17 Eylül 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 7

17 Eylül 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 7

ransız 'lar. — . 4. —— neler bekleniyor —— .. 000 — Paris, 16 (Radyo) — Fran- da hariçte bulunan Fran- 'ların kongresi Teşrinievve- Bileştllea - öekâine kadâr Sürecektir. Bu kongreye, İs- İanya'dan, Habeşistan ve Fi- in'den dönen Fransız'lar Bücbile büyük bir ehemmi İ&t verilmekte ve hariçteki F.'anız'ların himayesi mes'ele- Sini meydana çıkaracağından Endişe edilmektedir. Bu kon: Rteye Hanri Beranje riyaset Hdecektir. Küşat esnasında Hariciye Bakanı: riyaset edecek' ve Cu hur reiside kongrede hazır Ulunacaktır. 200 kadar mu- Tahhas bu kongrede hazır bu- hacaktır. ransız nazırı Varçoua *dan döndü.. Paris, 16 (Radyo) — Tica- Tet bakanı M. Pol Bastid Var- tova ve Berlin seyahatinden âaris'e dönmüştür. Berlin 15, (A.A) — Varşo- | Va'dan Parise dönmekte olan Tansız. tecim — bakanı ve Maiyeti burada kısa bir müd- det kalmışlar ve N. Bastid ekonomi Bakanı M. Şaht'ı zi- Yaret etmiştir. Berlin, 16 (Radyo) — Doyç Vahrihten Büro, Fransa'nın ticaret bakanının Berlin'i ziya- Tetinden bahis yazısında, dok- 'f” Şaht'la yapılan uzun mü- Likatın ehemmiyeti :olduğunu İlân etmiştir. Bu mülâkatta iki devlet ekonomi şahsiyeti arasında tam ir mutabakatı efkâr görülmüş Ve ileride ticari münasebetle- Tin inkişafı için müzakerelere 'evam etmek kararı verilmiştir" Belçika'da ühim bir suikasd. Liyej, 16 (Radyo) — Reks Bartisi umum şefi, Şiringene Dtomobille giderken bir taar- Tiza uğramış fakat kurşunlar Yej Reks partisi şefini yara- Umıştır. Bu hâdise Belçika'da büyük bir heyecam uyandırmıştır. Liyej, 16 (Radyo) — Dünkü rTuzda Reks partisi âzasın- an iki kişi yaralanmış bir tin de başı taşla ezil Miştir. _M. Vanzelând Liyej'e bizzat Tiderek tahkikat yapacaktır. Yugoslav intihabatı Belgrad, 16 (Radyo)— Hır- Yâtistan'ın 21 kamununda in- abat — yapılmış milli âçet partisi zafer kazan- X"".-lıv. ve Z SABITA Otobüs kazası Krataş tramvay caddesinde Nuri oğlu Zeki, idare ettiği 332 numaralı otobüsü 7 ya- finda Esrail'e çarptırarak ya: '_'ll—'lmuına sebebiyet vermiş- tr. Şoför zabıtaca tutulmuştur. : Hırsızlık Alsancak'ta Burnava cad- Esinde İsmail oğlu Hasan; 'r'!eyin'in dükkânına girmiş © çekmeceden 20 lira çal- Biştir. " Küçük Haberler ı. | Avusturya nazırı Roma'da Roma, 16 (Radyo) — Avus- turya hariciye müsteşarı dok- tor Smit, Avusturya'nın Roma sefiri ile birlikte Meçhulasker âbidesine gitmiş ve bir" çelenk | koymuştür. Kont Ciyano M. Simit şere- fine siyasi bir ziyafet vermiştir. Acaba alabilecek mi? Nevyork, 16 (Radyo) Normandiya vapuru süvarisi kaptan Toro, bu defa mavi kordelayı Kraliçe Mari vapu- rundan alacağını söylemiştir. M. Stalin'in bir tebriği Moskova, 16 (A.A) — M. Stalin İl Eylülde beş ton yükle 8102 metre rekor yük- sekligine çıkan pilot Yumasale samimi bir tebrik telgrafhı çek- miştir. Bir isyan! Viyana, 16 (A.A) — He- imvehrenler reis muavini bin- başı Feyin tekrar eski mev- kiüne getirilmesi hakkındaki kararları — teşkilât reisliğince bir isyan teşebbüsü olarak tavsif edilmektedir. Mes'ullerin teşkilâttan çıkarılmaları bek- lenmektedir. Birinci Sınıf Mutahassıs Dr. Demir Ali Kamçı oğlu Cilt ve Tenasül hastalık- ları ve elektrik tedavisi İzmir - Birinci beyler : sokağı - Elhamra Sineması arkasında No. : 55 Telefon : 3479 Mücellit Ali Rıza Yeni Kavaflar çar- şısı No. 34 HDDKDN TADTORA DNĞK KELAKKARAKCALAAKALAKAIINIAN | Ucuz, temiz, taze ilâç ve tuvalet çeşitleri Hamdi Nüzhet Sıhhat Eczanesi Küçük salepçi hanı karşısında VTTDRDALARĞAKULLARGANL AĞA DUKTUĞUNKA TRCAAKIAKIAIIIIII zmir belediyesinden 1 — Semnelik kirası dörtyüz lira bedeli muhammenle hur- davatçılarda demir hanı kar- şısındaki 8 sayılı mağazanın bir senelik kirası başkâtiplik- teki şartname veçhile 29/9/936 salı günü saat on altıda açık artırma ile ihale edilecektir. | İştirak için otuz liralık muvak- kat teminat makbuzu ile söy- lenen gün ve saatta encümene gelinir. 2 — Senelik kirası elli lira bedeli muhammenle Kemer caddesindeki eski — duhuliye barakasının bir senelik kirası | numarada ithalât » ANADOLU İzmir sicili tica- ret memurlu- gundan: İzmir'de Gazibulvarında ye- ni tuhafiyeciler çarşısında 102 ve ihracat ile ticaret ve komisyonculuk yapan (P. Klark ve N. Mika- lcf) şirketi yeni şerik aldığına ve şirket sermayesi çoğaltıldı- | ğına mütedair mukavele tica- ret kanunu hükümlerine göre sicilin 1849 “humarasına kayt ve tescil edildiği ilân olunur. İzmir sicil ticaret memurluğu resmi mührü ve F. Tenik imzası Mukavele Bin ' Tet y senesi Eylül ayının dokuzuncu seat 15,30 e Halimağa otuz allı Çarşamba günü sıra'arında İzmir' çarşısında 14 numaralı daire- gören — aşağıya mühür ve imzasını koyan İz- mir Üçüncü Noteri Bay Tah- sin Amur'un vekili Bay Ali sinde vazife Raif Günyer'in yanma gelen ehliyeti kanuniyeyi haiz bulu- nan zât ve hüviyetleri kanun nazarında şehadete ehil görü- len kimselerden İzmir'de Al- sancak'ta Çelikel sokağında 50 numaralı evde oturan Tüc- car kâtibi Dominik Muzako ve İzmir'de Alsancak Şerafettin caddesinde 40 numaralı evde oturak Tüccardan Derviş Cafer Önert Onart . . nam şahitlerin tarif ve şehadetle- riyle anlaşılan İzmir'de Alsan- cak Mes'udiye caddesinde 149 numarglı evde oturan Tüccar- dan Polikarp Klark ve İzmir'de Alsancak Burnava caddesinde 33 numaralı evde oturan Tüc: | cardan' Nikola Mikalef ve ayni evde oturan “Honor&e, Önore Mikalef ve İzmir'de Alsancak Gazi kadınlar sokağında 6 numaralı evde oturan Tüccar- dan “Paul, Pol Mikalel, anla- tacakları veçhile İzmir Üçüncü Noterliğince yazılan 8/1/1934 tarihli ve 638 numaralı şirket mukavelenamelerine mütcallik bir mukavele zeyilnamesinin yazılmasını istediler. Adı, san- ları yukarıda yazılı şahitler yanında diledikleri soruldukta söze başlıyarak: M. 1 Kollektif şerik Polikarp Klark ile Nikola Mikalef'in — teşkil eyledikleri “ P. Klark ve N. Mikalef , unvanlı — kollektif — şirketle- rine, Pol Mikalef ve Onore Mikalef'in kollektif şerik ola- rak dahil olduklarını beyan ç Şirketin sermayesi »10000.,, on bin Türk lirasına iblâğ edilmiş olup Polikarp K KDi ee ği başkâtiplikteki şartname veç- hile 29/9/936 salı günü saat on altıda açık artırma ile ihale edilecektir. İştirak için üÜç yüz yetmiş beş kuruşluk müvakkat teminat makbuzu ile söylenen gün ve saatta encümene - gelinir. 13 17 20 25 369 Ü AU DS A GLKULI Klark ,Evvelki sermayesi ile birlikte* üç bin İirasinı ve Nikola Mikalef bin lirasını ve Pol Mikalef üç bin lirasını ve OÖnore Mikalef te üç bin lira- sını koymuştur.... M. 3 — Şirketi ilzam eden hukuki ve hususi akit ve ta- ahhütleri, şeriklerden her biri münferiden ve unvanı şirketle imzaya mezundur.... M. 4 — Şirket, eskisi gibi ithalât ve ihracat ve umumi surette ticaret ve kumusyon- culukla uğraşacaktır.... M. 5 — Şirketin yaptığı iş- lerin kâru zararı şöyle taksim edilir: Yüzde yirmi sekizi Po- likarp Klark'a, yüzde yirmi sekiri Pol Mikalcf'e ve yüzde yirmi sekizi Onore Mikalef'e ve mütebaki on altısı da Ni- kola Mikalef'e aittir.... M. 6 — İşbu şirketin mı- kavele ile işe başladığı 5 /1/ 1934 gününden itibaren de- vamı meşrut beş senenin hi- tam bulacağı gününde tasfiyesi yapılmadığı takdirde kendili ğinden daha iki sene devam etmesi şeriklerce kabul edil- miştir.... Âkitler başka bir diyecek- leri olmadığını beyan ve ikrar etmeleri üzerine işbu mukavele zeyilnamesini yazmakla bera- ber hazır bulunanlar yanında açıkça okunup manası anla- tılarak meal va münderecatı arzularına uygun olduğu tas- tik kılındıktan sonra hepimiz imza ve mühürleyerek tastik eyledik. Âkitler: İmzâları. Şahitler: İmzaları, Noter resmi mühürü ve vekili Ali Raif Günyer imzası Ümümi No. 7669 hususi No. 4/239. Bu mukavelename suretinin daire dosyasında saklı 7669 umumi numarnlı aslına uygun olduğu tastik kılındı. Bin do- kuz yüz otuz altı senesi Eylül ayının dokuzuncu çarşamba günü, İzmir üçüncü noteri resmi mühürü (İmza okunamadı) 9 Eylül 1936 Doksan kuruluk pul. emu İA DA TEKSAYT MHER ECZANEDE SATILIR Tefenni Asliye mahkeme- sinden: İshakköyü'nden Nuri oğlu 310 doğumlu ve seferberlikten beri hayat ve mematı meçhul Osman veresesi bu defa mah- kememize müracaatla gaiplik hökmü istemekle kanunu me- medeninin 32 jinci maddesi mucibince bir sene zarfında bulunduğu — yeri - bildirmesi, aksi takdirde gaip addile o yolda hüküm verileceği ilân olunur. —17 18 19 A : KTOR., FAHRİ |I A Dd Ka e GS L D UA b | Yürüyemiyen ve hilkassa RAŞİTİK”çocüklara Ultrâ GViole FERALAL DD CAL SL UA SÜ KEL tedayileri Yapilır ? İ. öğretmenlerin nazarı dikkatine! Yavuz kitab evi sahibi Fahri Kitabçı busene Devlet matbaası kitaplarının da satın hakkını almıştır. Vukubulacak siparişleri en müsaid şartlarla, son sür'atle göndermeğe amadedir. ilk, orta ve lise kitaplarının yegâne deposudur. Adres: Yavuz kitab evi Numara 56 Kemeraltı —a “Soğuk algınlıkları KiT MA İ : / - Te YASPİRİN 2 ve 20 komprimelik ambalajlarda bulunur , Ambalaj ve komorıme)ğrın : halisliğin timsali markasını arayınız, 1 — Bu sene Ankara'ya nakli mukarrer olan Harbiye oku- hi İngilizce, Fransızca, Almanca öğretmenlerine yük: sek okullarda öğretmenlik yapmak selâhiyetini ve ve- sikalarını ve bildilerini taşıyan İngilizce bir Almanca üç Fransızca öğretmeni alınacaktır. Bu öğretmenliklerin ücreti ders saatı başına 4 İira $ liradır. Ehliyeti haiz 'olan isteklilerin diploma ve bonservis ve nülus kâğıdı, askerlik vesikası, üçer fotoğrafı ve bulundukları memuriyetleri hâl tercümesi ve bir-istida ile Ankara'da M. M. V.ne İstanbul'da Pangaltı'da Harbiye okulu K. müracaatları ve sarih adres yazma- ları lâzımdır. Müracaatlar en geç 20/eylül/936 ya ka- 24 D. de v .. dar yapılmalıdır. Çamaltı tuzla müdürlüğün- den: 20 Fişli bir telefon santralı 10 Adet telefon makinesi 10.000 metre 2,5 milimetrelik telefon teli — 500 Adet izalatör — 400 Metre süplon teli, pil kavunozu, pil kömürü çin- ko levha vesair telefon malzemesi. Yukarıda yazılı malzeme münakasa kanununun şeraitine göre 2/10/936 cuma günü saat 15 te pazarlıkla satın alınacaktır. İsteklilerin o gün ve saatta Alsancak tütün fabrikasında toplanacak Çamaltı alım komisyonuna müracaatları ilân olu- 17 18 411 Kız Enstitüsü Sipariş atölyesi şefi Biçki dikiş mütehassısı Mlle, Reymond ölyemizde sipariş almağa başlamıştır. 425 Direktörlük Hân Ankara havagazı Türk anonim şir- ketinden: Havagazı şebekemiz işlerinden ve şebeke amirine yardımcı olarak çalışmak üzere şebeke projeleri, boru tefrişatı, şebeke — bakımı, arıza izalesi, havagazı apareylerinin kurma ve tamiratı hususlarında tecrübeli ve hiç olmazsa sanayi mektebini bitir- miş muktedir bir memura (l cımız vardır. Almancayı bilmek şart değilsede olanların resimli mulassal tercümei bonservislerin suretlerini müessesemize müracaat etmeleri. 16 nur. şayanı arzudur. Talip hallerini ve - ellerindeki göndermek 8 -2 suretile