6 Ağustos 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

6 Ağustos 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

ü E h Bir-müddet süküt hasıl ol- | du. Atlar pistte koşuyorlardı. Halk atları büyük bir dikkatle takibediyordu. Fakat iki dost Hanri Dö Buagemon'un mu- kadderatını düşünüyorlardı. Dük Lodovik tekrar sardu. — Hiç bir kimse bu kadı- ni tanımıyor. mu? — .Hanri'nin emirberini is- tintak ettim. Bu kadını o da | görmemiştir: söz verdiği için | Aldoma'da bu kadının ismini vermemekte ısrar ediyor. Hat- tâ düellonun sebebini de söy- Temiyor! Yine bir müddet sustular. | Her ikisi de meyüs ve düşün- ecli idi. Dük: — Beni dinleyiniz, dostum | Goliffet.. Dedi. Bu karanlık meseleyi aydınlatmak - için si- zin yardımınıza ihtiyacım var. Bana yardım edecek misiniz? | i | Kumandan Goliffet cevap | vermezden evel Dük'ün elini samimiyetle sıktı ve: — Evet.. Size bu hususla elden gelen her hizmeti ve yardımı yapmıya hazirim. Bu işin mülevves bir safhası ol- duğuna şüphe yoktur. Buna rağmen Hanri'nin afif ve ma- sum olduğunu sanıyorum. Sa- fiyetine kurban gitti ve bu saflığında da hala ısrar edi- yor! Dedi. fes aldı; kendisini yeniden kuvvetlenmiş farzetti. Kuman- dan Goliffet'in yardımı çoak kiymetli olacaktı. Birden halkın alkış hareketi gözüktü. Bin bir ağız, Val kazanan atları alkışlıyordu. Ka- zanan at Kont Germen'e aid “idi. Dük ve Golilfet tebrik için Kontun yanına gittiler. Bu sırada Dük, Kont Dö La Tur'u gördü, Ve: - © — Âziz dostum, fevkalâde İdarehanesi: mühim bir iş için yardımınıza muhtaç kalırsam, bana yardım eder misiniz? Diye sordu. — Nasıl bir. mesele için olursa olsun size düşünmeden yardıma hazırım! Dük bu muavenet vadın:- dan çok memnun - oldu ve Goliffet'in yanına döndüğu vakit: — Kora'yı göremiyorum.. Dedi. Her halde Kora'dan da alınacak malümat vardır. Bu- nun için evine gitmek lâzım. Dük, daha fazla durmadı, Kora'nın evinin yolunu tuttu. Âz sonra Şeyyo sokağına Sahip ve ııı.,.ııyuu n Haydar Rüşdü ÖKTEM Ümumi neşriyat ve yazı işleri müdürü: Hamdi Nüxhet İzmir İkinci Beyler sokağı |C. Halk partisi binası içinde Telgraf: İzmir — ANADOLU | Telefon: 2776 - Pesta kutusu 405 ABONE ŞERAİTİ Yıllığı 1200, altı aylığı 700, üç aylığı 500 kuruştur | Yabancı memlekotler için senelik abone ücreti 27 liradır Her yerde 5 kuruştur - ü geçmiş müshalar 25 kuruştur. ANADOLU MATBAASINDA BASILMIŞTIR Siyaset.. Aşk Edebi, Tarihi, macera romanı 87 GN vardı. Köra, * yorgüun — oldüğu siçin koşulara gitmemiş idi. Dük Lodovik'i dairesesinin bi- rinci katındaki lüks salona ka- bul etti, Dük: — Haberin var mı? Pibulet, mühim ve gizli bir dosya ile birlikte kayboldu! Dedi, Sabık metres Dük'ün yüzü- ne dikkatle bakarak: — Bu kızdan sen çok emin- sin, değil mi? Dedi. — Tabiil! Bence Pibulet bü- yük bir hiyanete kurban oldu. Veya olmaktadır. Zavallı Han- ri tevkif edilerekaskeri hapis- haneye atıldı. Kora, ne diyeceğini — şaşır- mış idi. Dük Lodovik izahat vermek lüzumunu hissetti: — Hanri, bu kısa müddet içinde Paris'te bir kadın için düclle etmiş ve yaralanmıştır. Evvelâ. hayret edilecek nokta budur! Dosyanın ve Pibulet'in kaybolduğunu akşam nezdinde bulunan bu kadının ismini söy- lememekte ısrar ediyor. Asıl hayret edilen cihet te budur. Şimdi bunlar etrafında tahki- kat devam etmektedir. Dedi. — Canin, bu kadın kim imiş?. — Hiç bir kimse bilmiyor! Fakat bu kadının kim olduğu behemel ili idi B Lödlotirtlidü (p ga1 emehal bilinmelidir! Matmazel Napolyon gözle- rini kırpıştırdı; aklına bir şüp- he girdi ve; Bu kadın Lüsi Dö Kola olmasın?. Diye sordu! Dük, tabii bu suale müsbet bir cevap veremez idi. Kora sözüne devam etti. — Bu kadını çoktan Rus- ya'da biliyorduk. Fakat şimdi tekrar Paris'te görünmiye baş- ladı. Kendisini ben gördüm. Bir alçaklık, bir rezalet, bir hiyanet meselesi düşünülünce en evel bü kadını akla getir- mek lâzımdır! Dedi, Kora, Kafe Anglez vuruş- maşından ve sevgilisi Vikont Dö Vodrey'in feci ölümünden Lüsi'ye karşı derin bir kin besliyordu. Dük biraz düşündükten sonra: — Buna ihtimal vermiyorum. Çünkü Hanri, bu kadının bu- lunduğu muhitlere devam et- mez! Dedi. Hanri böyle zevk- lerden uzaktır. Eğer bu kadını sevmiş olsaydı, herhalde ba- nada söyliyecekti! —Sonu var — Muallimler ve İspanya ahvali Paris, 4 (A.A) — Lille şeh- rinde yapılan ve 85,000 mu- allimin delegelerini bir araya topliıyan — ulusal — muallimler kongresi - İspanyol hükümet kuvvetlerine bir yardım - ofa- rak 10,000 franklık' bir kredi açılmasını kararlaştırmıştır. Siyasi mahi- * yette hırsızlık... Meksiko 4 (A.A)— İspanya konsolosu M. Lampiconun bu- lunmadıği bir sırada hüviyet- leri meçhul altı kişi konsolas: hane binasına girmişlerdir. Sanıldığına göre, Bu adam- lar diplomatik servisin şifre- lerini elde etmek istiyorlardı. ' Çimdikler Spor işleri Kırk bir kere maşaallah, sporcularımıza birer mavi bon- cuk, birer baş sarmısak ve birer tane de 'omuz altını tak- malı. Berlin'den öyle bir dö- necekler ki, demeyin gitsin. Fudbolcularımız, hafif mi hafif.. Sahaya girmişler, Nor- veç kalesinin önünde dolaş- mış, dört tanecik gol yiyip karınlarını doyurduktan sonra yan gelmişler. Arkasından — güreşçilerimiz girmişler. Çoban Mehmed'e varıncaya kadar mübarek sırt- ları toprağa hasret imiş gibi, mağlübiyet bayrağını çekip oturmuşlar. Her crde nün mevzuu bu ulduy & — Çoban da bu akıbete uğradıktan sonra varın, alt tarafını kıyas edin! Diye diye bitiremiyorlar. Hakları da var: Güreşlerden çok şeyler beklemiştik. Her ümidimiz boşa gitti. Dün bazı sporcu arkadaş- larla konuşuyordum. Birisi de- di ki: — Âcele etmiyelim, canı- mızı pek sıkmayalım. Belki de binicilerimiz. yüzümüzü ağar- tırlar. Bu hikâyeyi dinliyen bir di- | ğer sporcu şu hikâyeyi anlattı: Vaktile fakir bir köylü eşe- ğini kaybetmiş, aramağa çık- mış. Yolda giderken mütema- diyen Şşarkı söyliyor, gülüp | eğleniyormuş. Karşısına biri çıkmış ve sormuş : — Hemşerim, nereye gidi- yorsun böyle? — Eşşeğim kayboldu anu aramağa gidiyorum. — Pekâlâ, eşeğini kaybeden insan böyle güler mi hiç? —Ümidim karşıki dağlarda da onun için gülüp eğleniyo- rum. Eğer orada da bulamaz- sam ağlamanın ne marifet ol- duğunu sen bende gör! Hikâye hoş değil mi? Bizim sporcular da şimdi biniciliği bekliyorlar. Ondan da kaybedersek asıl patırdıyı ©o vakit seyredin? . Maamafih ben de onlar gibi ümidli olmak istiyorum. | Allah, sevindirmek istediği fu karanın eşeğini evelâ kaybet- tirir. Sonra buldururmuş. Zü- | ğürt tesellisi amma, ne yapa- hm elden başka birşey gel- miyor. Çimdik İtalya gazeteci: leri hakkında Alınan tedbirler kaldırıldı. Bern, 5 (Rndyo) — İsviçre hükümetinin resmi bir tebli- ğine göre, İtalyan gazetecile- rinin Necaşi'ye karşı hareket- leri etrafında sosyete — sek- reterliği hiçbir. talepte bu- lunmadığı için İtalyan gazete- cileri hakkında -konmuş olan tedbirler kaldırılmıştır. Yunanistan'da Eski muharipler.. Paris, 5 (Radyo ) — Eski muharipler komitesi, Atina Be- lediye reisine kendi madalya- larından bir tane göndermiş- lerdir. Atina Belediye reisi eski muharipler - teşekkülünün en birinci mürevviç ve müessis- lerindendir. " | cum etmektedir. SON HABER FELEFON YELGRAF İspanya Belçika'dan silâh alıyor. İtalyanın âsilere. tayyare gönderdiği muhakkaktır.. İngiltere İspanya için bita- raflığı kabul ediyor. Fakat YTELSiİZLk Italya buna yanaşmıyor. Bir Fransız gazetesi, İlalya diktatörü beynelmilel kanunu bir daha bozdu, diyor. Çünkü İtalya âsilere yardımdadır. Fransa endişededir. Almanlar Fransa'ya tariz edi yorlar. Fransa, Almanya ve Rusya'ya da başvurdu Londra, 5 (Radyo) — Fran- | sız notasına İngiliz cevabı ve- rilmiştir. Bu cevabi nota iki Stenografi sahifesinden mü- rekkeptir. Bu nota'da İngil- tere hükümeti, İspanya'daki vaziyet karşısındaki endişele- rini göstermekte ve - ihtilâtla- rın önüne geçmek için ne İâ- zamsa yapılmasını lâzım gör- mektedir. Morning Post: “İtalya hükümeti, Fransa'ya vereceği cevabta İngiliz ceva- | | | bına istinat edecektir. Ve ayni | zamanda İspanya vaziyeti hak- kında* Almanya'nın fikrinin alınması lüzumunu da bildi- | recektir. , Demektedir. | Paris, 5 (Radyo) Jur) | gazetesi, bir makalesile hava bakanı M. Kota şiddetle hü- M. Leon Blum Bu gazete, /Fransanın müdafaasına lâzım olan tayyareleri — İspanya'ya gönderdiği için M. Kotu hiya- neti vataniye ile itham et- mektedir. ve bunun - için hü- kümetin bitaraflık talebinde muvafık bir zemin bulamıya- cağını — yazmaktadır. Berlin, 5: (Radyo) — Frank- forter Çaytung gazetesi : , “Fransa'nın İspanya işleri üzerinde istediği — bitaraflık, ancak mezbuhane bir hare- ketten ibarettir. Fransa, İspan- ya'da rejim değişmesinden çok çekinmektedir. Zaten böyle bir tebeddül beynelmilel bir çok - fevkalâdeliklere — sebep olacaktır.,, Demektedir. Paris. 5 (Radyo) — Fran- sa'nın İspanya'ya karşı bita- raflık talebi, siyasi sahada bi- rinci safta gelmektedir. Fransa, şimdilik yalnız İn- giltere ve İtalya'ya nota ver- diği halde, İspanya ile alâ- kası büyük olan diğer devlet- lere hiçbir müracaat yapma- mıştır. İngiltere cevabında bu nok- tayı işaretlemiştir. İlılyı nin ise cevabı henüz verilmemiş- | tir. Buna şimdilik Mussolini- nin Roma'da bulunmaması se- bep gösterilmektedir. Maama- mafih bugünlerde bu cevap verilecektir. Fakat İtalya no- dev- tasında diğer alâkadar M. Baldvin letlerin de ayni suretle dave- Üni isteyecektir. Dün İtalya'nın Paris sefiri- nin M. Delboş ile yaptığı mülâkatta da bu cihet mevzu bahsolmuştur. Fransa'nın şimdi” sefirleri | vasıtasile Moskova, Lizbon ve Berlin'de ayni teklifi yaptığı | anlaşılmıştır. Fransa, İngiltere'den İngiliz firmalarının âsilere levazımat vermesinin muvakkaten olsun men'ini istemiştir. Sulh namına mesai sarfedil- diği şu sırada, Fransa'nın bu hareketi Almanya'da — derin bir aksi tesir yapmıştır. Alman gazeteleri, Mes'eleye kızıllarla beyazların bir müca- delesi mahiyeti vermektedirler. Londra, 5 (Radyo) — İn- giltere hükümeti, İspanya işle- rine karışılmaması hakkındaki Fransız notasına pek yakında cevab verecektir. Verilecek cevapta, teklifin esas itibarile kabul edildiği bildirilecek, yalnız İngi'tere kanunlarının zaruri kıldığı bazı maddeler hakkında ihtirazi kayıtlar ileri sürülecektir. Londrâ, 5 (Radyo) — Tay- mis gazetesi Fransa'nın panya mes'elesi etrafında bir bitaraflık temini için hareket ettiği mesaiden bahsederek: *Fransa'nın bu mesaisini alkışmamak lâzımdır. Çünkü Avrupa birçok müşkül hâdise- ler ve harb bombaları ile mu- hattır; ve küçük bir hâdise- nin bir cihan harbi doğur- ması çok mümkündür., de- mektedir. Paris, 4 (A.A) — Resmi mahafille diplomasi mahafili İspanyol işleri dolayısile bir nebze endişe içindedir. Dün akşam İspanya'dan alınan ha- berler Guadarama muharebe- sinin çok kanlı olmuş, ancak iki taraftan herhangi biri için İs- neli- bildir- kat'i bir muvaffakıyetle celenmemiş olduğunu mektedir, Devletlerinittihaz edecekleri hattı bareket endişe uyandir- maktadır. Diplomasi mahafili Fransa tarafından İspanya iş- lerine hiçbir veçhile müdahale olunmaması suretinde yapılmış olan teklife bugün Londra'dan memnuniyete şayan bir haber gönderileceğini tahmin etmek- tedirler. Ayni zamanda Roma'dan ge- len haberlere göre, İtalyan hükümetinin bitaraflık itilâfına iştirak arzusunda olmaması da bazı endişeler uyandırmaktadır. İtalya gâzeteleri Fransız se- firinin dün hariciye nazırı Kont Ciano ile yapmış oldu- ğu görüşme hakkında büyük M. Mussolini bir ketumiyet göstetmekte ve fakat Paris'e İspanyol altını gelmiş olduğunu ehemmiyetle kayıt ve Fransa'yı İspanya'ya silâah vermiş olmakla itham etmektedir. İtalyan matbuatı, İspanyol fasına gönderilmiş olan İtal- yan tayyarelerinden de — hiç bahsetmemekte ve resmi ma- hafil bu hususta açılmış olan anketin henüz sona ermemiş olduğunu söylemektedirler. Paris, 4 (A.A) — Gazete- ler İspanyol işlerinde tam bir bitaraflık muhafaza - edilmesi için Fransa - tarafından yapıl- mış olan teklife İngiltere ve İtalya'nın vereceği cevabi bek- lemektedirler. Sağ cenah gazeteleri her ne bahasına olursa olsun bita- raf bulunulmasını — tavsiye et- mekte, sol cenah gazeteleri ise Roma'nın müphem bir cevap vermesinden ve Sovyet Rusya, Çekoslovakya, Belçika ve Almanya tarafından bir vaidde bulunulmasını isteme- sinden korkmaktadırlar. —Sonu 7 inci sayfada—