17 Kasım 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

17 Kasım 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

Z%Altay 3 - _P'W—F KSK 0 Altınordu 9-1 E; gesporu, İzmir- spor 3-2 Göztepe'yi yendiler Pazar günü Halk sahasında husust — karşılaşmalarla - dolu birgün geçirdik. Hava çok güzeldi. Saha seyircilerle dolu idi. Günün müsabakası Altınor- du-Egespor takımları arasında geçti. Altınordu çok güzel oynadı ve rakibini 1-9 — gibi büyük bir farkla mağlüp etti. İkinci müsabaka Demirspor- Burnava takımları arasında yapıldı. Demirspor takımında eski Türksporlu ve İzmir'in yakından tanıdığı Lütfi yer almıştı. Demirspor çok güzel bir oyun çıkardı ve Burnava- yı 21 yendi. Sira günün en mühim mü- sabakalarına gelmişti. Bu mü- sabakalar saat 13.15 te Altay- K.S.K takımlarının karşılaşması ile başladı. Altay takımında mühim - değişiklikler — vardı. Karşıyaka tam kadrosunu mu: hafaza ediyor ve Altay kalesi önünden hiç Devrenin otuzuncu dakikasında Altayın golie neticelenen ilk hücumuna şahit olduk. Bu gölden sonra Altay beş daki- kalık bir hâkimiyet tesise mu- vaffak oldu ise de ele geçir- diği fırsatları — kullanamadı. Fakat tevali eden Karşıyaka hücumları da bir netice ver- medi ve Altay 0-1 galib ola- rak devreyi bitirdi. İkinci devrede Altay - takı- anina: Basrizgirdiz- KSKt devrede daha canlı oynuyor, fakat —Altay kalecisi güzel oyunu ile gol fırsatı vermedi. OÖnbeşinci dakikada — Basri solaçık Hakkıya derin bir pas verdi. Hakkı uzaktan - aldığı topu sürerek takımına ikinci ve beş dakika sonra Saim üçüncü golü — kazandırdılar. Bundan sonraki — çalışmalar netice vermedi ve oyun da 3-0 Altay lehine bitti. Bu oyunu İzmirspor-Gözte- pe maçı takip etti. İzmirspor takımında Fethi, Göztepede de İsmail ile Fuad yoktu. Oyun başlar başlamaz İzmir- sporlular golle neticelenen iki — akın yaptılar. İzmirspor takımı ikâ göllük Aavantajı aldıktan sonra güzel oyunu ile Göztepe kalesini tazyika başladı. Fakat başka sayı çıkaramadı. Göz- tepenin mukabil akınları da nelicesiz kaldı ve devre 2-0 İzmirspor lehine bitti. İkinci devrede — İzmirspor bir - penaltı kazandı, fakat kullanamadı. Göztepe - tehli- keyi atlatınca daha canlı oy- namağa başladı ve biri pen- altıdan olmak üzere iki sayı çıkardı. Fakat İzmirspor bir gol daha yaparak oyunu 2-3 kazandı. İtalya - Almanya 2 - 2 Berabere kaldılar. Berlin, ( Radyo ) — İltalya milli takımı Alman milli takı- mile yaptığı müsabakada 2-2 berabere kalmıştır. Berlin sta- dında yapılan bu maç çok çetin olmuştur. Teknik noktai nazarından Alman takımı yük- sek bir oyun göstermiştir. Sa- hada 70,000 seyirci vardı. Altay kongresi Altay köngresi Pazar günü sabableyin toplandı. Hararetli münakaşalardan sonra intiha- bata geçildi. Neticede riyasete doktor Hüseyin Hulki. -Azâ- lıklara: Emniyet müdür mua- vini İsmail, Askeri fırka mes'- ul muhasiplerinden Cemil, fab- rikatör Tahsin Piyale, maliye memurlarından Baha Konuralp, umumi kaptanlığa Fehmi se- çilmişlerdir. — Muvaffakıyetler dileriz. Ü n aa L Bergama Sulh hukuk mah- kemesinden: Bergamanın Talât paşa ma- hallesinden. Mehmed oğlu Ab- dülkerim tarafından Berğama- nın Reşadiye nahiyesinden ar- navut Fehmi aleyhine açtığı alacak davası hasebile müddei- aleyh Fehmi'ye çıkarılan dave- tiyenin arkasında mübaşirin meşruhatına nazaran halen ika- metgâhı meçhul olduğu bildi- rilmiş olduğundan kendisine ilânen tebliğat yapılmasına ve muhakemenin 4-12-936 - tari- hine müsadif Cuma gününe talikine karar verilmiştir. İlân tarihinden itibaren mu- hakemenin muallâk bulunduğu gün müddeialeyh bizzat mah- kemeye gelmesi veyahud ka- nuni bir vekil göndermesi ve aksi halde hakkında giyab kararı verileceği lüzumu usu- lün 142 inci maddesine tevfi- kan tebligat makamına kaim olmak üzere ilân olnnur. 1222 Bayındır Asliye Hükuk ha- kimliğinden: İlçemiz Yenice M. 75 ha- nede yazılı Hüseyin kızı Zeliha adı Kâmile iken nülus kütü- ğüne Zeliha olarak yazıldığın- dan Bayındır Asliye H. hâkim- liğine 14-10-936 tarih ve 198- 178 sayılı ilâmile Kâmile ola- rak tashih edildiğinden keyfi- yet ilân olunur. 1215 İzmir İnhisarlar baş müdür- lüğünden: 936 Senesi birinci altı ay- lık müskirat beyiye teskere- lerinin müddeti 30-11-936 da bitecektir. İkinci altı aylık teskerelerin de 18-11-936 dan itibaren değiştirilmeğe başla- nacağı ilân olunur. 14 16 SERMTEEDAZE Öğretmenler, öğrenci babaları AHMED ETiMAN Kitap Evi | Tisclerde orta ve İlk okul kitaplarının satış yeridir. ÂAhmet Etiman kitap evi Kısa bir zamanda dürüstlüğü ile sayın wüşterilerinin alâkalarım kazanarak (Çİzmir)e yaraşır bir şekilde genişletilmiştir. Kültür Bakanlığının kitapları ile çıkan eserleri günü gününe ta) ip eder ve bütün müşterilerine sunar. Ahmed Etiman — Kitop Evi İz- mir'in yegâne kitap ve kırtasiye deposudur. Hariçten siparişler sür' v le gönderilir. , İzmir Hükümet caddesi No. 58 - 60 Telefon (2535) ! D ae adai n ee BK SERO Z 5 l S l e BAA K3 De AAA ANADOLU Mareşal Fevzi Çakmak geldi.. —. ..— - Başı 1 inci sahifede - Bükreş elçimiz Hamdullah Sup- hi Tanmöver ile elçilik arkâsı Köncace'ye kadar Mareşal'a refa- kat etmişlerdir. Mareşal tam - enat 164da Köz tence Timanında demizli bulunan Hamidiye kruvazörü ile İstanbul'a hareket etmiş, rılıtımıda Köstence vali ve belediye relsi, kolordu ku- mandanı, kumandanlık — erkâmhar- biye Tei ve sileleri, Köstence konsolosumuz ve buradaki Türk kolonisi tarafından teşyi edilmiştir. Köstence 15 (A.A) — Anadolu Ajansımın hususi muhabiri bildi. riyor: Hamidiye kruvasörünün Kös- tenceye gelişi münasebetile Romen deniz kumandanlığı ve Köstence belediyo reisi tarafından kruvazör kumandanı ile zabitleri fşerefine askeri mahfelde ve belediye salon- larında böyük ziyafetler verilmiştir. Hamidiye kumandanı gemide bir #siyalet vermiş ve geç vakte kadar devam etmiştir. Bir gün sonra Köstence baş konsolosumuz Hamidiye kumandanı ve zabitleri şeref ine konsoloshanede bir kabul resmi tertib etmiş, ma- halli hükümet erkânı ile ceaebi konsoloslar, Köstence'nin kara ve deniz kumandanlarile tanınmış ai- leleri kabul reaminde hazır bulun- souşlardır. Türk denizcilerinin dost mem- leket denizcilerile yaptıkları tomas- lar çok müsaid bir tesir bırakmıştır. İstanbul 16 (Husust) — İngil: tecenin Akdeniz Tilosunu ziyaret için Malta'ya giden donanmamız, bu sabah saat 11 de Htmanımızdan ayrılımış, Marmara açıklarına kadar uğurlanınıştır. Filomuzun seyahati 20 gün devam edecek, Malta'dan dönüşte Faler'de bulunan Yunan donanmasını ziyaret edecektir. Malta'da donanmamızın 'ziya- reti münasebetile bir program ha- zarlanmıştır. Müsabakalar, eğlence- ler tertib edilecek birçok mera. simlor yapılacalıtır. İstanbul, 16 (Hususi muha- birimizden ) — - İngiltere'nin Akdeniz filosunu ziyaret ede- cek olan donanmamız bugün Malta adasına hareket etmiştir. Bugün denizaltı gemilerimiz yola çıktılar, yarın da saat 6 da torpido muhriplerimiz ve şanlı Yavuz'umuz hareket ede- cektir. Donanmamız, - mera- simle İstanbul'dan ayrılmıştır. Binlerce halk, bindiği Şirketi hayriye ve Akay vapurlarile donanmamızı açık “denize ka- dar uğurlamış ve - tezahürat yapmıştır, askeri tayyareleri- miz de tezahürata iştirak et- mişlerdir. İngiliz donanmasını ziyaret edecek olan — şanlı donanmamız Malta'da büyük tezahüratla karşılanacaktır. İstanbul'daki İngiliz masla- hatgüzarı, saat 10 da Yavuz'u ziyaret ederek donanmamızın Amiralı Şükrü'ye iyi seyahat- ler temenni etmiştir. 11,30 da Vali Muhiddin ve Cumhur riyaseti umumi kâtibi Hasan Rıza, Amiralı ziyaret etmiş- lerdir. donanmamızın Maltada istikbali için zengin bir pro- gram hazırlanmıştır. Bu proragma göre Amira- hmız karaya ayak basınca is- tisnaen topla selâmlanacaktır. Donanmamız, Malta'dan sonra Yunanistan'ı ziyaret edecek ve Yunanistan'dan İzmir'e gele- cektir. Saylav seçimi Ankara, 15 (ALA) — Baş olan vilâyot saylavlıkları için pazar günü yapılan seçimde C. H. P. namzetleri — Fazıl Necmi O:kun (Çankırı saylav- lığına, Alâeddin Tiritoğlu Ma- raş saylavlığına, Hüseyin Rah- mi Gürpınar Kütahya saylav- hğına Celâl Arat Yozgad say- kvlığınıMıklıuçılmııludır. İ İzmir Cumhurıyet Müddeiu- | | mumiliğinden; Çeşme Naoter muavinliği münhaldir. İmtihanla birisi tayin edilecektir. İmtihan 22-12-936 gününde yapılacaktır. Talip olanların Noter kanununun 4 üncü maddesinde yazılı vasıfları haiz ve 14 ve 15 inci maddelerinde yazılı avrakı müsbitelerile birlikte İzmir Adliye encümenine müracaatları ilân olunur. 1205 Iktısad Vekâleti maadin U. müdürlüğünden: İzmir vilâyetinin merkez kazasına bağlı Cumaovası nahiye- sinin Yeniköy karyesinde şimalen Söğütçük tepe'den başlıyarak Zünbüllükaya'ya doğru hat, şarkan Zünbüllükaya'dan Damte- pe'ye doğru hat, cenuben Damtepe'den Akservi çeşmesine doğru hat, garben Akservi çeşmesinden hudud başlangıcı olan Söğütçük tepesine doğru hat ile mahdud 587,25 hektar sa- hada Yusuf Ziya tarfından 29 /12/ 932 tarih ve 1/9 numaralı ruhsatnameye dayanılarak aranılıp meydana çıkarılan Liğnit madeni “99,, yıl müddetle mumaileyh ubdesine ihale kilına- cağından Maadin nizamnamesinin 36 ve 37 inci maddeleri mucibince bu bapta bir güna itirazı olanların 17 /11/ 936 tarihinden itibaren iki ay müddet içinde Ankara'da İktısad Vekâletine mahallinde Valilik makamına - istida ile müracaat eylemeleri ilân olunur. 17 2 18 2 1099 İktısat Vekâleti Maadin umum . gee ee v se müdürlüğünden ; İzmir vilâyâtinin merkez kazasına tabi cumaovası nahiyesi dahilinde yeni köy karyesinde şimalen imam oğlu, tarlası te- pesinden başlıyarak sandı köprüsüne doğru hat, şarkan bu köprüden dam tepesine doğru hat, cenuben dam tepesinden Zümbüllü kayaya doğru hat, garben Zümbüllü kayadan hudut başlangıcı olan imam oğlu tarlası tepesine doğru hat ile mah- dut 250 hektar arazide Osman Nuri tarafından 27/2/933 ta- rihli ve 1/10 numaralı ruhsatnameye dayanarak aranılıp mey- dana çıkarılan liğnit madeni 99 sene müddetle mumaileyh ühdesine ihale kılınacağından maadin nizamnamesinin 36 ve 37 inci maddeleri mucibince bu bapta bir güna itirazı olan- ların 17/11/936 tarihinden itibaren iki ay içinde Ankara'da İktısat Vekâletine ve mahallinde valilik makamına istida ile müracaat eylemel, ân olunur. TP CA AR. S L ARIŞ İzmir vilâyeti defterdarlığın- dan; Issısının vergi borcundan ötürü tahsil emval yasasına göre haczedilen İkiçeşmelik caddesinde kâin 310 sayılı dükkân ta- rihi ilândan itibaren 21 gün müddetle satılığa çıkarıldığından pey sürmek istiyenlerin Defterdarlık tahsilât kalemine gelme- leri. M . M ASA 12 07 Turgutlu icra memurluğun- dan! İzmir'de tüccar Bay Hanri Paryenteye borçlu Turgutlu'da tüccar Bohor Azikrinin bor- cundan dolayı Turgutlu tapu dairesinin Ağustos 930 tarih ve 4 sıra numarasile — ipotek senedile 2320 liraya birinci derece ve birinci sıra numa- rasile merhum Turgutlu'nun Karaköy civarında kuru çay mevkiinde heyeti umumiyesi bin yedi yüz lira kıymetinde Gündoğdu Mukaddema Celil halen Bohor Naci ve küçük Ahmed / vereseleri — Günbatı mukaddema — Mehmet halen Nasuh ve Ümmügülsüm poy- razı Mehmet halen koca Mus- tafa ve Süleyman vereseleri kıblesi - tariki has ile çevrili olduğu ve kayden (9190) met- ro murabba ve ehli vukuf ta- rafından bilmesaha 3 hektar 2860 metro murabba bağ ol- duğu ve içinde iki odalı ve bir hayvan damı ve damı önün: de bir su kuyusu bulunduğu ve derununda dört kaysı ağacı ve akasya ve bir iğde ve bir yemiş ağacını ve çekııdeksız omcalarını muhlevi bağı peşin para ile 2280 - sayılı tu.-(ik* birinci ve zayede yapılmak arlırma, ikinci r şartile ile Ssatılığa çka mıştır. Birinci artırma 19 Kânunu- evvel 936 Cumartesi günü saat ondan önbire kadar Turgutlu icra dairesinde yapılacaktır. | ın( İkinci artırma 4 Kânunusa- ni 937 Pazartesi günü saat ondan onbire kadar Turgutlu ierasında kat'i üstünde bıra- kılma kararı verilecektir. İşbu dosya herkesin göre- bileceği için 14/11/936 gü- nünden 24/11/936 gününe ka- dar açık bulundurulacaktır. Pey koymak — isteyenlerin yözde yedi buçuk pey akça- sını pey koymazdan evvel ic- raya teslim etmeleri lâzımdır. Bu emvalin vergisi bedeli iha- leden verileceği ve dellâliyesi müşteriye ait bulunduğu ve daha fazla malümat almak isteyenlerin — İzmir — icrasının 936-5901 ve Turgutlu icrası- nın 936-288 sayılı dosyalarına müracaat ctmeleri ilân olunur. 1206 İzmir ikinci hukuk mahke- mesinden: 1219 Hafize ile kocası Tepecikte Alman kulesi yavru sokak 103 sayılı evde oturan Kâmil oğlu Cemal aleyhine açtığı boşan- ma davasının tayin edilen günde gelmediğinden ve çi- karılan davetiyenin arkasında meşrühatta müddeialeyhin ika metgâhını terk ile — elyevm i amcl ıvlcdı'vı bxluıc- $ İ2140 Buğday hin biz vekil unda müdde a'ey gelmesi veya — bir O gün takdir edilen kıymetin | göndernirssi lüzümu H. U. M yüzde yetmiş beşini bulmadı- ği takdirde ikinci artırmaya v e —— K. tebligat faslına tevlikan tebliğ makamina kaim olmak 7/11/936. ..ydm nafıa mü * ',ıur O.v.l den, ı — Eksıltmeye konull"" Aydın — ilinin, Aydın - Muğla yolu üzerinde 33 4 552—39 4 842 kilometreleri arasın! IY"' lun terfii ile şose inşaatı VE beş adet menfez ipşaatıdır. Bu işin keşif bedeli (228ı lira 52 kuruştur. 2 — Bu işe aid şartnamt ve evrak şunlardır: A — Eksiltme şartnamesi B — Mukavele proıeil C — Bayındırlık işleri ge" nel şartnamesi D — Fenni şartname E — Keşif, metraj cetvelleri F — Projeler İstiyenlerin bu şııuwn“: evrakı Aydın nafıa müdürlü" nden görmeleri ğua — ğkcıltmı—9/11/936w 30/11/936 pazartesi günü sant on beşte vilâyet daimi encü” meni odasında yapılacaktır. 4 — Eksiltme kapalı "', usulile yapılacaktır. $ — Eksiltmeye gııebllm için isteklilerin (1711) lira kuruşluk muvakkat — temin vermesi bundan başka aşağ!” daki vesikaları haiz olduğun! göstermesi lâzımdır. A — Vekâletten alınan İ" teahhitlik vesikası B — Bu gibi inşaatı yapt” ğına dair ehliyet vesikası C — Ticaret odasına yıtlı bulunduğuna dair vesikâ 6 — Teklif mektupları W'”r cü maddede yazılı saattan saat evveline kadar encümet” de toplanan komisyona $' rilecok, komisyon — reisliğin? makbuz mukabilinde - verile cektir. Posta ile gönderile” cek mektupları nihayet üçüncü maddede yazılı saata kadar gelmiş olması ve dış Zâ! Mi mühür mimu ile iyice kapt” tılmış olması lâzımdır. Posta” da olacak gecikmeler edilmez. 17 21 25 29 | O Üzüm satışları Gi e ÇA Dü Bniğe 2578 Süleyma. 11 250 İnhisar ida. 9 187 H. Alyoti — 14 99 J. Kohen — 13 63 P. Paci 15 61 S. Emin — 1250 61 K. Kâzm 14 50 37 Beşikçi z. bi. 15 25 28 M. J. Taran. 11 25 26 Jiro ve şü. 16 50 21 Alyoti bira. 17 18 Şınlak z. bir. 15 14 M. Hıfaı 13 50 12 T. Diri 14 25 10 Vitel 15 75 9 D. Arditi 10 25 7 F. Sabit 14 6 M.z. Ahmetll 5 Ş. Riza halef 17 4 5. Gömel 17 1175 333250 334425 Zahire satışları Cinsi K. S. 4 75 681 Arpa Üzle 8 K.tohumu - 5 15 Fasulya 8 120 Burçak 44375 44375 50 Susam 14 75 14 75 10 K. darnı 8 B. Pamuk 4 9 Ç. 425 4Ğ —-. |