August 18, 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

August 18, 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

Birinci Fr BÜYÜK TARİHİ TEFRİKA 64 Çeviren: F. Şemseddin Benli Fransova başında çıkan bir çıban yüzün- den ağır hastalandı.. Bunlar aleyhine şiddetli bir takib yapıldı, tutulanlar esaslı bir tahkik ve sorguya lüzum görülmeden küme, küme asıl- dilar, yolların iki tarafı. asıl- mış adamlarla doldu! Fakat bu şiddetli tedbirler sükün ve asayişin hemen avdetini mucib oldu. Paris'liler bu icraattan mem- nun kaldılar ve: — Madam işini çok güzel biliyor! Dediler. Pavi'de Margrit'in ordunun geri kıt'alarına ku- manda ediyordu. Ordunun bo- zulduğunu haber alınca, üç at çatlatmak suretile ve bütün sür'atile Milâno'ya kaçtı. Margrit kendisini kabul et- medi. Madam da diplomatça- sına baştan savdı. Liyon so- kaklarında askerlerin - silâhla- rını bir katırın kuyruğuna bağ- ladıklarını büyük bir teessürle gördü. Artık, dük d'Alanson tees- sür ve hicab içinde ölmeğe mahkümdu! kocası . Dük d'Alanson nihayet öldü. Validei krali, imparatorla an- laşmak için ve zamanını adeti veçhile genç dal kızını zevce olarak Şarlken'e teklif etti. Margrit bu teklifi sadece kardeşi Fransova'ya olan mu- habbeti ve sadakatı namına kabul etti; kendisini bile, bile ateşe attı. Fakat Şarlken bu teklife doğrudan doğruya cevab ver- medi; yalnız güzel dula İspan- ya'ya gelmesi ve kardeşi Fran- sova'yı ziyaret için müsaade verdi. Şarlken'in en memnun ol duğu bir sırada fevkalâde yor- gun bir sâi geldi ve Fransa | kralı Fransova'nın hasta oldu- gu haberini getirdi. İmparator bu kıymetli rehi- nenin elinden çıkmaması için hemen huüsüsi - tabibini — iki Fransız tabible birlikte gön- İZABITA: SiZ C CETEURAR AD — Hayır.. Esiriniz, köleniz.. | — Benim kardeşim ve dos- tum artık serbest - kalacaktır. Şu anda sizin sıhhat ve haya- | tınızdan başka istediğim bir- şey yoktur. İlerisi, sinyor, sizin arzunuz veçhile yapılacaktır. Sizin — emrettiğinizden | başka olmıyacaktır? Emretmek hakkı sizindir. Yalnız vasıta koymamanızı rica ede- | rim.. — Kardeşim; şimdi sizin | iyileşmeniz lâzımdır. Bundan sonra herşeyi hallederiz. Hele Düşes hazretleri Teledo'ya geldiği vakit, bu işler büyük bir bahtiyarlık arasında daha güzel hallödilecektir! Kralın kuvveti kalmadı, başı gene yastığa düştü; imparatör bir müddet ayakta, sakit kralı seyretti ve hiçbir şey hisset- miyen krala hürmetli bir reve" rans yaptıktan sonra çekildi. Ettesi gün Şarlken hasta kralı bir daha ziyaret *etti. Fransova'yı tatmine çalışmak- | tan da gene geri kalmadı. Fa- kat Fransova'da ümitsizlik baş- lamıştı ve: — Eğer ölürsem, oğullarımı ezdirmeyiniz, onları düşman- larına karşı himayeniz altına alınız! Diye rica etti, —Sonu var— araya | Başından yaralamış Yemiş çarşısında hammal Süleyman oğlu Ahmed, iskam- bil kâğıdı yüzünden sandalye e Ali oğlu Al'yi başından yaralamıştır. Tokatla vurmuş Birinci Kordonda Simav'lı İshak sarhoş olmuş ve İkbal kadına — tokatla | adında bir vurmuştur. Hırsızlık Şehitler caddesinde Mustafa kızı Süreyya'nın evine bir hır- sız girmiş, sekiz kilo sabun ve bir ceket çalmıştır. Ceket, Osman oğlu Ahmed de görü- lerek tahkikata başlanmıştır. derdi. Bunlar vaziyeti çok va- | him, hattâ ümitsiz gördüler! Fransova'nın basında büyük | Fransova | bir çıban çıkmıştı. bu çıbanın tesirile derin bir Letarji (Nevmi müstağrak| ha- linde bulunuyor ve bu - vazi- yetten kendisini — kurtarmak mümkün olamıyordu. Doktorlar: — Belki de, hürriyet, kendi memleketinin havasını teneffüs etmek kendisini kurtarabilir! Kararını verdiler. Şarlken büyük bir sür'atle Fransova'nın yanına koştu; he- men Fransova'nın hasta yat- tığı kuleye girdi. Fransova bir aralık gözle- rini açtı, ve zındanında fevka- lâde bir hâdise geçtiğini an- ladı ve güçlükle Şarlken'i ta- nidı, İmparator hasta kralın kol- larına atıldı, bir müddet sarıl- mış kaldılar, sonra kral: — Sinyor önünüzde esiri- nizi görüyorsunuz! Dedi. Şarlken de: — Hayır.. Karşımda karde- şim ve hakiki dostum vardır. Diye cevab verdi, Ayakları yanmış İkiçeşmelik'te Medine yoku- şunda Halil oğlu Şevki'nin yaktığı gazocağındaki benzin ateş almış, her iki ayağını yakmıştır. Kadının sarhoşu Birincikordon'da Sümer ga- zinosunda Mehmed kızı Kad- iye sarhoş olarak bağirip çağırdığından tutulmuştur. Esrar bulunduunmuş Alsancak'ta Mes'udiye ca desinde Demir oğlu Meh- med'de — bir. gram bulunmuştur. Ayağı kırılmış Uzunyolda 88 numaralı ev- de oturan Hüseyin kızı 78 yaşında Fatma, yere düşmüş ve ayağı kırılmıştır. Polise hakaret Irgatpazarı'nda sarhoş ola- rak gürültü yapan Hamdi ve Zülfikar polise hakarette bu- lunmuşlardır. Esrar satarken İkiçeşmelik'te Kabakçı s0- kağında Hasan oğlu Hürriyet esrar satarken — tutulmuş ve üzerinde 22 gram csrar bulun- muştur. esrar | piyad | lerini 1940 da Berlin, 17 (Radyo) — Hit ler, olimpiyad oyunlarının mu- vaffakiyetle intaç edilmesinden dolayı memuun olmuştur. Bu hususta iradettiği bir nutukta; oyunların, Berlin'de — ceryan «tnesini tesbit eden komiteye | teşekkür etmiştir. Berlin, 17 (Radyo) —Olim- oyunlarının — sonuncü günü bütün Berlin'de büyük fener alayları ve - tezahüratla tes'it edilmiştir. Bir aralık bir | dakikalık bir süküt esnasında radyolar bütün cihan genç- Tokyo olim- piyadına - iştirake davet et- miştir. Berlin, 97 (Radyo) — Dün akşam 11 inci Berlin olimpi- yatlarının kapanması münase- | betile kıt'alar arasında yapılan | 4xXx200 metre bayrak koşu- | sunu Asya kıt'ası kazanmıştır. İkinci Amerika, rupa'dır. Berlin, 17 (Radyo) — Dün akşam 11 inci olimpiyadların sona irmesini mütecakip yapı- lan tasnifte Almanya birinti gelmiştir. Tasnif neticesi şöy- dir: A, Altın. G. Gümüş. B. Bronz madalyayı gösteriyor: D. A G R 32 26 30 24 20 12 10 üçüncü Av- İsim Almanya Amerika Macaristan İtalya Fenlandya Fransa İsveç Japonya Felmenk İngiltere Avusturya Çeköslovakya Arjantin Estonya Mısır İsviçre Kanada Norveç Türkiye Hindistan Y. Zeland Lehistan Danimarka Letonya Yugoslavya Afrika Elbise çalmış İkinci kordonda şekerci Ali Galip oğlu Rıza'nın evine hir- sız girmiş, altı kat erkek el- bisesi çalmıştır. Sarhoşluk Tepecik'te Sürmeli sokağın- da sarhoş olarak bağırıp ça- gıran Şevki ve Haşim tutul- muşlardır. Ağır yaralanmış Arabderesinde 55 numaralı evde misafir bulunan Mustafa oğlu 14 yaşında Kenan, incir koparmak için bir ağaca bin- miş ve iki metre yukseklılden düşerek muhtelif yerlerinden ağır surette yeralanmıştır. Yangın Karşıyaka'da Turan dağı üzerinde yangın çıkmış polis ve jandarmaların yardımı ile iki saat içinde yangın söndü- rülmüştür. Yangının oradan geçen biri tarafından atıları yanık sigaradan çıktığı — tah- min edilivor. c0 ©00OO—ANNNURADAOUU ——W YHOODOWU SUO AA OO ıcc_-—u'..ıoo-ı—ouıuıı—;uuouı—:um—oo—amm KA 9 0 0 27 Meksika 28 Belçika Yavuz takımı K. S.K.| 3-3 berabere kaldı. Gelecek pazar günü de Goztepe - ile karşılaşacak. Altay muhteliti Pazar günü halk sahasında zevkli bir maç oldu ve K.S.K takımı Yavuz takımile karşı- Oyun 3-3 berabere Hava sıcaktı fakat epice seyirci vardı. Davetliler me- yanında amiral Şükrü, kolor- du kumandanlarımızdan gene- ral Mustafa ve 5S7 inci fırka kumandanı general Rasim, fi- lo kumandanı miralay Fahri de bulunuyordu. Yavuzun bandosu güzel par- çalar çalıyor, seyircilere hoş dakikalar yaşatıyordu. Oyun 5,45de Yavuz'dan Kenan'ın idaresi altında başladı, İlk laştı. bitti. | akını Karşıyakalılar yaptı. Bu akın Yavuz'un haf — hattında kerdii Toprlinizdaldkn ker dar ortada dolaştıktan sonra her iki takım müsavi derece- de akmağa başladı. Fakat top, ya kalecilerin elinde eri- yor veyahut avut oluyordu. İ Oyun bu şerait tahtında de- vam ederken 15 inci dakikada K.S.K sağaçığı olsayttan ya: kaladığı tapu sürdü ve güzel bir ortalayış yaptı. Topa ye- tişen Karşıyaka'nın soliçi oyu- nun müsavatını bozdu. K.S.K i, Yavuz 10, | Avantajı alan K.S.K. artık var kuvvetile Yavuz kalesine yükleniyordu. Bu suretle 17 ci dakikada bir penaltı kazandı. Vuruşu Yavuz kalecisi kurtar dı. 20inci dakikada topu or- tadan alan Hilmi karşıdaki müdafileri atlattıktan sonra kalenin lüzumsuz bir çıkışın- dan istifade ile K.S.Kuın ikin- ci sayısını çıkardı. K. S.K. 2 - Yavuü 0 K. S. K. fin ikinci sayısı Yavuz! çocuklarını ikaz etmiş olacak ki bu dakikadan sonra mun- tazam akınlarla K. S. K. ka- lesini tehdid etmeğe başladı- lar. Nitekim 36 ıncı dakikada Yavuz takımı penaltıdan bir sayı kazandı. takımı gölün verdiği neş'e ile devre nihayetine kadar nisbi bir hâ- kimiyet tesisine muvaffak oldu. Fakat gol çıkaramadı. Müsavi hücumlarla başlıyan ikinci devrenin 10 uncu daki- kasında Yavuz takımı Karşı- yaka sol müd: n yaptığı favülden istifade ederek mu- savat sayısını yaptı: K. S. K. 2 . Yavuz 2 Her halde galib gelmek az- mile oynyan K.R. K. hilar 25 inci dakikada 3 üncu sa- yılarını çıkardılar. Hâkim Oyun- larına devam eden Karşıyaka- hlar (5) dakika sonra bir de penaltı kazandılar, fakat ata- madılar. Bir dakika sonra Yayuz takımı bir gol daha attı. K. S. K. 3 » Yavuz 3. Yavuz 2 a'nsova Olımpyd oyunları bitti. 940 da Tokyo'da olacak! Kıt'alar arasında bir yarışı Asya kazandı. Kat'i tasnif neticeleri alındı. 1 ı o 0 | 29 Filipin 30 Avustralya 0 0 la Oyun bu kısımdan sonra tam hızim almıştı. Fakat ne- tide değiğiedi. Önümüzdeki pazar günü Yavuz takımı Altay - Göztepe karışık “takımi ile vayni: sahada karşılaşacaktır. Bu müsabaka- dan evel her iki kulübün (A.B.) muhtelitleri arasında bir müsabaka v.ıpllvukhr hususi Bursa'dan gelen sporcu!ar Bir Ege turu da yapıyorlar. Hem İzmir'deki yarışlara iş- tirak etmek hem de “Ege turu, namı altında garbi Ana- | dolu'da bir gezinti yapmak maksadı ile Bursa'dan hareket etmiş olan iki bisikletçi gen- cimiz, cumartesi akşamı şeh- rimize gelmiştir. Yarışlar pa- zar günü yapılacaktı. Gençler, geçtikleri yerlerden — telefon ederek İzmir'le irtibat tesisine çalışmışlarsa da buna imkân hâsil olmamıştır. Ancak cu- martesi akşamı şehrimize gel- mişler ve vakit geçtiği için aradıkları alâkadarları bula- mayınca yarışların saat ve ma- hallinden haberdar olamamış- | lardır. Gençler Çanakkale'de de yarışlara girmişlerdir. Programları 1400 kilometre üzerine tanzim edilmiştir. Şim- diye kadar 900 küsur kilo- metre — katetmişlerdir. Ayın yirmisinde buradan hareket edecek, Manisa-Kırkağaç-Ak- hisar-Balıkesir yolu ile geri döneceklerdir. Seyahat 17 günde bitecektir. Bu akşam halke- vinde güreş var.. Bu akşam saat 8,5 da hal- kevi bahçesinde heyecanlı gü- reşlere şahit olacağız. İzmir'de yeni yetişen, fakat az zaman- da oldukça muvaflakıyetler gösteren güreşçilerle donan- mamız ekibi. içinde çok kuv- vetli gençler vardır. İzmir'den güreşecek olanlar aşağıdaki sporculardır: 56 da Göztepeden Mustafa Atak, 61 de Demirspordan İbrahim, 66 da Demirspordan Mustafa, 79 da Altaydan İs- mail, 87 de Demirspordan İs- mail, ağır siklette gene De- | mirspordan Ahmed, Güreşler: alafranga grekg römen şeklinde olacaktır. Ha- kemlerde - seçilmiştir. Donan- mamız bize ayni zamanda spor ve heyecanını da getir- miştir. İzmir, ilk defa böyle güreşlere şahit olacaktır. Acıpayam kaymaka- mına cevap ğ Denizli, (Hususi) — Köyce- —| ğiz—AÂcıpayam orman yangını — hakkında yazdığım yazı güya hakikate ayküt görülerek AĞN payam ilcebayı tarafından yar — zılan ve gazetemizin 11/8/936 tarihli sayısında çıkan bir mektubla izah edilmiştir. İlçebay, hakikat ve hâdise- nin çok açık ve kalıksız ifas — desi olan yazılarımı çok yanlış tevil etmektedir. İlçebay 28/7/936 da çıkan ve ilk defa (Deyne) karakolu — tarafından haber alınan ve makamına haber - verilen bu — yangına 29/7/936 da ilçeden — N ilgili memurların harcket et- tirildiğini itiraf ettiğine göre gösterilen sür'at derecesinin ölçüsü bilmem nedir? Arada geçen bir gün acaba az bir zamanmıdır,bunun tet. kik ve takdirini aid olduğu makama bırakarak - hâdisede asıl yolsuzluk olan posta oto. mobilinin yoldan, postayı gö- türmekten — alıkanulmak, ve — Kızılhisardan çevirilmek iste- nilmesindeki yanlışlığı ve ilçe- — bayın bana atf ve isnad et- mek istediği müdahale ve | tesiri tavzih etmek isterim. Haftanın üç muayyen gün —— | ve saatında Acıpayam pos- | tasını otomobilile götürüp ge- tirmeğe mukavele ile bağlı — olan posta sürücüsü Halil Aliye postayı bırakıp yangın mahalline gidecek memur ve jandarmaları götürmesi emir verildi. Posta sün S pek haklı ve tabii olarak ken-- — disini postanın teahhurundan mütevellit mes'uliyetten kur> taracak resmi bir vesika ve- rilirse bu emre ittiba edeceğini — söyledi, Bu vesikayı verecek — — postanın geri kalma mes- uliyetini deruhde - edecek bir zat çıkmayınca postayı ve benim sekizinci sayıyı - teşkil ettiğim yolcuları alarak hare- ket eden bu posta otomobili Kızılhisara gelince burada da — müsellâh jandarmalar tarafın: — dan tevkif edildi ve Kızılhisar — kamunbayınin “vilâyetten emir nldım. Acıpayama döneceksin, jandarmaları yangın mâhallin götüreceksin,, laşdı. Posta mütcahhidi ve tesadüfen yolcular arasında bulunan mütcahhidin umumi vekili avukat Halil kamunba- yada, ilçebaya söylediklerini tekrar ettiler. Kamunbay, bu resmi vesika — verilmesi isteği üzerine - ilçe- bayla telefonla konuşmuş ve müsbet bir cevab almamış ol- — malıdır ki; otomobilin yoluna — devamına müsaade Bu hâdiseye benden başka yedi yolcu şahittir. Posta vesaitini her hangi bir sebeble her hangi bir işe — sevkedebilmek salâhiyetini aca- — ba ilçebay haiz mi idi? Bu © taktirde alelâde bir yolcu ve — bir vatandaşdan başka bir sıfatı ve vaziyeti olmıyan bir muhabir idare amirinin emir- - lerine nasıl müdahale, — ihlâl ve tesir — yapabilir? İlçebay emrinin kanuni ve duğuna kani idise bunu infaz — edememesi hiçte miyan bir zaaf değil midir? İlçebıyın, posta vesaitinin —- her türlü müdahaleden masu- niyetini kabul edememesi ma- alesef kendisini bu vaziyete — düşürmüştür. Bana müdahale — ve tesir atf veisnad etmesi de — Lütfen çeviriniz — emrile — karşır — S etmiştir. B haklı ol> lehinde ol-. —