ve tahsil de- recelerine göre 70 ile 100 lira arasında aylık ver cektir. Yazı ile imtihan 15 ağustos 1936 cumartesi günü saat ON- DA ANKARA, İSTANBUL ve İZMİR şubelerimizde yapıla- caktır. En son yazılma tarihi 10 ağustos 1936 dadır. İstekli olanlar, girme ve imtihan şartlarına ail izahnameyi İzmir sicil ticaret Memurluğundan : bankamızın Ankara, İstanbul ve İzmirdeki şubelerinden al- bilirler Başka yerlerde bulunanlar bu izahnameyi bankamıza- dan tahriren de talep edebilirler. Ancak bütün taliplerin çok vazih adres vermeleri lâzımdır. 19-22-24-26-29-31-3-5-7-9 sair inşaat işleri öz: ret yapan Niyazi Evren'in (Niyazi Evren) ticaret unva- nile İzmir'de Küçük Kardiçalı l kayıt ve tescil hanında 46 numarada yol ve olunur.